olej do Superbika - jaki?

Data: 2011-09-01 20:11:18
Autor: Songoku
olej do Superbika - jaki?
Hej,

Nadejszła chwila aby wykonac przegląd po 1000km i mam pytanko.
Jaki olej polecacie? Ja do tej pory lałem Castrol R4 Superbike jednak tym razem mój typ to Motul 300V 10W-40 Double Ester. Klasa lepkościowa dokładnie taka jak potrzebuję. Pytam raczej o sam olej.

Dodatkowo czy ktoś kupował coś od tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/zestaw-motul-300v-10w40-4l-filtr-oleju-wa-wa-i1757603447.html

W zestawie jest filtr oleju HIFLOFILTRO. Warte to coĹ›?
Ostatecznie mogę we 3Fun wymienić na Shell Advance'a w tej samej cenie + ok. 50 PLN za filtr. Myślę, że Motul będzie lepszy, nie wiem jak z filtrem.
Będę wdzięczny za rady.

p.s
Ciekawa jest opcja odbioru w sklepie monopolowym :)))

--

Songoku
2011 ZX10R ABS

Data: 2011-09-01 11:28:18
Autor: AZ
olej do Superbika - jaki?
On 1 Wrz, 20:11, Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:

Nadejszła chwila aby wykonac przegl±d po 1000km i mam pytanko.
Jaki olej polecacie? Ja do tej pory lałem Castrol R4 Superbike jednak
tym razem mój typ to Motul 300V 10W-40 Double Ester. Klasa lepko¶ciowa
dokładnie taka jak potrzebuję. Pytam raczej o sam olej.

Jeżdżę od 70 kkm w ZZR 1200 i jestem zadowolony. Na Castrolu wydawało
mi się, że chodzi gło¶niej ale może to tylko wrażenie po zalaniu
nowego oleju. Jak dla mnie to do wysilonych silników tylko Motul.

Dodatkowo czy kto¶ kupował co¶ od tego sprzedawcy:http://allegro.pl/zestaw-motul-300v-10w40-4l-filtr-oleju-wa-wa-i17576...

Kupowałem ostatnio u niego i jestem zadowolony.

W zestawie jest filtr oleju HIFLOFILTRO. Warte to co¶?
Ostatecznie mogę we 3Fun wymienić na Shell Advance'a w tej samej cenie +
ok. 50 PLN za filtr. My¶lę, że Motul będzie lepszy, nie wiem jak z filtrem.
Będę wdzięczny za rady.

JeĽdziłem na genuine który w wykonaniu wygl±da gorzej niż Hiflo,
jeĽdziłem na Hiflo i MIW i Championie i nie widac zadnej różnicy i
pewnie nie ma. Jak będziesz lepiej spał maj±c genuine filtr oleju to
kup genuine, koszt pewnie 30 PLN.

p.s
Ciekawa jest opcja odbioru w sklepie monopolowym :)))

Nie korzystałem. Ale to dobre, wpadasz o 2:30 do sklepu i mówisz w¶ród
klientów stoj±cych po alkohol: 4 litry Motula 300V i filtr do tego ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-09-01 21:33:14
Autor: morghul
olej do Superbika - jaki?
Dodatkowo czy kto¶ kupował co¶ od tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/zestaw-motul-300v-10w40-4l-filtr-oleju-wa-wa-i1757603447.html

Wiesz, jak typ ma 854 zadowolonych klientów i żadnego niezadowolonego to chyba nie ma się czego bać? ;) I oceny sprzedaży też jak od linijki 5.0.

--

morghul

Data: 2011-09-01 21:53:05
Autor: Songoku
olej do Superbika - jaki?

Wiesz, jak typ ma 854 zadowolonych klient�w i �adnego
niezadowolonego to chyba nie ma siďż˝ czego baďż˝? ;) I oceny
sprzeda�y te� jak od linijki 5.0.

