olej (z) lidla

Data: 2011-03-31 22:42:35
Autor: agam190
olej (z) lidla
witam, może ktoś coś powiedzieć na temat oleju R5 sprzedawanego w lidlu? warto to lać do silnika?

Data: 2011-03-31 13:52:04
Autor: Tatanka
olej (z) lidla
On 31 Mar, 22:42, "agam190" <ty...@newsy.pl> wrote:
witam, może ktoś coś powiedzieć na temat oleju R5 sprzedawanego w lidlu?
warto to lać do silnika?

zalezy do jakiego

Data: 2011-03-31 22:59:44
Autor: szufla
olej (z) lidla

Użytkownik "agam190" <tylko@newsy.pl> napisał w wiadomości news:4d94e821$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
witam, może ktoś coś powiedzieć na temat oleju R5 sprzedawanego w lidlu? warto to lać do silnika?

Chyba W5 5W40. Ja eksperymentuje i robie dolewki tego syntetyka do castrola mag 10W40 w pewnym fiaciszu 1.2 16V :)
Nie razie nie widze zadnych problemow, tj. od 20tys km. Olej jak olej , ma wszystkie rekomendacje i atesty, podobno jest to pennasol odzyskiwany ze zuzytych resztek :)

sz.

Data: 2011-03-31 23:08:14
Autor: Michał Gut
olej (z) lidla
szczescia zycze w polapaniu sie w roznicy pomiedzy jednym a drugim olejem (zakladam tej samej klasy lepkosci).
roznice zauwazysz po xxxkkm jak juz:)

Data: 2011-03-31 23:26:47
Autor: szufla
olej (z) lidla
szczescia zycze w polapaniu sie w roznicy pomiedzy jednym a drugim olejem (zakladam tej samej klasy lepkosci).
roznice zauwazysz po xxxkkm jak juz:)

Przepraszam, moglbys jakos bardziej po polsku w sensie stylistycznym bo nie kumam, moze zbyt pozno jest :)

sz.

Data: 2011-04-01 00:15:01
Autor: Michał Gut
olej (z) lidla

Użytkownik "szufla" <brak@poczty.pl> napisał w wiadomości news:in2rdm$4k4$1inews.gazeta.pl...
[...]

bo ja juz tak pisze jak fleja. na skroty, bez duzych liter i pl znakow oraz co gorsza - bez znakow przestankowych.
chodzilo mi o to, ze nie zauwazysz roznicy pomiedzy super, hiper cudnym castrolem plasma liquid pro a tanim, prostym olejem z lidla czy innego taniego mazidła. Założenie jedynie takie że porownamy 10w40 polsyntetyk z lidla z 10w40 polsyntetyk np. mobila.

jesli roznica jest jakas pomiedzy tymi olejami to zauwazysz po kilkuset tysiacach km.
patrzec nalezy na klasyfikacje API i tyle. jak spelnia to lac.

:)

Data: 2011-04-06 07:10:48
Autor: Filip KK
olej (z) lidla
W dniu 2011-04-01 00:15, Michał Gut pisze:

chodzilo mi o to, ze nie zauwazysz roznicy pomiedzy super, hiper cudnym
castrolem plasma liquid pro a tanim, prostym olejem z lidla czy innego
taniego mazidła.

Pomijając to, że piszesz jak fleja. TO jesteś w bardzo dużym błędzie.

Wlej taki tani mazot do 1.9 TDI, zrób 200 km i posłuchaj pracy silnika...
Wlej drogi dobry olej do 1.9 TDI, odpal samochód ... i już słychać różnicę.. nie wspominając o tym, jak będzie chodził po 200 km.

Założenie jedynie takie że porownamy 10w40 polsyntetyk
z lidla z 10w40 polsyntetyk np. mobila.

Mobil to polski olej. Lidlowskie gówno, to też zapewn polski olej. Porównujesz oleje tej samej klasy. Na klasyfikację nawet bym nie patrzył, bo daję sobie głowę uciąć, że po 500 km jeden i drugi olej straci właściwości i będzie się nadawał tylko do zlewki.

Data: 2011-04-07 15:00:45
Autor: szufla
olej (z) lidla
Mobil to polski olej. Lidlowskie gówno, to też zapewn polski olej.

Lidlowskie gowno to niemiecki olej z niemieckiej dobrej rafinerii.

Na klasyfikację nawet bym nie patrzył, bo daję sobie głowę uciąć, że po 500 km jeden i drugi olej straci właściwości i będzie się nadawał tylko do zlewki.

Powiedzial co wiedzial, fachowiec :)

sz.

Data: 2011-04-16 10:46:12
Autor: Filip KK
olej (z) lidla
W dniu 2011-04-07 15:00, szufla pisze:
Mobil to polski olej. Lidlowskie gówno, to też zapewn polski olej.

Lidlowskie gowno to niemiecki olej z niemieckiej dobrej rafinerii.

Napisz w takim razie jaka to rafineria znawco.

Data: 2011-04-16 11:21:06
Autor: J.F.
olej (z) lidla
On Sat, 16 Apr 2011 10:46:12 +0200,  Filip KK wrote:
W dniu 2011-04-07 15:00, szufla pisze:
Mobil to polski olej. Lidlowskie gówno, to też zapewn polski olej.

Lidlowskie gowno to niemiecki olej z niemieckiej dobrej rafinerii.

Napisz w takim razie jaka to rafineria znawco.

rafineria "Wyprodukowano dla Lidl GmBH".

J.

Data: 2011-04-06 11:29:54
Autor: Kamil
olej (z) lidla
On 31/03/2011 23:15, Michał Gut wrote:

[...]

No coś ty, przecież silnik ciszej i równiej pacuje i łatwiej wkręca się na obroty. Coś jak po magnetyzerze. :)

Kamil

Data: 2011-04-01 15:03:21
Autor: J.F.
olej (z) lidla
[...]

po polsku: g* zauwazysz, a nie zla jakosc oleju po 20kkm.

Ale kto wie co bedzie po 200kkm i czyja to wina.

J.

Data: 2011-04-01 15:30:17
Autor: szufla
olej (z) lidla
po polsku: g* zauwazysz, a nie zla jakosc oleju po 20kkm.

Widze, ze ciebie tez sie tyczy ten problem :)

sz.

Data: 2011-04-01 16:20:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Michał Gut" in2qfu$umk$1@portraits.wsisiz.edu.pl

szczescia zycze w polapaniu sie w roznicy pomiedzy jednym
a drugim olejem (zakladam tej samej klasy lepkosci).
roznice zauwazysz po xxxkkm jak juz:)

Różnicę w spalaniu i w mocy silnika oraz w głośności
pracy silnika zauważyć można niemal natychmiast.

Po xxx tysiącach? Na przykład po 999 tysiącach? :)
Jeśli ktoś oszczędza na cenie oleju -- miliona
kilometrów nie przejedzie w czasie całego swego
życia. Ze 25 razy dookoła świata. :) Jeśli ktoś
zaczyna jeżdżenia mając lat 17 i rocznie okrąża
świat -- skończy dopiero po sześćdziesiątce...

Jeśli okej wymieniamy co 20 tysięcy (bywa, że producent wydłuża
jeszcze mocniej przebiegi) a samochód spala ponad 7 litrów paliwa
na setkę, to mamy dla każdych kilku (od 3 do 7) litrów oleju silnikowego
jakieś półtora tysiąca litrów paliwa po 5 złotych za litr -- ponad 7 tysięcy złotych...

Jeśli różnica w cenie oleju silnikowego nie przekracza stu złotych
(a raczej nie przekracza -- bo i jak?) na litrze, to mamy kilkaset
złotych oszczędności w zestawieniu z ponad 7 tysiącami złotych. :)
A jeśli weźmiemy realną różnicę ceny olejów (25 złotych na litrze)
to mamy raptem około stu złotych do ponad siedmiu tysięcy złotych...

