okulary na jazde po zmroku - biale / zolte szkla?

Data: 2009-11-17 23:09:22
Autor: Ryszard Mikke
okulary na jazde po zmroku - biale / zolte szkla?
frank.castle0407@googlemail.com <frank.castle0407@googlemail.com> napisał(a):
Witam,

Jakie macie preferencje w temacie okularow do jazdy noca? Czas cos
zxakupic, skoro juz codziennie po pracy jest ciemno. Widzialem ze
niektorzy producenci podaja przepuszczalnosc swiatla w procentach. Np.
ciemne szkla maja przepuszczalnosc 13% a najjasniejsze 66%. Czy ktos z
Was kto jezdzi w nocy i zna procentowa przepuszczalnosc swiatla moze
sie wypowiedziec przy jakim % zaczyna sie robic "za ciemno" ?

No i firmy/modele mile widziane, powiedzmy do 150 PLN

Nocą, oczywiście białe.

Miałem kiedyś zarąbiste Polaroidy, niestety rozleciały się
i nigdzie już nie widziałem podobnych w tych granicach cenowych
(stoczterdzieścicośtam). Nie rysowały się, nie parowały prawie w ogóle
i nawet polaryzowane były.

Teraz mam takie z Decathlona, też spokojnie mieszczą sie w granicach
cenowych, z wymiennymi szkłami (białe/żółte/ciemne), nie polaryzowane.
Też dają radę, na postojach parują, ale schodzi zaraz po ruszeniu.

rmikke

Data: 2009-11-18 00:32:46
Autor: zcxz
Ryszard Mikke wrote:
Teraz mam takie z Decathlona, też spokojnie mieszczą sie w granicach
cenowych, z wymiennymi szkłami (białe/żółte/ciemne), nie polaryzowane.
Też dają radę, na postojach parują, ale schodzi zaraz po ruszeniu.
tysz mam takie. uzywam tylko bezbarwnych.
maja jeszcze jedna wade jak dla mnie, a mianowicie maja mala powierzchnie szkiel. objawia sie to tym ze przy bardzo szybkiej jezdzie np. lekko karkolomny zjazd, na tyle slabo chronia oczy przed wiatrem, ze mi lzy leca :) nie jest to bezpieczne.
do codziennej jazdy wawa + okolice sie nadaja. przeszkadza jedynie parowanie na postojach, na ktore szukam sposobu.

--
zcxz

Data: 2009-11-17 23:36:24
Autor: Ryszard Mikke
zcxz <valter@poczta.onet.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:
> [...]
do codziennej jazdy wawa + okolice sie nadaja. przeszkadza jedynie parowanie na postojach, na ktore szukam sposobu.

http://rdir.pl/1grhy . Tylko ciężko dostać białą wersję...

rmikke

Data: 2009-12-01 23:48:01
Autor: tms
zcxz wrote:
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Stosuję od tygodnia zwykły samochodowy preparat antyroszeniowy (akurat Shell-a) za jakieś 8zł. Do tego od zewnętrznej strony tzw. "niewidzialną wycieraczkę" - dzięki temu woda spływa zamiast zostawać na szkłach. IMHO różnica jest spora na plus.

okulary na jazde po zmroku - biale / zolte szkla?