ognisko w paraboli

Data: 2009-06-04 16:06:36
Autor: adresss
ognisko w paraboli
Czesc,

jest sobie czasza paraboliczna ale nie ma mocowania LNB. Czy da sie
jakos wyliczyc w jakiej odleglosci (w os czaszy) jest ognisko a znajac
tylko jej srednice (lub dokonujac dokladniejszego pomiaru)?

--
ThinkXtra

Data: 2009-06-04 17:06:16
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
ognisko w paraboli
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Czasza biała? to wyceluj w słoneczko a na kartce papieru trzymanej w miejscu domniemanego ogniska będziesz miał krążek który bedzie najmniejszy dokładnie w ognisku. Jeszcze w latach '80 ojciec 2 razy wymieniał kopułkę na konwerterze bo sie wytapiała :)

ALex

Data: 2009-06-05 11:11:36
Autor: Robert_J
ognisko w paraboli
... to wyceluj w słoneczko a na kartce papieru trzymanej w miejscu domniemanego ogniska będziesz miał krążek który bedzie najmniejszy dokładnie w ognisku.

Z tym że niekoniecznie :-). Tzn. teoretycznie masz racje, ale w praktyce może być to bardzo trudne do zrealizowania... Lepiej za 50 zł kupić nową czaszę, z uchwytem :-)

Jeszcze w latach '80 ojciec 2 razy wymieniał kopułkę na konwerterze bo sie wytapiała :)

Od czego??

Data: 2009-06-05 14:58:42
Autor: adresss
ognisko w paraboli
On Fri, 5 Jun 2009 11:11:36 +0200, "Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote:

... to wyceluj w słoneczko a na kartce papieru trzymanej w miejscu domniemanego ogniska będziesz miał kr±żek który bedzie najmniejszy dokładnie w ognisku.

Z tym że niekoniecznie :-). Tzn. teoretycznie masz racje, ale w praktyce może być to bardzo trudne do zrealizowania... Lepiej za 50 zł kupić now± czaszę, z uchwytem :-)

ale nie o rozmiarze 1.80

--
ThinkXtra

Data: 2009-06-05 22:26:48
Autor: Jerzy Pastusiak
ognisko w paraboli
ale nie o rozmiarze 1.80

wiedzialem, ze sie czaisz :-)

zobacz watek:
[Jak sprawdzić jako¶ć naszej anteny?]
http://forum.satkurier.pl/viewtopic.php?f=14&t=7744

Pan Marian Mazur pisze:
"Powierzchnia lustra czaszy może być nawet bardzo ciemna i matowa.
Wystarczy na tej powierzchni nakleić kilkana¶cie (kilkadziesi±t)
maleńkich kawałeczków srebrnej lub złotej folii samoprzylepnej,
najlepiej o lustrzanym połysku. Powinny być oczywi¶cie równomiernie rozmieszczone.
Przed naklejaniem warto osłabić przyczepno¶ć kleju (potrzeć
o kawałek tkaniny) aby póĽniej, przy odklejaniu nie uszkodzić
malowanej powierzchni czaszy."

zobacz tez tutaj:
[Kalkulator stosunku F/D dla paraboli]
http://www.satlex.net/pl/fdratio.html

prawdopodobnie masz cos takiego:
http://www.satlex.net/pl/fdratio-params.html?diam=150&depth=25

¦rednica anteny (D): 150 cm Głęboko¶ć anteny (d): 25 cm Odległo¶ć LNB od anteny (F): 56.25 cm Stosunek F/D: 0.38 jp

Data: 2009-06-05 22:35:02
Autor: Jerzy Pastusiak
ognisko w paraboli
On Fri, 5 Jun 2009, Jerzy Pastusiak wrote:
| ¦rednica anteny (D): 150 cm

łóps , zasugerowalem sie innym postem

oczywiscie:
http://www.satlex.net/pl/fdratio-params.html?diam=180&depth=30

¦rednica anteny (D): 180 cm Głęboko¶ć anteny (d): 30 cm Odległo¶ć LNB od anteny (F): 67.5 cm Stosunek F/D: 0.38 ale masz armate jp

Data: 2009-06-06 13:03:54
Autor: adresss
ognisko w paraboli
On Fri, 5 Jun 2009 22:35:02 +0200, Jerzy Pastusiak
<pastupam@sci.pam.szczecin.pl> wrote:

> [...]

¦rednica anteny (D): 180 cm Głęboko¶ć anteny (d): 30 cm Odległo¶ć LNB od anteny (F): 67.5 cm Stosunek F/D: 0.38 ale masz armate

jeszcze nie mam, ale sie przymierzam, tylko ze jest sam talez z
mocowaniem, ale bez uchwytow pod LNB. Pewnie sie skusze pod
eksperymenty.

--
ThinkXtra

Data: 2009-06-10 11:16:49
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
ognisko w paraboli
Robert_J pisze:
/.../
Jeszcze w latach '80 ojciec 2 razy wymieniał kopułkę na konwerterze bo sie wytapiała :)

Od czego??

Od słoneczka. Biała, połyskliwa powierzchnia czaszy + czarna kopułka to nie była dobrana para.

ALex

Data: 2009-06-10 21:40:14
Autor: Jerzy Pastusiak
ognisko w paraboli
On Wed, 10 Jun 2009, "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" wrote:

| Robert_J pisze:
| /.../
| była dobrana para.

Jak duza?
Powiem szczerze, ze nie wierze.

jp

Data: 2009-06-15 11:34:49
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław I gnatowski)
ognisko w paraboli
Jerzy Pastusiak pisze:
/.../
Jak duza?
Powiem szczerze, ze nie wierze.

Bodaj 160cm, offset.

ALex

Data: 2009-06-05 16:12:45
Autor: JarekM
ognisko w paraboli
Jak najbardziej, brat pali od dwóch lat w stalowej i jeszcze sie
nieprzypalila
Rewelacyjne sa udka z kurczaka na grilu z takiej czaszy :)

jarmac
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci

Data: 2009-06-05 22:32:51
Autor: Ianus
ognisko w paraboli

Użytkownik "JarekM" <jar_mac1@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h0b9hr$h0r$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jak najbardziej, brat pali od dwóch lat w stalowej i jeszcze sie
nieprzypalila
Rewelacyjne sa udka z kurczaka na grilu z takiej czaszy :)

Może zapytaj swojego starszego (jak wynika z twojego tekstu) brata co to jest ognisko paraboli
i dlaczego na grupach raczej powinno się odpowiadać pod cytatem.

JS

Data: 2009-06-05 22:57:17
Autor: Jerzy Pastusiak
ognisko w paraboli
Data: 2009-06-05 23:29:25
Autor: Jerzy Pastusiak
ognisko w paraboli
aha , bez urazy ;)

jp

Data: 2009-06-05 22:45:08
Autor: Jerzy Pastusiak
ognisko w paraboli
czym podlewa ???

On Fri, 5 Jun 2009, JarekM wrote:

| Jak najbardziej, brat pali od dwóch lat w stalowej i jeszcze sie
| nieprzypalila
| Rewelacyjne sa udka z kurczaka na grilu z takiej czaszy :)
| Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci

ognisko w paraboli