(wartość owych ,,stu'' schowa się całkowicie w wartości zawartej w słowie ,,ponad'')

Gorzej, gdy wymieniamy olej w silniku nie z uwagi na przejechane kilometry, lecz na czas...
Wówczas ta zaoszczędzona stówka może stanowić nawet kilkanaście procent wydatków na paliwo...

Data: 2011-04-01 07:43:51
Autor: BearBag
olej (z) lidla
tylko po co przepłacać chocby tą stówke jak to kompletnie nic nie
daje. Olej to olej, spełnia normy to nadaje sie tak samo jak każfy
inny spełniający normy w swojej klasie. Reszta to tylko reklama i
marketing. Tyle na moim przykładzie na kilkunastu autach z XXX tys
przebiegu :)

Data: 2011-04-01 17:53:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"BearBag" 93213f5e-5df3-444e-b924-916929f8873b@z31g2000vbs.googlegroups.com

[...]

Ja preferowałem Mobil 1 -- inni chwalili Magnateca.
Dla mnie ten ostatni był jak woda. :) Szybko pozbyłem się go z silnika. :)

Tańszy olej może być lepszy -- bo jakąś część stanowi reklama.

W tańszym może być tak:

 -- 30 złotych to olej
 -- 10 złotych to marketing

a w droższym może być inaczej:

 -- 20 złotych to olej
 -- 30 złotych to marketing...

A jaki jest ten z Lidla? -- nie wiem. Skąd mam wiedzieć?

-=-

Wiem, że ten sam produkt w różnych sklepach ma różną cenę i wielu
uważa, iż ta różnica ceny przekłada się na jakość produktu. :)

Ja nie leję teraz oleju -- leją w serwisie. Co leją? To, co uważają za dobre.
Ale dobre nie dla mnie, ale dla nich -- być może także dla mnie... ;)

-=-

Trzeba się dobrze znać na olejach, aby je lać rozsądnie.
Takie rozeznanie powinien mieć warsztat samochodowy i producent
silnika. No... I za swoją wiedzę taki znawca powinien brać zapłatę. :)

Data: 2011-04-05 00:29:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Eneuel Leszek Ciszewski" in4sdp$9dm$1@inews.gazeta.pl

[...]

Przykładem złej jakości mimo wyższej ceny są buty, które kupiłem w sklepie Bata.
Kupiłem bodajże 11 stycznia, gdy miałem rękę w gipsie. Wkrótce kupiłem kolejne
w innym sklepie, wiec w tych długo nie chodziłem. Dwa miesiące po kupnie buty
były rozklejone. Reklamacja została przyjęte, buty zostały sklejone, ale tak,
iż po sklejeniu są w stanie niewiele lepszym niż wtedy, gdy je przyniosłem do
sklepu w celu złożenia reklamacji.

Buty (typowo zimowe) kosztowały 200 złotych -- po sezonie (a 11 stycznia to raczej
już po sezonie) to raczej cena wysoka. Produkowane w Portugalii, nie w Indiach czy
w Chinach. Oczywiście nie były jeszcze prane. Nie ma mowy o przemoczeniu, bo noszone
były w czasie silnych, kilkunastostopniowych mrozów. Nie ma też mowy o chemikaliach
sypanych na drogi -- wkładałem buty, jechałem na ,,rehabilitację'' samochodem, po
czym wyjeżdżałem za miasto, na polankę znajdującą się kilkanaście kilometrów za
Białymstokiem, gdzie nikt niczego nie posypuje ani solą, ani chemikaliami...

Próba uzyskania kontaktu do przełożonej osoby, która mnie obsługiwała,
spełzła na niczym -- nic dziwnego, jaki oszust lubi rozgłoś?

Tak więc:

 -- buty drogie, ale nic nie warte
 -- sklep dobry, ale obsługa nic nie warta

Aby był pełniejszy obraz obsługi w tym sklepie -- kupiłem tam 3 pary butów.
Do drugiej pary kupiłem tam impregnat -- okazało się, że impregnat ten nie
nadaje się do skór szorstkich, typu zamsz -- a ja właśnie do takich butów
ów preparat kupiłem. Wzrok mam słaby i w sklepie nie mogłem przeczytać
informacji umieszczonej na preparacie.

Wracajmy do butów...

Zamiast nazwiska przełożonej pracowniczki, dostałem groźbę złożenia sądowego
pozwu cywilnego. Dlaczego? Zauważyłem, że nie trzeba aż studiów do tego, aby
znać się na siłach. A jak dochodzi do owych sił? Ano pokazałem kobiecie, że
buty (odbierane po reperacji) rozklejają się, na co ona mi odparła, że buty
nosi się na nogach, podczas gdy ja trzymam buty w rękach. Zapytałem więc ją
o to, czy nie wydaje się jej, iż w trakcie noszenia na nogach buty poddawane
są znacznie większym siłom. Odparła, że skończyła studia humanistyczne, więc
nie zna się na siłach, na co ja -- że o siłach uczą w podstawówce.

-=-

Słowem -- drogo nie musi znaczyć dobrze.
W wypadku Baty -- znaczy dokładnie źle.
Tanie buty (kupione w tym sklepie) trzymają się na razie dobrze, ale trudno
je nazwać ,,heavy duty'', czy choćby odpornymi na trudy noszenia na nogach. :)
Rozciągają się w okolicach pięt, przez co noga nie jest dobrze trzymana.

Od niepamiętnych czasów nosiłem buty Reeboka -- ze szmat i ze skóry.
Zawsze z Vietnamu. Zawsze prałem je i nigdy ani nie rozciągały się,
ani nie rozklejały. Oczywiście rozklejających się butów nie prałem.
Nie było potrzeby i nie było okazji -- za krótko były noszone. Za
krótko? Może kilkanaście razy były założone, w sumie na 50 godzin...

Skórzane buty Reeboka pękły na silnym mrozie -- nic dziwnego, skoro były to
buty na lato i trudno mi to uznać za wadę. Zanim pękła na nich skóra, były
noszone przez chyba cztery sezony (na zmianę z innymi, ale że je lubiłem
najmocniej -- prawie stale je nosiłem) latem, a czasami i zimą. :) Były
prane niezliczoną liczbę :) razy, rzadko konserwowane i źle traktowane
(jak to buty) a jednak po wypraniu wyglądają niemal jak nowe, jeśli nie
liczyć pęknięcia skóry... Kosztowały w środku lata (czyli niby też już
po sezonie) 159 złotych.

Dlaczego na zimę nie kupiłem Reeboka? Bo nie znalazłem zimowych Reeboka.

Kupiłem więc owe Weinbrennery... Produkowane w ponoć Portugalii.

-=-

Ponieważ nie uzyskałem namiarów na osobę przełożoną -- być może napiszę
list otwarty do szefów Baty. Butów (czy czegokolwiek) w tych sklepach
raczej już nie kupię, chyba że szefostwo rozpatrzy poważnie moją skargę
i wyciągnie konsekwencje wobec arogancji sprzedawczyni -- ponoć kierowniczki
sklepu Bata w galerii Białej, w Białymstoku.

-=-

Aby było jasne -- sprzedawczyni ma moje dane (nazwisko i adres -- bo podałem
je w czasie składania reklamacji) oraz ma świadka rzekomego obrażania przeze
mnie (zauważenia, że fizyka nauczana jest w szkołach podstawowych) więc
w razie potrzeby może pozew złożyć, co ode mnie usłyszała w sklepie. :)

Data: 2011-04-05 21:08:35
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Tue, 5 Apr 2011 00:29:09 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Na przyszłość - kupuj Wojasy. Jedyne buty jakie na moich nogach wytrzymują
ponad rok naprawdę ciężkiej eksploatacji. No i reklamacje bezproblemowe,
naprawa solidna i do tego sensowna. Jak mi jedna klamra kiedyś strzeliła,
to wymienili wszystkie. --
     ___________ (R)

Data: 2011-04-06 02:28:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Adam Płaszczyca" c1.01.3Q408M$0Cu@mike.oldfield.org.pl

[...]

