Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   olej na Å›niegu

olej na śniegu

Data: 2012-02-04 09:44:58
Autor: Cezary Daniluk
olej na śniegu
W dniu 2012-02-04 09:44, ToMasz pisze:
witam

dzisiaj zauważyłem trzecią od czasów nadejścia arktycznych mrozów, plamę
oleju na śniegu. Pomór jakiś? Plama wielkości talerza, no i stróżka parę
metrów. skąd to się bierze? Tzn ja wiem ze z miski olejowej, ale auto
odjechało, no i ta częstotliwość owych plam, chyba związana z mrozami...
Macie jakieś pomysły, jak i dlaczego silnik wywala pół litra oleju?

ToMasz

Tak - zamarźnięta odma ;)

Pozdrawiam !

Data: 2012-02-04 12:24:57
Autor: ToMasz
olej na śniegu
W dniu 04.02.2012 09:44, Cezary Daniluk pisze:
W dniu 2012-02-04 09:44, ToMasz pisze:
witam

dzisiaj zauważyłem trzecią od czasów nadejścia arktycznych mrozów, plamę
oleju na śniegu. Pomór jakiś? Plama wielkości talerza, no i stróżka parę
metrów. skąd to się bierze? Tzn ja wiem ze z miski olejowej, ale auto
odjechało, no i ta częstotliwość owych plam, chyba związana z mrozami...
Macie jakieś pomysły, jak i dlaczego silnik wywala pół litra oleju?

ToMasz

Tak - zamarźnięta odma ;)
jest przyczyną? JAk więc dalej rozgrywa się akcja w ww przypadku?
ToMasz

Data: 2012-02-04 17:45:06
Autor: Piotr Woszczynski
olej na śniegu
Dnia Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz napisa³(a):

W dniu 04.02.2012 09:44, Cezary Daniluk pisze:
W dniu 2012-02-04 09:44, ToMasz pisze:
witam

dzisiaj zauwa¿y³em trzeci± od czasów nadej¶cia arktycznych mrozów, plamê
oleju na ¶niegu. Pomór jaki¶? Plama wielko¶ci talerza, no i stró¿ka parê
metrów. sk±d to siê bierze? Tzn ja wiem ze z miski olejowej, ale auto
odjecha³o, no i ta czêstotliwo¶æ owych plam, chyba zwi±zana z mrozami...
Macie jakie¶ pomys³y, jak i dlaczego silnik wywala pó³ litra oleju?

ToMasz

Tak - zamar¼niêta odma ;)
jest przyczyn±? JAk wiêc dalej rozgrywa siê akcja w ww przypadku?
ToMasz
No w przypadku zamarzniêcia odmy silnik wypluwa olej.. Mnie siê tak zdarzy³o..

Data: 2012-02-04 18:24:13
Autor: Tomasz Pyra
olej na śniegu
On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote:

Tak - zamar¼niêta odma ;)
jest przyczyn±? JAk wiêc dalej rozgrywa siê akcja w ww przypadku?

Zatyka siê odma - dó³ silnika staje siê szczelny i zaczyna wzrastaæ tam
ci¶nienie z powodu przedmuchów z cylindra.

Ci¶nienie ro¶nie tak d³ugo a¿ co¶ siê rozszczelni - np. wyskoczy bagnet,
albo jaka¶ uszczelka (miski, albo pokrywy zaworów).
Rozszczelnieniu towarzyszy te¿ wywalenie du¿ej ilo¶ci oleju.

Mi kiedy¶ da³o radê zachlapaæ nawet przedni± szybê :)

Data: 2012-02-04 19:11:29
Autor: Cavallino
olej na ¶niegu
U¿ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:fpw89hcdmn05.13i7p9s0j583g$.dlg40tude.net...
On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote:

Tak - zamar¼niêta odma ;)
jest przyczyn±? JAk wiêc dalej rozgrywa siê akcja w ww przypadku?

Zatyka siê odma - dó³ silnika staje siê szczelny i zaczyna wzrastaæ tam
ci¶nienie z powodu przedmuchów z cylindra.

