okulary na jazde po zmroku - biale / zolte szkla?

Data: 2009-11-17 23:59:59
Autor: 2late
okulary na jazde po zmroku - biale / zolte szkla?
frank.castle0407@googlemail.com wrote:

Jakie macie preferencje w temacie okularow do jazdy noca? Czas cos

W nocy biale, jak jest pochmurno to zolte ( do pewnego momentu rozjasniaja).

No i firmy/modele mile widziane, powiedzmy do 150 PLN

Nie wiem co to za firma, na pudelku mam dwie nazwy "madison" i "d'arcs" a w zestawie sa wymienialne szkla, biale, zolte i przeciwsloneczne.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2009 (R)

Data: 2009-11-18 12:04:05
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.11.2009 00:59 użytkownik 2late napisał :
frank.castle0407@googlemail.com wrote:

Jakie macie preferencje w temacie okularow do jazdy noca? Czas cos

W nocy biale, jak jest pochmurno to zolte ( do pewnego momentu rozjasniaja).

Nie chcę się czepiać, ale to nie jest tak, że rozjaśniają, wręcz przeciwnie. Ich zaletą jest to, że podobnie jak pomarańczowe odfiltrowują niebieskie światło, a ono ma zły wpływ na ostrość widzenia. Dlatego też niebieskie szkła to jakieś nieporozumienie i nadają się może do lansowania na dyskotece.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-18 13:32:24
Autor: mk
> [...]
Nie chcę się czepiać, ale to nie jest tak, że rozjaśniają, wręcz przeciwnie. Ich zaletą jest to, że podobnie jak pomarańczowe odfiltrowują niebieskie światło, a ono ma zły wpływ na ostrość widzenia.

jak już mamy być "ściśli" to:
- żółty jest wskazany, bo oko ma najlepszą ostrość widzenia w zakresie światła
żółtego.
- światło jest "bardziej monochromatyczne" (węższe widmo - bez niebieskiego) -
więc mniejsze zniekształcenia na skutek dyspersji chromatycznej.

dlatego też np. żółte oświetlenie ulic nie jest też aż takim złym pomysłem.
mk

Data: 2009-11-18 06:18:25
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Nov 18, 12:32 pm, "mk" <mmateuszWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

więc mniejsze zniekształcenia na skutek dyspersji chromatycznej.

dlatego też np. żółte oświetlenie ulic nie jest też aż takim złym pomysłem.

a zolty samochod powinien byc zawsze zauwazony? :)

Data: 2009-11-18 17:54:14
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.11.2009 15:18 użytkownik frank.castle0407@googlemail.com napisał:
a zolty samochod powinien byc zawsze zauwazony? :)

Żółty samochód jest niebezpieczny, bo jest ostrzejszy. ;-)

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-11-18 19:54:44
Autor: stefandora
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

No to rozjaśniają w końcu czy nie?
:)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-11-18 22:26:57
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 18.11.2009 19:54 użytkownik stefandora napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
[...]

Nie. Nie mogą rozjaśniać, skoro mają przepuszczalność 80%. Jeśli chcesz rozjaśniania, to sobie kup noktowizor. ;-P