Przed Batą ostrzegano mnie, mówiąc, że to gó#$#@na :) firma.
Myślałem, że odzywają się animozje czesko-polskie, więc nie
brałem do głowy tych ostrzeżeń.

O Wojasie mówiono mi tylko dobrze, ale nie znalazłem tam
butów takich, które by mi podobały się. Jedne już prawie
kupiłem, ale coś mi nie pasowało.

Swoją drogą... Strzeliła klamra? Ponad roczna eksploatacja?
To chyba zła rekomendacja. W 1998 roku kupiłem buty, które
nosiłem aż do stycznia br. W ubiegłym roku, w czasie
solidnego mrozu pękła skóra przy podeszwie -- zawsze
tam pęka, jeśli już pęka, bo są tam duże naprężenia.
(niezadbana skóra potrafi nasiąkać wodą i zamarzać,
tracąc dużo ze swej odporności na rozciąganie, a ja
o te buty nie dbałem od lat!!!)

Buty można było moczyć tygodniami (nawet zachęcano mmnie do tego
w sklepie tuż przed kupnem) można było nimi tłuc śnieg za kołami
(nawisy ze śniegu -- teraz kupiłem do tego młotek) i naprawdę
cokolwiek robić z nimi bez widocznych efektów na butach. Od razu
były solidnie zaimpregnowane -- nie trzeba było używać smrodliwych
impregnatów...

Nie rozciągały się, nie deformowały... Podeszwy dziwnie zużywały
się -- jakby ktoś ciął je ostrą żyletką. :) Ale po tylunastu
latach nadal podeszwy były w bardzo dobrym stanie.

Były trochę za małe -- miałem nadzieję, że rozciągną się,
ale nie puściły ani trochę. :) Nie uwierały normalnie,
ale przydługie paznokcie mogły sprawić ból. :) Trochę
szmaty, trochę szorstkiej (zamszowej) skóry -- nie
przemakały ani trochę do czasu pęknięcia!!!

Tuż po kupnie dbałem o nie, później mi przeszło, bo okazało
się, że te buty są niczym kot -- same o siebie dbają. :) Aż
pewnego dnia po prostu skóra pękła...  Na długości kilku centymetrów.

Ale kosztowały sporo -- ponad 700 złotych.

Na pewno były produkowane w Chinach, bo były Made in USA,
a jeśli coś było amerykańskie, to znaczyło niechybnie, że było chińskie. :)

Pozostał mi po nich impregnat woskowy -- nakładało się go pędzelkiem na
zamszową skórę. Skóra lekko ciemniała, ale nadal była zamszowa. :) (nie
zaś gładka)

Niewiele ważyły, ale dawały solidną ochronę nogom, tak że można było
tłuc z całych sił nogami dookoła -- palcami z przodu, z dołu i z góry,
piętą z każdej strony, bokami... (na przykład otrzepując błoto czy
śnieg o ściany budynków) Nigdy nie uszkodziłem sobie nogi, chodząc
czy biegając w tych bucikach.

Buty, które teraz oglądam raczej ;) nie wyglądają już tak solidnie.
(dlatego postanowiłem, że będę kupował każde, które mi spodobają
się -- w liczbie butów niech będzie zapewnienie spokoju, skoro nie
można go znaleźć w jakości!)

Wystarczy porównać buty mierzone z ,,dziewiczymi''. :)

Właściwie dzisiaj tylko do Reeboków mam zaufanie.
Ale nie widziałem Reeboków zimowych. Miałem takie,
które można było niemal zawiesić na gwoździu -- poprzez
dziury w przetartych podeszwach! I poza jednymi, żadne
nie uciskały zdrowych nóg -- uciskać mogły potłuczone i spuchnięte. :)

A te jedne uciskały, ale tylko tuż po praniu. Skóra lekko kurczyła
się w czasie prania (woda była za ciepła? -- a kto by tam przejmował
się temperaturą) i jakiś czas po praniu mogły uciskać. Prałem je
bardzo często -- nie rozkleiły się, ale podeszwa po prostu przetarła
się tak mocno, że trudno w nich chodzić. :)

-=-

Butów z Baty oczywiście nie prałem. Nawet nie zamierzałem. Od razu
postanowiłem, że mają być za duże, abym mógł zakładać dodatkowe,
wełniane skarpety -- bo łatwiej wyprać skarpety, niż całe buty.
Włożyłem więc skórzano-wełniane wkładki (notabene bardzo ładne)
i zakładałem dwie pary skarpet -- bawełniane i wełniane. Tych
wełnianych kupiłem kilkanaście par, aby nie mieć problemów.
Zawalają mi teraz miejsce!!!!

-=-

Batę kasuję na tak zwane zawsze -- szkoda, bo spodobały się mi ich buty.
Nie mogłem (w innym sklepie) dowiedzieć się, po co jest cos na kształt
czerwonej rurki w podeszwach. Gdyby mi odpwieidziano, kupiłbym kilka par
takich butów. Po około 200 złotych -- skora wewnątrz na zewnątrz, tak
jak w tych, które rozkleiły się niemal natychmiast.

Na lato nie ma problemów -- są Reeboki. :) Jedne mam z wiosny roku
2004 -- nie nosiłem ich po roku 2004. Inne kupiłem po wakacjach 2004
roku i te mam do dzisiaj, choć do roku 2007 nosiłem je bardzo często.
Szmaciane, ale bardzo mocne! Prane tyle razy, że trudno to policzyć. :)
Jedynie sznurówki musiałem wymieniać.

BTW -- w hamerykańskich też jedna sznurówka przetarła się
i pękła, ale że była dostatecznie długa... :) Dokupowane
sznurowadła są niewiele warte. :)

Data: 2011-04-07 23:14:11
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Wed, 6 Apr 2011 02:28:56 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

O Wojasie mówiono mi tylko dobrze, ale nie znalazłem tam
butów takich, które by mi podobały się. Jedne już prawie
kupiłem, ale coś mi nie pasowało.

Wiesz, wzornictwo może nie jest powalające. Ale jednak ja cenię sobie
bardziej wygodę, niż piękny wygląd.
Swoją drogą... Strzeliła klamra? Ponad roczna eksploatacja?
To chyba zła rekomendacja. W 1998 roku kupiłem buty, które

Klamra strzeliła, prawdopodobnie się jakaś wadliwa partia zdarzyła, dlatego
wymienili przy okazji wszystkie klamry podczas naprawy. Co do eksploatacji przez rok, to ja jestem mordercą butów. Inne buty jakich
używałem wytrzymywały co najwyżej pół roku, a w większości wypadków po 4
miesiącach szły do śmieci. Wojasy wytrzymują 365 dni na moich nogach, przy czym oznacza to często
wodę, błoto, przemoczenie na wylot i inne atrakcje. Eksploatacja się kończy wtedy, kiedy podeszwa jest zdarta do cna. Czyli
taki odpowiednik panny Mercedes. --
     ___________ (R)

Data: 2011-04-09 16:00:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Adam Płaszczyca" c1.01.3Q5GrN$0DC@mike.oldfield.org.pl

[...]

Nie mam zastrzeżeń do wzornictwa Wojasa -- albo
raczej mam takie, jak w innych wypadkach.

[...]

:) Długo. ;)

a w większości wypadków po 4 miesiącach szły do śmieci.

Mnie najbardziej żal czasu na kupowanie.

Wojasy wytrzymują 365 dni na moich nogach, przy czym oznacza
to często wodę,

Bo to buty!

błoto, przemoczenie na wylot i inne atrakcje.

