olej motocyklowy czy samochodowy

Data: 2012-06-19 13:00:54
Autor: mina72
olej motocyklowy czy samochodowy
Witam wszystkich.

Jestem nowy. Mam pytanie. Szuka³em na google i nie znalaz³em odpowiedzi. Podobno temat ju¿ by³ na forum.

Czym ró¿ni siê olej motocyklowy od samochodowego?

Chcia³em wyszukac temat ale na forum dyskusyjnym nie znalaz³em wyszukiwarki.

Przeczyta³em to co jest i moja konkluzja jest nastêpuj±ca.

Wszyscy mówi± o motocyklach i samochodach. O waunkach w których pracuj± oleje i ¿e s± inne. To wszystko wiem. Smarowanie sprzêg³a, obroty, temperatury, ch³odzenie silnika i inne bzdety.

A pytanie jest zupe³nie inne.

Pytanie dotyczy oleju. Czy kto¶ wie czym konketnie ró¿ni siê olej 10W40 motocyklowy od 10W40 samochodowego.

Jakim sk³adnikiem.

Nie czym ró¿ni± siê warunki pracy tych olejów (bo to wiem), ale czym ró¿ni± siê OLEJE.

Bo mo¿e niczym siê nie ró¿ni±, tak jak piwo Specjal nie ró¿ni siê od piwa Warka bo oba s± nalewane do butelek z tego samego kranu (to akurat wiem).

Czy kto¶ wie?

--
Wys³ano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2012-06-19 13:07:23
Autor: masti
olej motocyklowy czy samochodowy
Dnia pięknego Tue, 19 Jun 2012 13:00:54 +0000 osobnik zwany mina72
wystukał:

Czy ktoÅ› wie?

tak

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2012-06-19 15:04:59
Autor: Roman Niewiarowski
olej motocyklowy czy samochodowy
W dniu 2012-06-19 15:00, mina72 pisze:
Witam wszystkich.

Chcia³em wyszukac temat ale na forum dyskusyjnym nie znalaz³em
wyszukiwarki.

Nie uzywaj scigacza i zycie stanie sie prostsze :)
https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/topics?lnk=srg

https://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/search?group=pl.rec.motocykle&q=olej+samochodowy&qt_g=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-06-19 15:32:50
Autor: Kuczu
olej motocyklowy czy samochodowy
W dniu 2012-06-19 15:00, mina72 pisze:

Bo może niczym się nie różnią, tak jak piwo Specjal nie różni się od
piwa Warka bo oba sÄ… nalewane do butelek z tego samego kranu (to akurat
wiem).

Je...ac oleje. O tym piwie rozwin. Akurat lubie czasami chlapnac Specjala a Warke nieszczegolnie.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-06-19 15:39:46
Autor: AZ
On 06/19/2012 03:32 PM, Kuczu wrote:
[...]

Ale chyba po piwie nie jeździsz, nie??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-19 16:42:16
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-19 15:39, AZ pisze:
[...]

A to zalezy co pokaze alkomat. Ale nie ten milicyjny ;)

Data: 2012-06-19 15:42:22
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-19 15:32, Kuczu pisze:
[...]

Robiłeś ślepe testy?

Data: 2012-06-19 16:02:46
Autor: duddits
olej motocyklowy czy samochodowy
On 19.06.2012 15:42, Marcin N wrote:
Robiłeś ślepe testy?

Zapewne tylko wtedy kiedy ktoś z naprzeciwka świeci długimi ... ;-p

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-19 16:44:17
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-19 15:42, Marcin N pisze:
[...]

Ciebie juz calkiem... Wyjmij sobie ten kij od szczotki.

Data: 2012-06-19 16:56:53
Autor: AZ
On 06/19/2012 04:44 PM, Kuczu wrote:

Robiłeś ślepe testy?

Ciebie juz calkiem... Wyjmij sobie ten kij od szczotki.

Wtedy będzie mu ciężko zapanować nad poprawną pozycją w zakręcie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-19 16:59:24
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-19 16:44, Kuczu pisze:
[...]

Ale w czym masz problem? Skoro gość mówi, że Warka i Specjal niczym się nie różni, a Ty twierdzisz, że się różni - to jeden z Was się myli.

Ciebie można przetestować ślepym testem. Jemu na razie pozostaje wierzyć na słowo.

Ostatnio robiłem ślepe testy keczupów i czekolad. Ciekawe wyniki wyszły.
Nie, nie równocześnie.

Data: 2012-06-19 17:09:18
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-19 16:59, Marcin N pisze:

Ostatnio robiłem ślepe testy keczupów i czekolad. Ciekawe wyniki wyszły.
Nie, nie równocześnie.

Moze znajdz sobie kobiete ?

Data: 2012-06-19 17:10:45
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-19 17:09, Kuczu pisze:
W dniu 2012-06-19 16:59, Marcin N pisze:

Ostatnio robiłem ślepe testy keczupów i czekolad. Ciekawe wyniki wyszły.
Nie, nie równocześnie.

Moze znajdz sobie kobiete ?

Albo mam lepszy pomysl. Zrob slepy test olejow i opisz tutaj ladnie wyniki.

Data: 2012-06-19 17:17:35
Autor: AZ
On 06/19/2012 05:10 PM, Kuczu wrote:
[...]

Kujawski vs Bartek?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-19 17:19:38
Autor: Kuczu
W dniu 2012-06-19 17:17, AZ pisze:
[...]

A to nie znam. To polsyntetyki czy minerale ?

Data: 2012-06-19 17:23:09
Autor: AZ
On 06/19/2012 05:19 PM, Kuczu wrote:

Kujawski vs Bartek?

A to nie znam. To polsyntetyki czy minerale ?

Pełne syntetyki produkowane w technologi fotosyntezy. Tylko uważaj bo mogą rozszczelnić Ci silnik.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-20 01:51:05
Autor: grzech
olej motocyklowy czy samochodowy
> Ostatnio robi³em ¶lepe testy keczupów i czekolad. Ciekawe wyniki wysz³y.
> Nie, nie równocze¶nie.

Moze znajdz sobie kobiete ?

Albo kilka a potem zrób ¶lepe testy i te¿ zapodaj wyniki :)

____
grzech
tdm

Data: 2012-06-19 16:24:50
Autor: Hinek
olej motocyklowy czy samochodowy
U¿ytkownik "mina72" <mina72@_NOSPAM_gazeta.pl> napisa³

Czy kto¶ wie?

Na forum najm±drzejszy jest u¿ytkiwnik Lovetza.
Chêtnie Ci pomo¿e - napisz grzecznie na priva do niego.

--
Hinek

Data: 2012-06-19 16:52:57
Autor: Magic
olej motocyklowy czy samochodowy
W dniu 2012-06-19 15:00, mina72 pisze:
Witam wszystkich.

Jestem nowy. Mam pytanie. Szukałem na google i nie znalazłem odpowiedzi.
Podobno temat już był na forum.

Czym różni się olej motocyklowy od samochodowego?

Niczym szczególnym jeśli nie jest to olej który zawiera "ulepszacze" zmniejszające tarcie. Wszelkie dodatki PTFE, energy saving itp bzdety należy omijać szerokim łukiem bo będą powodować ślizganie się sprzęgła. Poza tym nie ma żadnych przeciwwskazań do stosowania olejów samochodowych - ja od lat używam we wszystkich swoich motocyklach Mobil 1, jeśli akurat nie padłem ofiarą serwisu i tego co mi tam wlali ;)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.

Data: 2012-06-19 16:57:35
Autor: AZ
On 06/19/2012 04:52 PM, Magic wrote:
[...]

zmniejszajÄ…ce tarcie. Wszelkie dodatki PTFE, energy saving itp bzdety
[...]

