ogrodzenie betownowe

Data: 2011-04-20 09:39:12
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
Zamierzam ogrodzić się właśnie czymś w tym typie...
http://www.spec-bet.pl/index.php?d=51

.... i w zwiazku z tym mam pytanie.
Czy te ogrodzenie są trwałe? Dochodziły mnie słuchy, że
jest ono zrobione z betonu wibrowanego, przez co niby bardziej
trwałego. Mam jednak co do tego pewne watpliwości, ponieważ
widziałam juz takie ogrodzenia popękane. Ile ono wogole postoi, w
przybliżeniu?
Słyszałam tez, ze
poniewaz przesła sa 2m to pomimo wtopionego 'rusztowania'
chwieją sie na tej, badz co badz sporej dlugosci.
Ach no i, czy niefachowiec postawi takie ogrodzenie.
Prosze o rady
pozdrawiam

Data: 2011-04-20 19:18:12
Autor: Mirek
ogrodzenie betownowe

[...]

Skorko, nie idź tą drogą! To brzydkie jest.

Data: 2011-04-20 10:49:46
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
On 20 Kwi, 19:18, "Mirek" <mmil...@wytnijto.neostrada.pl> wrote:
Skorko, nie idz ta droga ! To brzydkie jest.

Podalam przykladowy wzor, sa inne ladniejsze.
A co proponujesz w miare taniego?

Data: 2011-04-20 19:57:12
Autor: Mirek
ogrodzenie betownowe

Uzytkownik "skorka" <plathx@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:ec7a830f-1430-4a4e-ac55-323e2f5161faj25g2000vbr.googlegroups.com...
On 20 Kwi, 19:18, "Mirek" <mmil...@wytnijto.neostrada.pl> wrote:
Skorko, nie idz ta droga ! To brzydkie jest.

Podalam przykladowy wzor, sa inne ladniejsze.
A co proponujesz w miare taniego?

Wszystkie tego typu betonowe ogrodzenia sa brzydkie (oczywiscie to tylko moja subiektywna opinia). Jak planujesz cos takiego to pamietaj, ze bedziesz na to patrzec przez dluzszy czas (i sasiedzi tez)
Proponuje klasyczna siatke metalowa pomalowana na neutralny kolor. Jak chcesz sie odgrodzic od otoczenia to jakis zywoplot lub pnacza.
Wazne aby ogrodzenie robil czlowiek z doswiadczeniem, jak majster odwali fuszerke to po pierszej zimie bedzie krzywo.

Data: 2011-04-20 21:17:51
Autor: Borys Pogoreło
ogrodzenie betownowe
Dnia Wed, 20 Apr 2011 19:57:12 +0200, Mirek napisał(a):

Wszystkie tego typu betonowe ogrodzenia sa brzydkie (oczywiscie to tylko moja subiektywna opinia). Jak planujesz cos takiego to pamietaj, ze bedziesz na to patrzec przez dluzszy czas (i sasiedzi tez)

 Dodałbym do tego, że wiele MPZP zabrania takich ogrodzeń (i słusznie, bo
tylko szpecą okolicę). To by należało też sprawdzić, jeśli nie ma się
pewności, że można.

Proponuje klasyczna siatke metalowa pomalowana na neutralny kolor. Jak chcesz sie odgrodzic od otoczenia to jakis zywoplot lub pnacza.

 Albo siatka a na niej zielone :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-04-20 23:49:09
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
On 20 Kwi, 19:57, "Mirek" <mmil...@wytnijto.neostrada.pl> wrote:
Uzytkownik "skorka" <pla...@tlen.pl> napisal w wiadomoscinews:ec7a830f-1430-4a4e-ac55-323e2f5161faj25g2000vbr.googlegroups.com...> On 20 Kwi, 19:18, "Mirek" <mmil...@wytnijto.neostrada.pl> wrote:

> [...]

Wazne aby ogrodzenie robil czlowiek z doswiadczeniem, jak majster odwali
fuszerke to po pierszej zimie bedzie krzywo.