Jeśli przemakają na wylot (nie w pralce, ale na nogach) to raczej źle.

Eksploatacja się kończy wtedy, kiedy podeszwa jest zdarta do cna.
Czyli taki odpowiednik panny Mercedes.

Panna Mercedes nie zdarła się do cna. :)

-=-

Rozpatrzę:

 -- kolejną reklamację butów z Baty
    (tym razem zgodzę się na odstąpienie od umowy -- sklep zapewne
    nie zgodzi się)
 -- postawienie fotografii tych butów po naprawieniu i postawienie
    listu z Baty (kobieta po studiach humanistycznych napisała list
    tak, że trudno go zrozumieć)
 -- kupowanie tanich butów skórzanych (po 35 złotych!) w galeriach
 -- kupowanie butów polecanych przez innych (Wojas) i sprawdzonych
    (Reebok)

Podejrzewam, że sprzedaż butów w Polsce wygląda jakoś tak -- kupowane
są buty niemal wyrzucane na śmietnik, po czym są sprzedawane za spore
pieniądze. Jeśli tylko co dziesiąty człowiek kupi do końca (sklep nie
zwróci pieniędzy za bubel) interes nadal będzie zyskownym...

Nie twierdzę, że dotyczy to wszystkich butów, ale że większości butów
kosztujących więcej niż parędziesiąt złotych. (tych po 35 nikt nie
będzie reklamował)

Wkrótce w Polsce jedynie bogaci będą dobrze traktowani.
Gdy kupuję coś ,,na fakturę'' -- choćby nawet grymaszono,
jednak zostanę ostatecznie potraktowany dobrze. Dlaczego?
Bo z ,,firmą'' trzeba liczyć się, a ze zwykłym człowiekiem -- nie trzeba.

Data: 2011-04-09 17:37:07
Autor: Kwik
olej (z) lidla
(ciach!)

Lol, trafil swoj na swego :-D

Kwik

Data: 2011-04-09 21:51:53
Autor: J.F.
olej (z) lidla
On Sat, 9 Apr 2011 16:00:20 +0200,  Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
[...]

Wzornictwo to jedno - ale mam ich buty takie ze podeszwa wode
przepuszcza. Moze nie tyle podeszwa, co chyba dali tekturowa
wysciolke, wypuscili na boki, przeszyli, a teraz tektura chlonie wode
bokami. Bubel.

Nawet porzadne buty, ale tylko na sucha pogode.

[...]

Z firma tez nie trzeba. A uprawnienia konsumentow jakby wieksze.

J.

Data: 2011-04-10 04:05:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"J.F." vud1q61lr5h4qb80bv3l1jfh4r37d6420p@4ax.com

[...]

Dziś  po raz pierwszy umyłem podeszwy w butach Baty (z gwiazdkami
NorthStar) kupionych w Bacie. Myłem podeszwy, ale na noski kilka ;)
kropel padło -- po umyciu wewnątrz buty były mokre. :) Oczywiście
buty były impregnowane stosownym (rakotwórczym i cuchnącym) sprajem.
Przemakająca skóra butów to IMO dyskwalifikacja.

Nawet porzadne buty, ale tylko na sucha pogode.

:) Dobre na dowcip. :)

[...]

Uprawnienie konsumentów? Chyba nie w Białymstoku.
Bata to gówniana firma -- nie kupuje tam, bo w Białej sklep jest
na uboczu (w miejscu, które nie jest często odwiedzane z uwagi
na swoje położenie) a w innych galeriach bywam rzadko. Tam, gdzie
mnie znają, jestem traktowany lepiej -- nie mówię, że noszą mnie
na rękach, ale gdy dochodzi do ,,dyskusji'' -- miękną dość szybko.

W Auchan był problem, ale przyszła przełożona i ugasiła pożar. ;)
(zwracałem wiertło, którego nie użyłem; opakowanie nie było
zniszczone, ale było naruszone -- miałem prawo do zwrócenia
pod warunkiem niezniszczenia opakowania) W Realu można zwracać
bez słowa oporu ze strony obsługi, podobnie w Leroju. Wszelkie
nieporozumienia w rożnych sklepach (łącznie z Carrefourem) są
rozpatrywane na korzyść moją. :) Bata mnie po prostu zaskoczyła. :)

W galeriach są skórzane buty (całkiem ładne!) zimowe po parędziesiąt
złotych -- na przykład po 35 złotych w sezonie. Moim zdaniem jest tak:

 -- wszelkie buty sprzedawane w Polsce są kupowane przez sklepy po 5 złotych

   -- Bata (itp. sklepy) sprzedaje te buty po 200 złotych,
      licząc na to, że jeden klient na 10 nie zwróci bubli
      i interes opłaci się

   -- Real, Auchan czy Carrefour sprzedają po 35 złotych
      (czasami może po 50 -- wersje ekskluzywnie ekskluzywne)
      i uważają, że klient nie zwróci bubla, w którym pochodzi
      choćby jeden sezon (a w czasie tego jednego sezonu, de
      facto paru miesięcy, całkowitego zniszczenia nie będzie)

IMO nie warto inwestować kasy w buty sprzedawane obecnie w Polsce.
To nie te czasy, gdy buty stały na wystawie w akwarium, były tłuczone
młotkiem, rozcierane pumeksem itd... Sklepy sprzedają buble!!!

kiedyś kupowałem buty Reeboka z cielęcej, miękkiej, odzieżowej skóry.
Sprzedawcy (kupowałem przez parę lat takie same buty -- w paru różnych
sklepach ostrzegali, że skóra jest delikatna, bo odzieżowa, nie zaś
typowa, obuwnicza... Buty wytrzymywały bardzo dużo!! Przecierały się
z tyłu pięty od leżenia w samochodzie przy pederaście gazu (jeździłem
z automatyczną skrzynią biegów) i podeszwy, ale zanim dochodziło do
przetarć, mijało sporo czasu intensywnego męczenia butów. Oczywiście
buty te prałem w pralce. Czasami w zimnej wodzie, czasami w gorącej,
bo samych butów nie można prać -- trzeba zawijać w spodnie, aby nie
tłukły się ja wuj z reklamy mBanku. ;) (no, a spodnie trzeba prać
w gorącej wodzie, nie w zimnej)

Chyba Sizer potrafi sprzedawać dobrze buty -- miła obsługa i fachowe
ODRradzanie. ;) (te buty nie mają tego, tamte tamtego, a te są... drogie...)

Aby było jasne -- buty Reeboka (letnie, nie zimowe -- zimowych jakoś nie
widuję) są tanie. Można je kupić za niecała stówkę, a jeśli już trzeba
zapłacić ,,dużo'', o około półtorej stówki. I te buty można męczyć, męczyć,
męczyć... Ocierać o krzaki w lesie, można nimi zaczepić się o betonowy
stopień na schodach, można nimi obijać lód z nadkoli... Nie można ich nosić
zimą, bo nie są odporne na mróz!!! Można w nich chodzić po piachu na plaży
(mam nadzieję, że czytelnicy potrafią to docenić -- stopy na płazy nie są
stawiane płasko, lecz jak popadnie, bo piach jest miękki/grząski) i po błocie...
Można je prać, ale nie można ich moczyć w alkoholowych płynach do czyszczenia
butów. Najlepszym konserwantem ;) jest krem Nivea. Niby najgorszym (w sensie -- daje
minimalną ochronę) ale że Nivea nie jest szkodliwy jak inne pasty i smarowidła, nie
wspominając już o sprajach, więc... Ponadto Nivea jest tani, choć Rossman sprzedaje
jeszcze tańszy krem. :)

BTW Rossmana -- sprzedaje tani krem do... Do rąk? ;) Powiedzmy, że ten krem nie
niszczy rąk w czasie konserwowania nim butów i skórzanych mebli domowych. :)
Rossman sprzedaje ponadto coś do dupy!!! Doskonałej jakości papier toaletowy!!!
Papier mocny, ale i miękki!! I oczywiście -- tani. :) No i Rossman ma bardzo dobrą
obsługę. :) I ceny czasami powalające -- golarka za 15 złotych. :)

-=-

No nic... Juz po trzeciej... Wracam do ogladania Kinoplexa. :)
Mam juz swój własny dostęp do internetu. :) Na razie w fazie testów,
ale szybkości doskonałe. łaczność idzie po odbiciach, antena w mieszkaniu
patrzy zupełnie w inna stronę niż ,,powinna''. Syganł idzie  niemal jak
w światłowodzie -- zygzakiem. ;) Mruga osttania lampka, więc jest około 33 dB wg skali TPlinkowej.

