Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   * oiler - co polecacie

* oiler - co polecacie

Data: 2012-03-31 18:29:42
Autor: Piotr Rezmer
* oiler - co polecacie
Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a, mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.

Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego. Czystość nie jest priorytetem.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-03-31 21:48:18
Autor: J_K_K
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-03-31 18:29, Piotr Rezmer pisze:

mam pytanie ktry z produktw polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
motooiler. Ukady s albo sterowane elektrycznie, albo cinieniowo.


W angielskim tecie olejarek wygraa Tuttoro.
Sterowana grawitacyjnie ;)
Jako Najlepsza i Najtasza :)

--
Pzdr

JKK

Data: 2012-04-01 12:27:36
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 03/31/2012 06:29 PM, Piotr Rezmer wrote:
Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.

Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.

Ja tam mam własnego. Końcówka od Scottoilera - dual injector, elektrozawór do benzyny + zbiorniczek od płynu hamulcowego do ciągnika. Napęd ma ponad 60 kkm i jeszcze lata :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-01 12:30:27
Autor: Tomek Wozniakowski
* oiler - co polecacie
   Czesc :)

W dniu 2012-03-31 18:29, Piotr Rezmer pisze:
Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.

Osobiscie od chyba 7-8 lat jezdze ze Scottem (wczesniej w CBR100F, teraz w STringach) i bardzo sobie go chwale. Trzeba go tylko na wstepie dobrze odpowietrzyc i wyregulowac.

Na forum Bielizny (tym niepolskim) chwala bardzo Prooiler - rozni sie tym, ze jest z zaworem elektrycznym.


Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.

No chyba...


--
   Pozdrawiam :)
     Tomek
(ETZ150, czerwone STringi - Rozowa Pantera na baku i 3 balwanki na blasze;
CCCP...l, kaem "Pluszaki" - oooczywiscie ofiszjal ;), PGR;
Nowa Iwiczna, okol. Pulaw)
ICQ 112695673

Data: 2012-04-01 13:42:20
Autor: Marcin N
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-03-31 18:29, Piotr Rezmer pisze:
Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.

Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.

Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę Motooilera. Jest znacznie tańszy od Scottoilera i ma świetny sterownik elektryczny. Bardzo łatwo to wyregulować. Wada: w chwili załączenia zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).

Data: 2012-04-01 16:25:37
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 13:42, Marcin N pisze:

Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
Motooilera.

Ja tez.. Leje do niego agro 80w90 i jest super.

pozdr
newrom
--
RD07 - z motooilerem do sprzedania.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-01 19:05:05
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/01/2012 04:25 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Ja tez.. Leje do niego agro 80w90 i jest super.

Minerał czy syntetyk?? Ponoć syntetyki wypłukują o-ringi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 07:52:16
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 19:05, AZ pisze:

Minerał czy syntetyk??

Nie wiem.

Ponoć syntetyki wypłukują o-ringi.

Nie wyplukal znaczy pewnie mineral.

pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-01 19:03:33
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:

Wada: w chwili załączenia
zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).

Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
to jest 3A przez sekundę?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-01 19:26:20
Autor: Kuczu
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:

Wada: w chwili załączenia
zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).

Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
to jest 3A przez sekundę?

Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-01 19:36:05
Autor: Arni
* oiler - co polecacie
On 01.04.2012 19:26, Kuczu wrote:
W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:

Wada: w chwili zaczenia
zaworu - pobiera ponad 3A prdu (przez okoo sekund co okoo minut).

eby nazywa to wad to by musiao to mie jaki wymierny skutek ale co
to jest 3A przez sekund?

Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.

a moze chodzi o to, ze te 3A moe mu zgasi motur bo aku niewydoli? :)


--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2012-04-01 19:41:31
Autor: Kuczu
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 19:36, Arni pisze:
On 01.04.2012 19:26, Kuczu wrote:
W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:

Wada: w chwili załączenia
zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).

Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
to jest 3A przez sekundę?

Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.

a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)



Raczej ze mu spalanie wzrosnie o 0.01 litra i wplynie to znaczaco na prawidlowa pozycje na motocyklu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-01 20:05:17
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/01/2012 07:41 PM, Kuczu wrote:

a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)


Raczej ze mu spalanie wzrosnie o 0.01 litra i wplynie to znaczaco na
prawidlowa pozycje na motocyklu.

Czy ja wiem? A gdyby tak w złożeniu na zakręcie silnik dostał obciążenia od alternatora przez zapięcie 3A zaworu to hajsajda zaliczyć nie można?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-01 20:15:14
Autor: Kuczu
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 20:05, AZ pisze:
On 04/01/2012 07:41 PM, Kuczu wrote:

a moze chodzi o to, ze te 3A może mu zgasić motur bo aku niewydoli? :)


Raczej ze mu spalanie wzrosnie o 0.01 litra i wplynie to znaczaco na
prawidlowa pozycje na motocyklu.

Czy ja wiem? A gdyby tak w złożeniu na zakręcie silnik dostał obciążenia
od alternatora przez zapięcie 3A zaworu to hajsajda zaliczyć nie można?


Predzej zaliczysz hajsajda przez swistaka biegnacego wzdluz drogi.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-04-01 20:17:29
Autor: Sir Piernik
* oiler - co polecacie
Arni pisze:
....>8
> a moze chodzi o to, ze te 3A moe mu zgasi motur bo aku niewydoli? :)

Ty sie smiej...
W MZ mialem tak ze w rytm pracy kierunkowskazow wlasnie przerywal mi silnik!! (Zaczelo sie jak wprowadzili obowiazek jazdy na swiatlach w dzien).
Jako zawodowy elektryk opanowalem feler ale szybko potem zmienilem motur :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-04-01 20:09:40
Autor: Marcin N
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 19:26, Kuczu pisze:
W dniu 2012-04-01 19:03, AZ pisze:
On 04/01/2012 01:42 PM, Marcin N wrote:

Wada: w chwili załączenia
zaworu - pobiera ponad 3A prądu (przez około sekundę co około minutę).

Żeby nazywać to wadą to by musiało to mieć jakiś wymierny skutek ale co
to jest 3A przez sekundę?

Gosc pewnie z oszczednosci nie wlacza kierunkowskazow.

Jasne, jasne. I odpycham się nogami przy ruszaniu.

