[mbank] omyłkowa operacja gotówkowa na KK - jak postąpić, by kosztowała możliwie najmniej?

Data: 2012-08-29 11:30:47
Autor: assembea
[mbank] omyłkowa operacja gotówkowa na KK - jak postąpić, by kosztowała możliwie najmniej?
Moja znajoma pomyliła (!!!) mbankową kartę kredytową z delfinkiem i wypłaciła w bankomacie 100 zł kredytówką. Co zrobić, żeby ją ten błąd jak najmniej kosztował? Rozumiem, że natychmiast spłacić kartę, nadpłacić znajdujące się na razie w blokadach 100 zł + 7 zł prowizji od wypłaty KK z bankomatu. Czy po takiej nadpłacie będzie można używać KK "normalnie", tj. płacąc bezgotówkowo i korzystając z GP? Czy też lepiej czekać z płaceniem KK do wygenerowania się następnego wyciągu?

Data: 2012-08-29 14:14:59
Autor: witek
assembea wrote:
[...]

czy zaplaci to teraz czy po wygenerowaniu wyciagu  to i tak bez znaczenia.
przy wyplacie gotowkowej i tak nalezna oplate sobie nalicza.

wazne by splacic karte do zera, zeby miec pewnosc ze sie nie przeciagnie na nastepny miesiac.
Trzebaby dokladnie poczytac w jakiej kolejnosci rozliczane sa wplaty, zeby splacic mniej niz calosc i jednoczesnie byc pewnym ze splacilo sie ta operacje gotowkowa.

Tak przy okazji. Wpadlem juz na karte, przy ktorej nawet splacenie calosci karty nie uchroni przed naliczaniem odsetek w nastepnym miesiacu.
Po prostu do rozliczenia sa brane dwa miesiace w tyl. I nawet jak w jednym miesiacu splacimy calosc, to w nastepnym i tak pojawia sie jeszcze odsetki. Oczywiscie, zeakladajac ze jakies tam transakcje wpadaja pdo naliczanie odsetek.

Data: 2012-08-29 20:53:36
Autor: m
W dniu 29.08.2012 20:30, assembea pisze:
[...]

Trzebaby wyczytać w regulaminie mBanku w jakiej kolejności są zaliczane wpłaty. Ale nie zdziwiłbym się jakby:
- były zaliczane inaczej niż jest napisane w regulaminie,
- trzeba było spłacić te 100zł + prowizja + wszystkie wykonane wcześniej operacje, łącznie z bezgotówkowymi.

p. m.

Data: 2012-08-29 21:01:37
Autor: Kamil Jońca
assembea <assemblea@interia.pl> writes:

[...]

Na pewno trzeba spłącić wszystko co do tej pory (+ ta gotówka w
blokadach). poczekać aż ta gotówka się rozliczy. (Żeby następna
bezgotówkowa nie wpadła 'przed" gotówką) i to powinno wystarczyć. KJ

Why won't you let me kiss you goodnight?  Is it something I said?
-- Tom Ryan

Data: 2012-08-29 12:39:17
Autor: mucher
On 29 Sie, 21:07, kjo...@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
assembea <assemb...@interia.pl> writes:
> [...]

blokadach). poczekać aż ta gotówka się rozliczy. (Żeby następna
bezgotówkowa nie wpadła 'przed" gotówką) i to powinno wystarczyć.

Zapomnieliście jeszcze dodać "ustawić limit dla transakcji
bezgotówkowych na zero" ;)

BTW - w Aliorze na 100% były spłacane gotówkowe właśnie (przerabiałem
temat na karcie żony).

mucher

Data: 2012-08-29 22:11:32
Autor: MarekZ
Użytkownik "assembea"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8f3eab19-947c-49f1-9fec-9d4b787db3b8@googlegroups.com...

[...]

Zakładam, że na karcie jest normalna sytuacja, nie ma przekroczeń salda, windykacji itd.

Należy:
1) O ile pozostaje jakaś niespłacona kwota z poprzedniego wyciągu, spłaci się ona w pierwszej kolejności. Należy zatem oszacować sobie czy opłaca się to ewentualnie wcześniej spłacić, czy też bardziej opłaca się ponosić koszt odsetek od 100 zł do czasu normalnego terminu spłaty poprzedniego wyciągu (często ta druga opcja będzie korzystniejsza).

2) Należy spłacić po rozliczeniu się transakcji bankomatowej jej kwotę oraz kwotę prowizji powiązanej z ta transakcją, o ile taka zostanie zaksięgowana na rachunku karty.

Nie ma potrzeby spłacania transakcji bezgotówkowych z bieżącego okresu rozliczeniowego - zachowują one swój grace period. Nowe transakcje bezgotówkowe także będą rozliczane z grace periodem.

Warto zwrócić uwagę, że dzienne odsetki od 100 zł to nie więcej niż sześć groszy, tak że podstawą jest niepopadanie w histerię.

Data: 2012-08-30 01:12:41
Autor: Waldek

Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:k1lsb6$j0o$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Warto zwrócić uwagę, że dzienne odsetki od 100 zł to nie więcej niż sześć groszy, tak że podstawą jest niepopadanie w histerię.

I w tym właśnie momencie
powinien nastąpić koniec tegoż  _dramatu_  :D

Data: 2012-08-30 21:35:45
Autor: Grzexs
[...]

Kurtyna?

--
Grzexs

[mbank] omyłkowa operacja gotówkowa na KK - jak postąpić, by kosztowała możliwie najmniej?