olej do toyoty corolli-zdebialem

Data: 2009-08-19 21:13:48
Autor: Bastion
olej do toyoty corolli-zdebialem

Użytkownik "::: l a t a v i e c :::" <xcvxc@dvfdvcx.lk> napisał w wiadomości news:h6hd65$vug$1mx1.internetia.pl...
witam.
nadszedl czas na wymiane oleju, mam corolke diesel 2006 rok kombi silnik 1,4 D4D-90koni.
samochod byl serwisowny i ma 75 tys km przebiegu.
na silniku mam kartke ze olej to 15w40 jakis toyotowy, w ASO sprawdzili i powiedzieli ze mam lac 15w40 minerlany.

Czytalem, zeby przechodzic na olej polsyntetyk
dopiero jak zuzycie oleju syntetycznego bedzie wieksze niz norma przewidziana przez producenta.
Do mojej Zafiry DTI z 2003r z przebiegiem (pewny) 240 kkm nadal leje syntetyk (Mobil 1 5w-40).

Mamy w firmie jedna corolle D4D gdzies wlasnie z rocznika 2004-2005, jak bede pamietal to sprawdze
jaki tam leja olej.

Data: 2009-08-19 21:17:12
Autor: Robert Wicik
olej do toyoty corolli-zdebialem
Mamy w firmie jedna corolle D4D gdzies wlasnie z rocznika 2004-2005, jak bede pamietal to sprawdze
jaki tam leja olej.

Standardowo 3W30 alb o 10W30, ale lane też są 5W40 i 5W50 albo 10W40
Floty często leją 15W40
Głównie chodzi o to, aby jakosć  była taka jak zalecana.

Data: 2009-08-20 11:23:10
Autor: Bastion

Użytkownik "Robert Wicik" <rwicik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Floty często leją 15W40
Głównie chodzi o to, aby jakosć  była taka jak zalecana.

Sprawdzilem jak jest w naszej firmowej corolli D4D rocznik 2006.
Ostatnia wymiana oleju byla robiona przy 90 kkm olej _syntetyczny_ SLX
Castrol 5w30.

olej do toyoty corolli-zdebialem