Ci¶nienie ro¶nie tak d³ugo a¿ co¶ siê rozszczelni - np. wyskoczy bagnet,
albo jaka¶ uszczelka (miski, albo pokrywy zaworów).
Rozszczelnieniu towarzyszy te¿ wywalenie du¿ej ilo¶ci oleju.

Mi kiedy¶ da³o radê zachlapaæ nawet przedni± szybê :)

A mi dwa razy w starym Uniaku 1.7D rozerwa³o na mrozie filtr oleju.
Mo¿e w³a¶nie dowiedzia³em siê jaka by³a tego przyczyna.

Data: 2012-02-04 19:45:47
Autor: Lewis
olej na ¶niegu
W dniu 2012-02-04 19:11, Cavallino pisze:

A mi dwa razy w starym Uniaku 1.7D rozerwa³o na mrozie filtr oleju.
Mo¿e w³a¶nie dowiedzia³em siê jaka by³a tego przyczyna.

My¶lisz ¿e metalowa puszka filtra stawia mniejszy opór ni¿ wetkniêty w rurkê bagnet? ;)


--
Czê¶ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2012-02-04 19:58:39
Autor: Tomasz Pyra
olej na ¶niegu
On Sat, 4 Feb 2012 19:11:29 +0100, Cavallino wrote:

Mi kiedy¶ da³o radê zachlapaæ nawet przedni± szybê :)

A mi dwa razy w starym Uniaku 1.7D rozerwa³o na mrozie filtr oleju.
Mo¿e w³a¶nie dowiedzia³em siê jaka by³a tego przyczyna.

A to jest chyba jeszcze co¶ innego - maj±c trochê wody w oleju mo¿e
zamarzn±æ zaworek upustowy oleju.
Mi Cinquecento te¿ wycisnê³o uszczelkê spod filtra pomimo ¿e odmê mia³em na
100% dro¿n±.

Data: 2012-02-05 16:37:23
Autor: Artur Ma¶l±g
olej na ¶niegu
W dniu 2012-02-04 18:24, Tomasz Pyra pisze:
On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote:

Tak - zamar¼niêta odma ;)
jest przyczyn±? JAk wiêc dalej rozgrywa siê akcja w ww przypadku?

Zatyka siê odma - dó³ silnika staje siê szczelny i zaczyna wzrastaæ tam
ci¶nienie z powodu przedmuchów z cylindra.

Ci¶nienie ro¶nie tak d³ugo a¿ co¶ siê rozszczelni - np. wyskoczy bagnet,
albo jaka¶ uszczelka (miski, albo pokrywy zaworów).
Rozszczelnieniu towarzyszy te¿ wywalenie du¿ej ilo¶ci oleju.

Mi kiedy¶ da³o radê zachlapaæ nawet przedni± szybê :)

Ha, ha, ha :) Nie zachlapa³o mi szyby :)

W³a¶nie i mi siê przydarzy³o co¶ takiego po wielu latach. Ca³y dzieñ
wszystko by³o w porz±dku (jak zawsze - tak i w te mrozy), ale wczoraj
nocn± por± zosta³em 'dotkniêty' ;) Ko³o 22:30 pojecha³em, zostawi³em
samochód. ~23:30 pojecha³em dalej - zawioz³em znajomych, chwilê
postali¶my. Jak rusza³em to poczu³em woñ podobn± do ON, ale mówiê
¿once, ¿e to nie od madzi (benzyna). Przyjechali¶my do domu przed
1 w nocy i znów ten zapach na parkingu. Przebra³em siê w co¶,
wzi±³em latarkê i wróci³em sprawdziæ o co mo¿e chodziæ. To nie by³
przypalony pasek od klimy - pod samochodem plama oleju, zalane
elementy wydechu, zawieszenia itd. Dzi¶ obejrza³em to dok³adniej
- wygl±da, jakby co¶ pu¶ci³o pod filtrem (ale mo¿e spod pokrywy
zaworów, poniewa¿ dooko³a jest wilgotno/mokro).  Teraz pytanie,
czy jest to zwi±zane z zamarzniêciem odmy, czy co¶ z zaworem
upustowym pompy oleju. No chyba, ¿e co¶ ekstra :) Jutro siê
w warsztacie oka¿e :)