W sumie masz rację, ale nie zaszkodzi zapytać.
GĹ‚Ăłwnie chodzi mi jednak o olej :)

--

Songoku
2011 ZX10R ABS

Data: 2011-09-01 22:08:50
Autor: Norbi
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-01 21:53, Songoku pisze:

[...]

Mozesz tez zakupic 7100
http://allegro.pl/zestaw-motul-7100-ma2-10w40-4l-filtr-oleju-i1757603624.html

300V ma ladniejszy kolor - ja wole jednak 7100
chociaz oba mam powlewane aktualnie do motocykli :)

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2011-09-01 13:57:03
Autor: AZ
olej do Superbika - jaki?
On 1 Wrz, 22:08, Norbi <norbi...@o2.pl> wrote:

Mozesz tez zakupic 7100http://allegro.pl/zestaw-motul-7100-ma2-10w40-4l-filtr-oleju-i1757603...

300V ma ladniejszy kolor - ja wole jednak 7100
chociaz oba mam powlewane aktualnie do motocykli :)

7100 ma API SL a 300V tylko SG, nie wiadomo co tam do tego nowego KHI
trzeba lac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-09-02 00:54:57
Autor: PawelK vel Pablo
olej do Superbika - jaki?
Dnia 244 roku bieżącego, Songoku zeznał(a) jak następuje:

p.s
Ciekawa jest opcja odbioru w sklepie monopolowym :)))

Brałem coś kiedys od niego, gość jest właścicielem sklepu i dodatkowo
internetowo sprzedaje akcesoria moto, dostałem normalnie paragon, więc
nie widzę kłopotu.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl

Data: 2011-09-02 05:54:45
Autor: doktorski
olej do Superbika - jaki?
W dniu czwartek, 1 wrze¶nia 2011, 20:11:18 UTC+2 użytkownik Songoku napisał:

Dodatkowo czy kto¶ kupował co¶ od tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/zestaw-motul-300v-10w40-4l-filtr-oleju-wa-wa-i1757603447.html
Marcin bywa(l) na grupie wiec nie jest anonimowy. Po obslugi klientow podchodzi bardzo rzeczowo wiec mozesz brac w ciemno. Reszte juz koledzy napisali.. pzdr, dr
14/525

Data: 2011-09-03 10:10:53
Autor: Songoku
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-02 14:54, doktorski pisze:
W dniu czwartek, 1 września 2011, 20:11:18 UTC+2 użytkownik Songoku napisał:

[...]

Dzięki.

Już zamówiłem zestaw z filtrem hiflofiltro oraz opcją odbioru w sklepie monopolowym :)
Ostatecznie wybałem MOTULA 300V kierując się opisem na stronce motul.pl, gdzie jest napisane, że 300V jest do "wysilonych silników".

--

Songoku
2011 ZX10R ABS

Data: 2011-09-05 17:14:08
Autor: Marcin Kasprzyk
olej do Superbika - jaki?
Heja.

Użytkownik "doktorski" <doktorski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci

[...]

Dziękuję bardzo za tak dobr± rekomendację.
Polecam się :)

--
Pozdr
Marcin Kasprzyk.

Data: 2011-09-05 19:45:16
Autor: Songoku
olej do Superbika - jaki?
apisali.

Dzi�kuj� bardzo za tak dobr� rekomendacj�.
Polecam siďż˝ :)

Potwierdzam, wszystko w jak najlepszym porzÄ…dku :)

--

Songoku
2011 ZX10R ABS

Data: 2011-09-03 11:57:34
Autor: primuss
olej do Superbika - jaki?
On 1 Wrz, 20:11, Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:
Jaki olej polecacie? Ja do tej pory lałem Castrol R4 Superbike jednak

Jak dla mnie oleje to legendy miejskie. Nie ma żadnych wiarygodnych
badań "klinicznych" na ten temat, tylko marketing. Znamiennym jest, że
warsztatowym ekspertem na temat olejów najczę¶ciej jest Pan Kaziu,
który jeĽdzi na co dzień Seicento albo 16-letnim pyr-pyr 250.

