olej do toyoty corolli-zdebialem

Data: 2009-08-19 19:24:13
Autor: ::: l a t a v i e c :::
olej do toyoty corolli-zdebialem
witam.
nadszedl czas na wymiane oleju, mam corolke diesel 2006 rok kombi silnik 1,4 D4D-90koni.
samochod byl serwisowny i ma 75 tys km przebiegu.
na silniku mam kartke ze olej to 15w40 jakis toyotowy, w ASO sprawdzili i powiedzieli ze mam lac 15w40 minerlany.
znalazlem taki olej na allegro (castrol magnatec 15w40) i zadzwonilem do goscia z zapytaniem o filtr. zdebialem kiedy powiedzial mi ze powinienem ludzi z serwisu podac do sadu bo silnik nie pojedzie wiecej jak 200tys i powinien byc zalewany (sysntetykiem/polsyntetykiem).
troche mi sie wlos na glowie zjezyl.
nie jestem fachowcem w tym temacie, moze w macie jakies przemyslenia i rady.
jakim olejem zalac samochod, ile jest prawdy w tym ze silnik nie pojedzie wiecej niz 200tys, jak postepowac z serwisem?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
marcin szczesny

Data: 2009-08-19 19:30:17
Autor: zkruk [Lodz]
::: l a t a v i e c ::: wrote:
[...]

weź instrukcje obsługi - ona prawdę Ci powie...
choć mi także wydaje się podejrzane...
IMHO lałbym syntetyk...

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk

Data: 2009-08-19 19:38:49
Autor: ::: l a t a v i e c :::
olej do toyoty corolli-zdebialem
instrukcje bede mial jutro, tak jak wszystkie wpisy jakie oleje byly lane.
piszesz syntetyk. czy to nie uszkodzi silnika. facet z allegro sugerowal polsyntetyk...

::: l a t a v i e c :::
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
marcin szczesny
szczesny.com.pl

Data: 2009-08-19 20:46:48
Autor: Robert Wicik
Użytkownik "::: l a t a v i e c :::" <xcvxc@dvfdvcx.lk> napisał w wiadomości news:h6he14$jt7$1mx1.internetia.pl...
instrukcje bede mial jutro, tak jak wszystkie wpisy jakie oleje byly lane.
piszesz syntetyk. czy to nie uszkodzi silnika. facet z allegro sugerowal polsyntetyk...

Myślę, że to dobry kompromis,
A minerał był lany, aby obniżyć koszty - auto pewnie z jakiejś floty firmowej. Przebieg pewnie spory,
Jeśli minerał trzymał zalecane parametry jakościowe, to krzywdy silnikowi nie zrobił.

Data: 2009-08-19 21:04:56
Autor: ::: l a t a v i e c :::
olej do toyoty corolli-zdebialem
tak. auto z floty ale przebieg mam 75tys. przeczytalem gdzies na forum ze lanie mineralnego do silnika z takim przebiegiem i w tej technologii to katorga dla silnika.
a jesli polsyntetyk to jaki?

::: l a t a v i e c :::
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
marcin szczesny
szczesny.com.pl

Data: 2009-08-19 21:15:09
Autor: Robert Wicik
Użytkownik "::: l a t a v i e c :::" <xcvxc@dvfdvcx.lk> napisał w wiadomości news:h6hj2j$71r$1mx1.internetia.pl...
tak. auto z floty ale przebieg mam 75tys. przeczytalem gdzies na forum ze lanie mineralnego do silnika z takim przebiegiem i w tej technologii to katorga dla silnika.
a jesli polsyntetyk to jaki?

Ja będę zalewał chyba Mobila. Dokładnie będę wiedział po przeglądzie we wtorek :)

Data: 2009-08-19 23:44:30
Autor: teste
::: l a t a v i e c ::: pisze:
tak. auto z floty ale przebieg mam 75tys. przeczytalem gdzies na forum ze

Pokazał bym ci z floty Fusion-a z obecnym przebiegiem 54 kkm. Dobrze, że
chociaż ten silnik kupy się trzyma ;) Lanie czego innego jak minerał, to
jak robić grilla z podpałką ze 100 złotówek :D

Dokładnie traktowany jak ten z quizu, a raczej jak każdy służbowy, sorry
"flotowy" ;)

Zgadnijcie, co to za samochód:
1) Ma o wiele lepsze przyspieszenie niż zwykle samochody.
2) Droga hamowania jest dwukrotnie krótsza
3) Możesz przejechać próg zwalniający z dwukrotnie wyższą prędkością niż
zalecana
4) Nigdy nie musisz sprawdzac poziomu oleju, plynow, stanu ogumienia
5) Po zapaleniu sie lampki cisnienia oleju, mozesz jeszcze spokojnie
przejechac 200-300km
6) W ogole nie wymaga mycia i sprzatania wewnatrz
7) Zawieszenie umozliwia ci przewiozenie dowolnie ciezkich ladunkow
8) Wszelkie niepokojace dzwieki i stuki z silnika eliminujesz poprzez
podkrecenia radia
9) Nie potrzebujesz zadnych alarmow, auto mozna zostawic wszedzie, nawet
otwarte i z kluczykami w srodku
10) Auto jest wodo- i piaskoodporne, mozna jezdzic po plazy, jak i po
strumieniach
No wiec co to za samochod...?

Służbowy

Data: 2009-08-19 21:13:48
Autor: Bastion

Użytkownik "::: l a t a v i e c :::" <xcvxc@dvfdvcx.lk> napisał w wiadomości news:h6hd65$vug$1mx1.internetia.pl...
[...]

Czytalem, zeby przechodzic na olej polsyntetyk
dopiero jak zuzycie oleju syntetycznego bedzie wieksze niz norma przewidziana przez producenta.
Do mojej Zafiry DTI z 2003r z przebiegiem (pewny) 240 kkm nadal leje syntetyk (Mobil 1 5w-40).

Mamy w firmie jedna corolle D4D gdzies wlasnie z rocznika 2004-2005, jak bede pamietal to sprawdze
jaki tam leja olej.

Data: 2009-08-19 21:17:12
Autor: Robert Wicik
olej do toyoty corolli-zdebialem
Mamy w firmie jedna corolle D4D gdzies wlasnie z rocznika 2004-2005, jak bede pamietal to sprawdze
jaki tam leja olej.

Standardowo 3W30 alb o 10W30, ale lane też są 5W40 i 5W50 albo 10W40
Floty często leją 15W40
Głównie chodzi o to, aby jakosć  była taka jak zalecana.

Data: 2009-08-20 11:23:10
Autor: Bastion

> [...]

Floty często leją 15W40
Głównie chodzi o to, aby jakosć  była taka jak zalecana.

Sprawdzilem jak jest w naszej firmowej corolli D4D rocznik 2006.
Ostatnia wymiana oleju byla robiona przy 90 kkm olej _syntetyczny_ SLX
Castrol 5w30.

Data: 2009-08-19 21:36:16
Autor: Przemas
[...]

Mam taki sam samochód i taki sam rocznik. Od nowości jest zalewany Mobil 1 0w40 TD. Oczywiście całkowity syntetyk.

pozdrawiam

Przemek

Data: 2009-08-20 01:17:21
Autor: hamberg
On 19 Sie, 19:24, "::: l a t a v i e c :::" <xc...@dvfdvcx.lk> wrote:
[...]

bzdura - mineralnego nie lej wiecej. Pojezdzij na tym co masz a przy
nastepnej wymianie zalej polsyntetykiem albo nawet syntetycznym.

[...]

niezly debil - jakos moj fiat 1.9TD dojezdzil 350kkm na mineralu i
dalej mu sie chcialo. Powiem wiecej - silnik nie byl jakis zuzyty i
pomyslalem sobie ze zaleje go polsysntetykiem i dalej jezdzil bez
problemow - silnik i turbina byly w naprawde niezlym stanie

olej do toyoty corolli-zdebialem