3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do świateł, a jeśli dodatkowo ktoś ma przeładowanego gadżetami sprząta, to każdy amper jest na wagę złota.

Nie widzę powodu do drwin.

Data: 2012-04-01 20:19:26
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/01/2012 08:09 PM, Marcin N wrote:

3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
świateł, a jeśli dodatkowo ktoś ma przeładowanego gadżetami sprząta, to
każdy amper jest na wagę złota.

Podłączanie pod światła to druciarstwo. Nawet jak ma przeładowanego gadżetami
to 3A przez 1s raz na minutę robi większą różnicę?
>
Nie widzę powodu do drwin.
>
No, no.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 07:53:43
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-01 20:09, Marcin N pisze:

3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
świateł,

Wszystko sie podpina przez przekaznik, a przekaznik mozna sterowac np wlaczeniem swiatel. Tak jest zdrowiej.

pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-02 09:30:50
Autor: Marcin N
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 07:53, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-04-01 20:09, Marcin N pisze:

3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
świateł,

Wszystko sie podpina przez przekaznik, a przekaznik mozna sterowac np
wlaczeniem swiatel. Tak jest zdrowiej.

Tak właśnie mam u siebie. Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć bezpośrednio pod światła - co przy tych trzech amperach bywa problematyczne.

Data: 2012-04-02 09:37:06
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 09:30, Marcin N pisze:

Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć
bezpośrednio pod światła -

Sorry, nie pamietam. Z drugiej strony moze producent powinien po amerykansku napisac 'zlec podlaczenie wykwalifikowanemu elektromechanikowi'?. Bo troche bez sensu by bylo zeby do kazdej pierdoly dawac instrukcje sugerujace dodatkowe przekazniki.

co przy tych trzech amperach bywa problematyczne.

Ja bym nie desperowal.

pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-02 10:26:24
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 09:30 AM, Marcin N wrote:

Tak właśnie mam u siebie. Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć
bezpośrednio pod światła - co przy tych trzech amperach bywa
problematyczne.
>
U mnie tylne światła są zabezpieczone bezpiecznikiem 10A, a jest tam raptem 2x5W postój + 2x21W stop co daje ~4A więc jest rezerwy 6A. Nie spotkałem się jeszcze, żeby gdziekolwiek były zabezpieczenia wyliczone pod sam sufit.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 02:30:31
Autor: doktorski
* oiler - co polecacie
W dniu poniedziaek, 2 kwietnia 2012, 10:26:24 UTC+2 uytkownik Artur Zabroski napisa:

U mnie tylne wiata s zabezpieczone bezpiecznikiem 10A, a jest tam raptem 2x5W postj + 2x21W stop co daje ~4A wic jest rezerwy 6A. Nie spotkaem si jeszcze, eby gdziekolwiek byy zabezpieczenia wyliczone pod sam sufit.
Probujesz tlumaczyc podstawy elektryki czlowiekowi, ktory nie potrafi sie podpisac. Nie sadzisz, ze tracisz czas?
BP, MSPANC.

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-04-03 08:04:33
Autor: Marcin N
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 11:30, doktorski pisze:

Probujesz tlumaczyc podstawy elektryki czlowiekowi, ktory nie potrafi sie podpisac. Nie sadzisz, ze tracisz czas?
BP, MSPANC.

pzdr, dr
14/525/400

Znaczy, e gdybym dokada do kadego posta bzdurne cyferki, to dodaoby mi to 300 punktw do "podstaw elektryki"?

Data: 2012-04-04 20:04:56
Autor: Jasio
* oiler - co polecacie
Uytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa w wiadomoci news:jle3te$vff$1news.task.gda.pl...

Znaczy, e gdybym dokada do kadego posta bzdurne cyferki, to dodaoby mi to 300 punktw do "podstaw elektryki"?

Nie, ale daoby Ci 1 punkt do "podstaw precla".
Tak to bywa, e niektrzy jeszcze oldskulowo wpisuj swoje sztrucle w sygnaturk. A inni widz to jako przestrzeganie preclowego sawuarwiwr.


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-04-04 20:20:24
Autor: Piotr Rezmer
* oiler - co polecacie
Jasio pisze:
Uytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa w
wiadomoci news:jle3te$vff$1news.task.gda.pl...

Znaczy, e gdybym dokada do kadego posta bzdurne cyferki, to
dodaoby mi to 300 punktw do "podstaw elektryki"?

Nie, ale daoby Ci 1 punkt do "podstaw precla".
Tak to bywa, e niektrzy jeszcze oldskulowo wpisuj swoje sztrucle w
sygnaturk. A inni widz to jako przestrzeganie preclowego sawuarwiwr.

Ale wy na pewno o tym samym mwicie? :)


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-03 12:17:33
Autor: Mat S
* oiler - co polecacie
Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:jlbkj8$jpd$1news.task.gda.pl...
W dniu 2012-04-02 07:53, Roman Niewiarowski pisze:
W dniu 2012-04-01 20:09, Marcin N pisze:

3A jest o tyle kłopotliwe, że nie da się tego połączyć bezpośrednio do
świateł,

Wszystko sie podpina przez przekaznik, a przekaznik mozna sterowac np
wlaczeniem swiatel. Tak jest zdrowiej.

Tak właśnie mam u siebie. Instrukcja Motooilera sugeruje jednak podpiąć bezpośrednio pod światła - co przy tych trzech amperach bywa problematyczne.

Chyba więcej dorzucasz instalacji błyskając długim światłem, więc raczej problemu być nie powinno...

MS

Data: 2012-04-02 13:49:54
Autor: Piotr Rezmer
* oiler - co polecacie
Marcin N pisze:

Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
Motooilera. Jest znacznie tańszy od Scottoilera i ma świetny sterownik

Gdzie zakupiłeś Motoilera? Znalazłem na motolancuchy.pl za 370 zł. Z kolei ScottOiler V-system jest dostępny na tej samej stronie za 399zł. Zatem ceny są bardzo wyrównane. Chyba, że wiesz gdzie kupić taniej.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-02 14:21:24
Autor: Marcin N
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 13:49, Piotr Rezmer pisze:
Marcin N pisze:

Jak widać - każdy w tym wątku chwali to, co sam zamontował. Ja pochwalę
Motooilera. Jest znacznie tańszy od Scottoilera i ma świetny sterownik

Gdzie zakupiłeś Motoilera? Znalazłem na motolancuchy.pl za 370 zł. Z
kolei ScottOiler V-system jest dostępny na tej samej stronie za 399zł.
Zatem ceny są bardzo wyrównane. Chyba, że wiesz gdzie kupić taniej.

