ogluszanie LRAD

Data: 2020-01-14 05:24:26
Autor: J.F.
ogluszanie LRAD

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/marsz-tysiaca-tog-do-czego-policji-potrzebny-byl-pojazd-z-systemem-do-ogluszania/gnrd1ef

"W sobotę, gdy w stolicy wyruszał pokojowy sędziowski Marsz Tysiąca Tóg, jeden z demonstrantów sfotografował pojazd wyposażony w system LRAD.
To specjalne urządzenie, które za pomocą fal akustycznych ma ogłuszać i rozpraszać masowe demonstracje.
Używanie LRAD jest w Polsce nielegalne.
Policja zapewnia, że użycie samochodu było standardowe, a system służył wyłącznie do przekazywania komunikatów."

Taa ... ale ja nie o tym, tylko - naprawde nielegalne ? To po co policja je kupila ?
A moze - co nie jest zabronione, to jest dozwolone ?

"Pierwszy pojazd wyposażony w system LRAD pojawił się w Polsce w 2010 r., a kolejne przed Euro 2012. Sęk w tym, że w Polsce wśród środków przymusu bezpośredniego nie ma urządzeń paraliżujących dźwiękiem - więc użycie podstawowej funkcji LRAD jest nielegalne. Najwyższa Izba Kontroli zakwestionowała ten zakup, jednak LRAD-y w policji zostały.- Tutaj warto też wyjaśnić, że w niektórych państwach europejskich - m.in. we Francji - emitowanie takiego dźwięku jest uznawane za jedną z form przymusu bezpośredniego. U nas tak nie było, ale z racji tego, że nie wiedzieliśmy, w jakim kierunku pójdzie polskie ustawodawstwo w przyszłości, to nie chcieliśmy tego sprzętu niszczyć - zaznacza Trela.
- Żeby jednocześnie zachować warunki gwarancji, zleciliśmy firmie, która dostarczała nam ten sprzęt, aby dezaktywowała tę funkcję. Tak też się stało. Chodziło też o to, aby nawet przez pomyłkę żaden z policjantów nie uruchomił tej funkcji - wyjaśnia.Zapytaliśmy rzecznika Komendanta Stołecznego Policji o to, czy funkcja pozostaje dezaktywowana. Na to pytanie nie otrzymaliśmy odpowiedzi."

Zakup testowy, czy najdrozszy megafon w Polsce ? :-)

J.

Data: 2020-01-14 05:46:59
Autor: A. Filip
ogluszanie LRAD [Jak za PO policja nielegalny sprzęt kupowała (2010,2012)]
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
"stanu wyższej konieczności".

--
A. Filip

Data: 2020-01-14 13:14:34
Autor: Olin
Dnia Tue, 14 Jan 2020 05:46:59 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
"stanu wyższej konieczności".

Ponieważ obecnie białe róże w dłoni to działanie terrorystyczne,
osiągnięcie stanu "wyższej konieczności" nie nastręczy większych problemów.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-14 14:09:50
Autor: A. Filip
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
[...]

A pamiętasz z którym roku Gazeta Wyborcza zamachnięcie się ręką na
obywatela USA będącego Naczelnym Rabinem Polski opisała w tytule jako
(goły) zamach?  Dlaczego pomijasz taką historyczną inspirację? ;-)

--
A. Filip

Data: 2020-01-14 15:12:15
Autor: Olin
Dnia Tue, 14 Jan 2020 14:09:50 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

A pamiętasz z którym roku Gazeta Wyborcza zamachnięcie się ręką na
obywatela USA będącego Naczelnym Rabinem Polski opisała w tytule jako
(goły) zamach?

Nie, ale na pewno odświeżysz mi pamięć.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-14 18:59:53
Autor: Budzik
ogluszanie LRAD [Jak za PO policja nielegalny sprzęt kupowała (2010,2012)]
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
"stanu wyższej konieczności".

Sugerujesz ze mozna go uzyc w razie "w"?