Dodatkowy hint to norma która robi to za nas - JASO MA/MA2.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-19 17:42:41
Autor: Drzewo
olej motocyklowy czy samochodowy

U¿ytkownik "mina72" <mina72@_NOSPAM_gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3da1827662983c8948be5c5682e97eaa$1grupy.scigacz.pl...
Czy kto¶ wie czym konketnie ró¿ni siê olej 10W40 motocyklowy od 10W40 samochodowego.

Dotatkami zapobiegaj±cymi ¶lizganiu siê sprzêg³a. Konkretnie odpowiada za to norma JASO MA/MA2.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info - opinie na temat produktów motocyklowych

Data: 2012-06-21 06:28:33
Autor: siinski
olej motocyklowy czy samochodowy
Silniki przewa¿aj±cej wiêkszo¶ci motocykli s± zblokowane ze skrzyni±
biegów.Olej który do nich wlewasz jednocze¶nie smaruje silnik,skrzyniê
biegów jak i mokre sprzêg³o które jest miêdzy nimi.Dlatego te¿ jak ju¿
napisa³ jeden z przedmówców g³ówna ró¿nica polega na dodatkach w
olejach motocyklowych które maj± zapobiegaæ ¶lizganiu siê
sprzêg³a.Tylko tyle i a¿ tyle:)W samochodach skrzynia i silnik to dwa
odrêbne mechanizmy maj±ce swoje oddzielne smarowanie ró¿nymi rodzajami
oleju a pomiêdzy nimi jest suche sprzêg³o.Jednymi z nielicznych ( o
ile nie jedynymi ) motocykli które maj± to rozwi±zane na sposób
samochodowy s± boksery BMW  czyli R 1100,R 1150,R 1200 spotykane w
modelach RT,GS .Mo¿esz wlewaæ do nich olej samochodowy o okre¶lonej
przez firmê BMW specyfikacji jako¶ciowej.
Pozdrawiam

Data: 2012-06-21 16:52:47
Autor: Kuczu
olej motocyklowy czy samochodowy
W dniu 2012-06-21 15:28, siinski pisze:

Jednymi z nielicznych ( o ile nie jedynymi ) motocykli które mają to rozwiązane na sposób
samochodowy sÄ… boksery BMW  czyli R 1100,R 1150,R 1200 spotykane w
modelach RT,GS .

WOW. MotoGuzzi tez tak ma i stare rzedowe cegly BMW rowniez. Harleye maja osobny olej w skrzyni, osobny w sprzegle i osobny w silniku. Sportstery i Buelle osobny w przekladniach i osobny w silniku. Wiecej marek nie pamietam ale z pewnoscia bym cos wymyslil.

Data: 2012-06-22 22:01:23
Autor: Monster
W dniu 2012-06-21 16:52, Kuczu pisze:
[...]

Ducati suchymi sprzęgłami dzwonią: dwuzaworowe większe pojemności,i wsio z czterozaworowych.
no i oczywiście ruskie boxery:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-06-24 02:33:26
Autor: siinski
olej motocyklowy czy samochodowy

no i oczywi¶cie ruskie boxery:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Czyli te¿ konstrukcyjnie BMW aczkolwiek projektowano  sprzed 70 lat :)

Data: 2012-06-25 11:53:20
Autor: Jacot
[...]

Nie szukajac daleko: Junak przecie;) I jak mniemam, wiekszosc jesli
nie wszystkie klasycznej konstrukcji motocykle. Z punktu widzenia
mechanika to w ogole jest dosc osobliwy pomysl, zeby smarowac jednym
olejem zespoly o tak roznych potrzebach;) To tylko Japonczyk mogl
wymyslic, zeby cos urwac z kosztow produkcji..
W Junaku to akurat ma znaczenie szczegolne albowiem z powodu
"specyfiki" sprzegla dobrze jest tam stosowac specyficzne
smarowiszcze.

--
Pozdrowionka
Jacot M10