ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior

Data: 2014-05-30 05:03:18
Autor: zarząd komplementariusza
ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior
szukam banku który otworzy konto, którego posiadaczem
będą NIE rodzice dziecka, ale samo dziecko (2 letnie)

ofertę dla 13-18 latków ma większość banków krajowych
ale dla mniejszych dzieci tylko niektóre z nich

najbardziej reklamuje sie PKO BP z kontem Junior, ale
nie jest to (na szczęście - bo z PKOBP mi nie po drodze)
jedyna oferta na rynku.

na razie ustaliłem że konto dla dwulatka otworzy m.in.:

A ) PekaoSA (do nie dawna nazywany "żubrem") rachunek nazywa
się "twój skarb" i jest rachunkiem oszczędnościowym

B ) Bank Millenium - konto Junior i konto Junior 360 nie ma zastrzeżonego limitu "od 13 rż" a pracownicy trzech
placówek zgodnie twierdzą że otworzą konto dla dwulatka
pytałem w kilku placówkach aby wykluczyć niekompetencję
pojedynczego pracownika

C ) bank BPS także otwiera konta małym dzieciom (pracownicy
mieli wątpliwości, ale pozytywnie rozstrzygnęła je centrala)

D ) prawdopodobnie ING bo ma na stronie www komunikat dot.
limitów wypłat zarządu zwykłego dla osób całkowicie
ubezwłasnowolnionych - ale na samej www nie ma żadnej
informacji o kontach dla dzieci, pracownicy są zdziwieni
i odpowiadają że "raczej nie".

czy znacie inne banki, które otworzą konto dwulatkowi?!

musi ono spełniac następujące warunki:
1) posiadaczem musi być dziecko a nie rodzice,
wykluczona sytuacja gdy rodzic jest współposiadaczem
(dlatego m.in. BGŻOptima nie wchodzi w grę)

2) rodzice będą na bieżąco mogli wypłacać pieniądze
które będą tam wpływać (akceptuję limit "zarządu
zwykłego" np. na poziomie średniej krajowej 3.835zł)

3) mile widziany brak opłat za konto ale przełknę
także niewielką opłatę, np. 2 lub 5zł miesiecznie

4) mile widziana obsługa przez internet ale przełknę
ograniczenia że w internecie tylko bierny podgląd
a wypłata w placówce z dowodem osobistym w ręku, (a nawet całkowity brak podglądu internetowego)

5) mile widziane konto oszczędnościowe z dużym %
oraz jedna wypłatą w miesiacu bez prowizji ale oprocentowanie nie jest głównym kryterium

interesują mnie w szczególności informacje od osób
które skutecznie założyły taki rachunek

Data: 2014-06-18 11:12:40
Autor: afredyk
ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior
W PKO mamy tez wersje konta dziecka <13 - bez potrzeby posiadania RORu przez rodzica - wada nie ma dostepu przez net - tylko oddzial.
Oczywiscie brak oplat i atrakcyjne oprocentowanie.

W tym roku powinien tez byc Junior w Inteligo

Co do kont konkurencji - sprawdz jeszcze Raiffeisena.

Data: 2014-06-18 12:09:04
Autor: zarząd komplementariusza
ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior
nienawidzę marmurkowego pkobp ale chwalę inteligo

Junior < 13 rż w inteligo? To mnie zainteresowało...

można prosić jakieś bliższe szczegóły?!

Data: 2014-06-18 12:54:35
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu środa, 18 czerwca 2014 21:09:04 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:
nienawidzę marmurkowego pkobp ale chwalę inteligo

Junior < 13 rż w inteligo? To mnie zainteresowało...

można prosić jakieś bliższe szczegóły?!

Uch, z konta zony zobaczylem, ze pisalem, przepraszam.
Junior w Inteligo - cenowo ma byc to samo co w PKO (czyli za free, oprocentowanie to samo). Wdrozenie - mam nadzieje, ze do konca tego roku bedzie.

Data: 2014-06-21 06:10:22
Autor: zarząd komplementariusza
W dniu środa, 18 czerwca 2014 21:54:35 UTC+2 użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał:
> [...]

Junior w Inteligo - cenowo ma byc to samo co w PKO (czyli za free, oprocentowanie to samo). Wdrozenie - mam nadzieje, ze do konca tego roku bedzie.

a zawierane będzie w placówkach czy kurierem?! i jak
będą wyglądać wypłaty? normalnie w kanale dostępu?
czy jednak obowiązkowa wizyta w placówce pkobp?

a jak już jesteśmy przy inteligo - to czy nie warto
byłoby przy okazji przyjrzeć się ofercie firmowej która jest powiem otwarcie ŻENUJĄCA jak na bank tej wielkości.