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2020-01-14 20:42:56
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

A po co za PO na demonstracje jeździł? Jako środek zastraszania?
Co zrobiła teraz PiSlicja czego nie robiła POlicja?
[ poza samym zakupem z czasów PO/Tuska ]

--
A. Filip

Data: 2020-01-15 14:52:09
Autor: Olin
Dnia Tue, 14 Jan 2020 20:42:56 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

A po co za PO na demonstracje jeździł?

Jeździł na męczennice smoleńskie?
A Duma Żoliborza nie spadła przez ten samochód z drabinki?

Data: 2020-01-15 14:55:59
Autor: A. Filip
[...]

AFAIR są zdjęcia jak LARD "za PO" jeździł na Marsze Niepodległości.

--
A. Filip

Data: 2020-01-15 16:13:03
Autor: Olin
Dnia Wed, 15 Jan 2020 14:55:59 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

AFAIR są zdjęcia jak LARD "za PO" jeździł na Marsze Niepodległości.

Są w realu, czy w opowieściach żołdaków Piebiaka?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-15 16:49:53
Autor: A. Filip
ogluszanie LRAD [Jak za PO policja nielegalny sprzęt kupowała (2010,2012) i "pokazywała" na Marszu Niepodległości (2011)]
Olin <kuku@adres.w.stopce> pisze:
Dnia Wed, 15 Jan 2020 14:55:59 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

AFAIR są zdjęcia jak LARD "za PO" jeździł na Marsze Niepodległości.

Są w realu, czy w opowieściach żołdaków Piebiaka?

Jedno zdjęcie z Marszu Niepodległości *w 2011* z policyjnym LARD [A] zostało
"zacytowane" w 2017 przez wp.pl [B] przy okazji poprzedniego (poselskiego)
"alarmu".  WP.pl to (dla ciebie) "fake news"?

[A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Warszawa,_Marsz_Niepodleg%C5%82o%C5%9Bci_2011_06.jpg
*Opis*  Polski: Policyjne Mitsubishi L200 z zainstalowanym systemem
dźwiękowym LRAD-500X. Warszawa, Marsz Niepodległości 2011, Plac
Konstytucji
*Data*  11 listopada 2011, 15:13:53
autor: Adam Kliczek, http://zatrzymujeczas.pl (CC-BY-SA-3.0)

[B] https://wiadomosci.wp.pl/posel-osmieszyl-swoich-kolegow-straszyl-nielegalna-bronia-pis-u-zapomnial-kto-ja-kupil-6197848030930561a
13-12-2017
Poseł ośmieszył swoich kolegów. Straszył nielegalną bronią PiS-u,
zapomniał, kto ją kupił

Andrzej Halicki (PO) grzmiał we wtorek z mównicy sejmowej, że PiS
używa nielegalnej broni LRAD (urządzenia dźwiękowego dalekiego
zasięgu). Z raportów Najwyższej Izby Kontroli wynika jednak, że drogi
sprzęt, zakazany przez polskie prawo, został zakupiony w 2010 roku -
za czasu rządów Platformy Obywatelskiej. [...]

https://v.wpimg.pl/ODAyOTI5YCUgGzlnZk5tMGNDbT0gF2NmNFt1dmZ6YHJ1TTdgegRgIG8OPz0kUmE0LVZ-YX4Ce3ZyQXtmZBh3cHJMeGV5GiM2IB1hPjlSbTk=

--
A. Filip

Data: 2020-01-16 13:51:30
Autor: Olin
Dnia Wed, 15 Jan 2020 16:49:53 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

[...]

Trzeba odnotować w księdze rekordów Guinnessa, że Nowogrodzkiej udało się
raz nie zełgać.

Co do Wirtulanej Polski, to dołączyła ona do kaczystowskich szczekaczek:
"Nie będę demolował interesów z Ministerstwem Sprawiedliwości, dlatego, że
wisi na tym twoja pensja, twoja pensja i jeszcze pensje 25 innych osób" -
mówił na zebraniu z pracownikami Wirtualnej Polski jej wiceszef Tomasz
Machała. Wspólne "interesy" oznaczają cenzurę, konsultowanie artykułów z
żoną Ziobry oraz pisanie tekstów promujących ministra i jego ludzi"

https://oko.press/wirtualna-polska-ziobro-machala/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-01-16 14:12:22
Autor: ąćęłńóśźż
ogluszanie LRAD [Jak za PO policja nielegalny sprzęt kupowała (2010,2012) i "pokazywała" na Marszu Niepodległości (2011)]
Ja nie żałuję, że odebrali Ci esbecką emeryturę.

-- -- -
"Olin"  wrote

Data: 2020-01-15 19:14:44
Autor: Marcin Debowski
On 2020-01-15, Olin <kuku@adres.w.stopce> wrote:
Dnia Wed, 15 Jan 2020 14:55:59 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

AFAIR są zdjęcia jak LARD "za PO" jeździł na Marsze Niepodległości.

Są w realu, czy w opowieściach żołdaków Piebiaka?

Są. Wkleiłem wcześniej link. --
Marcin

Data: 2020-01-15 21:07:31
Autor: Shrek
W dniu 14.01.2020 o 05:46, A. Filip pisze:

Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
"stanu wyższej konieczności".

Skąd w zasadzie pomysł, że w stanie "wyższej konieczności" mógłby być legalnie użyty? Użycie środków przymusu bezpośredniego określa rozporządzenie i ustawa (a w zasadzie na odwrót). Ten stan "wyzszej konieczności" musiałby być naprawdę wyjątkowy - policja z jakiś powodów musiałaby być pozbawiona możliwości użycia przewidziabnych prawem ŚPB, a jednocześnie akurat musieliby przechodzić tragarze z LRADem. Normalnie niech na zapas gromadzą kły narwali;)

Do tego nie jest potrzebna zmiana prawa a sędziów, na takich co już w ogole w dupie prawo mają i liczy się tylko rozkaz:P

--
Shrek

Data: 2020-01-17 15:33:42
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e1f7101$0$543$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Amunicja sie skonczyla, a tlum dalej napieral :-)
Albo ... amunicji uzyc nie mozna, bo napieranie to za malo ...

jednocześnie akurat musieliby przechodzić tragarze z LRADem.

Akurat lezal w magazynie :)

J.

Data: 2020-01-17 16:11:07
Autor: A. Filip
[...]

IMHO Z samego założenia "stan wyższej konieczności" to coś wyjątkowego
zdarzającego się aż tak rzadko i zróżnicowanie że prawa dla
poszczególnych przypadków nie warto tworzyć.

Jak pisałem przy okazji _innych_ działań policji IMHO stan wyższej
konieczności "raz na tydzień" powinien być już regulowany przepisami dla
konkretnej klasy przypadków.

jednocześnie akurat musieliby przechodzić tragarze z LRADem.

Akurat lezal w magazynie :)

Albo POPiSlicja bardzo przewidująco wozi na manifestacje tylko
"drogie głośniki samobieżne" które jakby co zamienią się w LARD.

--
A. Filip

Data: 2020-01-17 18:55:38
Autor: Shrek
W dniu 17.01.2020 o 15:33, J.F. pisze:

[...]

Pałki się skończyły?

jednocześnie akurat musieliby przechodzić tragarze z LRADem.

Akurat lezal w magazynie :)

A tłum zebrał się akurat koło pustego magazyny, gdzie był tylko ten LRAD?

No cóż - _jeśli_ rzeczywiście by tak było. Ale pomimo starań nie żyjemy jeszcze w gównopaństwie.

--
Shrek

Data: 2020-01-17 19:04:39
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e21f519$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Mogly popekac, albo tlum tez mial palki, kamienie, maczety :-)

jednocześnie akurat musieliby przechodzić tragarze z LRADem.
Akurat lezal w magazynie :)

A tłum zebrał się akurat koło pustego magazyny, gdzie był tylko ten LRAD?

Nie tylko - mundury byly, samochody i radiostacje :-)

No cóż - _jeśli_ rzeczywiście by tak było. Ale pomimo starań nie żyjemy jeszcze w gównopaństwie.

Pytanie, czy ustawa wtedy na to pozwala :-)

J.

Data: 2020-01-17 19:39:09
Autor: Shrek
W dniu 17.01.2020 o 19:04, J.F. pisze:

Amunicja sie skonczyla, a tlum dalej napieral :-)
Albo ... amunicji uzyc nie mozna, bo napieranie to za malo ...

Pałki się skończyły?

Mogly popekac, albo tlum tez mial palki, kamienie, maczety :-)

Dalej - jest są regulacje o ŚPB. Ciężko sobie wyobrazić sytuację, gdy policja wyszła z wszyskich ŚPB przewidzianych prawem i improwizując mieli akurat głośny megafon. No chyba że deforma sądownictwa doszła tak daleko, że stan faktyczny się nie liczy. Wtedy to improwizując dojdą do ostrej amunicji.

No cóż - _jeśli_ rzeczywiście by tak było. Ale pomimo starań nie żyjemy jeszcze w gównopaństwie.

Pytanie, czy ustawa wtedy na to pozwala :-)

Nie pozwala, bo sytuacja jest z dupy wzięta.

--
Shrek

Data: 2020-01-20 10:01:40
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2020-01-17 o 18:55, Shrek pisze:
[...]

wtedy można wdrożyć akcję odpowiednią. Pomarańczowa Alternatywa w czasach PRL-u zapoczątkowała takową pod hasłem: "pomóż milicji, pobij się sam" :)

--
http://zrzeda.pl

Data: 2020-01-14 09:25:08
Autor: Marcin Debowski
ogluszanie LRAD
On 2020-01-14, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/marsz-tysiaca-tog-do-czego-policji-potrzebny-byl-pojazd-z-systemem-do-ogluszania/gnrd1ef
Zakup testowy, czy najdrozszy megafon w Polsce ? :-)

Aha.
Pierwsze zdjęcie od góry:
https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2013/designandviolence/long-range-acoustic-device-lrad-corporation/

--
Marcin

Data: 2020-01-14 21:57:01
Autor: Animka
ogluszanie LRAD
W dniu 2020-01-14 o 10:25, Marcin Debowski pisze:
Aha. Pierwsze zdjęcie od góry: https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2013/designandviolence/long-range-acoustic-device-lrad-corporation/

Nie działa ten link :-(

--

animka

Data: 2020-01-17 11:07:44
Autor: Grzegorz Tomczyk
ogluszanie LRAD

https://i.imgur.com/xIdzXuk.png

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2020-01-14 10:15:13
Autor: ąćęłńóśźż
ogluszanie LRAD
No sam widzisz co tamte sqrwysyny z P0 kupowały przeciwko społeczeństwu.
Szkoda że na cmentarz do Wrocławia ze sobą nie zabrali, ani do ośmiorniczek nie zagrali.

-- -- -
Pierwszy pojazd wyposażony w system LRAD pojawił się w Polsce w 2010 r, a kolejne przed Euro 2012.

Data: 2020-01-14 22:16:52
Autor: J.F.
ogluszanie LRAD
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e1d86a1$1$553$65785112@news.neostrada.pl...
No sam widzisz co tamte sqrwysyny z P0 kupowały przeciwko społeczeństwu.

Tez prawda. Ale ... PiS przez 5 lat uzywal i nie zdemontowal :-)

Swoja droga - 10 lat i jezdzi ... chyba nmalo uzywany :-)
J.

Data: 2020-01-15 08:39:48
Autor: Konopny
ogluszanie LRAD
użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
No sam widzisz co tamte sqrwysyny z P0 kupowały przeciwko społeczeństwu.

cyt.
 (warunki przetargu były taka skonstruowane, że zwycięzca znany był już wcześniej),

:)
2012r.

Data: 2020-01-15 18:40:12
Autor: ąćęłńóśźż
ogluszanie LRAD
Aaa, wtedy to P0lska była wzorcem dzikiego kraju.
Więc kto mógł spie.....ł do Brukseli.
Niestety trzeba będzie wrócić, Wronki czekają ;-)

-- -- -
2012r.

ogluszanie LRAD