olej z tesco...

Data: 2019-03-11 07:46:22
Autor: abn140
olej z tesco...
czego to ludzie nie wymysla...
laze po sklepie i widze olej tesco marki 'olej tesco'.
yyyy, bylem w ukrytej kamerze? 5w-30 i chyba 5w40, juz nie pamietam.
Na flaszkach napis ze spelnia normy, ze syntetyczny w pelni, i takie tam. Jak na normalnych puszkach z olejem...
cena polowe nizsza...
Myle ze od majfrenda to przyjechalo w lukach paliwowych jakiegos kontenerowca ale nie. Czytam i robi to PKN orlen Krakow...
To ten  PKN? orlen ma jakas centrale w krakowie? Ktos sie podszywa?
Do kupowania w kazdym razie nie namawiam....

Data: 2019-03-11 08:31:52
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 15:46:24 UTC+1 użytkownik abn....@gmail.com napisał:
[...]

Z choinki spadłeś?
Orlen Platinum zapewne- w Biedronkach ostatnio był po ok 50zł za 5 litrów
W Lidlu bodajże podobnie
Robiony wg tych samych norm co inne oleje tyle tylko że w tych innych dopłacasz za logo producenta i marketing

Data: 2019-03-11 15:54:25
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Mon, 11 Mar 2019 07:46:22 -0700 (PDT), w
<66bd9100-6bd1-4bc0-9071-dc3aa68b5043@googlegroups.com>, abn140@gmail.com
napisał(-a):

[...]

Obudziłeś się i nie słyszałeś o brandowaniu własną marką przez hipermarkety?
Możesz sobie kupić chipsy Tesco -- to chyba Laysy.
Z innymi produktami jest podobnie.

Data: 2019-03-11 16:10:14
Autor: Myjk
olej z tesco...
Mon, 11 Mar 2019 15:54:25 +0100, radekp@konto.pl
Możesz sobie kupić chipsy Tesco -- to chyba Laysy.

Ba, robione na tym samym oleju co wcześniej były robione laysy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-03-11 18:27:44
Autor: Irokez
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 16:10, Myjk pisze:
Mon, 11 Mar 2019 15:54:25 +0100, radekp@konto.pl

Możesz sobie kupić chipsy Tesco -- to chyba Laysy.

Ba, robione na tym samym oleju co wcześniej były robione laysy.

I podejrzewam że podobnie jest z olejami do samochodów.
To co powinno iść do utylizacji ale jest jeszcze na pograniczu wyglądu jest brandowane do marketów. Przecież nikt normalny nie dopłacał by do interesu, bo niby dlaczego sprzedawać pełnowartościowy produkt za 50% ceny? A FSO Polonez czy Golf I nie zauważy różnicy.

--
Irokez

Data: 2019-03-11 10:54:13
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 18:28:06 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

[...]

Bzury piszesz wg mnie
Dlaczego uważasz że jak olej kosztuje w biedronce 10zł za litr to orlen dopłaca?
Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje na tzw "pierwszy montaż"
Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?
Biedronkowe 10zł czy "półkowe" 20zł?
Ja myślę że raczej 10zł
a skoro 10zł to myśłisz że to co Ford dostanie to będzie coś innego co w Biedronce?
Mam przykład z pierwszej ręki z branży spożywczej
Pewne mrożonki znanej firmy fabryka sprzedaje pod swoją marka za 20(kwota poglądowa)
Dokładnie to samo kupisz w Lidlu za 10- na paczce nie będzie dużego loga* producenta tylko małymi literkami znajdziesz napis" wyprodukowano dla Lidl przez ..."
To jest DOKŁADNIE ten sam produkt który normalnie z dużym logo producenta kosztuje 20.
*Nazwa producenta to "Produkuje Dobre Mrożonki" a na paczkach w Lidlu dla niepoznaki masz "wyprodukowano dla Lidl przez PDM"
I powtórzę- to jest dokładnie ten sam produkt i nikt warunków na lini produkcyjnej nie zmienia bo dla /lidla robia
Firma o zasięgu światowym nie jakaś popierdolona garażowa
I podobnie moze być z olejami
Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i poźniejsze procesy z tym co im auto staneło
Zerknij zreszta na niedawny wątek o paliwie- Auchan paliwo sprzedaje sporo taniej jak okoliczne stacje a do jakości jakoś zastrzeżeń nie ma. Ludziska zeznawali ze leją paliwo z uchan i auta pł miliona zrobiy czy tam więcej nawet.

Data: 2019-03-11 19:54:57
Autor: Irokez
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 18:54, Kris pisze:
[...]

Nie dopłaca tylko ma tają jakość ile kosztuje.

Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje na tzw "pierwszy montaż"
Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?

Trochę inne jednak są ilości i zasady.

Biedronkowe 10zł czy "półkowe" 20zł?
Ja myślę że raczej 10zł
a skoro 10zł to myśłisz że to co Ford dostanie to będzie coś innego co w Biedronce?

Nie, dostanie lepsze bo w Automotiv kary są bolesne. To nie ta półka jakościowa i odpowiedzialności za produkt.

I powtórzę- to jest dokładnie ten sam produkt i nikt warunków na lini produkcyjnej nie zmienia bo dla /lidla robia
Firma o zasięgu światowym nie jakaś popierdolona garażowa
I podobnie moze być z olejami

właśnie to "może" jest istotne.

Biedronka czy inny market nie pozwoli sobie na sprzedaz szajsu i poźniejsze procesy z tym co im auto staneło

A kogo tam kupującego w Biedronce będzie stać na ekspertyzy, że ten olej akurat po 2 roku używania zatarł panewki.

[...]

Ja też tankuję od xx lat, ale paliwo akurat ktoś cały czas pilnuje i badania robi. Na stacji co jakiś czas są wyniki aktualne oraz są ogłaszane w internecie. Najciekawsze, że u mnie stacja Auchan jest częściej badana niż inne, widocznie komuś nie pasuje i zgłasza, ale nic z tego.

Jeszcze nie widziałem, aby jakaś instytucja kupowała bańki z olejem i testowała.
Za masło się też wzięli dopiero po zgłoszeniach i wyszło że marketowe masła z masłem dużo wspólnego nie miały.

--
Irokez

Data: 2019-03-11 12:16:53
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 19:55:00 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
> Dlaczego uważasz że jak olej kosztuje w biedronce 10zł za litr to orlen dopłaca?

Nie dopłaca tylko ma tają jakość ile kosztuje.

Nie zauważyłeś zapewne że w dzisiejszych czasach cena ma niewiele wspólnego z jakością

Trochę inne jednak są ilości i zasady.

Pewny jesteś?

Nie, dostanie lepsze bo w Automotiv kary są bolesne. To nie ta półka jakościowa i odpowiedzialności za produkt.

Marketingowcy kochaja takich jak Ty
Markety nie moga pozwoić sobie na kosztowne przegrane z klientami co kuuja ich produkty- papugi na dzisiaj tylko czekają żeby taka biedronkę pozwać

> I podobnie moze być z olejami

właśnie to "może" jest istotną

Rozwiń istotna różnice bo firma o której ja pisze pewnie kilka razy większy obrt ma na swoich produktach jak Orlen na Olej Platinum

> [...]

A kogo tam kupującego w Biedronce będzie stać na ekspertyzy, że ten olej akurat po 2 roku używania zatarł panewki.

Stada papug tylko czekają żeby tak bogatego klienta przeczesać.

[...]

Zerknij na sąsiednie wątki- oleju w swoich atach nie zmieniam i NIGDY nie miałem awarii związanej z tym
A pisują tu tacy co dwa razy w roku olej zmieniają. I leja jakiegoś Motula w cenie kilka razy  wyższej jak ten orlen biedronki
Wiec nie ma sensu jakoś specjanie testować i kontrolować czegoś co problemów dla konsumentów nie generuje.
Dla olejów sa normy i xxW40 jest wg nich robiony niezależnie kto robi
I pomijając producentów garażowych jeżeli tacy sa to raczej Orlen nie zaryzykuje produkcji produktu dla biedronki nie spełniających tych norm

Za masło się też wzięli dopiero po zgłoszeniach i wyszło że marketowe masła z masłem dużo wspólnego nie miały.

Masz jakies dane o zgłoszeniach olejow z biedronki?
Dzisiaj nawet na półce widziałem- 47zł za 4,5 litra.
Gdybym zmieniał oleje w aucie to na pewno bym ten kupił jeśli by się te W(ileś) tam zgadzało.

Data: 2019-03-11 21:17:13
Autor: Irokez
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 20:16, Kris pisze:

Trochę inne jednak są ilości i zasady.

Pewny jesteś?

W zasadach kontroli jakości produkcji, archiwizowaniu charakterystyk i wyników pomiarów dla każdej sztuki/partii, kontroli przepływu produktu na linii itp. dla klienta końcowego segmentu automotiv?

