Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne

o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne

Data: 2012-01-05 11:08:57
Autor: J_K_K
o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne
W dniu 2012-01-04 15:31, PaweL pisze:
Podobnie dajÄ… po oczach fabryczne DRL w Insigniach
i S-MAXach.

Co do Insignii, to wersje z ksenonami przejęły
pałeczkę po niegdysiejszych Fabiach.

Wygląda, że światła fabryczne, ale jadąc z tyłu
świecą po suficie auta i wszystkich lusterkach
aż (nie)miło :-(

--
Pzdr

JKK

Data: 2012-01-05 12:43:48
Autor: Mirek Ptak
o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne
Dnia 2012-01-05 11:08,  *J_K_K* napisaÅ‚, a mnie coÅ› podkusiÅ‚o, żeby odpisać:

Co do Insignii, to wersje z ksenonami przejęły
pałeczkę po niegdysiejszych Fabiach.

Wygląda, że światła fabryczne, ale jadąc z tyłu
świecą po suficie auta i wszystkich lusterkach
aż (nie)miło :-(

Chyba zepsute

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2012-01-05 14:00:44
Autor: PavveL
o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne
Insignie oślepiają niemiłosiernie. Dzienne światła w dzień, ksenony w nocy. Ten samochód nie powinien mieć dopuszczenia do ruchu. (Tak jak stare Fabie).

Na przykładzie tych aut widać że unijne przepisy o bezpieczeństwo dbają tak mniej więcej. Najważniejszy jest producent samochodów (reflektorów).
Następny przykład: obowiązkowe spryskiwacze przy xenonach. Po co? Jak brudne reflektory mogą olśniewać? One po prostu słabiej świecą. Spryskiwacze bardziej by się przydały do reflektorów ze zwykłymi żarówkami. Niestety spryskiwacze nie są w stanie umyć świateł, ewentualnie z bardzo brudnych umyją do brudnych. Wycieraczki były by skuteczne ale są zabronione. Tak jak szklane reflektory. A nowoczesne plastikowe matowieją, przestają oświetlać, zaczynają oślepiać.

Data: 2012-01-05 15:32:41
Autor: Sebastian Kaliszewski
o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne
PavveL wrote:
Insignie oślepiają niemiłosiernie. Dzienne światła w dzień, ksenony w nocy. Ten samochód nie powinien mieć dopuszczenia do ruchu. (Tak jak stare Fabie).

Na przykładzie tych aut widać że unijne przepisy o bezpieczeństwo dbają tak mniej więcej. Najważniejszy jest producent samochodów (reflektorów).
Następny przykład: obowiązkowe spryskiwacze przy xenonach. Po co? Jak brudne reflektory mogą olśniewać? One po prostu słabiej świecą.

Brud rozprasza światło. I znacznie większa część wiązki z zamiarze skeirowanej na drogę świeci po wszystkim.

Spryskiwacze bardziej by się przydały do reflektorów ze zwykłymi żarówkami. Niestety spryskiwacze nie są w stanie umyć świateł, ewentualnie z bardzo brudnych umyją do brudnych. Wycieraczki były by skuteczne ale są zabronione.

PodstawÄ™ proszÄ™...

Tak jak szklane reflektory.

J.w.

A nowoczesne plastikowe matowieją, przestają oświetlać, zaczynają oślepiać.


nowoczesne plastykowe są zdaje się tańsze... I istotnie ze szkła takich balonów jakie często się w dzisieszych autach montuje nie dałoby się zrobić tak by spełniały normy bezpieczeństwa i jednocześnie nie tłukły się co chwila.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

o�lepiaj�ce �wiat�a dzienne

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona