Data: 2012-02-04 09:44:58 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
olej na śniegu | |
W dniu 2012-02-04 09:44, ToMasz pisze:
witam Tak - zamarźnięta odma ;) Pozdrawiam ! |
|
Data: 2012-02-04 12:24:57 | |
Autor: ToMasz | |
olej na śniegu | |
W dniu 04.02.2012 09:44, Cezary Daniluk pisze:
W dniu 2012-02-04 09:44, ToMasz pisze:jest przyczyną? JAk więc dalej rozgrywa się akcja w ww przypadku? ToMasz |
|
Data: 2012-02-04 17:45:06 | |
Autor: Piotr Woszczynski | |
olej na śniegu | |
Dnia Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz napisa³(a):
W dniu 04.02.2012 09:44, Cezary Daniluk pisze:No w przypadku zamarzniêcia odmy silnik wypluwa olej.. Mnie siê tak zdarzy³o.. |
|
Data: 2012-02-04 18:24:13 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
olej na śniegu | |
On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote:
Tak - zamar¼niêta odma ;)jest przyczyn±? JAk wiêc dalej rozgrywa siê akcja w ww przypadku? Zatyka siê odma - dó³ silnika staje siê szczelny i zaczyna wzrastaæ tam ci¶nienie z powodu przedmuchów z cylindra. Ci¶nienie ro¶nie tak d³ugo a¿ co¶ siê rozszczelni - np. wyskoczy bagnet, albo jaka¶ uszczelka (miski, albo pokrywy zaworów). Rozszczelnieniu towarzyszy te¿ wywalenie du¿ej ilo¶ci oleju. Mi kiedy¶ da³o radê zachlapaæ nawet przedni± szybê :) |
|
Data: 2012-02-04 19:11:29 | |
Autor: Cavallino | |
olej na ¶niegu | |
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:fpw89hcdmn05.13i7p9s0j583g$.dlg40tude.net...
On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote: A mi dwa razy w starym Uniaku 1.7D rozerwa³o na mrozie filtr oleju. Mo¿e w³a¶nie dowiedzia³em siê jaka by³a tego przyczyna. |
|
Data: 2012-02-04 19:45:47 | |
Autor: Lewis | |
olej na ¶niegu | |
W dniu 2012-02-04 19:11, Cavallino pisze:
A mi dwa razy w starym Uniaku 1.7D rozerwa³o na mrozie filtr oleju. My¶lisz ¿e metalowa puszka filtra stawia mniejszy opór ni¿ wetkniêty w rurkê bagnet? ;) -- Czê¶ci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-02-04 19:58:39 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
olej na ¶niegu | |
On Sat, 4 Feb 2012 19:11:29 +0100, Cavallino wrote:
Mi kiedy¶ da³o radê zachlapaæ nawet przedni± szybê :) A to jest chyba jeszcze co¶ innego - maj±c trochê wody w oleju mo¿e zamarzn±æ zaworek upustowy oleju. Mi Cinquecento te¿ wycisnê³o uszczelkê spod filtra pomimo ¿e odmê mia³em na 100% dro¿n±. |
|
Data: 2012-02-05 16:37:23 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
olej na ¶niegu | |
W dniu 2012-02-04 18:24, Tomasz Pyra pisze:
On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote: Ha, ha, ha :) Nie zachlapa³o mi szyby :) W³a¶nie i mi siê przydarzy³o co¶ takiego po wielu latach. Ca³y dzieñ wszystko by³o w porz±dku (jak zawsze - tak i w te mrozy), ale wczoraj nocn± por± zosta³em 'dotkniêty' ;) Ko³o 22:30 pojecha³em, zostawi³em samochód. ~23:30 pojecha³em dalej - zawioz³em znajomych, chwilê postali¶my. Jak rusza³em to poczu³em woñ podobn± do ON, ale mówiê ¿once, ¿e to nie od madzi (benzyna). Przyjechali¶my do domu przed 1 w nocy i znów ten zapach na parkingu. Przebra³em siê w co¶, wzi±³em latarkê i wróci³em sprawdziæ o co mo¿e chodziæ. To nie by³ przypalony pasek od klimy - pod samochodem plama oleju, zalane elementy wydechu, zawieszenia itd. Dzi¶ obejrza³em to dok³adniej - wygl±da, jakby co¶ pu¶ci³o pod filtrem (ale mo¿e spod pokrywy zaworów, poniewa¿ dooko³a jest wilgotno/mokro). Teraz pytanie, czy jest to zwi±zane z zamarzniêciem odmy, czy co¶ z zaworem upustowym pompy oleju. No chyba, ¿e co¶ ekstra :) Jutro siê w warsztacie oka¿e :) |
|
Data: 2012-02-05 22:22:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
olej na ¶niegu | |
On Sun, 05 Feb 2012 16:37:23 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:
Teraz pytanie, ¯eby sprawdziæ odmê wystarczy j± odpi±æ i spróbowaæ w ni± dmuchn±æ. A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy odpowietrzy³. |
|
Data: 2012-02-05 22:57:41 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
olej na ¶niegu | |
Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:22:11 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):
A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy O ile nie jest tak, ¿e rurka z bagnetem wchodzi w olej... -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-02-05 23:02:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
olej na ¶niegu | |
On Sun, 5 Feb 2012 22:57:41 +0100, Adam P³aszczyca wrote:
Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:22:11 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a): To siê szybko oka¿e :) Ale rurka koñczy siê chyba zawsze nad olejem, chocia¿ to nie musi ju¿ byæ prawd± na ostrym zakrêcie. Mo¿na jeszcze korek oleju odkrêciæ, albo po prostu wyci±gn±æ rurkê odmy i czym¶ j± zatkaæ po stronie dolotu powietrza. |
|
Data: 2012-02-06 00:24:03 | |
Autor: Adam P³aszczyca | |
olej na ¶niegu | |
Dnia Sun, 5 Feb 2012 23:02:24 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):
Ale rurka koñczy siê chyba zawsze nad olejem, chocia¿ to nie musi ju¿ byæ Nie zawsze. Mo¿na jeszcze korek oleju odkrêciæ, albo po prostu wyci±gn±æ rurkê odmy i Ano mo¿na. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-02-06 09:15:44 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
olej na ¶niegu | |
W dniu 2012-02-05 22:22, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 05 Feb 2012 16:37:23 +0100, Artur Ma¶l±g wrote: Mo¿na. Mo¿na te¿ j± od³±czyæ - np. w Warszawie by³a otwarta, a w padakowatych PF 125p potrafili co poniektórzy szlauch pod³±czyæ i podci±gn±æ gdzie¶ za silnik - wtedy im olej nie zalewa³ filtra ;) Czym¶ tylko "górn±" dziurê zatkaæ i heja. A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy W teorii mo¿e byæ skuteczne, o ile to odma. Tak czy inaczej sam nie bêdê tego bada³, poniewa¿ i tak trzeba obejrzeæ wszystko, sprawdziæ oczy¶ciæ, nie wiadomo czy nie wydmucha³o skutecznie jakiego¶ uszczelnienia (a pewnie wydmucha³o) itd. -- Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro. |
|
Data: 2012-02-06 19:27:04 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
olej na ¶niegu | |
On Mon, 06 Feb 2012 09:15:44 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:
¯eby sprawdziæ odmê wystarczy j± odpi±æ i spróbowaæ w ni± dmuchn±æ. Zazwyczaj odma wprowadzona jest za filtrem. Olej wtedy filtra nie zalewa, ale pozostawienie jej zdjêtej powoduje ¿e silnik ci±gnie tamtêdy powietrze omijaj±ce filtr.
Tyle ¿e jak to nie odma, to lepiej pojechaæ lawet±. Raz ¿eby nie zabryzgaæ ca³ej drogi olejem, a dwa ¿eby sobie silnika nie popsuæ. |
|
Data: 2012-02-06 19:48:07 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
olej na ¶niegu | |
W dniu 2012-02-06 19:27, Tomasz Pyra pisze:
On Mon, 06 Feb 2012 09:15:44 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Zazwyczaj odma wprowadzona jest za filtrem. No popatrz - có¿ za odkrycie :) Olej wtedy filtra nie zalewa, ale pozostawienie jej zdjêtej powoduje ¿e Ekhem - Ty zdaje nie masz zielonego pojêcia jak wygl±da³a odma w PF 125F i jak wygl±da³ filtr (no i ga¼nik w konsekwencji). Pewnie zaraz napiszesz, ¿e napisa³em b³êdnie "filtr", a chodzi³o o "obudowê filtra". Có¿, widzê, ¿e przyjdzie ka¿de zdanie uzasadniaæ w trzech ods³onach... silnik ci±gnie tamtêdy powietrze omijaj±ce filtr. Kolejne odkrycie? A my¶lisz, ¿e sk±d wynik³o to co napisa³em? A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy Nie, lepiej pojechaæ autobusem. Raz ¿eby nie zabryzgaæ ca³ej drogi olejem, No, niez³a sokowirówka by musia³a byæ - ekolog siê znalaz³ ;) a dwa ¿eby sobie silnika nie popsuæ. Mój silnik ;) Zdaje siê, ¿e wcze¶niej pisa³em, ¿e przyczyn mo¿e byæ kilka i w ¿adnym punkcie nie twierdzi³em, ¿e do warsztatu mam zamiar dojechaæ na napêdzie "w³asnym". Kombinuj dalej. |
|