Marketingowcy kochaja takich jak Ty
Markety nie moga pozwoić sobie na kosztowne przegrane z klientami co kuuja ich produkty- papugi na dzisiaj tylko czekają żeby taka biedronkę pozwać
Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.

Wybacz, ale po prostu ciężko mi uwierzyć, że miałbym produkować jakiś fajny produkt, który sprzedawałbym z powodzeniem za np. 100PLN, oraz wpadł bym na taki pomysł aby to samo sprzedawać za 50PLN nie przyznając się do tego, że to ja go wyprodukowałem.

zdrówko

--
Irokez

Data: 2019-03-11 21:24:09
Autor: Cavallino
olej z tesco...
W dniu 11-03-2019 o 21:17, Irokez pisze:

Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.

A Porsche z naklejonym znaczkiem VW Cię zadowala?
Albo VW ze znaczkiem Skody czy Seata?
A jeśli nie - to może Jeep ze znaczkiem Fiata?

[...]

Źle rozumujesz.
Tu chodzi o to, że produkujesz coś co kosztuje Cię 30 zł, ale sprzedajesz to za 100 zł w ilości 100 sztuk.
I nic się nie zmienia - nadal sprzedajesz 100 sztuk po 100 zł, a do tego sprzedajesz następne 50 sztuk po 50 zł.

Czyli zwiększasz zysk.

Jaśniej?

Data: 2019-03-12 21:32:15
Autor: Irokez
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 21:24, Cavallino pisze:

[...]

Olej to nie CocaCola że jak jest w promocji to sobie wypiję dwie.
Jak kupię za 50 to nie kupię za 100. Więc tracę.

Dlatego nie wierzę że jest to ten sam produkt, coś jest oszczędzone. Tylko nie wiadomo co i jakie będą tego skutki.
Może spełnia jakieś tam podstawowe parametry z widełek. I tyle. Nie wiadomo, nikt nie testował, nikt nie porównywał. Nie widziałem. Nie znalazłem.

--
Irokez

Data: 2019-03-12 22:21:02
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:5c88174d$0$496$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To nie tak.
Klient który kupuje olej za 100 jest już wytrenowany, nie kupi za 50.
Popatrz na siebie. Ty chcesz kupić ten sam olej za 100 i mieć spokój :-)
Za 50 kupi olej ten klient, który kupował w innym miejscu inny olej za 55.

[...]

Nikt Ci nie każe kupować...

Data: 2019-03-12 23:43:43
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu wtorek, 12 marca 2019 21:32:16 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

Olej to nie CocaCola że jak jest w promocji to sobie wypiję dwie.

Ale jak pepsi tańsze będzie to nie kupisz coca
Jak kupię za 50 to nie kupię za 100. Więc tracę.

A bierzesz pod uwagę że ten orlenowski olej za 50zł kupią ci którzy wczesniej orlenowskiego nie kupowali tylko jakiś inny za 70zł np
Ty kupisz to samo za 100zł a orlen zyska nowego klienta który kupił za 50zł to co Ty za 100zł.

Dlatego nie wierzę że jest to ten sam produkt, coś jest oszczędzone. Tylko nie wiadomo co i jakie będą tego skutki.
Może spełnia jakieś tam podstawowe parametry z widełek. I tyle.
I co więcej oczekujesz?
Norma jest norma, produkt albo ja spełnia albo nie
Jak chcesz zapłacić drozej to kupujesz to samo ale złortej butelce cy w salonie firmowym.
Ty masz awersję do Biedronki to kupisz to samo w tej samej butelce nawet ale nie z Biedronki
A być może kupisz za 100zł w lokalnym sklepie olej co go właściciel tego sklepu kopił wcześniej w Biedronce za 50zł
To jak z mrożonkami o których pisałem- ci co brzydzą się zakupami w Lidlu kupują to samo dwa razy drożnej
Nie wiadomo, nikt nie testował, nikt nie porównywał. Nie widziałem. Nie znalazłem.

Ty jesteś idealny klient dla marketoidów jak widać
Pewnie jak pierogi robisz to kupujesz droższa mąkę która ma na opakowaniu nadruk "idealna do pierogów" a nie tą tańsza stojącą z boku z bez tego nadruku

Data: 2019-03-13 10:35:57
Autor: cef
olej z tesco...
W dniu 2019-03-13 o 07:43, Kris pisze:

Pewnie jak pierogi robisz to kupujesz droższa mąkę która ma na opakowaniu nadruk "idealna do pierogów" a nie tą tańsza stojącą z boku z bez tego nadruku

Widać, że nigdy nie robiłeś pierogów :-)
Do pierogów, to się bierze tę sprawdzoną, która ma dla
danego osobnika i sposobu wykonania najlepsze własności technologiczne
a nie wg ceny czy opakowania.

Data: 2019-03-13 04:18:45
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu środa, 13 marca 2019 10:36:21 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]

Widać, że nigdy nie robiłeś pierogów :-)

Tu byś się zdziwił;)

Do pierogów, to się bierze tę sprawdzoną, która ma dla
danego osobnika i sposobu wykonania najlepsze własności technologiczne
a nie wg ceny czy opakowania.

Ano właśnie
Ale są tacy co kupią droższą tylko dlatego ze na opakowaniu napisali "do pierogów"

Data: 2019-03-13 10:59:52
Autor: Budzik
olej z tesco...
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Olej to nie CocaCola że jak jest w promocji to sobie wypiję dwie.

Ale jak pepsi tańsze będzie to nie kupisz coca

Znaczy ze pepsi i cola to to samo? Hmm...
Chociaz znajomi opowiadali ostatnio o eksperymencie ktory robi.
slepy test na rozroznianie coli i pepsi.
Probka niewielka (około 10 osób) Prawie kazdy z grupy badanych byłw stanie rozroznic te napoje.
Ale zdecydowana wiekszosc jako lepszy wskazała nie ten ktory wczesniej twierdzili ze lubią... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiarą można manipulować. Tylko

Data: 2019-03-13 04:24:50
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu środa, 13 marca 2019 11:59:54 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Znaczy ze pepsi i cola to to samo? Hmm...

I to i to podobny napój
Mniej wiecej jak olej Orlenu i olej Castrola
I to olej i to olej

[...]

A uwierzysz że kawa zmienia swój smak w zależności od koloru filiżanki?
Najbardziej gorzka jest kawa pita z białej porcelany, zaś najsłodsza - z niebieskich kubków.

Data: 2019-03-13 12:29:10
Autor: J.F.
olej z tesco...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0d646dfc-7c70-459d-a6d5-bf59d45a7931@googlegroups.com...
> [...]

Znaczy ze pepsi i cola to to samo? Hmm...

I to i to podobny napój
Mniej wiecej jak olej Orlenu i olej Castrola

Colę to pija robole. Lepsi pija Pepsi :-)

IMO - oba podobne w smaku.
Ale na rynku jest jeszcze pare innych podobnych napojow, i mimo znacznie nizszej ceny ... wole jednak oryginalna cole niz wyroby zastepcze.

J.

Data: 2019-03-13 12:48:36
Autor: Myjk
olej z tesco...
Wed, 13 Mar 2019 12:29:10 +0100, J.F.
IMO - oba podobne w smaku.

Ale różnicę czuć nawet, a raczej głównie, nosem. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-03-13 12:59:52
Autor: Budzik
olej z tesco...
[...]

Pytasz czy uwierze ze taka jest percepcja? Oczywiście ze uwierze choc nie znam tej zaleznosci.
Ciekawe, poczytam.

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-03-13 10:55:25
Autor: T.
olej z tesco...
W dniu 2019-03-12 o 21:32, Irokez pisze:
[...]

Firmy traktują koszty i zyski globalnie - czasem tracą, żeby w perspektywie - zyskać. Gdyby tak nie było to nie byłoby przynoszących straty firm. A jednak są i nawet dają radę przetrwać kryzysy. Opłaci się coś sprzedać z mniejszą marżą tylko po to, żeby pójść na ilość. Dam Ci prosty przykład - zobacz, ile kosztuje samochód kupowany przez osobę prywatną  a ile, jeśli firma kupuje tych samochodów kilkanaście. Podobnie jest z tymi olejami - dla Orlenu odbiorcą nie jest klient przy półce, ale market. Jeśli podpisali umowy na dostawę iluś det ton takich olejów, to per saldo im się to może bardziej opłacić niż pojedynczy klienci kupujący olej na stacjach benzynowych na sztuki.
T.

Data: 2019-03-13 20:58:26
Autor: Cavallino
olej z tesco...
W dniu 12-03-2019 o 21:32, Irokez pisze:
[...]

Ty zyskujesz.
A klient na olej za 50 nie kupuje oleju za 100, więc i producent zyskuje.

Data: 2019-03-11 22:53:42
Autor: T.
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 21:17, Irokez pisze:
[...]

