olowek pod wode

Data: 2011-08-01 11:28:41
Autor: JACooL
olowek pod wode
Witam,
Jaki olowek zastosowac do pisania pod wode ? Po oryginale zostal tylko
malutki kawalek z koncowka i linka, cholernie niewygodnie sie nim juz pisze
:/
Domyslam sie, ze zwykly z drewniana oprawka zaraz spuchnie i sie rozleci.

JACooL

Data: 2011-08-01 10:05:59
Autor: jacekplacek
olowek pod wode
JACooL <jacool_m@lpa_meblux.pl> napisał(a):
[...]

Owiń scotem. Przy okazji można go wyważyć na zero, czyli: jak wymsknie się z ręki, zawiśnie tam, gdzie się wymsknął a nie pofrunie w dal :)

Data: 2011-08-01 12:29:06
Autor: JACooL
olowek pod wode
Owiń scotem. Przy okazji można go wyważyć na zero, czyli: jak wymsknie się
ręki, zawiśnie tam, gdzie się wymsknął a nie pofrunie w dal :)

hmm...   czy piszac "scotem"  miales na mysli tzw. silvertape`a ?
Zaczalem przegladac wirtualne sklepy papiernicze i widze, ze sa olowki w
calosci wykonane z grafitu - bez drewnianej obudowy. Dodatkowo dochodzi
miekkosc pisadla.  Taka pierdola, a ile pytan :)

JACooL

Data: 2011-08-01 11:47:00
Autor: jacekplacek
olowek pod wode
> [...]
> ręki, zawiśnie tam, gdzie się wymsknął a nie pofrunie w dal :)

hmm...   czy piszac "scotem"  miales na mysli tzw. silvertape`a ?

Nie :) Takie coś:
http://www.emos.pl/kategorie/taśmy-izolacyjne/

Data: 2011-08-01 15:21:46
Autor: JACooL
olowek pod wode
> hmm...   czy piszac "scotem"  miales na mysli tzw. silvertape`a ?

Nie :) Takie coś:
http://www.emos.pl/kategorie/taśmy-izolacyjne/

Izolacja elektryczna - znaczy sie ;)

JACooL

Data: 2011-08-01 10:26:16
Autor: Pszemol
olowek pod wode
"JACooL" <jacool_m@lpa_meblux.pl> wrote in message news:j169a0$9ia$1news.onet.pl...
> hmm...   czy piszac "scotem"  miales na mysli tzw. silvertape`a ?

Nie :) Takie coś:
http://www.emos.pl/kategorie/taśmy-izolacyjne/

Izolacja elektryczna - znaczy sie ;)

Wiesz... ołówek grafitowy, grafit przecież przewodzi prąd,
wokół pełno wody - nie dziwota że używa dobrej taśmy
dla elektryków ;-)

A poważniej, to super się dogadywaliście w sprawie taśmy...
Prawdziwa perełka językowa dla polonisty... :-))))

Data: 2011-08-01 17:37:09
Autor: Daniel Kowalski
olowek pod wode
nka, cholernie niewygodnie sie nim juz pisze
:/
Domyslam sie, ze zwykly z drewniana oprawka zaraz spuchnie i sie rozleci.

ja mam w wetnotesie kilka ołówków o twardości chyba 4b, owinięte silvertape lub ściśnięte koszulką termokurczliwą.
Jeśli masz tabliczkę plastikową to lepiej zamienić na wetnotes.
Natomiast do runtime polecam kawałki naklejki i markera.

Data: 2011-08-01 17:54:51
Autor: Zakrzówek Kraken
olowek pod wode
W sklepach typu tesco są ołówki (takie zielone) z mielonej masy - świetnie się ostrzą i zupełni się nie rozklejają. Tniesz na pół i masz dwa ołówki.
Taki ołówek z samego grubego grafitu też będzie ok.

