olej na ¶niegu

Data: 2012-02-04 11:00:57
Autor: to
olej na ¶niegu
begin ToMasz
dzisiaj zauważyłem trzecią od czasów nadejścia arktycznych mrozów, plamę
oleju na śniegu. Pomór jakiś? Plama wielkości talerza, no i stróżka parę
metrów. skąd to się bierze?

Z wycieku, bo skÄ…d?

Tzn ja wiem ze z miski olejowej, ale auto
odjechało, no i ta częstotliwość owych plam, chyba związana z mrozami...

A dlaczego ma nie odjechać z powodu wycieku, o ile oleju zostało tyle co trzeba?

Data: 2012-02-04 12:32:01
Autor: ToMasz
olej na śniegu
W dniu 04.02.2012 12:00, to pisze:
[...]

Żartujesz sobie? JAk ma za dużo oleju to wypluje nadmiar? Nagle na odcinku 2km dreptanych codziennie w ciągu 2 tygodni 3 plamy zimnego starego oleju? Gdzieś się musi zbierać woda, zamarza i.... dalej nie wiem. JAk odma zamarznie, auto jest trup, to spaliny idą do miski olejowej. jak się podniesie ciśnienie to... wywala bagnet z porcją oleju?!
ToMasz

Data: 2012-02-04 12:48:20
Autor: J.F.
olej na śniegu
Dnia Sat, 04 Feb 2012 12:32:01 +0100, ToMasz napisa³(a):
¯artujesz sobie? JAk ma za du¿o oleju to wypluje nadmiar? Nagle na odcinku 2km dreptanych codziennie w ci±gu 2 tygodni 3 plamy zimnego starego oleju?

A moze nie olej, tylko np plyn chlodniczy po dolewkach ? Ewentualnie plamy olej byly tam zawsze, tylko teraz sa widoczne znacznie
dluzej ? J.

Data: 2012-02-04 14:00:55
Autor: Artur Ma¶l±g
olej na ¶niegu
W dniu 2012-02-04 12:48, J.F. pisze:
[...]

Olej, olej - trzeba by siê postaraæ, by nie odró¿niæ :)

Ewentualnie plamy olej byly tam zawsze, tylko teraz sa widoczne znacznie
dluzej ?

Podejrzewam to samo, co obserwujê od kilku dni pod firm± (du¿y
biurowiec). Na dole po drodze jest oddzia³ Pekao i tam gdzie siê
klienci zatrzymuj±, pojawi³o siê sporo plam z oleju - od ma³ych,
po ca³kiem du¿e ze stró¿kami. Wszystko "piêknie" widoczne na
kostce - nie na ¶niegu. Pomijam te ma³e, które siê sporadycznie
pojawiaj± ca³y rok od ró¿nych "wycieków". Ciekawe jak to
sprz±tn± na wiosnê...

Data: 2012-02-05 00:46:22
Autor: to
olej na ¶niegu
begin ToMasz
Żartujesz sobie? JAk ma za dużo oleju to wypluje nadmiar?

Może wypluć, ale w jakim kontekście pytasz?

Nagle na
odcinku 2km dreptanych codziennie w ciÄ…gu 2 tygodni 3 plamy zimnego
starego oleju?

Co to jest "zimny stary olej"? Co to jest "dreptany odcinek"? Pytam poważnie, piszesz jakąś dziwną gwarą i nie bardzo Cię rozumiem.

Gdzieś się musi zbierać woda, zamarza i.... dalej nie
wiem. JAk odma zamarznie, auto jest trup, to spaliny idÄ… do miski
olejowej. jak się podniesie ciśnienie to... wywala bagnet z porcją
oleju?!

Nie wiem co trzeba robić z odmą, żeby zamarzła, niemniej dlaczego nie dopuszczasz możliwości, że jakaś uszczelka czy uszczelniacz puścił na mrozie (ew. dodatkowo przestaje puszczać po rozgrzaniu)?

Data: 2012-02-05 11:42:25
Autor: Tomasz Pyra
olej na ¶niegu
On 05 Feb 2012 00:46:22 GMT, to wrote:

Gdzie¶ siê musi zbieraæ woda, zamarza i.... dalej nie
wiem. JAk odma zamarznie, auto jest trup, to spaliny id± do miski
olejowej. jak siê podniesie ci¶nienie to... wywala bagnet z porcj±
oleju?!