Data: 2012-02-05 22:22:11
Autor: Tomasz Pyra
olej na ¶niegu
On Sun, 05 Feb 2012 16:37:23 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:

Teraz pytanie,
czy jest to zwi±zane z zamarzniêciem odmy, czy co¶ z zaworem
upustowym pompy oleju. No chyba, ¿e co¶ ekstra :) Jutro siê
w warsztacie oka¿e :)

¯eby sprawdziæ odmê wystarczy j± odpi±æ i spróbowaæ w ni± dmuchn±æ.

A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy
odpowietrzy³.

Data: 2012-02-05 22:57:41
Autor: Adam P³aszczyca
olej na ¶niegu
Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:22:11 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy
odpowietrzy³.

O ile nie jest tak, ¿e rurka z bagnetem wchodzi w olej... --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-02-05 23:02:24
Autor: Tomasz Pyra
olej na ¶niegu
On Sun, 5 Feb 2012 22:57:41 +0100, Adam P³aszczyca wrote:

Dnia Sun, 5 Feb 2012 22:22:11 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy
odpowietrzy³.

O ile nie jest tak, ¿e rurka z bagnetem wchodzi w olej...

To siê szybko oka¿e :)

Ale rurka koñczy siê chyba zawsze nad olejem, chocia¿ to nie musi ju¿ byæ
prawd± na ostrym zakrêcie.

Mo¿na jeszcze korek oleju odkrêciæ, albo po prostu wyci±gn±æ rurkê odmy i
czym¶ j± zatkaæ po stronie dolotu powietrza.

Data: 2012-02-06 00:24:03
Autor: Adam P³aszczyca
olej na ¶niegu
Dnia Sun, 5 Feb 2012 23:02:24 +0100, Tomasz Pyra napisa³(a):

Ale rurka koñczy siê chyba zawsze nad olejem, chocia¿ to nie musi ju¿ byæ
prawd± na ostrym zakrêcie.

Nie zawsze. 
Mo¿na jeszcze korek oleju odkrêciæ, albo po prostu wyci±gn±æ rurkê odmy i
czym¶ j± zatkaæ po stronie dolotu powietrza.

Ano mo¿na. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2012-02-06 09:15:44
Autor: Artur Ma¶l±g
olej na ¶niegu
W dniu 2012-02-05 22:22, Tomasz Pyra pisze:
On Sun, 05 Feb 2012 16:37:23 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:

Teraz pytanie,
czy jest to zwi±zane z zamarzniêciem odmy, czy co¶ z zaworem
upustowym pompy oleju. No chyba, ¿e co¶ ekstra :) Jutro siê
w warsztacie oka¿e :)

¯eby sprawdziæ odmê wystarczy j± odpi±æ i spróbowaæ w ni± dmuchn±æ.

Mo¿na. Mo¿na te¿ j± od³±czyæ - np. w Warszawie by³a otwarta, a
w padakowatych PF 125p potrafili co poniektórzy szlauch pod³±czyæ
i podci±gn±æ gdzie¶ za silnik - wtedy im olej nie zalewa³ filtra ;)
Czym¶ tylko "górn±" dziurê zatkaæ i heja.

A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy
odpowietrzy³.

W teorii mo¿e byæ skuteczne, o ile to odma. Tak czy inaczej sam nie
bêdê tego bada³, poniewa¿ i tak trzeba obejrzeæ wszystko, sprawdziæ
oczy¶ciæ, nie wiadomo czy nie wydmucha³o skutecznie jakiego¶
uszczelnienia (a pewnie wydmucha³o) itd.

--
Jutro to dzi¶, tyle ¿e jutro.

Data: 2012-02-06 19:27:04
Autor: Tomasz Pyra
olej na ¶niegu
On Mon, 06 Feb 2012 09:15:44 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:

¯eby sprawdziæ odmê wystarczy j± odpi±æ i spróbowaæ w ni± dmuchn±æ.

