olej a spalanie

Data: 2019-08-14 21:44:36
Autor: Janusz
olej a spalanie
W dniu 2019-08-14 o 20:25, pueblo pisze:
Czy inny niż wcześniej olej mógłby spowodować wzrost spalania? I nie
chodzi tu o inną lepkość oleju.
Zrobiłem "eksperyment" i do rocznika 2003 wlałem najtańszy olej, który
jest niby syntetykiem, uwaga, uwaga - Specol Gold 5w30
Wcześniej był tam inny "lepszy" 5w30 Valvoline. Spalanie LPG jest większe
nawet do 1,5l niż wcześniej. Nie mam pewności, co do przyczyny, bo w tym
samym czasie była wizyta u gazownika, który rzekomo miał zmienić skład
mieszanki, coby nie szarpało - niezbyt pomogło.
I pewnie Ci ją za bardzo wzbogacił, a szarpanie może wynikać z kiepskich świec,
gaz ma większe wymagania i trzeba częściej zmieniać świece, ewentualnie
spróbować dać "zimniejsze".

No i co do oleju mam w tej sprawie wątpliwości, silnik ma jakby
"brudniejszą" barwę.
Wg mnie te oleje się nie różnią istotnie dla silnika, większy wpływ ma regulacja składu mieszanki i świece.

--
Janusz

Data: 2019-08-15 08:30:58
Autor: Shrek
olej a spalanie
W dniu 14.08.2019 o 21:44, Janusz pisze:

I pewnie Ci ją za bardzo wzbogacił,

Generalnie nie da się prosto w sprawnej, czwartej generacji "za bardzo wzbogacić". ECU widzi, doda (a w zasadzie odejmie) korekty, które przejdą w długoterminowe i skończy się na czeku jeśli wyjdą poza zakres. Chyba że z premedytacją dasz w jednym zakresie +40%, to wtedy korekty będą wariować, bo raz będzie na minus, poza tym zakresem na plus, ale wtedy pewnie krótkie wyjdą poza zakres i też skończy się czekiem.

--
Shrek

Data: 2019-08-15 12:19:08
Autor: Janusz
olej a spalanie
W dniu 2019-08-15 o 08:30, Shrek pisze:
[...]

Nie wiem co mu dał a co nie, zależy jeszcze jaki system ma, np w prinsie reguluje
czas wzg benzyny o stały procent, komputer nie ma map i nic więcej nie bada.
A jak u niego jest to nie wiadomo.

--
Janusz

Data: 2019-08-15 15:04:29
Autor: Shrek
olej a spalanie
W dniu 15.08.2019 o 12:19, Janusz pisze:

Nie wiem co mu dał a co nie, zależy jeszcze jaki system ma, np w prinsie reguluje
czas wzg benzyny o stały procent, komputer nie ma map i nic więcej nie bada.

prins nie bada - ECU już tak.

--
Shrek

Data: 2019-08-16 08:24:22
Autor: pueblo
olej a spalanie
Witaj Janusz, 14 sie 2019 w news:qj1ob5$5h7$1$Janusznews.chmurka.net
napisałeś/aś:
[...]

A pytałem goscia, czy spalanie wzrośnie - nie. Na benzynie jest o wiele lepiej, jeśli chodzi o jakieś szarpania.
W sumie sugerował, że listwa wtryskowa jest zużyta.

No i co do oleju mam w tej sprawie wątpliwości, silnik ma jakby
"brudniejszą" barwę.
Wg mnie te oleje się nie różnią istotnie dla silnika, większy wpływ
ma regulacja składu mieszanki i świece.

No, świece dawno nie były wymieniane.

Jeszcze mam wątpliwości co do jednej rzeczy. Od wizyty u gazownika zacząłem tankować na BP(tak zachwalał tamten gaz) Możliwe, żeby dystrybutor na jedenej stacji potrafił wbić więcej gazu niż na innej? Wydaje mi się, że nie.

Data: 2019-08-16 20:05:45
Autor: Mateusz Viste
olej a spalanie
On Fri, 16 Aug 2019 08:24:22 +0000, pueblo wrote:
A pytałem goscia, czy spalanie wzrośnie - nie. Na benzynie jest o wiele
lepiej, jeśli chodzi o jakieś szarpania.

No, świece dawno nie były wymieniane.

Miałem bardzo podobne objawy w mojej Nivie: na gazie szarpało (szczególnie pod górkę), na benzynie nie. Wymiana świec natychmiast rozwiązała problem.

Mateusz

Data: 2019-08-29 10:46:13
Autor: pueblo
olej a spalanie
Witaj Mateusz Viste, 16 sie 2019 w
news:5d570c99$0$3376$426a74ccnews.free.fr napisałeś/aś:
[...]

He, nie dopisałem, że szarpanie raczej pojawia się po odpuszczeniu gazu na najniższych biegach. W każdym razie świece wymienione - zobaczę jak jeździ jak zobaczę. Były tam założone świece "do gazu" (podobno w niezłym stanie), z mniejszą niż zalecana szczeliną.

Data: 2019-08-16 20:58:25
Autor: Janusz
olej a spalanie
napisałeś/aś:

[...]

Gazowa? to ile na niej jezdzisz? tzn ile km juz zrobiłeś, bo z tego co wiem
to wtryskiwacze gazowe są dość trwałe, mowa oczywiście o wtrysku pośrednim
tzn w kanał dolotowy.
Ja szarpania miałem jak miałem problemy z komp silnika i ze świecami.
I co ciekawe na benzynie mniejsze albo brak za to na gazie spore.

[...]

To zmień i zobacz co to da.

Jeszcze mam wątpliwości co do jednej rzeczy. Od wizyty u gazownika
zacząłem tankować na BP(tak zachwalał tamten gaz)
Ja tankuję najtańszy na tesco lub auchan.

Możliwe, żeby dystrybutor na jedenej stacji potrafił wbić więcej gazu
niż na innej? Wydaje mi się, że nie.
Teoretycznie nie bo tankujemy płyn a zawór pływakowy w zbiorniku powinien odcinać
zawsze na tym samym poziome ale wystarczy lekkie pochylenie i może być parę litrów więcej.
Ale to tak nic w porównaniuu jak sie trafi na "ustawiony" dystrybutor, ja tak trafiłem
na "10" z Torunia do bydgoszczy, pierwsza stacja jak się zjedzie z A1 na 10 po lewej, jak normalnie do pustego wchodzi mi około 35l gazu to tam zatankowałęm 54L !!!
Wołam faceta z obsługi co to za jaja, on się śmieje i nic nie zrobi bo on nic nie wie i tyle, dałem spokój bo nie miałem czasu ani ochoty się kłócić, jechałem z rodziną na morze, miałem jeszcze trochę km do przejechania, ale wkurzył mnie nieziemsko.

--
Janusz

olej a spalanie