MSC

Data: 2011-08-02 03:28:04
Autor: Haw
olowek pod wode
W dniu 2011-08-01 11:28, JACooL pisze:
[...]

miekki - twardym sie slabo pisze po tworzywku. no i ciensza=>jasniejsza kreska zostaje.
zwyklak drewniany wytrzymal mi juz z 50 nurow i sie nie rozpadl (fakt, ze lakierowany). jak wytrzyma jeszcze z 50 to bedzie ok - 50gr czy zlotowka na 100 nurkow + 15 min na wymiane jestem w stanie poswiecic. ew. miejsce temperowania mozna jakims lakierem dodatkowo pociagnac.

pzd,
haw.

Data: 2011-08-02 12:49:22
Autor: JACooL
olowek pod wode
Dziekuje za odpowiedzi - jak widac rozwiazania sa rozne :)

JACooL

Data: 2011-08-02 13:11:24
Autor: jacekplacek
olowek pod wode
JACooL <jacool_m@lpa_meblux.pl> napisał(a):
Dziekuje za odpowiedzi - jak widac rozwiazania sa rozne :)

Nie takie różne, i po prawdzie, warto je zsumować. Mało co tak wkurza jak widok spierniczającego ołówka :), więc:
 - kupujemy ołówek z mielonej masy, tniemy na pół (Kraken)
 - lakierujemy końcówki (Haw)
 - wyważamy taśmą izolacyjną(jacekplacek) lub silvertajpem(Kowi)
warto pamiętać o naostrzeniu tej drugiej połówki, bo mimo łatwości(kraken), pod wodą może być kłopot znaleźć powierzchnię cierną :)

Data: 2011-08-02 18:10:42
Autor: JACooL
olowek pod wode
Nie takie różne, i po prawdzie, warto je zsumować. [...]

zeby nie bylo - kol. qlphon dodal swoja propozycje, wiec sumowanie, w sumie
nie jest pelne :P  chociaz napisal po Tobie.
Na marginesie, ciekawe jak sie sprawdzaja kredki swiecowe, sprawdzal ktos ?

JACooL

Data: 2011-08-02 19:14:48
Autor:
olowek pod wode
JACooL <jacool_m@lpa_meblux.pl> napisał(a):
Na marginesie, ciekawe jak sie sprawdzaja kredki swiecowe, sprawdzal ktos ?

Dermatograf to coś co pisze na bardzo szerokiej gamie podłoży.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-02 21:36:16
Autor: Jarek Andrzejewski
olowek pod wode
On Tue, 2 Aug 2011 19:14:48 +0000 (UTC), " "
<demolant@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Na marginesie, ciekawe jak sie sprawdzaja kredki swiecowe, sprawdzal ktos ?

Dermatograf to coś co pisze na bardzo szerokiej gamie podłoży.

No to następne pytanie: na czym pisać?

Podrzucę pierwszy pomysł: jasne dyskietki 3,5 cala
(http://www.instructables.com/id/DIY-Dive-Slate/)

Jaki papier nie rozmięknie w wodzie?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-02 21:02:33
Autor: jacekplacek
olowek pod wode
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> napisał(a):

>Dermatograf to coś co pisze na bardzo szerokiej gamie podłoży.

No to następne pytanie: na czym pisać?

Najlepiej na wkładach do wetnotesu: kupujesz gotowe.

Podrzucę pierwszy pomysł: jasne dyskietki 3,5 cala
(http://www.instructables.com/id/DIY-Dive-Slate/)

Jaki papier nie rozmięknie w wodzie?

Polimerowy.

Data: 2011-08-02 21:38:20
Autor: Jarek Andrzejewski
olowek pod wode
On Tue, 02 Aug 2011 21:36:16 +0200, Jarek Andrzejewski
<ptja.pl@gmail.com> wrote:

No to następne pytanie: na czym pisać?

Podrzucę pierwszy pomysł: jasne dyskietki 3,5 cala
(http://www.instructables.com/id/DIY-Dive-Slate/)

I jeszcze:
http://www.scuba-diving-smiles.com/dive-slate.html

Data: 2011-08-03 07:21:17
Autor: JACooL
olowek pod wode
No to następne pytanie: na czym pisać?

Mam chyba jesze jedno - czym czyscic tabliczke.
W domowych warunkach idzie b.ladnie cifem, ale nad woda... kciuka mozna
sobie zlamac ;)

Podrzucę pierwszy pomysł: jasne dyskietki 3,5 cala

Dla kogos, kto jest informatykiem - fajny gadget nurkowy :)
Przypomnial mi sie moj kuzyn, ktory mial jako pierwszy aparat cyfrowy Sony.
Nosnikiem byly wlasnie 3,5calowe dyskietki.
Na jeda miescily sie jak sie nie myle 3-4 fotki, wiec na wakacje zabieral
kilka pudelek dyskietek ;) ale jaki lansik byl...

JACooL

Data: 2011-08-03 14:57:44
Autor: qlphon
olowek pod wode
No to następne pytanie: na czym pisać?

moja tabliczka wykonana jest z kawałka białej rynny pcv
jest wyoblona akurat na rękę
kilka kolejnych kartek jest z tego samego materiału
a ta dolna, największa ma brzeg rynny - wywinięty kołnierz w którym normalnie chowa się ołówek

wszystko razem na gumkach, elegancko, prosto i skutecznie
ja to zakładam na spód przedramienia, gdzie mi w niczym nie przeszkadza
a w razie potrzeby jednym ruchem przekręcam do pozycji "operacyjnej "
lub zdejmuje z reki, żeby np. komuś podać.

polecam nie wywarzać otwartych drzwi
produkt jest do kupienia, gotowy
za pieniądze, które zniechęcają do samodzielnego dłubania
a autor/producent ma z tego na pewno satysfakcję i swój zysk (i chwała mu za to)

producenta dawno temu wyhaczyłem tu na grupie,
może jeszcze się nie zraził obecnym charakterem grupy i czasem zagląda
i się przypomni...

pozdrawiam!

Data: 2011-08-03 07:30:54
Autor: JACooL
olowek pod wode
Dermatograf to coś co pisze na bardzo szerokiej gamie podłoży.

Slownik Jezyka Polskiego PWN podaje ciekawe znaczenie tego slowa ;)

JACooL

Data: 2011-08-02 13:48:51
Autor: Zakrzówek Kraken
olowek pod wode
Dziekuje za odpowiedzi - jak widac rozwiazania sa rozne :)
JACooL

Jak w życiu :)
MSC

Data: 2011-08-02 14:39:13
Autor: JACooL
olowek pod wode
Dziekuje za odpowiedzi - jak widac rozwiazania sa rozne :)

Jak w życiu :)
MSC

Prawde piszac, balem sie troche zapytac o ten olowek tutaj,
ale postanowilem zaryzykowac i udalo sie (mam nadzieje) skonczyc watek
_normalnie_
i dalej juz nic nie dopisuje, coby nie pociagnelo olowka w inna strone ;)

JACooL

Data: 2011-08-02 16:51:31
Autor: qlphon
olowek pod wode
[...]

dodam tylko,
że w swojej tabliczce mam najzwyklejszy ołówek HB z gumką
tylko zamiast gumki do ścierania (wyciągasz ją z metalowego koszyczka)
mam tam wklejony koniec linki elastycznej (dokładnie ta sama cienka gumka z której jest "uprząż" do busoli i kompa na rękę)
drugi koniec -> dziurka w tabliczce i pętelka.

ołówek niczym nie jest zabezpieczony, nie owijany, nie wyważany...
od wody złuszczył sie tylko lakier z drewienka
ale nic nie pęka... od paru lat...
dzięki braku owijek czy innych plastików bardzo szybko wysycha

ot, taka wersja minimum a działa doskonale i nie zwiewa ;-)

olowek pod wode