-A-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
    A patrzy dobrze (o ile jej wichra
    nie obróci -- bo jest przymocowana         natomiast B patrzy ,,przed siebie''
    prowizorycznie)                          ^ zgodnie ze srzałką

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -B- testuję różne pozycje ;)

W bezpośrednim widzeniu sygnał mam na poziomie 55 dB w tej TPlinkowej skali.
Tak wygląda mój g-wyskok. :) W bezpośrednim widzeniu mam drzewo w ISF. :)
Zapewne wkrótce drzewo pójdzie po topór -- aby udostępnić miejsce samochodom.

Odległość wzdłuż drogi to 370 metrów. Mierzyłem dalmierzem. Na raty,
bo dalmierz takiego zasięgu nie ma)

IMO inwestowanie w standard a nie jest konieczne, choć zapewne życie
bez zakłóceń, w szerokich kanałach i w mniejszej ISF jest milsze. Po
ścięciu drzewa będą miał co najmniej 85% wolnej ISF. (pierwszej strefy Fresnela)
W dzień pstryknę zdjęcia z miejsca A w kierunku miejsca B. Na razie mam masę
zdjęć z miejsca B w kierunku miejsca A. Ze zdjęć łatwej odczytać ;) odległości. :)

Kinoplex odtwarza się w najwyższej jakości, z zieloną kropką. :)
Transfer jest na poziomie 10 mb/s -- choć sygnał idzie po odbiciach
od ścian bloków a jedna z anten stoi w mieszkaniu. :)

-=-

Wracając do Baty i jej bubli -- pochodzę w tych butach (podobają
się mi -- i to jest problem, bo długo takich szukałem) i zareklamuje
ponownie. Wkładam w nie ładne wyściółki ze skóry i wełny -- wkładki. :)
No i raczej z tym noszeniem zaczekam aż do zimy, bo teraz jest za ciepło
na wełniane skarpety, a bez takich skarpet buty są za luźne. :)

-=-

Za parę godzin Tu 154 z numerkiem 101 wzbije się ostatni raz w górę,
q przestworzom, q niebu, do którego odstawi VIPów. :) (chyba, że
część VIPów trafiła do piekła lub czyśćca)

W całym kraju odbędą się manifestacje i lamentacje...

10 lat temu rozpoczął się mój horror!!!
Dokładnie nie pamiętam, ale około 11 kwietnia 2001 roku.

O! Internet stanął!!! ;) Lampki APka płoną wszystkie (więc sygnał
jest bardzo silny) ale zegareczek w kompie nie synchronizuje się... :)
Bandwidth (trial, ale że mam nowy, duży dysk, więc mam też dużo kopii
WXP na dysku -- klonowanie systemu idzie niemal jak strzelanie
z karabinu maszynowego) pokazuje co jakiś czas drobne piki...

-=-

Miłej niedzieli życzę wszystkim. :)

Data: 2011-04-12 20:35:35
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Sat, 9 Apr 2011 16:00:20 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

a w większości wypadków po 4 miesiącach szły do śmieci.
Mnie najbardziej żal czasu na kupowanie.
Dlatego też jak mam kupić buty, to jade do znanego mi sklepu firmowego,
zdjemuję z półki to, co zawsze i mam koleją parę na ponad rok :D

błoto, przemoczenie na wylot i inne atrakcje.
Jeśli przemakają na wylot (nie w pralce, ale na nogach) to raczej źle.

No weź, to nie jest model wojskowy, tylko zwykłe, zamszowe półbuty. Wojskowe (też mam) przemakają jak się woda wlewa przez cholewki ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2011-04-14 01:27:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Adam Płaszczyca" c1.01.3Q8H54$0Dj@mike.oldfield.org.pl

[...]

Przez cholewki -- owszem. :)
Ale nie wiedziałem o tym, że na butopodobne produkty sprzedawane w Polsce
trzeba zakładać prezerwatywy typu kalosze, aby nie przemakały. :) Buty nie
mogą przemakać nawet po tygodniu moczenia.

Dziś (ze dwie godziny temu) w produktach butopodobnych firmy Bata (impregnowanymi
produktami firmy Bata) pochodziłem po mokrej trawie -- oczywiście skarpety miałem mokre. :)

-=-

Buty nie mogą przemakać. Kiedyś w PRLi sprzedawano produkty czekoladopodobne.
Teraz sprzedawane są w RP którejśtam produkty butopodobne. Tyle tylko, że te
czekoladopodobne były słodkie, a butopodobne nie są. :)

-=-

Wojasy też po miesiącu noszenia rozciągają się w piętach, tak że pięta
nie jest dobrze trzymana i rusza się względem buta w czasie chodzenia
czy biegania? Bo jeśli tak -- to porażka taka sama jak z przemakaniem.

Nie znam przypadku ruszania się pięty w butach Reeboka, chyba że rusza
się tak od początku, gdy but jest za duży -- numeracja co pół numeru
zezwala na staranne dobranie rozmiaru a Reebok przestrzega przed zbyt
luźnymi butami, grożąc przecieraniem pięt i niewygoda noszenia. :)

Splatam sobie sznur na swoją głowę wychwalając Reeboki -- co wówczas,
gdy te buty podrożeją w efekcie zwiększonego na nie zapotrzebowania? :)

 -- można je prać nawet w ciepłej (do 50 stopni sprawdzałem) wodzie z detergentami
    (razem z dżinsami)
 -- nie rozciągają się w piętach
 -- nie przemakają (chyba że woda wleje się przez języczek)
 -- nie powodują pocenia nóg
 -- nigdy podeszwa nie zgina się tam, gdzie nie powinna
    (jeśli są miękkie podeszwy -- ,,łamią'' tak, aby stopy
    nie bolały, czyli są dopasowane do stawowej natury stóp)

Tu uwaga. Miałem w rękach (na nogach też) buty za pół tysiąca złotych.
Bardzo ładne, wyglądające solidnie... Kilka metrów po sklepowej podłodze
doprowadziło do bólu -- podeszwa łamała się za daleko od noska. :)

Sprzedawczyni wyjaśniała, że każda noga jest inna -- nawet prawa i lewa jest inna.
Jak to jest, że żaden but Reeboka nie powoduje bólu? :) Jak to jest, że tak mało
jest ludzi z nogami o różnej długości prawa dłuższa czy krótsza od lewej?

IMO prawda jest taka -- szkielet ludzkich nóg jest łatwy do
przewidzenia, dlatego można zbudować i spodnie, i buty bez
,,indywidualizacji''. ;)

Widzę wyraźnie, że Reebok oferuje buty o bardzo wysokim stosunku ceny do jakości. :)
Rozumiem też ludzi wyśmiewających pranie butów -- butopodobne produkty rozklejają się
bez prania, a nawet bez przemakania, jak więc można prać buty, na dodatek w pralkach
automatycznych, w wodzie o temperaturze 50 stopni Celsjusza, detergentami...