PS. Wiem, że wzbudzę kontrowersje, ale po przeprowadzonym
własnoręcznie researchu i rozmowie z kilkoma mechanikami w mej głowie
powstał mętlik.

Data: 2011-09-04 05:36:08
Autor: WIADRO
olej do Superbika - jaki?

PS. Wiem, że wzbudzę kontrowersje, ale po przeprowadzonym
własnoręcznie researchu i rozmowie z kilkoma mechanikami w mej głowie
powstał mętlik.

mechanicy nie znaj± się na olejach, jedyne co potrafi± to przeczytać co¶ o oleju z ulotki.

Data: 2011-09-04 17:30:55
Autor: PawelK vel Pablo
olej do Superbika - jaki?
Dnia 247 roku bież±cego, WIADRO zeznał(a) jak następuje:

> [...]
> głowie powstał mętlik.

mechanicy nie znaj± się na olejach, jedyne co potrafi± to przeczytać

Czasem jednak się zdarzy, że rozbior± silnik, którego wła¶ciciel był
fanem jednej marki i od lat nie lał innego oleju, ale generalnie masz
rację.

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"
FZS600 Fazer '01 63kkm -> na sprzedaż

Data: 2011-09-05 19:52:24
Autor: Songoku
olej do Superbika - jaki?

Czasem jednak się zdarzy, że rozbiorą silnik, którego właściciel był
fanem jednej marki i od lat nie lał innego oleju, ale generalnie masz
racjÄ™.

Chyba jednak co mechanik to opinia. Dzisiaj we 3FUN mechanik wyraził opinię, że nie leje MOTULA bo "prędzej czy później każdy silnik co jeździł na MOTULU zaczyna brać olej, jeden więcej, jeden mniej, ale każdy bierze"

Tak swoją drogą to mam bardzo mieszane uczucia po wizycie w serwisie. Niby wszystko ok. ale 300 PLN za wymianę oleju to trochę drogo. W serwisówce jest cała lista elementów do inspekcji, a we 3FUN sprawa ograniczyła się do wymiany oleju, nasmarowania łańcucha i sprawdzenia świateł(pomijam wymianę śrubki - jako naprawę po wezwaniu serwisowym")

--

Songoku
2011 ZX10R ABS

Data: 2011-09-05 22:16:32
Autor: AZ
olej do Superbika - jaki?
On 2011-09-05, Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl> wrote:

[...]

Jassssne... Przejezdzilem swoim KHI 70kkm na Motulu i jak nie bral oleju
tak nie bierze, wlewam 4l i wylewam tyle samo.

[...]

No bo to firmowy serwis z wykwalifikowanymi mechanikami ze sciana pelna
certyfikatow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-09-06 08:54:24
Autor: Tytus
olej do Superbika - jaki?
Siemka
AZ
Jassssne... Przejezdzilem swoim KHI 70kkm na Motulu i jak nie bral
oleju tak nie bierze, wlewam 4l i wylewam tyle samo. No bo to firmowy
serwis z wykwalifikowanymi mechanikami ze sciana pelna certyfikatow.

Ja tam pamietam ze raz nalali Ci 4 litry a spusciles 4,5 l...
A to do KHI nie leje sie mazutu???

T.

Data: 2011-09-06 20:48:15
Autor: AZ
olej do Superbika - jaki?
On 2011-09-06, Tytus <vtr1000f@o2.pl> wrote:

Ja tam pamietam ze raz nalali Ci 4 litry a spusciles 4,5 l...
A to do KHI nie leje sie mazutu???

To byly czasy gdy pierwszy i ostatni raz zmienilem olej w serwisie.
Niestety ta czynnosc przerosla nawet najlepszych mechanikow z najwieksza
iloscia certyfikatow.