Widocznie Scotto. staniał. Konkurencja zrobiła swoje. Jednak i tak brałbym Motoo. Nie trzeba podczepiać go pod jakieś podciśnienie, czy coś...

Data: 2012-04-02 14:41:15
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 02:21 PM, Marcin N wrote:

Widocznie Scotto. staniał. Konkurencja zrobiła swoje. Jednak i tak
brałbym Motoo. Nie trzeba podczepiać go pod jakieś podciśnienie, czy coś...

Zabrzmiało jak jakieś rocket science...

Motooiler:
- więcej gratów - sterownik, zbiorniczek
- trzeba kombinować nieraz z przekaźnikiem i miejscem gdzie się wczepić
- brak dual injectora
- działa przy zgaszonym silniku

Scottoiler:
- działa tylko przy zapalonym silniku
- jeden gracik do którego podpinamy wężyk od podciśnienia i drugi do końcówki
- mniej rzeczy które mogą się popsuć (elektronika, elektrozawór)

Regulacja na kierownicy? Po co? To ma być bezobsługowe a nie deszcz, o to musze zwiększyć wydatek, nie ma deszczu to muszę pamiętać żeby zmniejszyć. W swojej konstrukcji dałem najpierw pierdzielnik elektroniczny którym ustawiałem interwał i długośc otwarcia zaworu, szybko jednak to wywaliłem zastępując zwykłym dławikiem na wężyku i ustawiłem tylko raz.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 12:19:24
Autor: mateusz symbua
* oiler - co polecacie
Skoro ju Kolego si zabrae za porwnywanie, pronowowabym zrobi to
rzetelnie. Tak si akurat skada, e troch wiem o tych dwch
urzdzeniach:

Motooiler:
- wicej gratw - sterownik, zbiorniczek
- < jak si przyjrze to w zasadzie tyle samo gratw co w Scottoiler /
tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
Metering Valve RMV/ minus membrana i w z podcinieniem podatne na
uszkodzenia;
- trzeba kombinowa nieraz z przekanikiem i miejscem gdzie si wczepi
- < owszem trzeba si podczy, podobnie jak to ma miejsce w
Scocie ;) samo nic si nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiaj na
montau jeli nie chcesz si pobrudzi. Przekanik to przy wymaganiach
wspczesnych motocyklistw w zasadzie konieczno: zasilanie GPS,
manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
pniej w sumie nie ma znaczenia. w zwizku z tym co napisaem w
naprawd wielu maszynach przekanik ju jest = nie ma problemu ze
znalezieniem 'wza zasilajcego';
- brak dual injectora
- < poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie byo
Duala. poczytaj rwnie co tak naprawd powinno by smarowane i do
czego cay ten dual injector, ktry z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
wsplnego jest potrzebny.
IMO trzeba jako wyciga kas z motocyklistw i to si wietnie udaje
za pomoc plastikowego gwienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
ktre po 1000km lej gdzie popadnie, tylko nie na zbatk. +++ na
postoju w zwizku z zasad naczy poczonych wycieka z nich wszysko
co tam tylko jest. gdzie nie staniesz bdziesz znaczy teren a pod
firm i pod domem gdzie parkujesz od ludzi bdziesz mia kos........;
- dziaa przy zgaszonym silniku
- < motooiler nie dziaa przy wyczonym silniku. nie wiem skd
wzie tak wiedz. jaki iaoby to sens???

+ standardowy zbiornik ma 110ml - daje to 3000-4500km na jednym
napenieniu;
+ elementy mocujce do wahacza i dozujce olej s metalowe i
wystarczaj bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
+ system dozowania jest bardzo precyzyjny i umoliwia zmian nastaw
podczas jazdy.

Tak dla usystematyzowania:


Scottoiler:
- dziaa tylko przy zapalonym silniku
- < podobnie jak Motooiler;
- jeden gracik do ktrego podpinamy wyk od podcinienia i drugi do
kocwki
- < jak ju si podepniemy to jest OK. jak wszdzie. warto jednak
wspomnie o motocyklach, ktrych elektronika gupieje w zwizku z tym,
e nie wiadomo skd zmienia si warto podcinienia w jednym z
kolektorw. ebym nie by goosowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
to znane mi przypadki. Pewnie jest ich wicej.
- mniej rzeczy ktre mog si popsu (elektronika, elektrozawr)
kwestia dyskusyjna. psuje si wszystko a wieczne.. c.. jest tylko
wieczne piro ;)

- standardowy zbiornik ma 50ml. sam producent podaje zasig min na
600-700km :( s dostpne akcesoria ale to jest dodatkowy, niemay
koszt.

Rzecz, ktrej nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, e
olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, s
wanie tym czego ich acuchy potrzebuj najbardziej. Motooiler
stawia na jeden powszechnie dostpny olej rekomendowany przez
wszystkich producentw napdw: 80W90. Mona rwnie stosowa
biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrw oleju rzepakowego.


jak zwykle mona dyskutowa nad lepszoci jednego nad drugim i
zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwnikw jak i
zwolennikw, zawsze jednak proponuj zapozna si z tematem przed
wygaszaniem autorytatywnych opinii.

zdrowia
matjas

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
XTZ750ST, KTM200EXC, Vespa PK125Elestart, Vespa PK75Racing, Kobuz
175 ;)

Data: 2012-04-03 11:05:48
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 09:19 PM, mateusz symbua wrote:
Skoro ju Kolego si zabrae za porwnywanie, pronowowabym zrobi to
rzetelnie. Tak si akurat skada, e troch wiem o tych dwch
urzdzeniach:

To trzeba byo od razu powiedzie, e jeste sprzedawc Motooilera - byo by ciut janiej, bo nie kady moe skojarzy.
-<  jak si przyjrze to w zasadzie tyle samo gratw co w Scottoiler /
tam 'sterowanie' wydatkiem jest zintegrowane ze zbiornikiem /Reservoir
Metering Valve RMV/ minus membrana i w z podcinieniem podatne na
uszkodzenia;
No to gdzie jest to "tyle samo" skoro jest o jeden element mniej? Jak membrana jest podatna na uszkodzenie i w z podcinieniem? Mam w moto we z podcinieniem i nie ulegaj uszkodzeniu?
-<  owszem trzeba si podczy, podobnie jak to ma miejsce w
Scocie ;) samo nic si nie zrobi. I tu i tu serwisy zarabiaj na
montau jeli nie chcesz si pobrudzi. Przekanik to przy wymaganiach
wspczesnych motocyklistw w zasadzie konieczno: zasilanie GPS,
manetek, gniazda zapalniczki, podgrzewania siedzenia.... czy teraz czy
pniej w sumie nie ma znaczenia. w zwizku z tym co napisaem w
naprawd wielu maszynach przekanik ju jest = nie ma problemu ze
znalezieniem 'wza zasilajcego';
Bo dla niektrych samo sowo "podcinienie" brzmi zowrogo i groniej ni "kabelek od wiate".
-<  poczytaj na stronie Scotta dlaczego przez niemal 20 lat nie byo
Duala. poczytaj rwnie co tak naprawd powinno by smarowane i do
czego cay ten dual injector, ktry z wtryskiwaniem oleju nie ma nic
wsplnego jest potrzebny.
IMO trzeba jako wyciga kas z motocyklistw i to si wietnie udaje
za pomoc plastikowego gwienka z dwiema plastikowymi rureczkami,
ktre po 1000km lej gdzie popadnie, tylko nie na zbatk. +++ na
postoju w zwizku z zasad naczy poczonych wycieka z nich wszysko
co tam tylko jest. gdzie nie staniesz bdziesz znaczy teren a pod
firm i pod domem gdzie parkujesz od ludzi bdziesz mia kos.......;
A gdzie ja napisaem, e on ma cokolwiek z wtryskiwaniem? Ot podaje olej na dwie strony zbatki a nie jedn, owe rureczki u mnie wytrzymay 40 kkm i kosztuj 8 PLN a ich wymiana to minuta roboty dla szympansa. Nie wiem te o co chodzi z wylewaniem oleju, ale gdyby mia chocia raz ten gwniany plasticzek w rce to by zauway i w rodku jest gbka ktra trzyma ten olej i dlatego nic nie wycieka.
-<  motooiler nie dziaa przy wyczonym silniku. nie wiem skd
wzie tak wiedz. jaki iaoby to sens???

A jak to jest realizowane? Jak np. chce posta na wczonym zaponie bo mam akcesoria podczone pod zapon?
+ elementy mocujce do wahacza i dozujce olej s metalowe i
wystarczaj bez wymiany nawet na 20000km. sprawdzone.
No mnie dual injector suy ju 60 kkm, sprawdzone.
+ system dozowania jest bardzo precyzyjny i umoliwia zmian nastaw
podczas jazdy.

A czy to komu kolwiek jest tak naprawd potrzebne? Bo moje dowiadczenia mwi co innego.
Scottoiler:
- dziaa tylko przy zapalonym silniku
-<  podobnie jak Motooiler;
J.w.
- jeden gracik do ktrego podpinamy wyk od podcinienia i drugi do
kocwki
-<  jak ju si podepniemy to jest OK. jak wszdzie. warto jednak
wspomnie o motocyklach, ktrych elektronika gupieje w zwizku z tym,
e nie wiadomo skd zmienia si warto podcinienia w jednym z
kolektorw. ebym nie by goosowny: Triumph Speed Triple, CBR900RR.
to znane mi przypadki. Pewnie jest ich wicej.
Nie znam tematu ale zapytam - jak moe zmienia si podcinienie gdy drugi koniec tego podcinienia nie konsumuje bo jest na jego kocu membrana?

Rzecz, ktrej nie zrozumiem nigdy jest fakt wmawiania ludziom, e
olej niebieski i olej czerwony w firmowych butelkach Scotta, s
wanie tym czego ich acuchy potrzebuj najbardziej. Motooiler
stawia na jeden powszechnie dostpny olej rekomendowany przez
wszystkich producentw napdw: 80W90. Mona rwnie stosowa
biodegradowalny pilarol orlenu na bazie estrw oleju rzepakowego.

A to ju trci demagogi. Zacytuj kawaek w ktrym napisaem, e trzeba uywa wszystkiego Scottoilerowego z pen stanowczoci. Tak samo do Scottoilera mona nala pilarol.

jak zwykle mona dyskutowa nad lepszoci jednego nad drugim i
zapewne tak jedno jak i drugie znajdzie zwoich przeciwnikw jak i
zwolennikw, zawsze jednak proponuj zapozna si z tematem przed
wygaszaniem autorytatywnych opinii.

Ale oczywicie, z tematem jestem obeznany i w przeciwiestwie do Ciebie jestem bezstronny (o co trudno u Ciebie) bo nie mam ani jednego ani drugiego. Wygosiem swoj opini a co kto z ni zrobi to ju jego sprawa. Jednak Twoja odpowied jest w stylu "wszystko co piszesz to bzdury, moje urzdzenie jest najlepsze z najlepszych".

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 15:01:47
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 14:41, AZ pisze:

- działa przy zgaszonym silniku

To sie da obejsc, moze sie wlaczac np po przekroczeniu napiecia 13V w instalacji. Tylko po co ? :)
Jak ja kupowalem to motooiler byl tanszy (dodatkowo mialem rabat koscielny kosciolka pod wezwaniem AT) od scota o duzo dularow (jakies 5 stowek kosztowal scot vs trzy moto).

Regulacja na kierownicy? Po co? To ma być bezobsługowe a nie deszcz, o
to musze zwiększyć wydatek, nie ma deszczu to muszę pamiętać żeby
zmniejszyć.

Zmywanie oleju jest inne w pyle, inne w deszczu, a inne na suchym asfalcie. w moto jestem w stanie szybko przestawic na potrzebny wydatek gdy leje, ale i szybko wrocic do poprzednich nastawow, albo wrecz przykrecic gdy temp przekracza 40 st.
No i jako oszolom wole dac zarobic naszym :)

pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-02 15:08:25
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 03:01 PM, Roman Niewiarowski wrote:

To sie da obejsc, moze sie wlaczac np po przekroczeniu napiecia 13V w
instalacji. Tylko po co ? :)
Jak ja kupowalem to motooiler byl tanszy (dodatkowo mialem rabat
koscielny kosciolka pod wezwaniem AT) od scota o duzo dularow (jakies 5
stowek kosztowal scot vs trzy moto).

