okolice zawoji - kilka pytań terenowych

1 Data: Maj 14 2009 12:38:05
Autor: Legut
okolice zawoji - kilka pytań terenowych
Planuję właśnie trasy i mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy czerwony szlak z przełęczy Krowiarki na Policę jest rowerowy? Jeśli nie to jak najłatwiej wjechać na Policę od Zawoji lub Skawicy?

2. Czy czarny szlak od Zawoji do Korbielowa może być ewentualnie rowerową alternatywą dla czerwonego granicznego? Czy on w ogóle jest jakoś oznaczony w terenie? Bo w ubiegłym roku to chyba nie widziałem.

pozdrawiam
Legut

2 Data: Maj 14 2009 12:50:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Re: okolice zawoji - kilka pytań terenowych
Panie Legut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gugss3$3g$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

Planuję właśnie trasy i mam w związku z tym kilka pytań:

1. Czy czerwony szlak z przełęczy Krowiarki na Policę jest rowerowy?

IMO może być. Przebiega po granicy parku narodowego. Z tym szlakiem pokrywa
się szlak "koński"

2. Czy czarny szlak od Zawoji do Korbielowa może być ewentualnie
rowerową alternatywą dla czerwonego granicznego?

Jeżeli pytasz o kwestię prawną to tak, może być - biegnie poza BPN. Choć
jak na mapie patrzyłem to są tam zdrowe podejścia/podjazdy.

3 Data: Maj 14 2009 15:41:36
Autor: Legut
[...]

    Pisząc "rowerowy" miałem na myśli jego przejezdność ;)

pozdrawiam
Legut

4 Data: Maj 14 2009 22:10:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Re: okolice zawoji - kilka pytań terenowych
Panie Legut, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:guh7k6$epe$1nemesis.news.neostrada.pl> przy ul....

[...]

Przejezdność zależy od roweru i jeźdźca. ;-)

5 Data: Maj 14 2009 04:33:15
[...]

Szedlem nim ostatnio na odcinku Gluchaczki - Krzyzowki. Nie wiem jak
tam twoje umiejetnosci jazdy, ale m.s.z. na rower sie nie nadaje. Poza
tym w niektorych miejscach oznakowanie jest dupne i latwo zboczyc ze
szlaku.

6 Data: Maj 14 2009 15:42:47
Autor: Legut
alcohol.denat@gmail.com pisze:
[...]

I to mi wystarczy - zapominam o jego istnieniu. Dzięki.

pozdrawiam
Legut

7 Data: Maj 14 2009 16:59:51
Autor: jedroll
Re: okolice zawoji - kilka pytań terenowych
jesli chodzi o szlak z krowiarek na police (czerwony) to jest a na pewno byl
przejezdny rowerem z niewieloma miejscami z buta, ale po wiatrolomach sprzed
kilku lat byla tam masakra nie bylo szans przejechac, mieszkam w okolicy i
pare razy probowalem rzeznia. ale fakt ostatnio bylem tam chyba 2 sezony
temu, teraz powinno byc juz wyczyszczone ale co on prezentuje po czystkach
to juz nie wiem. trzeba jechac sprawdzic:)
pozdro

8 Data: Maj 14 2009 16:24:46
Autor: Mikołaj "Miki" Menke
Dnia 14.05.2009 12:38 użytkownik Legut napisał :
[...]

Po pierwsze odmienia się "Zawoi". Po drugie Polica ogólnie z każdej strony jest trudna i jeśli nie dysponujesz w miarę dobrą techniką to zapomnij. W sumie chyba najłatwiej da się podjechać od strony Sidziny, przez Halę Krupową, ale na pewno przyda się bardzo dobra kondycja, bo miejscami są długie stromizny.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

9 Data: Maj 14 2009 17:40:33
Autor: jedroll
[...]

jeszcze raz,
jak jechac na police przez Hale Krupowa to najbardziej polecam szlak
czerwony nie tyle z Sidziny co z Bystrej Podhalnskiej, wlasciwie tylko sam
poczatek jest podjazd ktory moze okazac sie podjazdem "z buta" a reszta
raczej przejezdna nawet dla srednio wprawionych, az do samej Hali Krupowej.
Jesli chodzi o szlaki z Sidziny to zdecydowanie nie polecam szlaku zielonego
z Biknkowki, strasznie rozwalony przez ciagniki sciagajace drzewo,
praktycznie w wiekszej czesc z buta z powodu luznych kamieni powyrywanych
prze ciagniki. szlak czarny z Wielkiej Polany, wymaga szczegolnie w
pierwszej polowie dobrej kondycji i dobrej techniki, aczkolwiek jak
najbardziej przejezdny,
jest jeszcze jedna swietna droga, wlasciwie szutrowka w 2/3 dlugosci,
zrobiona specjalnie dla "pojazdwo lesnych":) na potrzeby przmieszczania sie
wlasnie podczas sprzatania po wiatrolomach, droga naprawde przyjemna,
stokowka, ladne widoki i generalnie polecam, ostatni podjazd pod schronisko
juz typowo "beskidzki":) droga ta startuje rowniez z Wielkiej Polany, jak
ktos zna troche tereny to gdy doejedziemy asfaltem na Wielka Polane
(przystanek autobusowy) trzeba jeszcze wykrecic ok 1,5km po serpentynach
asfaltem do Kosciolka na Wielkiej Polanie  i tam wlasnie za Kosciolkiem
zaczyna sie ta owa szutrowka.
polecam pozdro

10 Data: Maj 14 2009 18:49:17
Autor: Legut
[...]

Tak właśnie podjeżdżałem, na końcu tej stokówki się trochę pogubiliśmy i        dotarliśmy do niebieskiego. Galeria http://picasaweb.google.com/legut.com.pl/Polica#

pozdrawiam
Legut

11 Data: Maj 14 2009 19:02:31
Autor: jedroll
[...]

ee to spoko jak trafiles na niebieski to smialo napieraj ten czerwony z
krowiarek

12 Data: Maj 19 2009 09:39:04
Autor: Legut
Re: okolice zawoji - kilka pytań terenowych
je
ee to spoko jak trafiles na niebieski to smialo napieraj ten czerwony z krowiarek

    dało się ;)
http://picasaweb.google.com/legut.com.pl/Zawoja1617052009#
co prawda trasa uległa modyfikacjom - ale warto było walczyć ;)
następnym razem jak będę w okolicy, sprawdzę jak się podjeżdża zielonym
z Zawoi.

pozdrawiam
Legut

13 Data: Maj 14 2009 17:47:55
Autor: Legut
[...]

Od Sidziny już podjeżdżałem ;) Plan jest taki żeby przejechać całe pasmo   i zjechać albo do Bystrej albo Do Juszczyna - start z Zawoi. Poza tym z Krowiarek jest tylko 350m w pionie...

pozdrawiam
Legut

14 Data: Maj 14 2009 17:53:56
Autor: jedroll
[...]

probuj, ale jak pisal Mikolaj Polica stamtad nie jest latwa, ale o to chodzi
przeciez zeby nie bylo latwo.
latwo to maja w Warszawskich lasach hehe:) a to beskidy bylo nie bylo;)
powodzenia i milej zabawy

okolice zawoji - kilka pytań terenowych