Brzydkie? A 'sto milionow' posiadaczy moze sie mylic?
O to sie wzielam zalamalam :(
O sosiadow i ich preferencje co do mego ogrodzenie to
juz dawno nie dbam i gdyby to jedynie odemnie zalezało
to postawilabym o takie
http://www.dombal.com.pl/panele/panele-nowoczesne/panele-zaluzja.html
tak wiem jestem odludkiem, ale ale jak powszechnie wiadomo, deska sie
zsechnie i wciagnie
gabaryt lacznie z zakladka.
Jeszcze cos takiego mi chodzi po glowie, bodajże w nomi to
sprzedaja.
http://www.ogrodzeniapanelowe.eu/10-Ogrodzenia-wysokie.html

Data: 2011-04-21 09:38:01
Autor: Mirek
ogrodzenie betownowe

Brzydkie? A 'sto milionow' posiadaczy moze sie mylic?

Tu masz interesujący wątek : http://archiwum.polityka.pl/art/15-najbrzydszych-rzeczy-w-nowej-polsce,428744.html

Data: 2011-04-21 01:18:01
Autor: p჌rform჌rka
ogrodzenie betownowe
On 21 Kwi, 09:38, "Mirek" <mmil...@wytnijto.neostrada.pl> wrote:
Brzydkie? A 'sto milionow' posiadaczy moze sie mylic?

Tu masz interesuj cy w tek :http://archiwum.polityka.pl/art/15-najbrzydszych-rzeczy-w-nowej-polsc...

No kurna, zaprawde jakby masz racje, coś
jak katakumba za zycia.
No to sie kompletnie zalamałam, bo nie o
garsc luxusu dla ubogich mi chodzilo  a o
szybkie i skuteczne odgrodzenie sie od cudzych
psow, kotow, chudych kurczakow i ...
ewentualna ciekawosci międzysąsiedzka, jakoze
sasiedzwo mam niemalze  sklejona ze mna - stare
budownictwo. No i wiele innych takich czynnikow.
No nic, bede sie rozgladac z czyms inszym.

Data: 2011-04-22 21:59:39
Autor: Przesmiewca
ogrodzenie betownowe
skorka <plathx@tlen.pl> napisał(a):

Brzydkie? A 'sto milionow' posiadaczy moze sie mylic?

Jestem tego samego zdania. Mam pdoworko to ogradzam czym chce.
NI\ie znosze szeregu niczym nie rozniacych sie domkow, jak blokowisko.
A ze komus sie nie spodoba plot? Jego problem, kto powiedzial, ze akurat sasiada
jest ladniejszy? To kwestia gustu.

Data: 2011-04-25 02:01:42
Autor: kkk
ogrodzenie betownowe
On 22 Kwi, 21:59, Przesmiewca <przesmie...@vpp.com.pl> wrote:

Jestem tego samego zdania. Mam pdoworko to ogradzam czym chce.

No i tu się możesz mylić :).
Jak już ktoś napisał trzeba sprawdzić MPZP przy np betonowych, bo
później mały donosik od niezadowolonego sąsiada, któremu się jednak to
o(d)grodzenie nie spodoba i będzie kosztowało............

Data: 2011-04-21 12:07:39
Autor: Gregorius
ogrodzenie betownowe
W dniu 2011-04-20 19:57, Mirek pisze:

Wszystkie tego typu betonowe ogrodzenia sa brzydkie (oczywiscie to tylko
moja subiektywna opinia). Jak planujesz cos takiego to pamietaj, ze bedziesz
na to patrzec przez dluzszy czas (i sasiedzi tez)

Pewnych zalet jednak nie można im odmówić - są tanie i dobrze "izolują od sąsiadów". Również nie przepadam za tym typem ogrodzenia, ale całkowicie rozmyślnie chce użyć "betonki" na jednej krawędzi działki, żeby odgrodzić się szczelnie od zapyziałej działki sąsiedniej. Od swojej strony posadzę żywopłot i myślę, że będzie dobrze.

--
Gregorius

Data: 2011-04-21 20:59:39
Autor: Bogdan Kwietniak
ogrodzenie betownowe
W dniu 2011-04-20 18:39, skorka pisze:
[...]

Moje stoi piąty rok i nie zauważam żadnych oznak zużycia.

Słyszałam tez, ze
poniewaz przesła sa 2m to pomimo wtopionego 'rusztowania'
chwieją sie na tej, badz co badz sporej dlugosci.