Czyli kolejna puszeczka o nazwie "automatyczny włącznik świateł" do odpalania olejarki ;-) No jedynie co może przemawiać za motooilerem to jedynie cena. Ech te murzyniątka, a że niby białasy to rasiści...

Zmywanie oleju jest inne w pyle, inne w deszczu, a inne na suchym
asfalcie. w moto jestem w stanie szybko przestawic na potrzebny wydatek
gdy leje, ale i szybko wrocic do poprzednich nastawow, albo wrecz
przykrecic gdy temp przekracza 40 st.

Jaki to ma wpływ na zużycie napędu? Bo ja ze swoim cudactwem ustawionym
na stałe + końcówka scottoilera zrobiłem przeszło 60 kkm i napęd żyje a było jeżdżone w zimie, w lecie, w Chorwacji więc wniosek jest jeden.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 15:14:29
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 15:08, AZ pisze:

Jaki to ma wpływ na zużycie napędu?

Za duzy przeplyw w cieple daje plamy i rozbryzgi. Wiem ze mozna to olac i sie nie przejmowac. Ale jakos mi sie nie podoba mysl ze mi z motora olej lata ponad potrzebne minimum.
A jak dasz dobre ustawienia na wysoka temp to znow przy deszczu bedzie Ci sie szybciej lancuch zuzywac.

na stałe + końcówka scottoilera zrobiłem przeszło 60 kkm i napęd żyje

Phi! a ja nie zrobilem 60kkm i tez zyje!

więc wniosek jest jeden.

trza zdjac z lawety ? ;)

pozdr
newrom
PS. walimieto, niech se kazden uzywa co mu do szminki czy golej baby na zbiorniku pasuje ;)
--
RD07 - sprzedam
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-02 15:21:56
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 03:14 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Za duzy przeplyw w cieple daje plamy i rozbryzgi. Wiem ze mozna to olac
i sie nie przejmowac. Ale jakos mi sie nie podoba mysl ze mi z motora
olej lata ponad potrzebne minimum.
>
Patrzysz w czasie jazdy na łańcuch i jak pracuje olejarka czy to zadanie pasażera? ;-) Przez 2 lata to może zużyłem flaszkę Hipola.
>
A jak dasz dobre ustawienia na wysoka temp to znow przy deszczu bedzie
Ci sie szybciej lancuch zuzywac.

O ile szybciej? ;-)

trza zdjac z lawety ? ;)

Coś Ci się pokiełbasiło, KHI to nie HD.
>
PS. walimieto, niech se kazden uzywa co mu do szminki czy golej baby na
zbiorniku pasuje ;)
>
Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi przetaczający moto to smutny widok?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 15:44:28
Autor: duddits
* oiler - co polecacie
On 02.04.2012 15:21, AZ wrote:
Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
motocyklista psiukający sprayem na łańcuch

Nie widziałem takiego obrazka nigdy :) Sam zwykle po skończonej trasie takie rzeczy robię (o ile w ogóle pamiętam).

a nie rzadko drugi przetaczający moto to smutny widok?

A to na pewno nie patrzyłeś akurat na egzamin gdzieś na placu? ;)
Jeśli nie zdał to faktycznie - smutny.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 18:09:33
Autor: Sir Piernik
* oiler - co polecacie
duddits pisze:
....>8
Nie widziałem takiego obrazka nigdy :) Sam zwykle po skończonej trasie
takie rzeczy robię (o ile w ogóle pamiętam).

Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po suchym  to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-04-02 18:44:11
Autor: duddits
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 18:09, Sir Piernik pisze:
Jak Ci sie kiedys zdarzy przejechac ponad 200km w deszczu lub 400 po
suchym to pewnie zobaczysz sie w odbiciu w szybie CPN...
Chyba ze taniej Ci wychodzi wymiana napedu :)

Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)

Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o prawidłowy naciąg łańcucha.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 20:38:13
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 06:44 PM, duddits wrote:

Jeszcze nie wymieniałem, a w deszczu to i więcej się zdarzało przejechać :)

Nie zaobserwowałem by to się jakoś szczególnie odbijało na spalaniu, nie
na tyle bym to zauważył. Bardziej istotne wydaje mi się dbanie o
prawidłowy naciąg łańcucha.

A co ma spalanie do smarowania łańcucha? Powiedz mi jaki spray wytrzyma na łańcuchu więcej niż 300 km na suchym i 150 po mokrym. Miałem i Motule i Castrole i inne wynalazki i po przejechaniu dystansu jw. łańcuch się świecił jak psu jajca na wiosnę. Jak trzeba o-ringowy łańcuch naciągać to znaczy, że jego dni są już policzone.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 12:20:57
Autor: Kefir
* oiler - co polecacie
On 2 Kwi, 20:38, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 04/02/2012 06:44 PM, duddits wrote:

> Jeszcze nie wymieniaem, a w deszczu to i wicej si zdarzao przejecha :)

> Nie zaobserwowaem by to si jako szczeglnie odbijao na spalaniu, nie
> na tyle bym to zauway. Bardziej istotne wydaje mi si dbanie o
> prawidowy nacig acucha.

A co ma spalanie do smarowania acucha? Powiedz mi jaki spray wytrzyma
na acuchu wicej ni 300 km na suchym i 150 po mokrym. Miaem i Motule
i Castrole i inne wynalazki i po przejechaniu dystansu jw. acuch si
wieci jak psu jajca na wiosn. Jak trzeba o-ringowy acuch naciga
to znaczy, e jego dni s ju policzone.

Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
popsulem?

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i

Data: 2012-04-03 08:38:53
Autor: Norbi
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 21:20, Kefir pisze:


Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
popsulem?


Znaczy sie wybrales najgesciejszy... :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-04-03 11:07:30
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 09:20 PM, Kefir wrote:

Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
popsulem?

No to fajnie, powiedz tylko czym psiukasz bo nijak nigdy gdy uywaem sprayw nie udao mi si tego osign...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-03 08:19:05
Autor: Kefir
* oiler - co polecacie
Elou!

On 3 Kwi, 11:07, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 04/02/2012 09:20 PM, Kefir wrote:

> Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> popsulem?