Mo¿na. Mo¿na te¿ j± od³±czyæ - np. w Warszawie by³a otwarta, a
w padakowatych PF 125p potrafili co poniektórzy szlauch pod³±czyæ
i podci±gn±æ gdzie¶ za silnik - wtedy im olej nie zalewa³ filtra ;)
Czym¶ tylko "górn±" dziurê zatkaæ i heja.

Zazwyczaj odma wprowadzona jest za filtrem.
Olej wtedy filtra nie zalewa, ale pozostawienie jej zdjêtej powoduje ¿e
silnik ci±gnie tamtêdy powietrze omijaj±ce filtr.


A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy
odpowietrzy³.

W teorii mo¿e byæ skuteczne, o ile to odma. Tak czy inaczej sam nie
bêdê tego bada³, poniewa¿ i tak trzeba obejrzeæ wszystko, sprawdziæ
oczy¶ciæ, nie wiadomo czy nie wydmucha³o skutecznie jakiego¶
uszczelnienia (a pewnie wydmucha³o) itd.

Tyle ¿e jak to nie odma, to lepiej pojechaæ lawet±.
Raz ¿eby nie zabryzgaæ ca³ej drogi olejem, a dwa ¿eby sobie silnika nie
popsuæ.

Data: 2012-02-06 19:48:07
Autor: Artur Ma¶l±g
olej na ¶niegu
W dniu 2012-02-06 19:27, Tomasz Pyra pisze:
On Mon, 06 Feb 2012 09:15:44 +0100, Artur Ma¶l±g wrote:

¯eby sprawdziæ odmê wystarczy j± odpi±æ i spróbowaæ w ni± dmuchn±æ.

Mo¿na. Mo¿na te¿ j± od³±czyæ - np. w Warszawie by³a otwarta, a
w padakowatych PF 125p potrafili co poniektórzy szlauch pod³±czyæ
i podci±gn±æ gdzie¶ za silnik - wtedy im olej nie zalewa³ filtra ;)
Czym¶ tylko "górn±" dziurê zatkaæ i heja.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Zazwyczaj odma wprowadzona jest za filtrem.

No popatrz - có¿ za odkrycie :)

Olej wtedy filtra nie zalewa, ale pozostawienie jej zdjêtej powoduje ¿e

Ekhem - Ty zdaje nie masz zielonego pojêcia jak wygl±da³a odma
w PF 125F i jak wygl±da³ filtr (no i ga¼nik w konsekwencji).
Pewnie zaraz napiszesz, ¿e napisa³em b³êdnie "filtr", a chodzi³o
o "obudowê filtra". Có¿, widzê, ¿e przyjdzie ka¿de zdanie uzasadniaæ
w trzech ods³onach...

silnik ci±gnie tamtêdy powietrze omijaj±ce filtr.

Kolejne odkrycie? A my¶lisz, ¿e sk±d wynik³o to co napisa³em?

A tymczasowo mo¿esz wysun±æ bagnet oleju ¿eby siê silnik tamtêdy
odpowietrzy³.

W teorii mo¿e byæ skuteczne, o ile to odma. Tak czy inaczej sam nie
bêdê tego bada³, poniewa¿ i tak trzeba obejrzeæ wszystko, sprawdziæ
oczy¶ciæ, nie wiadomo czy nie wydmucha³o skutecznie jakiego¶
uszczelnienia (a pewnie wydmucha³o) itd.

Tyle ¿e jak to nie odma, to lepiej pojechaæ lawet±.

Nie, lepiej pojechaæ autobusem.

Raz ¿eby nie zabryzgaæ ca³ej drogi olejem,

No, niez³a sokowirówka by musia³a byæ - ekolog siê znalaz³ ;)

a dwa ¿eby sobie silnika nie popsuæ.

Mój silnik ;)

Zdaje siê, ¿e wcze¶niej pisa³em, ¿e przyczyn mo¿e byæ kilka i w
¿adnym punkcie nie twierdzi³em, ¿e do warsztatu mam zamiar dojechaæ
na napêdzie "w³asnym". Kombinuj dalej.

olej na śniegu

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona