olewczosc pomocy spolecznej

Data: 2009-09-29 12:09:47
Autor: TK
olewczosc pomocy spolecznej
mam obecnie na skutek tarapatow zyciowych powazne problemy
finansowe - defakto 0 pieniedzy i rodziny, dach nad glow±
ale brak pieniedzy nawet na jedzenie - ¿adnego majatku i do tego
przewlekle (choc 'wzglednie' drobne) problemy zdrowotne - nie
umozliwiajace ale w niemal szalony sposob jednak utrudniajace
prace

pomoc spoleczna (kompletnie zapyziala i prowincjonalna reprezentujaca czyste dno) mnie kompletnie olewa - gdy ich odwiedzam 7my z kolei raz oni 7my z kolei raz niec nie mowia - nawet nie pseudo-sie-usmiechaja nie pseudo-marszcza-czola tylko mnie po
prostu olewaj± - nie mowia ze sie nie kwalifikuje do pomocy -
bo sila rzeczy w takich ciezkich warunkach kwalifikuje sie bo nie moge
sie nie kwalifikowac - nie mowia po prostu nic. Lamia moje prawa na maksa - nic nie robia nic nie mowia gdy chce uzyskac od nich jakies
informacje o ich obowiazkach na czym moglbym bazowac tez nic mi nie mowia. 1) Jak ich zmusic do realnego zadzialania
(potrzebnego wmojej sytuacji nim sytuacja nie stanie sie krytyczna) ?
2) Gdzie sie odwolac i jak ich slusznie pogonic (pogonic im kota)
ukarac ich najlepiej za ich totalna olewczosc lamanie moich praw
i skandaliczn± dzia³alno¶æ (gdybym nie byl tak twardy jak jestem - a i tka nie jestem az tak twardy chyba by mnie juz wespol zespol
z reszta naszej w³adzy (chmsk± policja be³koczacymi pseudo prawnikami
olewczosci± gminy) mnie juz wykonczyli)

dzieki za pomcn± odp.

Data: 2009-09-29 12:55:04
Autor: grafik
olewczosc pomocy spolecznej

U¿ytkownik "TK" <tomasz_kaminski_@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1557.00000202.4ac1dcebnewsgate.onet.pl...
[...]

na pewno mozna rozwiazaæ ten problem

Pomoc spo³eczna nie pomaga kazdemu kto do nich przyjdzie i powie ¿e nie ma kasy. prêdziej idz  do koscio³a ich nie obowi±zuj± takie papierkowe przepisy
Co to znaczy nie mam rodziny? wszyscy umarli? bo jesli nie,  to s± zobowiazani do alimentów dzieci,ma³zonkowie, dziadkowie....
Pomoc spo³eczna potrzebuje papierków-  czy masz jak±æ podstawê ze nie mozesz pracowaæ? rentê?
Dach nad g³ow± mozesz z kim¶ dzieliæ  wynaj±æ za op³at±...
zasi³ek dla bezrobotnych?.

Data: 2009-09-29 13:11:22
Autor: tk
> [...]

Dach nad g³ow± mozesz z kim¶ dzieliæ  wynaj±æ za op³at±...

Sam nadawalbys sie na takiego pracownieka bo to co piszesz jest pokrewne ich
podejsciu. NIe mam papieru ze nie moge pracowac - jest to utrudnione przez chorowanie ale moge - tylko ze z tego ze zasadniczo moge pracowac
nie wynika natychmiastowe rozwiazanie problemu ze nie mam grosza i nie mam
co jesc - po to jest pomoc spoleczna by obywatelowi umozliwila przetrwanie tego
trudnego czasu. Czytam ustawe i tam jest napisane zarowno to ze pomoc
spoleczna nie moze odmowic mi pomocy jak i to ze jest obowiazana
do udzielania mi nformacji - lamia oba te moje prawa. Jest tam nawet
napisane ze jesli nie mam co jesc i nie mam np butow to mam prawo do jednago
goracego posilku dziennie i do tych butow itp jak rowniez do poszanowania
godnosci i prawa do samostanowienia - i bardzo dobrze to sa prawa cywilizacji powinny byc tylko przestrzegane - a nie sa. Nie mam nic naprzeciwko przeciwko
pracowaniu bardzo chetnie - tylko ze nie jest to takie absolutnie latwe
w obliczu braku rodziny (moja patologiczna rodzina mnie po prostu kompletnie
olewa jak i tysiace ludzi lazacych po ulicach) brak grosza i dziwne
problemy zdrowotne tez utrudniaja sprawe.

 Ciekawi mnie te¿ jak w obliczu tego ze uw urzad pomocy spolecznej tak sobie lekcewarzy i lamie owe moje prawa - mozna im pogonic kota - oni musz±
te prawa respektowac - jak ich do tego zmusic, gdzie sie odwolac, jak ich ukarac?

Data: 2009-09-29 14:15:56
Autor: Herald
olewczosc pomocy spolecznej
Dnia Tue, 29 Sep 2009 13:11:22 +0200, tk napisa³(a):

 Ciekawi mnie te¿ jak w obliczu tego ze uw urzad pomocy spolecznej tak sobie lekcewarzy i lamie owe moje prawa - mozna im pogonic kota - oni musz±
te prawa respektowac - jak ich do tego zmusic, gdzie sie odwolac,

OPSy wydaj± decyzjê o np. odmowie udzielenia pomocy, ¶wiadczenia itp. W
pouczeniu masz na pewno podane gdzie i w jakim terminie przys³uguje
odwo³anie od tej decyzji. Obstawiam w ¶lepo ¿e jest to po prostu SKO.
Pilnuj terminów.

Data: 2009-09-29 23:13:15
Autor: zbyszek
olewczosc pomocy spolecznej
> mam obecnie na skutek tarapatow zyciowych powazne problemy
> finansowe - defakto 0 pieniedzy i rodziny, dach nad glow±
> ale brak pieniedzy nawet na jedzenie

Swoj± drog± z czego p³acisz dostêp do internetu?

Data: 2009-09-30 07:48:30
Autor: czarny.swierk
Dnia 29-09-2009 o 23:13:15 zbyszek <zka@onet.eu> napisał(a):

> mam obecnie na skutek tarapatow zyciowych powazne problemy
> finansowe - defakto 0 pieniedzy i rodziny, dach nad glow±
> ale brak pieniedzy nawet na jedzenie

Swoją drogą z czego płacisz dostęp do internetu?

Istotne pytanie.
No i mamy istotny i wystarczający powód nie otrzymania żadnej pomocy.
Zwracam jednak uwagę, że internet jest najtańszym źródłem informacji,
zdecydowanie tańszym, niż kupowanie gazet w celu przeglądania ofert pracy.

Kiedyś, kiedy telefony komórkowe były droższe zabrano pomóc osobie, która
taki telefon posiadała, uzasadnienie, ma pieniądze na zbyteczny telefon.
Nie wzięto pod uwagę, że pracodawca w ten sposób komunikował się z tą
osobÄ… w sprawie dorywczych prac.

Co do sposobu pomagania przez ośrodki, to mam swoje zdanie.
Powinna to być pomóc może w wielu przypadkach mniejsza, jeżeli chodzi o
wspomaganie gotówką, natomiast większa, jeżeli chodzi o wspomaganie
psychologiczne oraz w poszukiwaniu legalnych sposobów zarobkowania.

adam

Data: 2009-09-30 08:16:19
Autor: Liwiusz
czarny.swierk pisze:
> [...]

Zwracam jednak uwagę, że internet jest najtańszym źródłem informacji,
zdecydowanie tańszym, niż kupowanie gazet w celu przeglądania ofert pracy.

   KiedyÅ› nawet prowadzono badania i okazaÅ‚o siÄ™, że najwiÄ™cej TV kablowych jest w rejonach o najwiÄ™kszym bezrobociu. Uzasadnienie podobne - to najtaÅ„sze źródÅ‚o rozrywki.

   Nie ma co siÄ™ bulwersować - jeÅ›li już ktoÅ› zaczyna korzystać z internetu, to jest to usÅ‚uga, z której rezygnuje siÄ™ a samym koÅ„cu. Powód do odmowy pomocy równie sensowny, jak - na przykÅ‚ad - zakup nowych spodni.

[...]

  Ale komórki zpowszedniaÅ‚y, internet również. Teraz wÅ‚aÅ›ciwie powinno siÄ™ odbierać zasiÅ‚ek tym, którzy majÄ… telefon stacjonarny :)

[...]

  Nie martw siÄ™, na organizowaniu jaÅ‚owych kursów pracownicy i pociotki opieki spoÅ‚ecznej też sobie nieźle zarabiajÄ….

--
Liwiusz

Data: 2009-09-30 10:09:46
Autor: ąćęłńóśźż
olewczosc pomocy spolecznej
;-)))))
JaC

-- -- -

Teraz właściwie powinno się odbierać zasiłek tym, którzy mają telefon stacjonarny :)

olewczosc pomocy spolecznej