A ty zamierzasz się o nie obijać czy po prostu ma stać?
Owszem nie da się ukryć, że się ruszają pod wpływem nacisku, ale to bardziej ze względu na luzy w żłobieniach słupków.
Choć dochodzi tu jeszcze masa własna paneli

Ach no i, czy niefachowiec postawi takie ogrodzenie.

We dwóch postawiłem w tydzień niespiesznie z 80 m ogrodzenia.

Bogdan

Data: 2011-04-22 21:37:47
Autor: Koteczek
ogrodzenie betownowe
Popieram zdanie ze jest to paskudne, jak getto albo ogrodzenie na zabitej dechami wsi przy jakims bylym PGR. Zwykla siatka jest tania i jakos wyglada.

Data: 2011-04-23 01:50:25
Autor: Ikselka
ogrodzenie betownowe
Dnia Fri, 22 Apr 2011 21:37:47 +0200, Koteczek napisał(a):

Popieram zdanie ze jest to paskudne, jak getto albo ogrodzenie na zabitej dechami wsi przy jakims bylym PGR. Zwykla siatka jest tania i jakos wyglada.

A jeszcze lepiej, kiedy nie wygląda, bo jest "utopiona" w zieleni.

Data: 2011-04-24 13:19:12
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
Palne sa drewniany i koniec.
Oczywiscie  sztachety 160w conajmniej.

Data: 2011-04-26 02:33:46
Autor: Kadar
ogrodzenie betownowe
On 24 Kwi, 22:19, skorka <pla...@tlen.pl> wrote:
Palne sa drewniany i koniec.
Oczywiscie  sztachety 160w conajmniej.

I dobrze zrobisz wybierajac drewno.
To ze sasiedzi cie nie interesuja to twoje prawo ale chcesz czy nie
relacje miedzyludzkie istnieja. Ty mu na zlosc on tobie i w piatym
pokoleniu nikt nie bedzie wiedzial dlaczego ale temu z naprzeciwka to
trzeba dopier........ (dokoncze wedlug wlasnego uznania).
Wszyscy na swiecie sie nauczyli (no prawie wszyscy), ze wiecej osiaga
sie wspolpraca niz walka.

KADAR

Data: 2011-04-26 03:05:51
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
On 26 Kwi, 11:33, Kadar <oszmanskika...@gmail.com> wrote:
> [...]

trzeba dopier........ (dokoncze wedlug wlasnego uznania).
Wszyscy na swiecie sie nauczyli (no prawie wszyscy), ze wiecej osiaga

Sorry, sorry pszem pana. W wyborze ogrodzenie wziełam pod uwage
przedewszystkim to, ze co do betonowego nie bylam w zupelnosci
przekonana a komentarze przedpiscow jedynie mnie lekko ukierunkowały.
Lekko, bo chamskich sugestii tez nie trawie.
Natomiast co sie tyczy MPZP, nas to raczej nie dotyczy, bardziej
wzglad na park krajobrazowy i ochrone gatunkow. Jesli idzie o sasiadow
to jak stawiali 'mur chinski'(swoje ogrodzenie na podobienstow zamku
Loch Ness,
z kamieni polnych, to nie pytali mnie o zdanie, wobec czego ja rowniez
sie nie poczuwam.
Poza tym, juz dawno wyroslam z życia opinia i przychylnoscia innych,
jako ze ono samo
pokazuje, ze z niektorymi sie po prostu  N I E D A.
I jeszcze jedno primo. Gdyby to odemnie zależało, to postawiłabym
czarna sciane
dzwiekoszczelna, na 5 m w gore, ponieważ nie za bardzo lubie jak
ktos mnie zbyt często podsluchuje. Wiadomo, człowiek na człowieka
czasem
cos powie, zwłaszcza na sasiada. Stad wysoki plot, uwazam za
konieczność xxI
zwalszcza jak ten sasiad, nie umie przyjmowac zasadnej krytyki. tyle
--
skorka
http://www.youtube.com/watch?v=dhYKaISxGp8&feature=related

Data: 2011-04-26 04:51:41
Autor: Kadar
ogrodzenie betownowe
Jak sie nie da inaczej to trzeba tluczkiem a nawet mlotkiem. Czlowiek
czlowiekowi ... itd.
Moje uwagi byly natury ogolnej ale nie trwam zatwardziale przy swoim
jesli ktos ma rzeczywiste powody. Sam bym czasami odgrodzil sie jak
bym mogl. Moi sasiedzi maja tarasu 20m2 a stawiaja ploty prawie na 2 m
wysokie. Nie lubimy siebie i chetnie bysmy zjedli popijajac chianti -
taki nasz rod.