No to fajnie, powiedz tylko czym psiukasz bo nijak nigdy gdy uywaem
sprayw nie udao mi si tego osign...

Misiaczku, probowam zasugerowa, ze to nie kwestia smaru. Skoro
jednak pytasz: Shell Advance.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i

Data: 2012-04-03 17:24:37
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/03/2012 05:19 PM, Kefir wrote:

Misiaczku, probowam zasugerowa, ze to nie kwestia smaru. Skoro
jednak pytasz: Shell Advance.

To owic zbdzonego czego to kwestia?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-04 09:55:31
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
* oiler - co polecacie
AZ napisa(a):
To owic zbdzonego czego to kwestia?

Kardana ma.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-04-03 22:06:20
Autor: Sir Piernik
* oiler - co polecacie
Kefir pisze:
....>8
Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
popsulem?

Alez skad! To znaczy ze jezdzisz jak ciota <ROTFL>

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2012-04-05 00:47:20
Autor: Kefir
* oiler - co polecacie
Elou!
On 3 Kwi, 22:06, Sir Piernik <dziadekpier...@poczta.onet.pl> wrote:
Kefir pisze:
...>8

> Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> popsulem?

Alez skad! To znaczy ze jezdzisz jak ciota <ROTFL>

Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
i zebatek oraz ilosc cylindrow "poganiajacych" zestaw napedowy.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i

Data: 2012-04-05 00:56:57
Autor: Kefir
* oiler - co polecacie
On 5 Kwi, 09:47, Kefir <artur.gwizdow...@gmail.com> wrote:
Elou!
On 3 Kwi, 22:06, Sir Piernik <dziadekpier...@poczta.onet.pl> wrote:

> Kefir pisze:
> ...>8

> > Czy jesli w moim ST 955 smar trzyma sie 500-800 km to znaczy, ze cos
> > popsulem?

> Alez skad! To znaczy ze jezdzisz jak ciota <ROTFL>

Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
i zebatek oraz ilosc cylindrow "poganiajacych" zestaw napedowy.

Yyy, zapomnialbym: smar nakladam zawsze PO jezdzie, na jeszcze cieply
lancuch gdy wiem, ze koza postoi. Od srodka, rownomiernie. Bardziej
rolki niz uszczelnienia.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tiger 955i

Data: 2012-04-05 10:46:16
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/05/2012 09:56 AM, Kefir wrote:

Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
i zebatek oraz ilosc cylindrow "poganiajacych" zestaw napedowy.

Yyy, zapomnialbym: smar nakladam zawsze PO jezdzie, na jeszcze cieply
lancuch gdy wiem, ze koza postoi. Od srodka, rownomiernie. Bardziej
rolki niz uszczelnienia.

Preclowanie... No normalne, że jak łańcuch nierównomierne wyciągnięty i trzepocze podczas jazdy to smar z siebie zrzuca ale u mnie nawet przy spokojnej jeździe wyniku ponad 300km nie udało się osiągnąć, łańcuch umarł z przednią zębatką po ~30kkm, zmieniłem napęd, zamontowałem olejarkę i zapomniałem co to spray i obsługa napędu a zaoszczędzone pieniądze mogę wydać na wódkę.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-05 02:16:11
Autor: Kefir
* oiler - co polecacie
On 5 Kwi, 10:46, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 04/05/2012 09:56 AM, Kefir wrote:

>> Dzieki Romanie, trafiles w sendo tarczy albo jeszcze dokladniej. To
>> takze czesc odpowiedzi dla kolegi AZ-ta. Liczy sie takze stan lancucha
>> i zebatek oraz ilosc cylindrow "poganiajacych" zestaw napedowy.

> Yyy, zapomnialbym: smar nakladam zawsze PO jezdzie, na jeszcze cieply
> lancuch gdy wiem, ze koza postoi. Od srodka, rownomiernie. Bardziej
> rolki niz uszczelnienia.

Preclowanie...
Cieszesiezemoglempomoc podratowac ego. Nie oczekuje wzajemnosci.

[...] a zaoszczdzone
pienidze mog wyda na wdk.

Smacznego.

--
Pozdrawiam, Artur vel Kefir & ST 955 / XT660X / Tyger 955i

Data: 2012-04-05 12:54:30
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/05/2012 11:16 AM, Kefir wrote:

Preclowanie...
Cieszesiezemoglempomoc podratowac ego. Nie oczekuje wzajemnosci.

Ale, e mi podratowa ego? e tak zapytam - czym?

PS. Czas sobie ustaw.
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-05 12:39:00
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-05 10:46, AZ pisze:
a zaoszczędzone pieniądze

Pochodzisz z Poznania ? :P

Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala. Zreszta mozna wozic sloiczek z olejem i pedzelek - wyjdzie duzo taniej.
Dla mnie duzo wazniejsza jest wygoda. Przed wyjazdem tankuje sobie zbiorniczek i mam do konca wakacji (nie robie wiecej niz 4kkm, jakbym robil to dalbym wiekszy zbiornik). Nie musze wozic ci puszki w schowku pod siedzeniem czy innym czoperowym piorniku. Jak dojezdzam na miejsce to moge z miejsca isc cos zjesc, wypic czy poplywac (wiem ze smarowanie nie trwa dlugo, ale jak czleka szuszy... ;) ).

pozdr
newrom
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-05 12:51:31
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/05/2012 12:39 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Pochodzisz z Poznania ? :P

Nie, do Krakowa mam 2 razy bliżej niż Poznania, może to przez to? ;-)
>
Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.
>
To ja już nic nie rozumiem, smarujesz łańcuch sprajem do opon? No i na ile Ci ta puszka spraja wystarcza? Bo mnie jednego sezonu to wyszło chyba z 10 puszek co przy 1 flaszce Hipola za cenę 1/5 spraja na cały rok robi różnicę.
>
Zreszta
mozna wozic sloiczek z olejem i pedzelek - wyjdzie duzo taniej.
Dla mnie duzo wazniejsza jest wygoda. Przed wyjazdem tankuje sobie
zbiorniczek i mam do konca wakacji (nie robie wiecej niz 4kkm, jakbym
robil to dalbym wiekszy zbiornik).
>
No mnie też głównie o to idzie, odkąd mam olejarkę prawie zapomniałem gdzie w moto jest napęd.
>
Nie musze wozic ci puszki w schowku
pod siedzeniem czy innym czoperowym piorniku. Jak dojezdzam na miejsce
to moge z miejsca isc cos zjesc, wypic czy poplywac (wiem ze smarowanie
nie trwa dlugo, ale jak czleka szuszy... ;) ).