Takie są umowy i masz wybór - albo sprzedać taniej, albo nie sprzedać. Stąd taka zadyma w branży spożywczej, ze markety wymuszają niskie ceny.
Swego czasu widziałem filmik na temat produkcji serków homogenizowanych w jednej ze znanych na Podhalu mleczarni. Akurat w tle za panem zjeżdżały produkty marki Tesco :-)
A co do aut - przecież Superb to drobna konfiguracja Phaetona, więc de facto masz już VW z naklejką Skoda i tańsze :-) To taka "Biedronka" w motoryzacji.
T.

Data: 2019-03-12 18:29:51
Autor: LEPEK
olej z tesco...
W dniu 11.03.2019 o 22:53, T. pisze:

A co do aut - przecież Superb to drobna konfiguracja Phaetona,

Oj, no raczej nie :)

Pozdr,

--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2019-03-12 00:21:10
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 21:17:16 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:
[...]

Markety bardzo podobnych kontroli wymagają.

[...]

Bardzo proste
Sam sprzedajesz 100szt tygodniowo po 100zł, market proponuje że kupi od Ciebie po 50zł ale 1000szt tygodniowo

Data: 2019-03-12 10:36:26
Autor: cef
olej z tesco...
W dniu 2019-03-12 o 08:21, Kris pisze:

[...]

I zakładamy, że w tym samym czasie zwiększenie produkcji dziesięciokrotnie nie wpływa na jakość?

Data: 2019-03-12 10:41:18
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Tue, 12 Mar 2019 10:36:26 +0100, w <5c877d9b$0$524$65785112@news.neostrada.pl>,
cef <cezfar@interia.pl> napisał(-a):

> Sam sprzedajesz 100szt tygodniowo po 100zł, market proponuje że kupi od Ciebie po 50zł ale 1000szt tygodniowo

I zakładamy, że w tym samym czasie zwiększenie produkcji dziesięciokrotnie nie wpływa na jakość?

Nawet może polepszyć, bo nówka sztuka linia produkcyjna jest potrzebna :)

Data: 2019-03-12 11:18:28
Autor: J.F.
olej z tesco...
Użytkownik radekp  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9lve8epela03ajusf2e2skupoan9ik1e5c@4ax.com...
> [...]

dziesięciokrotnie nie wpływa na jakość?

Nawet może polepszyć, bo nówka sztuka linia produkcyjna jest potrzebna :)

Nowka linia oznacza, ze trzeba bedzie ja splacic.
A jak 50zl nie starczy ?

No i na olej zbyt akurat jest w miare staly - kierowca kupuje gdy musi, a nie ze akurat jest w promocji.
Wiec moze sprzedasz wiecej, ale ktos musi sprzedac mniej.
Potem market zmieni dostawce i zostaniesz z ratami do splacenia :-)

Ale juz np w piwie ... masz fajny produkt, sprzedaje sie "dosc drogo", jak chcesz sprzedac wiecej ... moze loteria promocyjna, moze obnizka ceny, a moze trzeba zrobic boczną marke, zeby nie psuc sobie glownej .... i nawet zadbac o nieco gorszy smak ... no i oczywiscie o obnizenie kosztow.

J.

Data: 2019-03-12 04:31:44
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- No i na olej zbyt akurat jest w miare staly - kierowca kupuje gdy musi, a nie ze akurat jest w promocji.

nonsens, przeciez to produkt o *stosunkowo dlugiej trwalosci czyli ustawiasz alert na wyszukiwarce i kupujesz jak spadnie ponizej 20% ceny nominalnej

*rok otwarty, 3-5 lat zamkniety

Data: 2019-03-12 12:38:43
Autor: J.F.
olej z tesco...
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ae4a9840-5c47-426a-a6c3-1792b57f6a2e@googlegroups.com...
[...]

I co - ustawiles sobie i czekasz na promocje, zeby kupic dwie banki ?

Czy jedziesz do fachowca, zeby zmienil :-)

J.

Data: 2019-03-12 04:48:05
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- I co - ustawiles sobie i czekasz na promocje, zeby kupic dwie banki ?

po jednej kupuje co 3-4 miechy chyba ze rodzina/znajomi potrzebuja wtedy wiecej

-- Czy jedziesz do fachowca, zeby zmienil :-)

moje zaufanie ma swoje granice czyli kupuje olej/filtr i patrze jak zmieniaja a nabralem tego dziwnego nawyku kiedy w dwoch kolejnych warsztatach imbecyle mimo kupionego oleju (VW 504) chcieli po cichu zalac jakiegos szczocha z beczki

Data: 2019-03-13 12:34:27
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu wtorek, 12 marca 2019 12:48:06 UTC+1 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
[...]

i na jakiej podstawie uważasz że to co mechanik ma w beczce jest gorsze od tego co kupisz via internet?
Jak myślisz- producenci aut na pierwszy montaż leją olej z beczki czy z 5 litrowych baniaków kupionych via internet jak alert cenowy zadziała?

Data: 2019-03-14 02:18:26
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- i na jakiej podstawie uważasz że to co mechanik ma w beczce jest gorsze od tego co kupisz via internet?

na podstawie napisu na beczce 5w40 zamiast 5w30 na bance

-- Jak myślisz- producenci aut na pierwszy montaż leją olej z beczki czy z 5 litrowych baniaków kupionych via internet jak alert cenowy zadziała?

blednie zakladasz ze zawartosc jest taka sama, skasowac za premium a wlac szczocha to najlatwiejsze oszustwo

Data: 2019-03-12 12:23:26
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:5c8787c8$0$519$65785112news.neostrada.pl...
No i na olej zbyt akurat jest w miare staly - kierowca kupuje gdy musi, a nie ze akurat jest w promocji.

A co Ty gadasz?
Przecież wiesz, że za 5000km będziesz olej zmieniał, to
przecież jak zobaczysz promocję to kupisz teraz, tak jak masło.

Data: 2019-03-12 23:26:45
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-12 18:23, Pszemol wrote:
[...]

Ktoś reflektuje na 3 bańki jakiegoś takiego do starych Opli?

Data: 2019-03-12 00:40:28
Autor: Kris
olej z tesco...
> [...]

Jeżeli jest tak jak mówisz, to czekam na telewizor LG OLED W8 z przeklejonym tylko znaczkiem na np. Tesco za 50% ceny, Skodę SuperB z przeklejonym tylko znaczkiem na np. Biedronka za 50% ceny, itp.

A nie dziwi Ciebie że samsungi czy inne sony sa drozsze od TLC a jakością często TLC nie dorównują?

Data: 2019-03-12 00:46:38
Autor: jacek pozniak
olej z tesco...

[...]

Najpierw musiałbyś przejść kurs ekonomii (w szczególności marketingu).
Na wartość produktu na półce skałada się: 1. produkt właściwy, 2. cena, 3. promocja, 4. miejsce wystawienia. (PPPP)

jp

zdrówko

--
jp

www.flowservice.pl
www.flowsystem.pl

Data: 2019-03-12 12:17:48
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:5c86c249$0$497$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bo się nie znasz :-P

Data: 2019-03-11 23:41:46
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Mon, 11 Mar 2019 12:16:53 -0700 (PDT), w
<1caf7a70-73a6-4f14-a591-9b1ea13f914c@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Marketingowcy kochaja takich jak Ty

I dlatego jedni kupują benzynę na BP,
a drudzy na marketowej stacji.

A w obu przypadkach to samo paliwo z Orlenu :D

PS. Ale pewnie przez zatankowaniem zbiorników marketowej stacji kierowca dolewa
50l wody do cysterny ;)

Data: 2019-03-12 08:54:12
Autor: Myjk
olej z tesco...
Mon, 11 Mar 2019 23:41:46 +0100, radekp@konto.pl
I dlatego jedni kupują benzynę na BP,
a drudzy na marketowej stacji.

Ja kupuję na BP, bo, przynajmniej u mnie, mają taniej niż na Orlenie po
drugiej stronie. Zaś marketową stację mam 20km dalej i nijak mi tam nie po
drodze -- zresztą cena też szału nie robi.
 --
Pozdor
Myjk

Data: 2019-03-12 10:02:58
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Tue, 12 Mar 2019 08:54:12 +0100, w <9jrh10kaqzu2.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

Mon, 11 Mar 2019 23:41:46 +0100, radekp@konto.pl > I dlatego jedni kupują benzynę na BP,
> [...]

drugiej stronie. Zaś marketową stację mam 20km dalej i nijak mi tam nie po
drodze -- zresztą cena też szału nie robi.

Dobry przykład :) U ciebie BP jest w miarę tanie, bo ma konkurencję tuż obok.
Ale tam gdzie nie ma (albo ma dobrą lokalizację), to już tak nie będzie.

Data: 2019-03-12 10:49:50
Autor: T.
olej z tesco...
W dniu 2019-03-12 o 08:54, Myjk pisze:
[...]