Ja prałem buty skórzane i słowo daję -- można prać takie buty i sto razy bez
utraty nie tylko ich przydatności do użycia, ale i wyglądu. Po praniu skora
jest delikatna -- trzeba suszyć powoli, nie na kaloryferach i bez rozciągania.
Po wysuszeniu trzeba natłuścić -- najlepiej kremem Nivea, aby nie marnować sobie
zdrowia żrącymi, a czasami nieskutecznymi preparatami...

But musi dawać ochronę przed

 -- zimnem

 -- padającym deszczem czy śniegiem

 -- wodą znajdującą się w kałużach czy na trawie
    (o ile woda ta nie dostanie się do wnętrza
    buta poprzez języczek czy górę buta)

 -- brudem ulicznym (mam na myśli resztki
    olejów samochodowych, benzyny itp.,
    a także brudem zostawianym przez
    umiłowane pieski)

 -- lekkimi uderzeniami (któż ani razy w życiu nie
    potknął się, nie zaczepił o stopień schodów, nie
    otarł się w zatłoczonym autobusie czy na ulicy?)
    czy otarciami

Z szacunkiem muszę :) teraz patrzeć na buty Reeboka czy podobne.
Nie są może ładne i wyglądają czasami tak, jakby komuś zabrakło
chęci na porządne pracowanie, ale w istocie są to dobre buty. :)
Można je nosić kilka lat -- można je prać, można w nich biegać
i chodzić, można ze zdumieniem pytać -- po co sprzedawane są
te dziwne wkładki do butów?... Nogi nie pocą się, nie męczą
nadmiarowo -- cudów nie ma, supermana nie uczynią. :) I nie
przegrzewają nóg. :) Zimowych Reeboka nie nosiłem, więc nie
wiem, jak jest z takimi butami zimą. Letnie zima mogą po
prostu popękać, jako że nie są odporne na trudy zimowego
noszenia. :)

Wracając do Baty -- buciki z Baty wyglądają na wystawie ładnie, a gdy
trzymam je w rękach, widzę staranność wykonania. Skład surowcowy też
zachęca -- skóra to skóra, ale to nie są buty do noszenia, lecz do
ozdabiania półek sklepowych...

Jeśli chodzi o podeszwy -- Reeboki mają naprawdę dobre.
Jak jest z ,,butami'' z Baty -- nie wiem, bo mam za krótko.

Data: 2011-04-17 23:25:02
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Thu, 14 Apr 2011 01:27:39 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Wojasy też po miesiącu noszenia rozciągają się w piętach, tak że pięta
nie jest dobrze trzymana i rusza się względem buta w czasie chodzenia
czy biegania? Bo jeśli tak -- to porażka taka sama jak z przemakaniem.

Nie zauważyłem. Aczkolwiek ja mam bardzo krótka piętę. --
     ___________ (R)

Data: 2011-04-18 03:49:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Adam Płaszczyca" c1.01.3QCQcG$0EV@mike.oldfield.org.pl

[...]

Ciekawe, co to znaczy -- krótka pięta. :)

-=-

Buty z Baty (ze sklepu i z ich fabryki -- jak pojmuję wypowiedź
sprzedawczyni) przemakają -- kupię impregnat (o którym pisałem)
i zaimpregnuję je. Ale nogi są w nich wilgotne po kostki... Tego
nie odimpregnuję... Buty powinny przepuszczać parę wodną na
zewnątrz i nie powinny przemakać... Z tymi jest odwrotnie...

Kiedyś (kilkanaście lat temu) boso mogłem biegać (chodzić też)
po śniegu. Pewnego dnia, gdy biegałem zimą po plaży, wbił się
w stopę (między palce) drut długi na około pół centymetra.
Mikroranka nie goiła się parę dni, co mnie zdziwiło -- bo
zwykle rany goiły się u mnie szybko; takie małe coś powinno
było zagoić się w godzinę...

-=-

Czyli nie wiesz, czy Ci się rusza pięta względem buta Wojasa,
w czasie chodzenia?... Masz otarte pięty po bokach i porwane
skarpety na bokach pięt? Buty są otarte wewnątrz od ruszających
się pięt?

Postscriptum: Polecam film o Somalii i o infibulacji...
              http://kinoplex.gazeta.pl/filmy/18,113029,9427754,Kwiat_Pustyni.html
              http://www.apeironmag.pl/re-kreacje-artystyczne/kwiat-pustyni-poruszajaca-biografia-somalijki/

               "Matka ułamała kawałek wystającego z ziemi korzenia, ułożyła mnie na kamieniu,
               potem siadła za mną, przycisnęła moją głowę do piersi i otoczyła mnie nogami.
               Chwyciłam jej uda, a matka włożyła mi ten patyk do ust. (.) Popatrzyłam się
               między nogi i zobaczyłam, jak znachorka szykuje się do roboty. (.) Patrząc
               na mnie tępym wzrokiem, sięgnęła do torby zrobionej z kawałka sukna. Śledziłam
               jej ruchy, bo bardzo byłam ciekawa, czym będzie mnie ciąć. Spodziewałam się
               jakiegoś wielkiego noża, ale ona wyciągnęła mały płócienny woreczek, wyłowiła
               z niego złamaną żyletkę i zaczęła ją dokładnie oglądać. (.), na wyszczerbionym
               ostrzu dostrzegłam zaschniętą krew. Znachorka splunęła na żyletkę i zaczęła ją
               wycierać o suknię. (.) A potem dowiedziałam się, jak to jest, gdy ci wycinają
               część ciała. Słyszałam odgłosy tępego narzędzia rżnącego w tę i nazad moją własną
               skórę. (.) W końcu jednak nogi przestały mnie słuchać i zadrgały niepokojąco.
               Zaczęłam prosić Boga, żeby się to wszystko skończyło. Wysłuchał mnie - zemdlałam."
               "Po znachorskim szyciu pozostał tylko maleńki otwór, wielkości łebka od zapałki.
               Chodzi o to, żeby przyszły mąż miał pewność, że nowo poślubiona żona nie zażywała
               seksu, zanim on jej nie dotknął."

Czyli nie tylko nasza raligia paliła na stosie, służąc dobru...

Data: 2011-04-18 20:46:45
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Mon, 18 Apr 2011 03:49:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Nie zauważyłem. Aczkolwiek ja mam bardzo krótka piętę.
Ciekawe, co to znaczy -- krótka pięta. :)

To znaczy, że nie jest uwypuklona do tyłu, przez co wiele butów masakruje
mi ścięgno achillesa.

Nie, nic z tych rzeczy. --
     ___________ (R)

Data: 2011-04-18 22:54:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Adam Płaszczyca" c1.01.3QCz39$0Ea@mike.oldfield.org.pl

Nie zauważyłem. Aczkolwiek ja mam bardzo krótka piętę.
Ciekawe, co to znaczy -- krótka pięta. :)

To znaczy, że nie jest uwypuklona do tyłu, przez co wiele
butów masakruje mi ścięgno achillesa.

Pojmuję już. :)

[...]

Więc albo nie używasz butów, albo używane buty nie wędrują względem
stopy w czasie chodzenia, co nie jest akurat dziwne -- but powinien
trzymać się stopy. Buciki z Baty są coraz luźniejsze w piętach, choć
nie chodzę dużo i z wyglądu są to raczej buty mocno dopasowane do stóp.