Ale mnie tego mówić nie musisz ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-05 13:10:48
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-05 12:51, AZ pisze:

To ja już nic nie rozumiem, smarujesz łańcuch sprajem do opon?

przy pisaniu pomyslalem o odpalajacym w kufrze spreju do opon... mialo byc oczywiscie do lancucha.

No i na ile Ci ta puszka spraja wystarcza?

Zuzywalem ze dwie-trzy w sezonie, do 2 motocykli. Razem kosztowaly stowke z hakiem. Koszty paliwa w zeszloroczne wakacje to lekko 1500zl. Ile % kosztow stanowi szprej ?

 Bo mnie jednego sezonu to wyszło chyba z 10 puszek

Zazdroszcze mozliwosci finansowych - mnie by nie bylo stac na taka ilosc paliwa :(

Ale mnie tego mówić nie musisz ;-)

Ale sie pochwa lic lubie! ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam.
Hornet - sprzeda
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-05 13:33:16
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/05/2012 01:10 PM, Roman Niewiarowski wrote:

przy pisaniu pomyslalem o odpalajacym w kufrze spreju do opon... mialo
byc oczywiscie do lancucha.

No jeden kulega miał przecież załatane wszelakie nieszczelności pod siedzeniem w gixxerze.

Zuzywalem ze dwie-trzy w sezonie, do 2 motocykli. Razem kosztowaly
stowke z hakiem. Koszty paliwa w zeszloroczne wakacje to lekko 1500zl.
Ile % kosztow stanowi szprej ?

Koszta w tym wypadku można traktować jako bonus, bo dla mnie cenniejsze jest niemyślenie i niebawienie się w smarowanie łańcucha. Zawsze gdy trzeba było jechać gdzieś dalej okazywało się, że trzeba posmarować łańcuch no to psik psik i najlepiej poczekać 15-20 min - mocno irytujące.
Bo mnie jednego sezonu to wyszło chyba z 10 puszek

Zazdroszcze mozliwosci finansowych - mnie by nie bylo stac na taka ilosc
paliwa :(

To było dawno i można miło powspominać gdy pod korek tankowało się za 80 PLN w porównaniu do dziś - 125 PLN... Łza się w oku kręci.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-05 13:28:03
Autor: Arni
* oiler - co polecacie
On 05.04.2012 12:39, Roman Niewiarowski wrote:
W dniu 2012-04-05 10:46, AZ pisze:
a zaoszczdzone pienidze

Pochodzisz z Poznania ? :P

Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.

a nie chodzio o koszt zespou napdowego?


--
Arni         Toru
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2012-04-05 13:35:32
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/05/2012 01:28 PM, Arni wrote:

Nie wiem czemu ludzie ciagle podnosza argument 'oszczedzania'. Przy
calych kosztach motocyklowych puszka szpraja do opon nie powala.

a nie chodzio o koszt zespou napdowego?

To ju inna inszo, o ile teksty typu "olejarka przedua ycie
napdu o 6-7 razy" to mona w buty wsadzi, to jednak przedua ycie, no i to co nie tylko ja zauwayem, e w napdzie smarowanym olejem szybciej kocz si zbatki, moja wygldaa ju bidnie po 30 kkm.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 20:51:47
Autor: duddits
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 20:38, AZ pisze:
A co ma spalanie do smarowania łańcucha?

W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-02 21:04:42
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 08:51 PM, duddits wrote:

W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.
Ja nie zaobserwowałem takiej zależności.

A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 21:17:38
Autor: duddits
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 21:04, AZ pisze:
A mnie sie wydaje, że chodziło mu o to, iż ujrzysz w szybie siebie
klęczącego i sikającego sprayem na łańcuch ;-)

:)

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2012-04-03 22:04:16
Autor: Sir Piernik
* oiler - co polecacie
duddits pisze:
....>8
W sumie nie wiem, zdawało mi się, że to właśnie Sir Piernik sugerował.

Nie ma to jak czytac ze zrozumieniem :)
Gdybys naprawde wiedzial o co chodzi to stacja benzynowa ze smarowaniem lancucha w deszczu kojarzyla by Ci sie nie z tankowaniem ale z dachem :)

Pozdrawiam
Sir piernik
  Betvelwe

Data: 2012-04-02 15:47:55
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
* oiler - co polecacie
AZ napisał(a):
Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi przetaczający moto to smutny widok?

E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?


--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Data: 2012-04-02 16:06:57
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/02/2012 03:47 PM, Kamil Nowak 'Amil' wrote:
Mieteż, ale chyba przyznasz, że kleczący na stacji benzynowej
motocyklista psiukający sprayem na łańcuch a nie rzadko drugi
przetaczający moto to smutny widok?

E pitolisz. Wyobraz se 40 stopniowy upal, stacja benzynowa, laska w
rozpietym kombi, spocona i nachyla sie ze sprejem. Co w tym smutnego?

A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
Laski nie smarują?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-02 16:49:54
Autor: Piotr Rezmer
* oiler - co polecacie
AZ pisze:

A widziałeś coś takiego? Bo ja nie. Jaki z tego wniosek?
Laski nie smarują?

Bo nie muszą, spytają pierwszego motocyklistę "Czy mógłbyś mi przesmarować olejem?" i po zawodach.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-04 14:51:56
Autor: Marcin Gardeła
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-02 14:21, Marcin N pisze:
Gdzie zakupiłeś Motoilera? Znalazłem na motolancuchy.pl za 370 zł. Z
kolei ScottOiler V-system jest dostępny na tej samej stronie za 399zł.
Zatem ceny są bardzo wyrównane. Chyba, że wiesz gdzie kupić taniej.
Widocznie Scotto. staniał. Konkurencja zrobiła swoje. Jednak i tak
brałbym Motoo. Nie trzeba podczepiać go pod jakieś podciśnienie, czy coś...

Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?

--
Diobeu
VFR800 '01

Data: 2012-04-04 14:53:49
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/04/2012 02:51 PM, Marcin Gardeła wrote:

Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się
popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję
olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?

