Data: 2012-06-21 06:28:33 | |
Autor: siinski | |
olej motocyklowy czy samochodowy | |
Silniki przeważającej większości motocykli są zblokowane ze skrzynią
biegów.Olej który do nich wlewasz jednocześnie smaruje silnik,skrzynię biegów jak i mokre sprzęgło które jest między nimi.Dlatego też jak już napisał jeden z przedmówców główna różnica polega na dodatkach w olejach motocyklowych które mają zapobiegać ślizganiu się sprzęgła.Tylko tyle i aż tyle:)W samochodach skrzynia i silnik to dwa odrębne mechanizmy mające swoje oddzielne smarowanie różnymi rodzajami oleju a pomiędzy nimi jest suche sprzęgło.Jednymi z nielicznych ( o ile nie jedynymi ) motocykli które mają to rozwiązane na sposób samochodowy są boksery BMW czyli R 1100,R 1150,R 1200 spotykane w modelach RT,GS .Możesz wlewać do nich olej samochodowy o określonej przez firmę BMW specyfikacji jakościowej. Pozdrawiam |
|
Data: 2012-06-21 16:52:47 | |
Autor: Kuczu | |
olej motocyklowy czy samochodowy | |
W dniu 2012-06-21 15:28, siinski pisze:
Jednymi z nielicznych ( o ile nie jedynymi ) motocykli ktĂłre majÄ to rozwiÄ zane na sposĂłb WOW. MotoGuzzi tez tak ma i stare rzedowe cegly BMW rowniez. Harleye maja osobny olej w skrzyni, osobny w sprzegle i osobny w silniku. Sportstery i Buelle osobny w przekladniach i osobny w silniku. Wiecej marek nie pamietam ale z pewnoscia bym cos wymyslil. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X |
|
Data: 2012-06-22 22:01:23 | |
Autor: Monster | |
olej motocyklowy czy samochodowy | |
W dniu 2012-06-21 16:52, Kuczu pisze:
W dniu 2012-06-21 15:28, siinski pisze:Ducati suchymi sprzÄgĹami dzwoniÄ : dwuzaworowe wiÄksze pojemnoĹci,i wsio z czterozaworowych. no i oczywiĹcie ruskie boxery:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|
Data: 2012-06-24 02:33:26 | |
Autor: siinski | |
olej motocyklowy czy samochodowy | |
no i oczywiście ruskie boxery:-) Czyli też konstrukcyjnie BMW aczkolwiek projektowano sprzed 70 lat :) |
|
Data: 2012-06-25 11:53:20 | |
Autor: Jacot | |
olej motocyklowy czy samochodowy | |
W dniu 2012-06-21 16:52, Kuczu pisze:
WOW. MotoGuzzi tez tak ma i stare rzedowe cegly BMW rowniez. Harleye Nie szukajac daleko: Junak przecie;) I jak mniemam, wiekszosc jesli nie wszystkie klasycznej konstrukcji motocykle. Z punktu widzenia mechanika to w ogole jest dosc osobliwy pomysl, zeby smarowac jednym olejem zespoly o tak roznych potrzebach;) To tylko Japonczyk mogl wymyslic, zeby cos urwac z kosztow produkcji.. W Junaku to akurat ma znaczenie szczegolne albowiem z powodu "specyfiki" sprzegla dobrze jest tam stosowac specyficzne smarowiszcze. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl http://stokrotka.grejt.pl |