KADAR

Data: 2011-04-26 06:42:05
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
On 26 Kwi, 13:51, Kadar <oszmanskika...@gmail.com> wrote:
[...]

To nie tak. Widzsz, ja sie nie ciepam z geba po sasiadach w stylu
Kargula i Pawalka, za byle co. Mnie tam moga wieszac czerwone firaniki
i pomalowac elewacje na rozowo. W kwestii sasiedztwa to jestem raczej
za
kurtuazyjnym   halarju - tenks - and ju? - tenks - hi - hi
Zwlaszcza, jesli z sasiedztwem nie laczy cie niec procz gatunku.

Natomiast fakt, ze jestem dla niech od lat jakas inna
bo nie przepadam za godzinnymi plotkami na stojaco, na goraco, vodkom
ewery dej, to wyewoluowalam przez nasicie lat na NIE i koniec.

Nie rozumiem jednak, co miales/las na mysli, piszac
ze maja duzy taras a ploty wysokie - co ma jedno
z drugim. Moze to Twoj problem i polega na permanentnej
zazdrosci sasiadom tarasow, których Ty mieć nie mozasz.
No sorry ;->
--
skorka

Data: 2011-04-26 07:42:42
Autor: Kadar
ogrodzenie betownowe
--
skorka

Taras mam ani mniejszy ani wiekszy od nich w podobnym rozmiarze.
Grodza sie bo tak chca. Tez sie nie czepiam tylko konstatuje jesli
chcialas postawic plot z zelbetu to moim zdaniem takie cos stawia sie
przeciw komus. Tylko wtedy traci sie cos ze swojego komfortu bo taki
plot podobnie wyglada z obu stron. Dlatego uwazam ze warto przemyslec
relacje niz siebie skazywac. Z sasiadami ciezka sprawa, ja nie mam
recepty na poprawne relacje.

KADAR

Data: 2011-05-03 14:49:21
Autor: Marek Dyjor
ogrodzenie betownowe
Kadar wrote:
--
[...]

w sumei stawia sie aby sie odizolowac nie wydajac majatku na mur murowany z cegiel czy kamienia.

Data: 2011-05-03 18:44:02
Autor: Ikselka
ogrodzenie betownowe
Dnia Tue, 3 May 2011 14:49:21 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

w sumei stawia sie aby sie odizolowac nie wydajac majatku na mur murowany z cegiel czy kamienia.

Od swojej strony można dać ocynkowaną siatkę, najtańszą, z Castoramy, taką
roboczą, i "puścić" po niej trwałe pnącza.
--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki są wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Data: 2011-05-04 06:26:38
Autor: Marek Dyjor
ogrodzenie betownowe
Ikselka wrote:
[...]

ale pnącza nie izolują...

Data: 2011-05-04 02:41:00
Autor: Kadar
ogrodzenie betownowe

I tu jest pies pogrzebany. jesli popatrzysz na domy w roznych
czesciach europy (i nie tylko) to znajdziesz dostatecznie duzo
przykladow gdzie ludzie stawiaja ogrodzenia symboliczne i nie po to
zeby sie odgradazac ale tylko i wylacznie dla zaznaczenia terenu -
niczego wiecej. Niziutki zywoplot to bardzo czesto pretekst do rozmowy
przy wspolnym obcinaniu takiego zywoplotu. U nas rzeczywiscie jest
tendencja zeby sie odgradzac - wyzej, grubiej i brzydziej.

KADAR

Data: 2011-05-04 12:28:22
Autor: Panslavista
ogrodzenie betownowe

"Kadar" <oszmanskikadar@gmail.com> wrote in message news:4ef9ff65-4d2c-4ba4-8936-260647b6b92bp18g2000yqj.googlegroups.com...