Będę rozpatrywał więc zakup Wojasów. Z ceną butów jest dziwnie -- co
z tego, że wiemy, ile buty kosztują w sklepie, skoro nie wiemy, jak
będą się te buty sprawowały? I nawet jeżeli takie buty rozkleją się
(dosłownie -- rozkleją się, bo nikt ich nie rozkleja) już w 2 tygodnie
po kupnie, sklep może  :) uznać, że jest OK!!! (bo sprzedawczyni ma
skończone studia humanistyczne, a zatem nie musi znać się na siłach
czy butach)

-=-

Nawet jeśli masz krótkie pięty -- pięty mają ,,kulisty'' kształt
i akurat butom łatwo trzymać pięty niejako w panewkach. :) Ale
żadna rozwalona :) panewka nie utrzyma główki w swym wnętrzu. :)
A że rzadko widujemy ;) buty wiązane na piętach -- poluzowanie się
pięt jest raczej trudne do okiełznania... Nogi zaczynają wędrować
wewnątrz butów, dochodzi do otarć naskórka (czasami skóry? -- raczej
bardzo często do otarć skory, a nie tylko naskórka) skarpet, wyściółki
wewnątrz butów, aż w końcu do przecierania się butów na wylot... :)

I dlatego buty, choć  nich skóry tyle, co w rękawiczkach, nie kosztują
zwykle 10 złotych (za tyle bez trudu można kupić skórzane rękawiczki na
początku sezonu zimowego) ale 10 czy 20 razy więcej... Kiedyś buty były
bardzo drogie -- czasami wyznaczały status społeczny swego właściciela. :)

Dziś obok butów (jak widzę) pojawiają się butopodobne wynalazki... :)

-=-

Ciekawe, kiedy pojawią się na przykład wynalazki oponopodobne. :)
(na przykład nadmiarowo wrażliwe na olej silnikowy, czy asfalt...)

Data: 2011-04-18 23:40:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Eneuel Leszek Ciszewski" ioi8eh$j4r$1@inews.gazeta.pl

Ciekawe, kiedy pojawią się na przykład wynalazki oponopodobne. :)
(na przykład nadmiarowo wrażliwe na olej silnikowy, czy asfalt...)

 -- Panie, a jakiej tam wytrzymałości od tych butów wymagać?!
 -- No... Muszą służyć do...
 -- Panie, to kościelne buty, wizytowe! Na pokaz raczej,
    nie na normalne noszenie...
 -- A często pani chodzi do kościoła? Co niedzielę?
 -- No pewnie! A skąd ja miałabym pieniądze!
    W niedziele w takich butach do kościoła, a pozostałe
    dni w innych? No przecież, że codziennie w tych samych!
 -- Aha... Daleko ma pani do tego kościoła?
 -- A gdzie tam!
 -- To gdzie jest ten kościół?
 -- W sąsiedniej wsi, zaraz, niedaleko...
 -- Aha... A droga dobra?...
 -- O! Panie!!! Wyśmienita! Jak wiatr nie wieje, to doskonała!
 -- A jak wieje?
 -- No... To piaskiem w oczy sypie... ;)

Ile ja chodzę codziennie w swoich butach z Baty i po jakiej drodze?
Około 10 kilometrów tygodniowo po twardym podłożu. W Reebokach
chodziłem sporo (tydzień) po plaży bez widocznych skutków...
Oczywiście nie tylko po plaży, nie tylko tydzień w ogóle,
i nie były to buty plażowe, ale zwyczajne... I oczywiście
(jak wszystkie buty Reeboka, które miałem) były prane
dziesiątki razy w pralce automatycznej!!! Narzekałem na
to, iż po praniu widać, że już nie są jak nowiuteńkie -- że
jednak do ,,zera'' nie dają się doprać!!!

Mogę śmiało powiedzieć, że prane buty Reeboka po paru latach
noszenia wyglądają tak samo jak po tygodniu noszenia, jeśli
nie liczyć starcia podeszew i sznurowadeł... Nie pamiętam
butów Reeboka zużytych inaczej niż tylko przez zdarcie
podeszwy lub porwanie sznurowadeł. Jedne wprawdzie rozkleiły
się, ale po ilu latach noszenia?! Na dodatek były noszone także
zimą. :) Podeszwy (jak to w prawdziwych butach) miały cała masę
różnych warstw, co widać właśnie po rozklejeniu. Oczywiście były
prane -- ale oba naraz a rozkleił się (zupełnie -- rozleciała się
podeszwa) tylko jeden. Na dodatek mam dwie pary takich samych i obie
były prane masę razy, nierzadko razem, czyli w tych samych warunkach. :)

Jeśli Reeboki przecierają się w okolicach pięt -- to nieomylny znak,
że są za duże, co w moim wypadku oznacza rozmiar 42,5 zamiast 42. :)
I Reeboki mógłbym kupować bez mierzenia -- od ,,zawsze'' 42 pasuje
najlepiej. :)

Buty Reeboka i spodnie Lev'sa -- te dwa wyroby rzadko mnie zawodziły. :)
(BTW -- jak odmieniać na piśmie tę nazwę/markę?)
Buty Reeboka są relatywnie (w zestawieniu z innymi butami) tanie,
zaś spodnie -- drogie! Ale tylko jeden spodnie miały feler -- a miałem
tych spodni w tym życiu setki par... A ten feler -- to jeden z dwóch
szwów. Nigdy mi to nie przeszkadzało -- po prostu jeden szew na tyłku
z parki rozpruł się. :) Równie dobrze mogłoby go nie być wcale. :)
Nigdy nie rwały się kieszenie, nigdy nie wyrywały się guziki...
Zamki puściły po latach ostrej eksploatacji, ale normalny człowiek
nie używa spodni tak długo -- wcześniej spodnie te poprzecierały
się na siedzeniu...

Spodnie galeriowe (po 20 złotych) rwą się kilkadziesiąt razy szybciej...
A ,,fason'' tracą natychmiast. :) Szwy puszczają też w czasie pierwszego
noszenia... Tutaj cena ma swoje odbicie w jakości :)

Data: 2011-04-19 19:47:41
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Mon, 18 Apr 2011 22:54:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Używam, używam. I widać nie latają mi :D

Nawet jeśli masz krótkie pięty -- pięty mają ,,kulisty'' kształt

Nie moje :P

--
     ___________ (R)

Data: 2011-04-20 01:49:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Adam Płaszczyca" c1.01.3QDYhb$0Ee@mike.oldfield.org.pl

[...]

Buty małe, młodzieżowe, niemal dziewczęce, choć wg Baty -- uniseksy.
(nie trepy szerokie na pół długości, ale wąziuteńkie, choć wysokie
w ,,półcholwekach'' -- akurat na jesień i na wiosnę, gdy już jest
ciepło, ale jeszcze są kałuże; z wyglądu na tę porę roku -- bo nie
z budowy tych butopodobnych produktów; pewnie podeszwy odkleją się)

Używam, używam. I widać nie latają mi :D

Więc masz dobre buty. :) (jak pojmuję -- Wojas)

Nawet jeśli masz krótkie pięty -- pięty mają ,,kulisty'' kształt

Nie moje :P

Twoje też. Stwórca przewidział ;) istnienie butów.
Kość ma taki kształt, dzięki któremu butom łatwo utrzymać się na piętach.
(chyba, że Cię cięli po jakimś wypadku) Nie twierdzę, że to ma kształt
kuli, ale przypomina właśnie coś na kształt panewki. Pomacaj, obejrzyj
fotki niejakiego WilhelmaR...

Buty (te z Baty niby też coś tam mają) mają zwykle ciekawą konstrukcję
w okolicach pięt. Telepiące się w piętach buty to porażka!!! Ja na
razie nie biegam, a już mam kłopoty. Co wtedy, gdy zacznę biegać,
jeśli zacznę?...