U mnie BP cieszy się złą sławą. Ale zarówno BP jak i Orlen to w większości stacje franczyzowe, więc rządzi właściciel. Chce, to doleje syfu, nie chce - nie doleje.
Największe zaufanie mam do stacji marketowych - tam nie ma jak oszukać, tzn. nie ma sposobu, żeby ktoś wyjął kasę poza systemem. A zarabia i tak właściciel marketu.
Z kolei rafinerie mamy bodaj 3 i poza szczątkowym importem gdzieś tam przy granicach paliwo pochodzi właśnie z nich. Więc nie ma znaczenia znaczek na stacji :-)
T.

Data: 2019-03-13 20:35:49
Autor: Kaczin
olej z tesco...
W dniu 12.03.2019 o 08:54, Myjk pisze:

drodze -- zresztą cena też szału nie robi.

Co to znaczy "robić szał"?
Przeoczyłem coś w dobrej zmianie?

--
Kaczin

Data: 2019-03-12 22:25:14
Autor: Pszemol
olej z tesco...
<radekp@konto.pl> wrote in message news:1vod8el07lotk6uq48m9eull8s3cnlkgsj4ax.com...
[...]

Nie jest to fizycznie możliwe, bo po dolaniu tyle wody ta
benzyna rozwarstwiłaby się, wytrąciłby się z niej cały 10% etanol.

Data: 2019-03-11 21:10:12
Autor: Cavallino
olej z tesco...
W dniu 11-03-2019 o 19:54, Irokez pisze:
[...]

Sugerujesz jakikolwiek związek między kosztami produkcji, a ceną na półce?
Bez jaj, może 30 lat temu tak było, za PRL, ale nie teraz, nie w kapitaliźmie....

Teraz to cena ma związek wyłącznie z tym, ile ktoś chce zapłacić, a praktycznie żadnego z tym, za ile to coś się produkuje.

Co za tym idzie, jest duża szansa, że nawet sprzedając za te 50% ceny markowego produktu, producent zarobi tyle, że spokojnie mu się produkcja opłaci, a zwiększenie sprzedaży nie śmierdzi nawet przy dużo niższej marży.

Data: 2019-03-12 12:16:37
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:5c86af02$0$505$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może nie mieć tyle dodatków uszlachetniających co inne, droższe oleje.
Ale "jakość" będzie mieć normalną. To nie są zlewki z frytek, jeśli to sugerujesz.

Wyobraź Sobie sytuację ze np Ford dogadał się z orlenem i bierze ich oleje na tzw "pierwszy montaż"
Jak myślisz ile Ford zapłaci wtedy za litr?

Trochę inne jednak są ilości i zasady.

Masz racje, Biedronka może sprzedawać WIĘCEJ oleju niż Ford.

Data: 2019-03-11 20:41:25
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
[...]

Przegapiłeś kilka afer z jakością produktów które udowadniają
ze jednak wiele firm przestawiało parametry na swoich liniach
produkcyjnych. Bo dawało to wymierne korzyści finansowe.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-11 12:52:40
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 20:41:49 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
> [...]

ze jednak wiele firm przestawiało parametry na swoich liniach
produkcyjnych. Bo dawało to wymierne korzyści finansowe.

Dawaj przykłady. Chętnie poczytam. Ale takie konkretne a nie ze producent masła z gminy XXX... czy zakłady mięsne Wiola. Bo o trochę większej skali pisałem

Data: 2019-03-11 23:23:23
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 20:52, Kris pisze:

[...]

Ja pisałem o markach rozpoznawanych w więcej niż jednym kraju.
A generalne afera dotyczyła produktów firm z Niemiec.
Czipsy dla niemca sa robione w innym oleju niż dla polaka.
Inna jest tez lista dodatków.
Twoje twierdzenie że "nikt linii produkcyjnej nie zmienia" jest
ewidentną nieprawdą.

https://expressbydgoski.pl/niemieckie-produkty-lepsze-od-polskich-uokik-to-sprawdzil-marki-nazwy-przyklady-lista/ar/13560541

https://naszswiat.it/aktualnosci/same-produkty-w-polsce-niemczech-roznia-sie-skladem-badania-uokik/

http://wyborcza.biz/biznes/7,147743,21800257,niemiecka-chemia-gospodarcza-lepsza-od-polskiej.html?disableRedirects=true&squid_js=false

https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/polska-kawa-gorsza-od-niemieckiej/d9ytdtv

https://finanse.wp.pl/koniec-z-gorszymi-produktami-dla-polakow-krajowe-proszki-i-slodycze-maja-byc-tej-samej-jakosci-co-niemieckie-6256791717078657a

Pozdrawiam

Data: 2019-03-11 23:49:51
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Mon, 11 Mar 2019 23:23:23 +0100, w <q66n5i$41n$1@node1.news.atman.pl>,
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

[...]

A to akurat od dawna wiadomo.
Takie np. chipsy Doritos z Lidla to tylko w wersji PL są chłamowate (dodają
olej palmowy).

Ale tu chodzi o wyroby robione w Polsce.

Data: 2019-03-12 12:26:37
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:q66n5i$41n$1node1.news.atman.pl...
Ja pisałem o markach rozpoznawanych w więcej niż jednym kraju.
A generalne afera dotyczyła produktów firm z Niemiec.
Czipsy dla niemca sa robione w innym oleju niż dla polaka.

No oczywiście... trudno żeby fabryka chipsów w Polsce
ciągnęła olej z Niemiec, skoro w Polsce w pierony oleju...
Jestem pewny że są też robione z polskich ziemniaków.
Ameryki nie odkryłeś!

Myślisz, że woda do polskiej coca-coli jest pompowana
z USA?

Data: 2019-03-12 10:41:16
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
Ale odróżniasz słonecznikowy od palmowego ? Jak urzędnicy siedzą w niemieckiej kieszeni to ładujesz syf i jesteś bezkarny. Granica UE kończy się na Odrze dalej dla koncernów jest już tylko gorszy sort ;-)

Data: 2019-03-12 22:20:45
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Tue, 12 Mar 2019 10:41:16 -0700 (PDT), w
<156ea905-c7a1-46b7-aab5-50ebba2b65d6@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

Ale odróżniasz słonecznikowy od palmowego ? Jak urzędnicy siedzą w niemieckiej kieszeni to ładujesz syf i jesteś bezkarny. Granica UE kończy się na Odrze dalej dla koncernów jest już tylko gorszy sort ;-)

Olej palmowy jest też dozwolony w Niemczech.
Tylko tam jest inna świadomość konsumentów.
U nas Janusz z Grażyną za 500+ kupią sobie w cholerę tych chipsów ;)

Data: 2019-03-13 01:30:49
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- Olej palmowy jest też dozwolony w Niemczech.

po reportazu ZDF i paru wrzutkach na youtube niektorzy rodzice niezle sie zdziwili :-)

Palmöl: "Toxisch für Niere, Leber und Hoden"

Dieses pflanzliche Palmfett wird für gewöhnlich zum Braten verwendet und macht rund 20 Prozent eines Nutella-Glases aus. Sprich: Ein Fünftel der Schokocreme besteht aus purem Fett. Doch damit noch nicht genug, denn bei der industriellen Verarbeitung, beispielsweise beim Erhitzen von Palmfett, kommt es zur Bildung von Fettsäureester. Das sind gefährliche Schadstoffe, die schon in geringen Mengen erheblichen Schaden im menschlichen Körper anrichten können. Alfonso Lampen, Lebensmittelexperte vom Bundesamt für Risikobewertung (BfR), bestätigt dies gegenüber "Wiso". Die Schadstoffe "sind toxisch für Niere, Leber und Hoden." Andere Fettsäuren wie Glycidyl-Fettsäureester, die bei der industriellen Verarbeitung von Palmöl entstehen, können sogar eine krebserregende Wirkung haben. Von diesen schädlichen Stoffen sollte der Mensch demnach so wenig wie möglich zu sich nehmen und es sich nicht täglich auf die Semmel streichen. Wer denkt, diese Schadstoffe sind nur in Nutella enthalten, liegt falsch.

Auch andere Produkte betroffen
Wie das ZDF-Magazin herausfand, verwenden auch andere Firmen Palmöl bei der Herstellung von Schokocreme. Dabei wurden ebenfalls die Konkurrenzprodukte von Nutella wie Nusskati, Nudossi, NussPli, Nulacta untersucht. Die Testergebnisse von "Wiso" sind erschreckend: In jeder Nuss-Nougat-Creme sind diese Schadstoffe enthalten. Die positivsten Werte haben dabei noch Nutella und die billigere Variante Nulacta von Norma.

-- Tylko tam jest inna świadomość konsumentów. U nas Janusz z Grażyną za 500+ kupią sobie w cholerę tych chipsów ;)

gdzies trzeba ten syf uplynnic a jak jest okazja kase zrobic to koncerny nie maja skrupolow

Data: 2019-03-13 10:19:48
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Wed, 13 Mar 2019 01:30:49 -0700 (PDT), w
<92a0df91-d8f2-41c6-b83f-5c8b36878afe@googlegroups.com>,

Ich verstehe nicht!