Nie wiem co trzeba robiæ z odm±, ¿eby zamarz³a

Niektóre samochody tak ju¿ maj± ¿e zamarza...
Odm± id± spaliny, spaliny to para wodna, a to na mrozie mo¿e zamarzn±æ.

Albo zamarza w wê¿u który ³±czy silnik z dolotem, albo na metalowym króæcu
w dolocie, który jest zwê¿eniem na przewodzie i ma doskona³e ch³odzenie
wlatuj±cym powietrzem.

Data: 2012-02-05 14:53:27
Autor: to
olej na ¶niegu
begin Tomasz Pyra
Niektóre samochody tak już mają że zamarza... Odmą idą spaliny, spaliny
to para wodna, a to na mrozie może zamarznąć.

Albo zamarza w wężu który łączy silnik z dolotem, albo na metalowym
króćcu w dolocie, który jest zwężeniem na przewodzie i ma doskonałe
chłodzenie wlatującym powietrzem.

Wierzę na słowo, ale wygląda mi to na jakiś fuckup konstrukcyjny. No chyba, że zamarza na zaworku, o ile takowy występuje.

Data: 2012-02-05 14:12:15
Autor: ToMasz
olej na śniegu
W dniu 05.02.2012 01:46, to pisze:
begin ToMasz

Żartujesz sobie? JAk ma za dużo oleju to wypluje nadmiar?

Może wypluć, ale w jakim kontekście pytasz?
skąd silnik wie ile ma wypluć?
Nagle na
odcinku 2km dreptanych codziennie w ciÄ…gu 2 tygodni 3 plamy zimnego
starego oleju?

Co to jest "zimny stary olej"?
olej w kolorze bardzo cieny brąz, który leży na śniegu. Temperatura oleju nie spowodowała stopienia śniegu i wsiąkania w glebę. nawet te stróżki są niewsiąknięte.

Co to jest "dreptany odcinek"? Pytam
jest to utwardzona nawierznchinia rozpościerająca się pomiędzy lokalem w którym mieszkam a miejscem w którym pracuję. kiedyś woziłem dupsko Xsarą, ale teraz owe 2 km pokonuję używając kończyn dolnych, z korzyścią dla zdrowia.
poważnie, piszesz jakąś dziwną gwarą i nie bardzo Cię rozumiem.

Przepraszam, postaram się pisać jasniej, ale wtedy "wypluwam" za dużo słów. braki w uzębieniu zwiększają swobodę języka :)
[...]

Już wiem, że olej jest wywalany z rurki w której jest bagnet. jakoś to się tak dzieje że w owej rurce jest jakaś ilość oleju (nie spływa) i w chwili wydmuchania bagnetu wypluwa również olej. jak będę uruchamiał silnik w swojej xsarze wyjmę jej bagnet dla zdrowia.
Pozdrawiam i dziekuje
ToMasz

Data: 2012-02-05 14:55:57
Autor: to
olej na ¶niegu
begin ToMasz
Już wiem, że olej jest wywalany z rurki w której jest bagnet. jakoś to
się tak dzieje że w owej rurce jest jakaś ilość oleju (nie spływa) i w
chwili wydmuchania bagnetu wypluwa również olej. jak będę uruchamiał
silnik w swojej xsarze wyjmÄ™ jej bagnet dla zdrowia.

No to prawdopodobnie jest tak jak Ci ktoś napisał, tzn. masz niedrożne odpowietrzanie skrzyni korbowej, więc ciśnienie tam rośnie z powodu przedmuchów z cylindrów (które są tym większe im bardziej wyeksploatowany silnik, ale jakieś są zawsze) i w końcu wypycha Ci trochę oleju.

Data: 2012-02-05 22:14:34
Autor: Adam P³aszczyca
[ort] Re: olej na ¶niegu (was: olej na ¶niegu)
Dnia Sun, 05 Feb 2012 14:12:15 +0100, ToMasz napisa³(a):

stró¿ki s± niewsi±kniête.

strU¿ki DOJKN!!!!!

Struga, nie stróga.

--