Data: 2011-04-15 02:49:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Eneuel Leszek Ciszewski" ingc4g$fdq$1@inews.gazeta.pl

Pozostał mi po nich impregnat woskowy -- nakładało się go pędzelkiem na
zamszową skórę. Skóra lekko ciemniała, ale nadal była zamszowa. :) (nie
zaś gładka)

  http://www.nikwax.com/pl-pl/products/productdetail.php?productid=454&activityid=1

  Do każdego rodzaju obuwia z nubucku i zamszu
  (do pracy, eleganckiego, rekreacyjnego i sportowego)

  Bezpieczny w użyciu z obuwiem z membranami oddychającymi
  np. GoreTex, Sympatex, eVENT itp

Moje opakowanie wygląda inaczej, ale znaczący kolor
nakrętki (fioletowy) nie zmienił się od tamtej pory. :)

Wprawdzie impregnowałem wiadome buty tym preparatem, ale nie znam skuteczności
tego czegoś -- buty były zaimpregnowane przed zakupem przez ,,szewca'' i nie
przemakały aż do czasu pęknięcia (długiego na około 5 centymetrów) tuż przy
podeszwie, czyli tam, gdzie są duże naprężenia. Od wielu lat nie dbałem o te
buty niemal wcale -- raz na jakiś czas myłem je ,,pod kranem''. Kupiłem je,
jak już chyba pisałem, jesienią 1998 roku chyba gdzieś na ulicy Lipowej
w Białymstoku za (chyba) ponad 700 złotych. :) IMO to chiński wyrób, skoro
,,Made in USA'' -- niemal wszystko, co amerykańskie, jest chińskiej
produkcji. :)  Podobnie napis ,,Made in UK'' oznaczać powinien
produkcję indyjską...

Data: 2011-04-20 16:09:50
Autor: Jakub Witkowski
olej (z) lidla

To chyba zła rekomendacja. W 1998 roku kupiłem buty, które
nosiłem aż do stycznia br.
Były trochę za małe -- miałem nadzieję, że rozciągną się,
ale nie puściły ani trochę. :)

Dwanaście lat... w za małych butach... łał!

Data: 2011-04-21 01:55:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"Jakub Witkowski" iompfe$18al$1@news2.ipartners.pl

[...]

Były za małe, ale nie uciskały, póki noga nie była spuchnięta (z powodu
uderzenia) więc nie wiem, czym się ,,zachwycasz''. Trochę -- nie oznacza
,,dwa numery'', ale naprawdę trochę. Może pół numeru, a może wcale -- może
gdyby były o pół numeru większe, wcale bym nie cieszył się.

Buty można sznurować różnie -- dzięki czemu nie muszą być dopasowane
z dokładnością nanometrową do nóg, ale jeśli pięty w butach są źle
wykonane -- żadne sznurowanie nie pomoże.

-=-

Buciki z Baty? -- rozciągnęły się już tak mocno, że mogłyby być
krótsze o 2 centymetry, :) choć tuż po kupnie były niepokojąco ciasne.
Kupiłem ten numer, bo  mierzone (z innej pary -- innego koloru) były
znacznie luźniejsze -- nie sądziłem, że buty (z Baty) rozciągną się
później aż tak mocno.

-=-

Dobre buty trzymają się nóg w różnych skarpetach -- w grubszych i w cieńszych,
a nawet wtedy, gdy skarpet nie ma. Jeśli but jest trochę za ciasny, to może
po prostu oznaczać, że nie można zakładać grubszych skarpet -- na przykład
grubych wełnianych. Innym problemem ciasnych butów jest niemożliwość wkładania
wkładek -- akurat te stare buty (heavy duty) nie potrzebowały żadnych
dodatkowych wkładek. :)

Trochę za ciasne były o tyle dobre, że dopóki nie pękła skóra w jednym z nich,
nie myślałem nawet o kupowaniu nowych. Nie cisnęły, nie przesuwały się względem
nóg, nie przemakały (można było trzymać je tygodniami w wodzie -- o ile woda nie
wlewała się poprzez języczki) a nogi nie pociły się w nich nawet w czasie biegania,
gdy było bardzo ciepło na zewnątrz... Po zdjęciu tych butów nie odczuwałem ulgi,
o ile nie miałem paznokci zbyt długich czy obrzękniętych (uderzeniami) nóg. :)

Co do uderzeń -- najłatwiej o nie na zewnątrz, a że buty te miały wysokie
cholewki i dobrze tłumiły uderzenia, nie pamiętam sytuacji, gdy któraś
z nóg była w nich spuchnięta, choćby lekko -- ale na pewno bywały takie
sytuacje. Buty o tyle dobrze tłumiły uderzenia, że latami obijałem nimi
lód z nadkoli. :) Nie proponuję nikomu powtarzania czegoś takiego -- słabsze
buty mogą rozpaść się od takich uderzeń. :) Butami z Baty nie obijałem
lodu -- kupiłem specjalnie młotek gumowy do obijania. :) Przydał się
później do innych celów. :)

Uderzenia mogły być nawet bardzo silne -- a stopy nie odczuwały bólu. :)
(bo uderzenia rozkładane były na duże powierzchnie stóp) Stopy nie
odczuwały bólu a buty nie cierpiały na tym ani trochę. Jeśli noga
zabolała od uderzenia -- to nie w stopie, nie w śródstopiu, ale
w kolanie lub w biodrze. :)

-=-

Nosiłem je nie 12 lat, ale ponad 13 zim. :)
(98,99,00,01,..,09,10 i pół 11 -- > 3+10+1/2)
Bo to były buty zimowe, nie letnie. :)

Data: 2011-03-31 23:25:05
Autor: agam190
olej (z) lidla
Użytkownik "szufla" <brak@poczty.pl> napisał w wiadomości news:in2pr6$ssg$1inews.gazeta.pl...
witam, może ktoś coś powiedzieć na temat oleju R5 sprzedawanego w lidlu? warto to lać do silnika?

Chyba W5 5W40.

Może i W5, nie pamiętam, dzisiejsze odkrycie :D

Ja eksperymentuje i robie dolewki tego syntetyka do castrola mag 10W40 w pewnym fiaciszu 1.2 16V :)

Też do fiacisza niemłodego chcę, ale autko ostatnio cenne się zrobiło, bo jedyne w rodzinie z gazem, więc żal mu krzywdę robić :) Właściwie to o wymianie całości z filtrem myślę, bo już trochę wody upłynęło od ostatniej.
A czemu nie lejesz lidlowego 10W40?

Nie razie nie widze zadnych problemow, tj. od 20tys km. Olej jak olej , ma wszystkie rekomendacje i atesty, podobno jest to pennasol odzyskiwany ze zuzytych resztek :)

Zużyte resztki nie napawają optymizmem, ale to może tylko tak brzmi ;)

A.

Data: 2011-03-31 23:48:59
Autor: szufla
olej (z) lidla
Właściwie to o wymianie całości z filtrem myślę, bo już trochę wody upłynęło od ostatniej.
A czemu nie lejesz lidlowego 10W40?

Poniewaz ja w tym aucie przechodze powoli z polsyntetyka na pelny syntetyk, tak sobie wymyslilem przy teoretycznie 110kkm :). Jednak pewnie do Panamery bym go nie lal, bo mimo, ze ma rekomendacje to jakos tak bym sie dziwnie czul :)
W fiaciszu od 20kkm jest mieszanka Castrol Mag 10W40, Lotos 5W40, Mobil1 5W50 i olej z lidla W5 5W40 :)

Zużyte resztki nie napawają optymizmem, ale to może tylko tak brzmi ;)

Podobno to prawda, ale to o niczym nie swiadczy. Naprawde mase rzeczy teraz sie produkuje z odpadow i ludzie kompletnie nie zdaja sobie z  tego sprawy, np. ze chodza w "butelkach PET" :)

sz.

Data: 2011-04-01 16:03:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
olej (z) lidla

"agam190" 4d94f144$0$2460$65785112@news.neostrada.pl

Zużyte resztki nie napawają optymizmem, ale to może tylko tak brzmi ;)

A ropa naftowa to co? Ważna jest obróbka, nie ,,surowiec'.

Data: 2011-04-03 10:07:53
Autor: Adam Płaszczyca
olej (z) lidla
Dnia Thu, 31 Mar 2011 22:42:35 +0200, agam190 napisał(a):

witam, może ktoś coś powiedzieć na temat oleju R5 sprzedawanego w lidlu? warto to lać do silnika?

Warto! Lej!

--

olej (z) lidla