Data: 2019-03-12 20:05:28
Autor: J.F.
olej z tesco...
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q68q3o$i91$1@dont-email.me...
[...]

No nie calkiem
https://wiadomosci.wp.pl/niemieckie-chipsy-sa-o-wiele-lepsze-niz-polskie-6076868875388033a
http://www.politykazdrowotna.com/37495,uokik-chipsy-niemieckie-na-oleju-slonecznikowym-polskie-na-palmowym

Chipsy dla Niemca na oleju slonecznikowym ... z Wegier ? Czy z Niemiec ? Bo chyba nie z Polski ?

A chipsy dla Polaka na palmowym ... w Polsce tego duzo :-)

J.

Data: 2019-03-12 12:55:09
Autor: abn140
olej z tesco...
A chipsy dla Polaka na palmowym ... w Polsce tego duzo :-)

J.

ale sie dyskusja zrobila.... jestem tu 20 lat ale takiego watku jeszcze mi sie nie udalo zapoczatkowac...
..
..
Na oleju z tesko, zwanego olej z tesco zamiast np tescoil.. stalo ze sytetyczny.
Pomsylalem ze porownam z jakims z orlenu, ale mi przeszlo po wizycie na ich stronie.
masa tam tego.
kilka opisane jako syntetyczne. kilka jako w pelni syntetyczne. kilka jako syntetyczne + wybrana baza olejowa.
no wiec ostatecznie to nie wiadomo czy zacna marka olej z tesco to syntetyk czy cudak jakis.
syntetyczny jak wiadomo dzisiaj nie musi znaczyc syntetyczny.
po co to pisze? bo ktos tu pisal ze nie oplaca sie zbroic linii technicznych do specyficznego produktu marki stonkoil np...
no ale jak sie ma 15 wersji oleju, to niby dlaczego nie upichcic kolejnej wersji, troche mniej wersjowej od wersji wytworcy?
wiec niewiele nas ratuje olej z tesco marki olej z tesco...
wszysto wydaje sie byc mozliwym....

Data: 2019-03-12 21:08:41
Autor: Irokez
olej z tesco...
W dniu 2019-03-12 o 20:55, abn140@gmail.com pisze:
A chipsy dla Polaka na palmowym ... w Polsce tego duzo :-)

J.

ale sie dyskusja zrobila....
jestem tu 20 lat ale takiego watku jeszcze mi sie nie udalo zapoczatkowac...
.
.
[...]

No i właśnie o to chodzi.
Nie wierzę w dobrą jakość oleju Tesco, identyczną jaką Lotos leje w swoje bańki pod swoją banderolą.

--
Irokez

Data: 2019-03-12 22:24:43
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Tue, 12 Mar 2019 21:08:41 +0100, w <5c8811c7$0$490$65785112@news.neostrada.pl>,
Irokez <no.email@wp.pl> napisał(-a):

> [...]
> wiec niewiele nas ratuje olej z tesco marki olej z tesco...

I dlatego marketoidzi odkryli, że brandowanie tego samego pod różnymi nazwami
ma sens :)

Data: 2019-03-12 23:36:30
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-12 21:08, Irokez wrote:

[...]

Sugerujesz, że najlepszemu swojemu klientowi leje najgorszy olej???

Data: 2019-03-12 22:29:49
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"kk" <kk@op.pl.invalid> wrote in message news:q69c9o$gs2$1news.icm.edu.pl...
No i właśnie o to chodzi.
Nie wierzę w dobrą jakość oleju Tesco, identyczną jaką Lotos leje w swoje bańki pod swoją banderolą.

Sugerujesz, że najlepszemu swojemu klientowi leje najgorszy olej???

Najlepszemu lejesz ten sam olej z jakimś dodatkiem którego nie ma
w oleju tańszym. Czy ten dodatek jest niezbędny? Pewnie nie...

Data: 2019-03-12 23:32:52
Autor: abn140
olej z tesco...
Pewnie nie...

No wlasnie.
Ta najnowsza czy najlepsza seria syntetykow orlena jest 'rozwarstwiona' na poszczegolne marki.
jest dla szmelca, jest dla forda itp...
czym to sie rozni? te silniki to i tak jedno i to samo. olej dedykowany do marki to imo czyste szalenstwo marketingu. Nawet jesli celem zabezpieczenia przed prawnikami konkurencji te oleje czyms sie roznia, to tym samym moze sie roznic samochodowa frytura z tesco.
albo i nie roznic.
wspolczuje tym ktorzy maja silniki wrazliwe jakos na olej, musza lac jakis specjalny do dpf czy takie tam...

Data: 2019-03-12 23:58:01
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu środa, 13 marca 2019 07:32:53 UTC+1 użytkownik abn...@gmail.com napisał:

No wlasnie.
Ta najnowsza czy najlepsza seria syntetykow orlena jest 'rozwarstwiona' na poszczegolne marki.
jest dla szmelca, jest dla forda itp...
czym to sie rozni?

Podejrzewam że naklejką na butelce bo karty produktu pewnie identyczne
Na sąsiedniej grupie kiedyś wrzucałem karte produktu kleju do styropianu i kleju do kafelek pewnej firmy
nie musiałem wrzucać dwóch bo były identyczne
A temat wyszedł jak mi facet zaczął gres na elewację kleić "klejem do styropianu" a nie "klejem do gresu". Więc nawet watek założyłem czy tak mozna ale jak karty produktów poczytałem to zrozumiałem ze różnic tam nie ma w tym czyś co było w workach
Z 8 lat już będzie i kafle ze ścian nie odpadły
"Mąka do drożdżówki", "Mąka do pierogów", "mąka uniwersalna", "mąka do chleba", - myślisz że czymś się różnią oprócz opakowań

te silniki to i tak jedno i to samo. olej dedykowany do marki to imo czyste >szalenstwo marketingu.
Dokładnie tak.
Tym bardziej że np 1,6hdi który mam w peugeocie był(a może nadal jest) wstawiany w autach kilku marek- nie tylko w koncernie PSA, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, Mini

Nawet jesli celem zabezpieczenia przed prawnikami konkurencji te oleje czyms >sie roznia, to tym samym moze sie roznic samochodowa frytura z tesco.

Myślisz że olej do peugeota 1,6hdi różni się czymś od oleju dedykowanego do 1,6hdi w mazdzie?

albo i nie roznic.
wspolczuje tym ktorzy maja silniki wrazliwe jakos na olej, musza lac jakis specjalny do dpf czy takie tam...

Wg mnie nie ma silników wrażliwych na olej
Od lat nie wymieniam olejów w swoich autach(dbam tylko o poziom) i remontu SILNIKA nie musiałem robić w żadnym ani razu
Ale to moja opinia i temat na inna dyskusje- zresztą nie tak dawno było.

Data: 2019-03-13 10:59:52
Autor: Budzik
olej z tesco...
[...]

Kris, bardzo ładnie cie prosze zebys za kazdym razem keidy piszesz to zdanie dodawał ze zadnym samochodem nie przejechałes wiecej niz x kilometrów.
Bo co innego nie zmieniac przez nawet powiedzmy 150kkm a co innego przez 400.

--
Pozdrawia... Budzik
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2019-03-13 04:08:10
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
w Niemczech Kaufland kupuje oleje m.in. od Liqui Moly

wynik jednego z testow Kaufland / K-Classic 5W-30 Longlife III

,,bedingt empfehlenswert" (51 von 100 Punkten)
Preis/Leistung: 3 von 20 Punkten
,,Grenzwertig ist der Sulfataschegehalt. Die Asche kann den Diesel-Partikelfilter verstopfen

warunkowo zalecany, popioly moga zatkac filtr dpf

czyli kolo castrola to nawet nie lezalo :-)

Data: 2019-03-13 04:27:34
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu środa, 13 marca 2019 12:08:12 UTC+1 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
[...]

A sprawdź czy wszystkie castrole są zalecane do aut z dpf?

Data: 2019-03-13 04:45:23
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- A sprawdź czy wszystkie castrole są zalecane do aut z dpf?

przypominam ze przedmiotem testu byl olej Kaufland i on polegl

ale sprawdzamy dalej

https://www.kaufland.de/sortiment/das-sortiment/detail.motorenoel-5w-30-la-1l.article_id=7731940.html

https://www.power-oil.de/de/unternehmen.html

nadal nie widze castrola a jedynie niewielka niemiecka rafinerie

Data: 2019-03-13 11:35:54
Autor: Kris
olej z tesco...
[...]

Napisali tylko że nie nadaje się do aut z dpfem
A do aut z dpfem trochę inne oleje ponoć się stosuje
Wiec szukaj dalej

Data: 2019-03-14 02:21:23
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- Napisali tylko że nie nadaje się do aut z dpfem

no wlasnie a teoretycznie spelnia VW504/507 czyli auta z dpf

-- A do aut z dpfem trochę inne oleje ponoć się stosuje

nie, dokladnie ten olej

-- Wiec szukaj dalej

odnosze wrazenie ze sie pogubiles wiec EOT

Data: 2019-03-13 12:38:14
Autor: J.F.
olej z tesco...
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e5a094e5-3a2c-46ba-9663-528d88878747@googlegroups.com...
[...]