Rozumiem że bank wcale nie musi świadczyć rachunków
firmowych przedsiębiorcom reprezentującym różne formy
prawne (jak chce to może obsługiwać tylko przedsiębiorstwa
osób fizycznych i spółki cywilne - jak robi to inteligo)

Ale...

To naprawdę żenada, żeby regulaminy i zasady otwierania
rachunków pisali bankowi PKOBP jacyś ćwierćinteligenci
którzy nie mają szans na zaliczenie 1 roku studiów prawa

Sposób w jaki inteligo traktuje spółki cywilne - może wywołać atak śmiechu u każdego prawnika. Żąda bowiem
aby spółka (nie będąca podmiotem) dała pełnomocnictwo
swojemu wspólnikowi. Takie pełnomocnictwo jest nic nie
warte - i żądanie go bardzo źle świadczy o banku PKOBP

Ponadto istota (natura) spółki cywilnej zakłada wspólne
działanie i żądanie aby pozostali wspólnicy zrzekli sie
wpływu na to co się dzieje na rachunku - zaprzecza samej
istocie i sensowi zakładania spółki cywilnej.

Niech Pan, Panie Michale, porozmawia z kim trzeba,
bo to naprawdę niesamowity wstyd dla banku pkobp,
żeby jego procedury były jawnie niezgodne z prawem...

Data: 2014-06-22 14:33:09
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
W dniu sobota, 21 czerwca 2014 15:10:22 UTC+2 użytkownik zarząd komplementariusza napisał:

a zawierane będzie w placówkach czy kurierem?! i jak

będą wyglądać wypłaty? normalnie w kanale dostępu?

czy jednak obowiązkowa wizyta w placówce pkobp?

Calkowicie zdalnie. Wyplaty - przez konto dziecka / lub rodzica (najpierw przelew do rodzica potem dalej lub bezposrednio z dziecka na inny rachunek)

Juniora mozna zalozyc juz kurierem w PKO - bez wizyty w oddziale.

a jak już jesteśmy przy inteligo - to czy nie warto

byłoby przy okazji przyjrzeć się ofercie firmowej która jest powiem otwarcie ŻENUJĄCA jak na bank tej wielkości.

Przeslalem dalej - jesli sie dowiem czegos wiecej dam znac. Sam niestety nie jestem kompetentny, zeby odpowiedziec :(

Data: 2014-06-23 07:15:47
Autor: 666
ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior
Proponowałbym rozważyć rachunek wspólny, na 2 osoby rodzic+dziecko.

Data: 2014-06-24 00:24:57
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
[...]

Podpytalem - taka jest funkcjonalnosc i model biznesowy rachunku Inteligo, ze dopuszcza 1 uzytkownika no i to nie spółka daje pełnomocnictwo, a każdy z jej wspólników łącznie. Czyli to konto tak ma - wieksza funkcjonalnosc w rachunkach firmowych duzego PKO

Data: 2014-06-23 09:00:34
Autor: lolekanabolek
W dniu 2014-06-18 21:54, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:
[...]

czy to oznacza, że dla jednego dziecka będzie można mieć 4 juniory?? Ja i żoną po jednym w PKO oraz po jednym w Inteligo??

Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-06-23 01:31:11
Autor: Michal 'Amra' Macierzynski
ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior
W dniu poniedziałek, 23 czerwca 2014 09:00:34 UTC+2 użytkownik lolekanabolek napisał:

czy to oznacza, �e dla jednego dziecka b�dzie mo�na mie� 4 juniory?? Ja i �on� po jednym w PKO oraz po jednym w Inteligo??

tak :)

Data: 2014-06-23 11:21:12
Autor: lolekanabolek
W dniu 2014-06-23 10:31, Michal 'Amra' Macierzynski pisze:
[...]

żeby jeszcze IKO ogarniało jednocześnie konto w PKO i Inteligo  to byłoby cud, miód i orzeszki

Marcin "lolekanabolek"

Data: 2014-06-26 14:13:52
Autor: zarząd komplementariusza
ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior
> czy to oznacza, �e dla jednego dziecka b�dzie mo�na > mie� 4 juniory?? Ja > i �on� po jednym w PKO oraz po jednym w Inteligo??

tak :)

a czy będzie można mieć po 6 juniorów na każde dziecko?

w ipko 3 (podpięty pod tato-indyw, podpięty pod mama-indyw, podpięty pod tato+mama wspólne) i w inteligo 3 (podpięty pod tato-indyw, podpięty pod mama-indyw, podpięty pod tato+mama wspólne)

ojciec dwulatka szuka alternatywy dla PKO Junior