PS. To w UA jest internet??
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-09-07 11:30:07
Autor: Tytus
olej do Superbika - jaki?
Siemka

*** AZ
 To w UA jest internet??

Internet to pryszcz kupilem se mobilny - ale jest mozliwosc za ok 20
pln zrobienie sobie foto na podswietlonym diodami XX czy GW a za ok 40
pln poprzytulanie sie w czasie jazdy do prawdziwego barwowego czlonka
- klubu MC oczywiscie. Jazda to ok 10 min adrenaliny bez kaskow i
ciuchow - czyli tak jak lubie - po ulicach Fieodocji, z muzyka na full
zeby wszyscy na przystankach zazdraszczali, po prostu pelen czad...
Zeby ten GW mial jeszcze przyczepke z Samsa to bym sie zdecydowal...

P.S. Dla zwolennikow idei ze Polki sa najladniejsze polecam wizyte we
Lwowie - w dzien okolice akademi medycznej - wieczorem centrum.

Data: 2011-09-07 21:35:41
Autor: Monster
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-07 20:30, Tytus pisze:
[...]
Nie ryzykuj,jeszcze siÄ™ kamizelkÄ… zarazisz:-)
P.S. Dla zwolennikow idei ze Polki sa najladniejsze polecam wizyte we
Lwowie - w dzien okolice akademi medycznej - wieczorem centrum.
Ta idea sprawdza siÄ™ przede wszystkim w kierunkach na zachĂłd
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-09-07 22:08:26
Autor: KJ Siła Słów
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-07 20:30, Tytus pisze:

P.S. Dla zwolennikow idei ze Polki sa najladniejsze polecam wizyte we
Lwowie - w dzien okolice akademi medycznej - wieczorem centrum.

a w prosektorium sa najlepsze!

upss.. sory nie to forum.

Ty, jechałeś dziś ulicą Jutrzenki?

KJ

Data: 2011-09-08 10:32:33
Autor: Glub
olej do Superbika - jaki?
On Wed, 07 Sep 2011 22:08:26 +0200, KJ Siła Słów<KJ@noway.com> wrote:

a w prosektorium sa najlepsze!

W prosektorium najprzyjemniej jest nad ranem:)

--
-- ¶Glub SW-T400

Data: 2011-09-08 12:43:51
Autor: Tytus
olej do Superbika - jaki?
Siemka

*** KJ Siła Słów
Ty, jechałe¶ dzi¶ ulic± Jutrzenki?

Are you talking to me???
Bo ja panie to tylko po bulwarach Lenina, Gagarina, Sojuza ew
Primorskich siem przemieszczam obecnie
Dzis nawet zastanawialem sie czy nie skoczyc do Soczi - to niedaleko -
jak to w stepie 600-700 km.

Data: 2011-09-09 08:03:07
Autor: Jasio
olej do Superbika - jaki?
Tytus <vtr1000f@o2.pl> napisała rzekomo

Bo ja panie to tylko po bulwarach Lenina, Gagarina, Sojuza ew
Primorskich siem przemieszczam obecnie
Dzis nawet zastanawialem sie czy nie skoczyc do Soczi - to niedaleko -
jak to w stepie 600-700 km.

Kabrio lepiej jezdzi na tamtej benzynie?

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-09-09 09:28:35
Autor: Tytus
olej do Superbika - jaki?
Siemka

***"Jasio"
Kabrio lepiej jezdzi na tamtej benzynie?

Kabrio nie dalo by rady umrzec od paliwa n.p. E72 (bo i takie mozna tu
jeszcze kupic) a po prostu wpadloby w ktoras z przerw miedzy kawalkami
asfaltu zwanych tu drogami i zniknelo. Na zawsze. Razem z zawartoscia.
Co do paliwa to nie mam zastrzezen - choc LPG drozszy niz w PL to nasz
czterokolowy harley nie kaprysi i wpierdziela standardowo ok 17-20 l.
Etylina tez jest niezlej jakosci za ok 4 pln.
Stacji paliw tyle co bankomatow - czyli tysiace.

Data: 2011-09-06 19:25:56
Autor: Monster
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-06 00:16, AZ pisze:

Jassssne... Przejezdzilem swoim KHI 70kkm na Motulu i jak nie bral oleju
tak nie bierze, wlewam 4l i wylewam tyle samo.

tylko czy ten sam?:-)
--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-09-06 13:11:34
Autor: Tytus
olej do Superbika - jaki?
Siemka'

*** Monster
 Dniepr z wozem

Chlopie na widok tego co tu jezdzi nie moglbys spac przez miesiac...
Rusy takie ze strach podejsc...chromy szparunki xsenony
I to kurwa jezdzi, czyli da sie

Data: 2011-09-06 22:21:38
Autor: Monster
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-06 22:11, Tytus pisze:

Chlopie na widok tego co tu jezdzi nie moglbys spac przez miesiac...
Rusy takie ze strach podejsc...chromy szparunki xsenony
I to kurwa jezdzi, czyli da sie
Wszystko się da,ale rzadko coś ładnego,gdzieś mam foty z ukraińskiego zlotu,większość to niezłe dziwadła,a chrom to w łazience lubię:-)
Miałeś wypoczywać a nie na preclu siedzieć!

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2011-09-07 11:20:11
Autor: Tytus
olej do Superbika - jaki?
Siemka

***Monster
Wszystko się da,ale rzadko co¶ ładnego,gdzie¶ mam foty z ukraińskiego
zlotu,większo¶ć to niezłe dziwadła,a chrom to w łazience lubię:-)

Nie nie nie - tu jezdza naprawde ladne rusy i naprawde jezdza.
I fcale to nie dziwadla a bardzo poreczne i praktyczne moto, fajnie
porobione. Niestety zwykle mnie wyprzedzaja i nie mam jak zrobic foto,
ale postaram sie

***Miałe¶ wypoczywać a nie na preclu siedzieć!

Wypoczywam latajac caly dzien po zabytkach ale ze lutka tansza od
mleka to i z wieczora odzywa sie dusza preclowa...

Data: 2011-09-06 07:02:50
Autor: doktorski
olej do Superbika - jaki?
W dniu poniedziałek, 5 wrze¶nia 2011, 19:52:24 UTC+2 użytkownik Songoku napisał:

Chyba jednak co mechanik to opinia. Dzisiaj we 3FUN mechanik wyraził opinię, że nie leje MOTULA bo "prędzej czy póĽniej każdy silnik co jeĽdził na MOTULU zaczyna brać olej, jeden więcej, jeden mniej, ale każdy bierze"
Uwielbiam takie opinie! :)

Tak swoj± drog± to mam bardzo mieszane uczucia po wizycie w serwisie. Niby wszystko ok. ale 300 PLN za wymianę oleju to trochę drogo. W serwisówce jest cała lista elementów do inspekcji, a we 3FUN sprawa ograniczyła się do wymiany oleju, nasmarowania łańcucha i sprawdzenia ¶wiateł(pomijam wymianę ¶rubki - jako naprawę po wezwaniu serwisowym")
A tu zapytam: zamawiales konkretna usluge pt. "przeglad 1kkm" i widzales dokladnie co bylo a co nie bylo zrobione? Jesli tak to nic tylko domagac sie sprawdzenia pozostalych elementow. Chyba, ze juz tam nie bedziesz jezdzil....

pzdr, dr
14/525

Data: 2011-09-06 20:16:32
Autor: Songoku
olej do Superbika - jaki?
W dniu 2011-09-06 19:39, Songoku pisze:

[...]

Jest duĹĽa szansa, ĹĽe juĹĽ tam nie pojadÄ™... :/
Problem jest w tym, ĹĽe mam wraĹĽenie podobnie jest w innych serwisach
motocyklowych.
Jak oddaję swoją Toyotę na przegląd to nie mam zastrzeżeń. Są wydruczki,
mała pogadanka co jest ok, co nie tak. Generalnie jakoś inaczej i odnosi
siÄ™ wraĹĽenie, ĹĽe dbajÄ… o klienta.

--

Songoku
2011 ZX10R ABS