A Castrol jakie mial wyniki ?

LM to tez markowy producent ... czyzby jednak wplyw napisu Kaufland ?

A tak swoja droga ... ze 20 lat temu potrzebowalem w Niemczech troche oleju ... i na stacjach wybor mierny, a w ogole to na jakies wynalazki wygladalo, zadnego markowego ... cos sie zmienilo, czy nadal tak ?

Bo z drugiej strony - wspolczesny samochod raczej nie wymaga dolewania oleju, wiec kto mialby kupowac ten na autostradowych stacjach ...

J.

Data: 2019-03-13 04:54:35
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- A Castrol jakie mial wyniki ?

najlepsze bo sluzyl za wzorzec :-)

-- LM to tez markowy producent ... czyzby jednak wplyw napisu Kaufland ?

tylko kosztuje 2 razy tyle co w Kauflandzie :-)
https://shop.liqui-moly.de/longlife-iii-5w-30-1.html

-- A tak swoja droga ... ze 20 lat temu potrzebowalem w Niemczech troche oleju ... i na stacjach wybor mierny, a w ogole to na jakies wynalazki wygladalo, zadnego markowego ... cos sie zmienilo, czy nadal tak ?

na shellu tylko shell wiec klient kupuje albo wypad :-)

Data: 2019-03-13 12:59:52
Autor: Budzik
olej z tesco...

Bo z drugiej strony - wspolczesny samochod raczej nie wymaga dolewania oleju, wiec kto mialby kupowac ten na autostradowych stacjach ...

hahahaha ze co? Naprawde ZADEN nie wymaga? Ja juz pomijam to ze nawet w instrukcjach a zatem rowniez serwisowo producenci i ASO przymuja ze litr na tysiac to w normie.
Ale naprawde sa silniki które biorą seryjnie. A sa takie ktore nie biora ale jak troche nie zadbasz to biora...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2019-03-13 14:04:41
Autor: Myjk
olej z tesco...
Wed, 13 Mar 2019 12:38:14 +0100, J.F.
Bo z drugiej strony - wspolczesny samochod raczej nie wymaga dolewania oleju, wiec kto mialby kupowac ten na autostradowych stacjach ...

No no! Niektóre same sobie olej dolewają nawet do michy. :P
Że napędowy...

--
Pozdor Myjk

Data: 2019-03-13 06:37:13
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- No no! Niektóre same sobie olej dolewają nawet do michy. :P Że napędowy...

poziom sie zgadza a wytlumacz teraz cebuli ze trzeba olej wg ksiazki zmieniac

https://autokult.pl/27970,dlaczego-w-aucie-z-filtrem-dpf-podnosi-sie-poziom-oleju

Data: 2019-03-13 18:59:51
Autor: Budzik
olej z tesco...
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

[...]

Ano własnie.
Ale nawet w miare renomowane ASO zrobiło mi wypalanie serwisowe DFPu bez wymiany oleju.
Kiedy doczytałem ze to obowiązkowa sprawa to było juz po ptokach...

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2019-03-13 21:53:34
Autor: Cavallino
olej z tesco...
W dniu 13-03-2019 o 12:38, J.F. pisze:
[...]

No właśnie.
To pewnie nie był niskopopiołowy olej i Castrol też ma w ofercie takowe, nawet pewnie większość.

Data: 2019-03-13 12:59:52
Autor: Budzik
olej z tesco...
UĹźytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

[...]

Bo do samochodów z DPF masz oleje niskopopiołowe. W brandowych liniach produktów tez sa takie i takie.

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2019-03-13 04:16:23
Autor: Kris
olej z tesco...
> [...]

Bo co innego nie zmieniac przez nawet powiedzmy 150kkm a co innego przez 400.

Dawałem linka do gościa co twierdził ze więcej przejeździł.

Weź no przypomnij bo chyba Ty to pisałeś ile w instrukcji nowego auta jest że może spalić oleju?
1 litr na tys km było?- bo dokładnie nie pamiętam.
Jeśli tak jak wyżej zapamiętałem to przy takich dolewkach widzisz większy sens zmian oleju?

Data: 2019-03-13 12:59:51
Autor: Budzik
olej z tesco...
> [...]

nie pamiętam. Jeśli tak jak wyżej zapamiętałem to przy takich
dolewkach widzisz większy sens zmian oleju?
Tyle jest ale przeciez nie kazde auto tyle bierze.
Mam auto które tyle bierze i tam rzeczywiscie nie dokonuje procedury wymiany oleju ale to nie znaczy ze nie zmieniam. Zmieniam poprzez dolewki. ( i filtr raz na jakis czas)
W ducato 2.3 auto nie bierze mi ani grama wiec ani grama nie dolewam...
Zmieniam co 35-40kkm. Mam przejechane 400kkm i silnik chodzi jak nowy. Ciekawe ile bym przejechał nie zmieniajac oleju i ile tego oleju juz by brał...

W starym scudo auto po zmianie oleju nie brało ani grama przez około 12kkm. Potem zaczynało ubywac z miarki. Nie dolewałem.  Przy 15kkm wymieniałem i znowu tak samo. Czyli ten olej jednak zmienia swoje własciwosci pod wpływem ilosci przejechanych km. (to był mineralny)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2019-03-13 11:16:21
Autor: J.F.
olej z tesco...
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e9e5300d-fa1a-45dc-8c76-1d8879062173@googlegroups.com...
[...]

A powinny.

Teraz jeszcze teoretycznie rolnicy uprawiaja konkretna odmiane zboza, i mlyn powinien do dobierac.

[...]

Specyfikacje ma inna.
Czy sa roznice w tej specyfikacji - to by trzeba odszukac.

Na ile istotne sa drobne odstepstwa ... pewnie niewiele, a specyfikacje dobiera sie pod katem tego, co przemysl aktualnie produkuje, bo potrafi.

Ale jednak moga byc drobne roznice. i czasem cos nie zagra

https://www.youtube.com/watch?v=trrQtgWa-GQ

choc nie wiadomo - moze nie zmienial oleju, moze mial wyciek plynu, a moze nietypowy silnik.

J.

Data: 2019-03-13 10:55:00
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu środa, 13 marca 2019 17:52:11 UTC+1 użytkownik kk napisał:

Grubością ziarna?
O Krupczatce piszesz?
Pierogi z niej nie bardzo- ew do rozwałkowywania ciasta jako podsypka się nadaje.

Data: 2019-03-13 20:29:08
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-13 18:55, Kris wrote:
[...]

3 różne zastsowania. Oczywiste, że będą dedykowane do tego mąki.

Data: 2019-03-20 23:21:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
olej z tesco...
Hello Kris,

Wednesday, March 13, 2019, 6:55:00 PM, you wrote:

[...]

Nie masz pojęcia o mące. Oczywiście, że krupczatka do pierogów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-03-24 02:57:05
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu środa, 20 marca 2019 23:21:06 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> [...]

> Pierogi z niej nie bardzo- ew do rozwałkowywania ciasta jako podsypka się nadaje.

Nie masz pojęcia o mące. Oczywiście, że krupczatka do pierogów.

Może gdzieś lokalnie
Bo tutaj nie słyszałem aby ciasto na pierogi z krupczatki robiono
Kruche ciasto to i owszem, jako podsypka do wałkowanych ciast również ale pierogów  z krupczatki u nas się nie robi.
Ja używam jej do robienia makaronu i rozgniatania ciasta pod pizze.

Data: 2019-03-13 00:24:52
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-12 o 23:36, kk pisze:

[...]

A potrafisz udowodnić że jest jego najlepszym klientem?

Pozdrawiam

Data: 2019-03-13 02:24:59
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-13 o 00:31, kk pisze:

[...]

Czyli nie potrafisz.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-13 08:47:11
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-13 02:24, RadoslawF wrote:
[...]

Niekoniecznie potrzebuję. Czego konkretnie chcesz dowieść?

Data: 2019-03-13 08:59:04
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-13 o 08:47, kk pisze:

[...]

Że minąłeś się z prawda pisząc że Tesko jest najlepszym klientem Lotosa.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-13 19:33:03
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-13 08:59, RadoslawF wrote:
[...]

Możesz udowodnić, że nie jest?

Data: 2019-03-14 05:03:24
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-13 o 19:33, kk pisze:

[...]

Ty podałeś bzdurne stwierdzenie ty udowodnij że jest prawdziwe.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-14 08:06:11
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-14 05:03, RadoslawF wrote:
[...]

Twierdzisz, że minąłem się z prawdą?

Data: 2019-03-14 12:38:00
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-14 o 08:06, kk pisze:

[...]

Twierdzę też że nie potrafisz udowodnić że jest najlepszym klientem.
Ale próbuj, czas start.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-14 20:35:37
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-14 12:38, RadoslawF wrote:
[...]

No to teraz to udowodnij.

Ale próbuj, czas start.

Sam se próbuj.

Data: 2019-03-14 21:19:07
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-14 o 20:35, kk pisze:

[...]

Ja tego kłamstwa nie napisałem.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-15 08:40:27
Autor: kk
olej z tesco...
On 2019-03-14 21:19, RadoslawF wrote:
[...]

Nieważne czy kłamstwo. Udowadniaj co napisałeś.

Data: 2019-03-15 12:14:07
Autor: RadoslawF
olej z tesco...
W dniu 2019-03-15 o 08:40, kk pisze:

[...]

Zaraz po tym jak ty udowodnisz że Tesko jest najlepszym klientem Lotosa.
Czas start.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-13 11:04:26
Autor: J.F.
olej z tesco...
On 2019-03-12 21:08, Irokez wrote:
No i właśnie o to chodzi.
Nie wierzę w dobrą jakość oleju Tesco, identyczną jaką Lotos leje w swoje bańki pod swoją banderolą.

Sugerujesz, że najlepszemu swojemu klientowi leje najgorszy olej???

Najlepszy klient zamawia najlepszy olej.

A nie - mowi ze powinien byc po 50zl za banke na polce i jeszcze chce 55% rabatu hurtowego.

J.

Data: 2019-03-13 12:38:20
Autor: abn140
olej z tesco...

Najlepszy klient zamawia najlepszy olej.

https://www.youtube.com/watch?v=slJqFzkQL6I

w tej reklamowce jakiejs mieszalni w holland gosciu prawi ze wlasciwie wszystko jest dowolne do domowienia....
sklad, puszka, kolor napis, wszystko.
rury w tej niby rafinerii sa polaczone wszystkie razy wszystkie wiec dowolne sklady sa mozliwe.
w takim razie orlen jako daleko wieksza firma zapewne ma mieszadla tak samo albo i lepiej sprawne....
dostaniesz co sobie chcesz i to w cenie, mniej wiecej oczywiscie, jakiej zapragniesz.
mniejsza cena moze oznaczac tansze, byc moze gorsze skladniki.
nadzieja na fryture z tesco w jakosci oryginalu chwieje sie powoli....

Data: 2019-03-11 12:53:01
Autor: Kris
olej z tesco...

Data: 2019-03-12 12:14:49
Autor: Pszemol
olej z tesco...
"Kris" <kszysztofc@gmail.com> wrote in message news:69c4a6c0-d15d-4585-8374-45a356655e62googlegroups.com...
[...]

A ja myślę, że raczej bliżej 1zł.

Weź pod uwagę, że Biedronka to detal a w detalu przebitka musi być
ze 2x-5x aby na tym zarobić można było.

[...]

Nie pokonasz ludzi mocno wierzących że tylko drogie jest dobre...
Działy marketingowe wielu firm pracowały długo i ciężko na tą iluzję.

Data: 2019-03-13 10:39:37
Autor: JDX
olej z tesco...
On 2019-03-12 18:14, Pszemol wrote:
[...]
Nie pokonasz ludzi mocno wierzących że tylko drogie jest dobre...
Działy marketingowe wielu firm pracowały długo i ciężko na tą iluzję.
Np. Pszemola który woli (zdaje się klepanego w Chinach czy jakoś tak)
ajfona zamiast taniego chińskiego nołnejma. :-D Już legendy po Usenecie
o tym krążą. :-D Z drugiej strony, w moim blaszaku są dostępne 3-4
gatunki pomidorów w cenie od 5 do 11 zł i te najtańsze są wyraźnie do
dupy, IMO nie nadawałyby się na kanapkę nawet gdyby były za darmo. Może
jakiś przecier czy sos do pizzy dałoby się z nich zrobić... Z trzeciej
strony, to nawet te najdroższe marketowe pomidory wypadają słabo przy
takich z przydomowej cieplarni. Z innej beczki, mój kot bez problemu żre
suchą karmę marki Whiskas, a gdy kiedyś kupiłem mu na próbę jakieś karmy
marki Kaufland, o połowę tańszej od Whiskasa, to nawet jej tknąć nie chciał...

Data: 2019-03-13 10:50:18
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Wed, 13 Mar 2019 10:39:37 +0100, w <5c88cfe1$0$489$65785112@news.neostrada.pl>,
JDX <jdx@onet.pl> napisał(-a):

Z innej beczki, mój kot bez problemu żre
suchą karmę marki Whiskas, a gdy kiedyś kupiłem mu na próbę jakieś karmy
marki Kaufland, o połowę tańszej od Whiskasa, to nawet jej tknąć nie chciał...

A obie to taki sam syf, tylko Whiskas lepiej przyprawiony :)

Data: 2019-03-13 11:05:51
Autor: JDX
olej z tesco...
JDX <jdx@onet.pl> napisał(-a):

[...]

No, to pewnie tak samo jak z markowymi i niemarkowymi olejami
silnikowymi. :-)

Data: 2019-03-13 14:13:15
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Wed, 13 Mar 2019 11:05:51 +0100, w <5c88d608$0$494$65785112@news.neostrada.pl>,

On 2019-03-13 10:50, radekp@konto.pl wrote:
No, to pewnie tak samo jak z markowymi i niemarkowymi olejami
silnikowymi. :-)

Żarcie Kauflanda nie robi Whiskas :)

Data: 2019-03-13 11:44:52
Autor: yabba
olej z tesco...
W dniu 11-03-2019 o 18:54, Kris pisze:
[...]

Nie można generalizować w żadną stronę. Może być tak, jak piszesz, że przykładowy Lidl kupuje na raz ogromna ilość towaru od producenta, bo potem rozsyła to do swoich sklepów w całej Europie. Wtedy cena jest bardzo niska, a jakość normalna. Bo producent nie chce firmować swoją nazwą, nawet małymi literkami na dole, jakiegoś chłamu. Albo nie opłaca mu się przestawiać linii produkcyjnej.
Może być jednak też tak, że sieć marketów zamawia towar w opcji "najtaniej jak się da", wtedy producent na życzenie klienta musi obniżyć jakość.
Przykład pierwszego rozwiązania już podałeś jako mrożonki.
Drugie rozwiązanie, to np. elektronarzędzia poważnych firm, które mają swoje wersje marketowe. Niby to samo, ale jest inny numer produktu, który nie występuje w katalogu producenta. Gwarancja dla firm tylko 1 rok, zamiast standardpwych 2 lub 3.

yabba

Data: 2019-03-11 19:50:11
Autor: Maciek
olej z tesco...
Dnia Mon, 11 Mar 2019 18:27:44 +0100, Irokez napisał(a):

I podejrzewam że podobnie jest z olejami do samochodów.
To co powinno iść do utylizacji ale jest jeszcze na pograniczu wyglądu jest brandowane do marketów.

Marketoidzi mają mokre sny z takimi klientami jak Ty ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-03-11 20:01:03
Autor: Irokez
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 19:50, Maciek pisze:
[...]

eetam, ;)
Jakiś czas temu tacie w hurtowni chemii AGD gość pokazał przypadkowo źle dostarczoną paletę jakiegoś płynu do płukania co miał iść do marketu. Porównał tylko jego gęstość (wstrząsając po prostu na boki, bo otworzyć nie mógł aby zwrócić) z tym co on ma. I było widać dlaczego on hurtowo ma drożej niż detal w markecie.

--
Irokez

Data: 2019-03-11 21:11:47
Autor: Cavallino
olej z tesco...
W dniu 11-03-2019 o 20:01, Irokez pisze:
[...]

Tyle że markowe produkty też są w marketach i dziwnym trafem nadal są tańsze niż jego "hurtowe" ceny....
HINT: bo nie liczy się co w środku, tylko ile tego czegoś zamówiłeś.

Data: 2019-03-12 00:31:12
Autor: Kris
olej z tesco...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 20:01:06 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

[...]

Takich urban legend jest sporo
Słyszałem nawet że piwo Lech w Biedronce rózni się od Lecha w sklepie
A faktycznie to rożni się tylko tym ze w sklepie za podobna cenę masz puszkę 0,5l a w Biedronce 0,65l
Inny przykład- kolega co sklep z glazura prowadzi twierdził ze te same kafle w marketach są gorszej jakości a jako argument podawał wagę- ze niby karton tych samych płytek w markecie jest lżejszy od płytek z "normalnej" hurtowni.
Kupiłem będąc w Castoramie dwie różne płytki i porównaliśmy wagi tych płytek w sklepie u kolegi
Rożnica była taka że w castoramie te płytki były w dużych ilościach od ręki a u kolegi po jednej sztuce na ekspozycji a resztę na zamówienie za dwa dni
Waga płytek była identyczna.

Data: 2019-03-11 23:38:54
Autor: radekp@konto.pl
olej z tesco...
Mon, 11 Mar 2019 18:27:44 +0100, w <5c869a90$0$493$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

To co powinno iść do utylizacji ale jest jeszcze na pograniczu wyglądu jest brandowane do marketów. Przecież nikt normalny nie dopłacał by do interesu, bo niby dlaczego sprzedawać pełnowartościowy produkt za 50% ceny? A FSO Polonez czy Golf I nie zauważy różnicy.

Bzdury ponure.
To ten sam produkt, przynajmniej w większości przypadków.

Co więcej -- krąży fama, że tak naprawdę to jedyne sensowne kontrole jakości
producenci mają robione przez markety.

Data: 2019-03-13 10:45:39
Autor: JDX
olej z tesco...
On 2019-03-11 23:38, radekp@konto.pl wrote:
[...]
Co więcej -- krąży fama, że tak naprawdę to jedyne sensowne kontrole jakości
producenci mają robione przez markety.
Potwierdzam, mój bolid jeździ bez problemu na oleju 15W40 renomowanej
maki Kaufland. :-) Z drugiej story, co się tyczy kontroli jakości w
blaszakach, to chyba wszyscy pamiętamy historię o drugim życiu zielonych
kurczaków... :-)

Data: 2019-03-15 19:38:09
Autor: scobowski
olej z tesco...
W dniu 11.03.2019 o 16:10, Myjk pisze:
Ba, robione na tym samym oleju co wcześniej były robione laysy.

Tym właśnie 5w40 ;-)

Data: 2019-03-11 16:13:50
Autor: Trybun
olej z tesco...
W dniu 2019-03-11 o 15:46, abn140@gmail.com pisze:
[...]

A ja odwrotnie - jest w Kauflandzie tani syntetyk marki "K", kosztuje nieomal dokładnie połowę tego co oryginał firmowany logiem Castrola. Na obecną wymianę kupiłem w Brico Marche  jeszcze tańszy - marki "K2". Tak, - "jak nie widać różnicy to po co przepłacać"?

Data: 2019-03-13 10:48:02
Autor: JDX
olej z tesco...
On 2019-03-11 16:13, Trybun wrote:
[...]
A ja odwrotnie - jest w Kauflandzie tani syntetyk marki "K", kosztuje
nieomal dokładnie połowę tego co oryginał firmowany logiem Castrola.
Uuuó... To nawet nie wiedziałem, że Castrola u siebie dolewam. :-)

Data: 2019-03-13 11:40:34
Autor: Trybun
olej z tesco...
On 2019-03-11 16:13, Trybun wrote:
[...]
A ja odwrotnie - jest w Kauflandzie tani syntetyk marki "K", kosztuje
nieomal dokładnie połowę tego co oryginał firmowany logiem Castrola.
Uuuó... To nawet nie wiedziałem, że Castrola u siebie dolewam. :-)

W sumie bez znaczenia, ale skoro widzisz coś pozytywnego w używaniu markowych towarów to możesz mieć powód do zadowolenia, bo istotnie ten olej sprzedawany w Kauflandzie pod nazwą "K" to w istocie produkt Castrola. Przed pierwszym zakupem dokładnie przestudiowałem jego rodowód. Obecnie zakupiona bańka syntetyku z "K2" w Brico Marche to już wielka niewiadoma, ale w sumie jakość oleju ma znaczenie tylko dla fanatyków którzy dają sobie wmawiać przez naciągaczy że olej najlepiej kupować ten najdroższy i.... - wymieniać częściej niż to zaleca producent silnika.. tylko przytoczyć słowa znanej kiedyś piosenki - "polujemy na jeleni".

Data: 2019-03-13 13:00:23
Autor: JDX
olej z tesco...
On 2019-03-13 11:40, Trybun wrote:
[...]
W sumie bez znaczenia, ale skoro widzisz coś pozytywnego w używaniu
markowych towarów to możesz mieć powód do zadowolenia
Ano widzę. W marketach jest pełno chińskiego gówna, którego w zasadzie
nie nadaje się do użycia. Klucze do kół (tudzież inne), którymi nie da
się odkręcić nawet jednego koła bo pękają, wyciskacze do kartuszy z
silikonami, akrylami, itp., którymi nie da się wycisnąć nawet jednego
kartusza bo się wyginają w ręku, ramki do brzeszczotów do metalu, które
wyginają się przy naciąganiu brzeszczotu, wiertła krzywe od początku,
wiertarki, które od początku mają bicie albo szybko łapią bicie bo
popracowały trochę w kurzu podczas remontu. Tak więc z całą pewnością
nie należy bezmyślnie kupować tego co najtańsze. Z drugiej strony, mam
chińską piłę łańcuchową renomowanej marki NAC :-) i jest OK. Tyle tylko,
że przez 2,5 roku przepracowała może ze 3 godziny (cały czas jest na
dotarciu :-) ). Ale gdybym bawił się w drwala albo po prostu częściej
jej używał, to na pewno bym sobie takiej nie kupił. Z tanimi marketowymi
olejami IMO też może być trochę loteria - albo trafisz dobrze albo nie.
Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do
starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie
chce do końca paść. :-)

Data: 2019-03-13 05:24:05
Autor: przemek.jedrzejczak
olej z tesco...
-- Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie chce do końca paść. :-) pewnie TSI :-)

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/multimedia/silniki-tsi-biora-olej-problemy-naszych-czytelnikow/4djphy7

Auto Bild: Jakie dokładnie są przyczyny problemówze zużyciem oleju?

VW: Zużycie oleju przez silniki zależy od indywidualnego profilu użytkowania pojazdu. W szczególności częste zatrzymania i starty, temperatura oraz jazda na krótkich odcinkach mogą prowadzić do podwyższonego zużycia oleju.

to z dedykacja dla zwolennikow systemu start & stop :-)

Data: 2019-03-13 14:01:25
Autor: JDX
olej z tesco...
On 2019-03-13 13:24, przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
-- Ja kupuję najtańszy 15W40 w Kauflandzie bo po prostu dolewam go do starego złoma, który bierze ponad 1l/1000 km, a który, jak na złość, nie chce do końca paść. :-) pewnie TSI :-)
Niet, oplowski Z12XE. Fakt, jeżdżony na krótkich dystansach, ale odnoszę
wrażenie, że zużycie oleju wzrosło wtedy, gdy w grudniu 2015 (niecałe 20
kkm temu) podczas jazdy urwała mi się elektroda jednej ze świec i wpadła
do cylindra. :-) W warsztacie trochę w tym cylindrze ,,poodkurzali",
sprawdzili kompresję i sprzęt jeździ. Tyle tylko, że olej żre na potęgę
i wydaje mi się, że właśnie z powodu tej awarii. Książkowo ten motor
podobno powinien zużywać nie więcej niż 0,6l/1000km. Co IMO i tak jest
kosmicznie wielką ilością.

Data: 2019-03-13 14:47:21
Autor: Trybun
olej z tesco...
W dniu 2019-03-13 o 13:00, JDX pisze:
On 2019-03-13 11:40, Trybun wrote:
[...]
[...]

Zasadniczo to trudno spotkać chińska tandetę w np Lidlu. Druga sprawa to jak już zakupiony sprzęt okaże się bublem to reklamacje są maksymalnie ułatwione - z reguły jest to zwrot pieniędzy. Z olejami nie taka prosta sprawa, że zwrot kasy mógłby wystarczyć - sieć musiałaby się liczyć z poważniejszymi konsekwencjami. Tak więc myślę że jakieś obawy o jego jakość są zupełnie nie na miejscu.

Z tą Twoją chińską pilą jest tak samo jak z amatorskim jeżdżeniem pojazdami - gdybyś był zawodowym drwalem to zalecałbym zakup pily z najwyższej półki, gdybyś był zawodowym lib nawet po amatorsku ale na sportowo korzystał z auta to wtedy jak najbardziej zakup dedykowanego oleju by był zasadny.

Ja do niedawna używałem najtańszego syntetyka z Kauflanda. Jednak ostatnimi czasy jego cena przestała być atrakcyjna - to już nie pół ceny oryginału z logo Castrola a zaledwie niespełna 1/3. Tak że teraz Castrol kosztuje 145, a K-Klassic 100zł. W Brico kupiłem 5litrów K2 (5W30) za niecałe 60zł.

Data: 2019-03-11 16:25:02
Autor: viktorius
olej z tesco...
[...]

Google zamknęli?
http://www.orlenoil.pl/PL/Kontakt/Strony/Default.aspx
Siedziba biura może być gdziekolwiek, nie oczekuj, że w Opolska Business Park cokolwiek produkują :)

Nie oczekuj również, że ten olej jest zrobiony w Płocku. Najprawdopodobniej jest z Trzebinii albo Jedlicza.

--
viktorius

Data: 2019-03-11 22:48:47
Autor: T.
olej z tesco...
[...]

Część petrtochemiczna spółki ma adres w Płocku, a część olejowa - właśnie w Krakowie. Żadna tajemnica dla zorientowanych :-)

http://www.orlenoil.pl/PL/Strony/default.aspx#

T.

olej z tesco...