Tytus leje pilarola czy innego trawola i działa.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-05 09:47:38
Autor: Marcin Gardeła
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-04 14:53, AZ pisze:
On 04/04/2012 02:51 PM, Marcin Gardeła wrote:
Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się
popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję
olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?
Tytus leje pilarola czy innego trawola i działa.

Hmm, w sumie pilarol ma niby większą przyczepność do łańcucha, z drugiej strony na butelce piszą, żeby nie zostawiać na bardzo długo w pile bo może zatkać kanaliki, jak mam piłę łańcuchową z 6 lat - nigdy nie zatkało. Może być, że zadziała ;)

--
Diobeu
VFR800 '01

Data: 2012-04-04 20:11:53
Autor: Jasio
* oiler - co polecacie
Użytkownik "Marcin Gardeła" <marcin.gardela@o2.pl> napisał w wiadomości news:jlhg5g$9vi$1inews.gazeta.pl...


Nie scott staniał tylko mot zdrożał. Rozwiązanie się sprawdziło to się popyt włączył, cena poszła szybko do góry. Ja mam scotta, działa. Leję olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?


Kompletna używka Scotta kosztowała mnie wraz z wysyłką OIDP 110zł

Jako oleju używam przekładniowego chyba 80w90


--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-04-04 20:29:01
Autor: Roman Niewiarowski
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-04 14:51, Marcin Gardeła pisze:

Nie scott staniał tylko mot zdrożał.

cheba nie :) Jak kupowalem to kosztowal moto jakies 3 stowki z kawalkiem, a scot 5 stowek - ten z ciut wiekszym zbiornikiem

Leję olej oryginalny, próbował ktoś lać inny olej?

probowali, kombinowali, narzekali albo sie cieszyli ze im cena oleju na 1tys km spadla o 2zl ;)

pozdr
newrom
--
RD07 - sprzedam.
Hornet - sprzeda
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

Data: 2012-04-04 20:40:00
Autor: Piotr Rezmer
* oiler - co polecacie
Roman Niewiarowski pisze:

cheba nie :) Jak kupowalem to kosztowal moto jakies 3 stowki z
kawalkiem, a scot 5 stowek - ten z ciut wiekszym zbiornikiem

Mogłem Was wprowadzić w błąd:

Ceny producenta (www.scottoiler.com.pl)
Univeral kit 7 410 zł
Touring Kit 530 zł  -- -> pewnie taki kupiłeś
CR-01 Off Road Kit 290 zł
Dual Injector 108 zł.

motolancuchy.pl
ScottOiler - vsystem 399 zł


Nie wiem jaka jest różnica vSystem vs Universal Kit 7



--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-04 20:21:43
Autor: Piotr Rezmer
* oiler - co polecacie
Piotr Rezmer pisze:

Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.

Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi się pod nim plama oleju z *oilera?



--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-04-04 20:43:50
Autor: Jasio
* oiler - co polecacie
Użytkownik "Piotr Rezmer" <piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> napisał w wiadomości news:jli3hh$hdo$2inews.gazeta.pl...
Piotr Rezmer pisze:

Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.

Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi się pod nim plama oleju z *oilera?


Nawet jak stoi z włączonym silnikiem to plamy ani na kole ani na asfalcie nie stwierdziłem.
Przy czym mówimy o jakiś rozsądnych czasach, a nie 15-20 minutach pracy na jałowym.

--
Jasio
vfr etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2012-04-04 21:05:24
Autor: Marcin N
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-04-04 20:21, Piotr Rezmer pisze:
Piotr Rezmer pisze:

Cel dla mnie jest jasny: przedłużyć żywotność zestawu napędowego.
Czystość nie jest priorytetem.

Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi
się pod nim plama oleju z *oilera?

Mój stoi w garażu. Jeszcze ani jednak kropla nie kapnęła. Stał całą zimę bez ruchu. 3/4 zbiorniczka oleju było napełnione.

Data: 2012-04-05 10:29:20
Autor: AZ
* oiler - co polecacie
On 04/04/2012 08:21 PM, Piotr Rezmer wrote:

Czy możecie jeszcze napisać, czy rzeczywiście jak motocykl stoi, to robi
się pod nim plama oleju z *oilera?

Jak układ jest szczelny i nie ma na górze gdzie pociągnąć powietrza - to nie,
nie robi się plama.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-05 13:05:24
Autor: falco
* oiler - co polecacie
W dniu 2012-03-31 18:29, Piotr Rezmer pisze:
Jako, że parę ładnych lat już upłynęło od pojawienia się Scottoiler'a,
mam pytanie który z produktów polecacie. Z tego co wiem, jest jeszcze
motooiler. Układy są albo sterowane elektrycznie, albo ciśnieniowo.

Siema,
z autopsji polecam olejarkę od Wilka:
http://www.wilkuj.cba.pl/

Jest bez porównania tańsza od innych a do tego ma ogromną przewagę, czyli sterownik:
- do wyboru 5 gotowych programów w zależności gdzie/jak jedziemy

1. Miasto
2. Włóczenie się po wioskach
3. Autostrada
4. Teren
5. Deszcz

Dzięki temu nie ma upierdliwości w bawieniu się potencjometrem metodą prób i błędów, tylko "klik" na dany program, który ustawiamy 1 ruchem. Wszystko bardzo dobrze wyliczone, sam używam od zeszłego sezonu (w różnych warunkach) a efekt jest taki, że wahacz i obręcz nie są uwalone a łańcuch zawsze wilgotny... ;)

Jak ktoś chce zamówić, to może to zrobić u mnie -10% od detalu z f-rą, gwarancją, itp. Jest też możliwość montażu.

Zainteresowanych zapr! na pryw, żeby nie śmiecić poza tym rzadko teraz zaglądam na precla...
P.S. Do smarowania zwykły olej przekładniowy, ja leję mineralnego Midlanda 80W90, bo akurat ten zawsze mam do Garbusków, ale może być każdy inny. Z Hipola zrezygnowałem, bo jest znacznie rzadszy i syfił wszystko dookoła, ale są tacy co leją...

Nie trzeba stosować żadnych "specjalnie dedykowanych" (drogich).


--
Pozdr! falco

SenNa... 356 '58 175
T.Apacz 0.6 '97

* oiler - co polecacie

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona