ogrzewanie gazem domu ok 280 metr贸w

Data: 2014-04-27 22:26:04
Autor: MichalL
ogrzewanie gazem domu ok 280 metr贸w
To nie s膮 standardowe kwoty. Mnie ogrzanie m2 przez ca艂y rok kosztuje ok. 10 PLN (paliwo to gaz). Ale rozrzut mo偶e by膰 dramatyczny. Wp艂yw na cen臋 maj膮: to, jaki byl sezon grzewczy (ciep艂o/zimno, d艂ugo/kr贸tko - ta zima by艂a kr贸tka i ciep艂a, poprzednia d艂uga i mro藕na), paliwo (tu r贸偶nica w cenie pr膮d-gaz-w臋giel-drewno mo偶e by膰 wielokrotna), ocieplenie (艣cian, dachu i pod艂o偶a), okna i drzwi, wentylacja, efektywno艣膰 pieca, system grzewczy, temperatura i u艂o偶enie pomieszcze艅, ciep艂o produkowane przez mieszka艅c贸w i sprz臋ty (o艣wietlenie, lod贸wka, komputer i.t.p). Tak偶e s艂o艅ce (ustawienie domu i okien wobec niego) ma znaczenie.

Oblicza艂em sensowno艣膰 monta偶u paneli s艂onecznych. Nawet przy 50% dop艂acie nigdy by mi si臋 nie zwr贸ci艂y. Zw艂aszcza, 偶e sens ich wykorzystania dotyczy tylko ciep艂ej wody u偶ytkowej a nie wn臋trz. Ogrzanie wody do mycia kosztuje mnie oko艂o 35 PLN miesi臋cznie.

Jak chcesz wiedzie膰 ile kosztuje ogrzanie konkretnego domu, musisz popatrzy膰 na rachunki i dorzuci膰 spor膮 tolerancj臋.

MichalL

U偶ytkownik "Sygnat"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:liqhu5$e44$1@node2.news.atman.pl...

Ile kosztuje ogzewanie gazem w domu ok 280 metr贸w. Na dole miejsca
gospodarcza i 2 pi臋tra

ogrzewanie gazem domu ok 280 metr贸w