Data: 2018-05-13 00:03:39 | |
Autor: Kris | |
olej w silniku - glut. | |
W dniu sobota, 12 maja 2018 17:19:05 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:
Takie mam pytanie: Ja problemów takich nie mam z prostego powodu: Od ponad 20 już lat przestałem wymieniać olej w moich samochodach i nie interesuje mnie co tam gdzie sie odkłada Jak oleju ubędzie to dolewam co tam najtańszego na tacji paliw doatanę ALe z dolewaniem to w fordowskich silnikach była konieczność- w mondeo nawet 1 litr co dwa miechy. W multiplowskim jtd oleju praktycznie nie ubywa, w megance także samo. W autach które do tej pory miałem awarii zwiazanych z ilnikiem nie było. Zawieszenie, rdza, hamulce, alternatory itp to naprawiać musiałem ale silniki klekotały bezawaryjnie Ps Pasków rozrządu też nie zmieniam po kupnie auta ani później |
|
Data: 2018-05-14 15:09:40 | |
Autor: Trybun | |
olej w silniku - glut. | |
W dniu 2018-05-13 o 09:03, Kris pisze:
Zgaduję - rozrząd na łańcuchu, czy robi to serwis? Po kupnie używki może nie być potrzebna wymiana - handlarze bardzo często wymieniają paski przed sprzedażą importowanych pojazdów. |
|
Data: 2018-05-14 06:47:25 | |
Autor: Kris | |
olej w silniku - glut. | |
W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 15:08:00 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
Zgaduję - rozrząd na łańcuchu, czy robi to serwis?Nie zgadłeś Po kupnie używki może nie być potrzebna wymiana - handlarze bardzo często wymieniają paski przed sprzedażą importowanych pojazdów.Wymieniają albo piszą ze wymienili;) Tak jak z olejem. Znam człowieka który komisd samochodowy prowadzi i pierwsze co robi jak auto na placu stawia to karteczkę przy silniku wiesza z datą wymiany oleju;) A ja nie wymieniam na własne ryzyko. Taka kalkulacja Kilka "dziesiat" lat już autami przeróżnymi jeżdżę i odpukać nie miałem awarie zwiastowanej z rozrządem. Więc suma summarum mi się to opłaci. Ale to moja kalkulacji, dla mnie problemu żadnego nie będzie jakby pasek jednak pękł i auto unieruchomione na kilka dni. Rozumiem że są użytkownicy którzy autem zarabiają, i dla nich przestój kilka dni bo pasek pękł to oprócz wymiany/remontu silnika dodatkowe konkretne straty. Ale ja patrze pod siebie i robię jak wyżej i póki co problemów nie ma. Zresztą "nowy" silnik kosztuje pewnie niewiele więcej jak wymiana paska z osprzętem |
|
Data: 2018-05-14 16:59:58 | |
Autor: Budzik | |
olej w silniku - glut. | |
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...
Zresztą "nowy" silnik kosztuje pewnie niewiele więcej jak wymiana To chyba mocno zalezy od silnika... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho |
|
Data: 2018-05-16 13:39:45 | |
Autor: Trybun | |
olej w silniku - glut. | |
W dniu 2018-05-14 o 15:47, Kris pisze:
W dniu poniedziałek, 14 maja 2018 15:08:00 UTC+2 użytkownik Trybun napisał: Możesz nie mieć o tym wiedzy. Gdy wcześniej miałem auto a zero czasu, to moja wiedza o samochodzie kończyła się tylko na dacie w kalendarzu, kiedy mam odstawić na przegląd serwisowy.
Na słowo, oczywiście nie ma co wierzyć. Ale jest niektórzy producenci pasków oznaczają na nich datę produkcji.. Tak że po zakupie używki wystarczy zdjąć osłonę paska i przesunąć na biegu auto, odczytać datę. Olej to zupełnie inna para kaloszy niż rozrząd. Tu spokojnie i bez konsekwencji można wymieniać co kilka lat i po kilkudziesięciu tysiącach przebiegu, oczywiście w wariancie bez turbo. Auto z turbiną to już byłby jakiś rodzaj ryzyka. A wolnossący =, np w moim poprzednim aucie benzynowej Vectrze, wymieniłem olej raz, jeździłem 8 lat. Co do kondycji silnika nie było najmniejszych uwag, - dolewki oleju nie były konieczne,. Jeszcze jedno - nie każdemu silnikowi szkodzi pęknięcie paska. Np w Zastawie 1100 silnik nadawał się tylko na złom, a w wyżej wymienionej Vectrze wystarczyło założyć nowy pasek i jeździć dalej. Ten "nowy" silnik raczej nie będzie z nowym paskiem rozrządu. Kupisz rzecz (wcale niewykluczone że w dużo gorszej kondycji niż ten na którym jeździłeś do tej pory) która i tak wymaga wymiany paska. |
|
Data: 2018-05-28 10:17:46 | |
Autor: robot | |
olej w silniku - glut. | |
W dniu 2018-05-13 o 09:03, Kris pisze:
PsOgólnie ciekawy pomysł. Alu widzisz, u mnie akurat poszedł pasek teraz. A wymieniałem po kupnie. Avensis I silnik 3SFE. |