Data: 2015-04-23 06:30:36 | |
Autor: uciu | |
olej w automatycznej skrzyni | |
auto Suzuki Grand Vitara
auto od znajomego (miał je od nowości) jeżdżone dziennie przez jego żone tylko na odcinku 6km praca - dom ogolnie o tym oleju myśle bo po przejechaniu około 10-15km jak się wszystko rozgrzeje słysze jakies takie buczenie, brzęczenie, jakby jakieś łożysko "robiło ósemki". Mam nadzieje ze to nie skrzynia:-) Biegi zmienia płynni, nic nie szarpie, olej ma kolor malinowy:-) i jest czyściutki. Robiłem test ze rozpędziłem się do ok 80-100 i jak było słychać ten odgłos wrzucałem luz na skrzyni i gasiłem silnik. Wydaje mi się, że odgłos wtedy zanika. Wykluczam rozrząd bo go wymieniłem - łańcuch był wyciągnięty po 58kkm przebiegu... - zaleta jeżdżenia na krótkim dystansie. Zna ktoś jeszcze jakiś inny test by sprawdzić czy to skrzynia? pozdrawiam |
|
Data: 2015-04-24 23:31:52 | |
Autor: Adam | |
olej w automatycznej skrzyni | |
W dniu 2015-04-23 o 15:30, uciu pisze:
auto Suzuki Grand Vitara W ten sposób możesz szybko zabić skrzynię. Jednak dziwne jest to, że zachowuje się niejako na odwrót. Standardowo powinna buczeć po wyłączeniu silnika - jak pracują tarczki a konwerter działa "do tyłu". -- Pozdrawiam. Adam |
|
Data: 2015-04-24 22:53:29 | |
Autor: uciu | |
olej w automatycznej skrzyni | |
> Robiłem test ze rozpędziłem się do ok 80-100 i jak było słychać ten odgłos wrzucałem luz na skrzyni i gasiłem silnik. Wydaje mi się, że odgłos wtedy zanika. W ten sposób możesz szybko zabić skrzynię. to jak inaczej sprawdzić czy odgłos dochodzi ze skrzyni??? Pozdrawiam |
|
Data: 2015-04-26 13:30:05 | |
Autor: Adam | |
olej w automatycznej skrzyni | |
W dniu 2015-04-25 o 07:53, uciu pisze:
Ty by się przydał mechanik starej daty. W warsztatach używało się stetoskopów do diagnozy urządzeń, praktycznie identycznych jak lekarskie co do budowy, ale wyposażonych w różne końcówki. Mechanik potrafił usłyszeć, które łożysko hałasuje, czy też która panewka zaczyna się wybijać. Sprawdzało się stan łańcucha rozrządu bez otwierania silnika, można było sprawdzić nawet pierścienie tłokowe. Może masz w okolicy jakiegoś "dziadka" ;) mechanika? -- Pozdrawiam. Adam |
|