oglądane: Pszczółka Maja

Data: 2014-10-14 10:35:46
Autor: m
oglądane: Pszczółka Maja
Byłem z dzieciakiem na tym w kinie( dzięki Bogu 2D) i uczucia mam mieszane. Takie między 6/10.

Animacja z jednej strony jest fajna, warsztatowo sprawna bym rzekł, ale jednak brakowało mi tego feelingu starej kreskówkowej animacji, zwłaszcza w postaci Filipa.

Zaletą (dla mnie i dla mojego 3letniego brzdąca) było to, że jest mniej elementów strasznych. W serialu z Wodeckim prawie co odcinek były jakieś momenty które wprost dusiły dziecko ze strachu (ryczałem ja kiedy Maja się zgubiła w jakimś labiryncie, moje dziecko siedziało blade z przerażenia kiedy owady nie mogły uciec z pożaru), tutaj tego nie ma - pod tym względem bardziej dostosowane do najmłodszych brzdąców.

I ogólnie dzieciakowi się podobało.

I w porównaniu z innymi pozycjami dla dzieci które widzieliśmy w zapowiedziach, to chyba był najlepszy film, reszta już w zapowiedziach wyglądała na straszny chłam (z Paddingtonem w roli głównej).

Tyle plusów, z minusów:

- jak każda chyba współczesna kreskówka, składała się z lirycznych sielskich spokojnych ujęć po których następowało łup, jeb, bums, kamera lata bez sensu, ten tego walnął, tamten się odwinął, przewróciło się, ucieka odbijając się o ściany jak piłka we flipperze. Takie ADHD, bez uzasadnienia fabularnego. Wypełniacz czasu :).

- dla dorosłego nuda. Jak odjąć ADHD - to zostaje niewiele fabuły.

- politpoprawność - o ile pamiętam w "starej Maji" szerszenie to były postaci groźne, których trzeba było unikać. Dziecko się uczyło że w życiu spotka blokersa, kibola bądź bandytę którego trzeba po prostu unikać. Tutaj - idiotycznym przesłaniem filmu jest że szerszenie i pszczoły w zasadzie są takie same, niczym się nie różnią, mogą żyć w przyjaźni. Pokój, równość, współpraca.

- politpoprawność cd - jedna z głównych postaci to ministra w rządzie królowej. Nie wiem na ile to jest wprost a na ile ironiczne i na ile to inwencja tłumacza a na ile oryginału. Postać dość negatywna, więc może to i ironicznie.

- zaburzenie proporcji - w "oryginale" pszczoły były ze 2x większe od mróœek, a szerszenie ze 2x większe od pszczół. Tutaj wszystkie owady są mniej więcej tego samego wzrostu.

TL;DR: Także z braku laku ujdzie, dziecko się nie wystraszy, wiele z tego nie wyniesie, ale więcej niż z innych filmów które idą w tym czasie.

p. m.

oglądane: Pszczółka Maja