> [...]
przy wspolnym obcinaniu takiego zywoplotu. U nas rzeczywiscie jest
tendencja zeby sie odgradzac - wyzej, grubiej i brzydziej.

Ogrodzenia pelnia rózne role.

Data: 2011-05-04 17:25:13
Autor: Ikselka
ogrodzenie betownowe
Dnia Wed, 4 May 2011 02:41:00 -0700 (PDT), Kadar napisał(a):

U nas rzeczywiscie jest
tendencja zeby sie odgradzac - wyzej, grubiej i brzydziej.

Mamy tradycje historyczne - nie bez powodu częstokoły budowaliśmy :->

Data: 2011-05-04 22:13:00
Autor: Marek Dyjor
ogrodzenie betownowe
Kadar wrote:
[...]

nie zawsze mamy sie ochote fraternizowac z sasiadem...

ludzie buduja domy na malutkich dzialkach a chca miec troche prywatnosci wtedy mur jest nalepszym rozwiazaniem. Zauwazmy ze w wielu krajach domy czesto maja forme ogodzonego murem obszaru z domem przylegajacym do czesiowo do muru.

Data: 2011-05-04 13:49:59
Autor: skorka
ogrodzenie betownowe
On 4 Maj, 22:13, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
Kadar wrote:

> [...]

czesto maja forme ogodzonego murem obszaru z domem przylegajacym do czesiowo

Otoz i to! Na przyklad we Wloszech widzialam nie rzadko bo jest tak
jak mowisz
ziemia droga, dzialka do dzialki zlepiona i domy po trzy, cztery
kondygnacje
i zwyczajowy dach do zagospodarowania lub ew mur i wcale nie niski.
Rowniez
w jakis brytyjskich filmikach typu reality o zagospodarowaniu
przestrzennym
widzialam wcale nie mniejsze.

Ja rozumiem ze moje autsaidrstwo jest na w/ż ale taka jestem, a
pozatym
nie mam sie czym chwalic za nadto w obejsciu wiec i plot nie musi byc
transparentny
jak u co poniektorych bufonow.

--
skorka

Data: 2011-05-08 15:07:31
Autor: Marek Dyjor
ogrodzenie betownowe
Kadar wrote:
[...]

Dodajmy jeszcze w USA z przodu domu jest zwykle otwarty trawniczek bez płotu albo z małym żywopłocikiem a z tyłu jest ogódek odgrodzony parkanem z desek na ciasno.

Data: 2011-05-08 14:37:21
Autor: Kadar
ogrodzenie betownowe
Sa i rezydencje szczelniej chronione niz wiezienia ale to juz zalezy
co rozpatrujemy i w jakich kategoriach.

KADAR

Data: 2011-05-09 12:33:35
Autor: Ikselka
ogrodzenie betownowe
Dnia Sun, 8 May 2011 15:07:31 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Dodajmy jeszcze w USA z przodu domu jest zwykle otwarty trawniczek bez płotu albo z małym żywopłocikiem a z tyłu jest ogódek odgrodzony parkanem z desek na ciasno.

...i zwykle własciciel (on ile w ogóle nim jest, bo z reguły się wynajmuje
dom) ma pozwolenie na posiadanie broni :->

Data: 2011-05-04 22:19:28
Autor: Mirek
ogrodzenie betownowe

 Zauwazmy ze w wielu krajach domy
czesto maja forme ogodzonego murem obszaru z domem przylegajacym do czesiowo do muru.
Nie zauwazylem. Chyba, ze w Pakistanie.

Data: 2011-05-08 15:05:42
Autor: Marek Dyjor
ogrodzenie betownowe
Mirek wrote:
Zauwazmy ze w wielu krajach domy
czesto maja forme ogodzonego murem obszaru z domem przylegajacym do
czesiowo do muru.
Nie zauwazylem. Chyba, ze w Pakistanie.

dokladnie, w krajach wschodu, w krajach poludniowych.

Data: 2011-05-08 21:12:19
Autor: Przesmiewca
ogrodzenie betownowe
"Mirek" <mmilosz@wytnijto.neostrada.pl> napisał(a):