on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy

Data: 2011-02-24 13:11:39
Autor: Jaro
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy
On ma pieniadze na rozruch firmy ja mam wiedze aby wykonywac daną prace w firmie.
Czy aby nie doszło w pozniejszym terminie do klotni itp. nieprzyjemnosci,
powinnismy zalozyc oddzielne firmy i kooperowac ze soba czy zalozyc jakas forme
spolki.
Osobiscie wolalbym oddzielne dzialalnosci gospodarcze a dodatkowo jakas umowa
cywilno-prawna w ktorej zawarta bedzie klauzula o dzieleniu sie 50/50.
Cos takiego sie praktykuje i czy to w ogole mozliwe ?
A moze sa lepsze formy aby było na przyszlosc ok.

Data: 2011-02-24 13:13:32
Autor: Arek
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy
W dniu 2011-02-24 13:11, Jaro pisze:
[..]
A moze sa lepsze formy aby było na przyszlosc ok.

Spółka akcyjna.

Ale nie może Was być 2 bo sparaliżuje to Wam działalność.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-02-24 13:15:26
Autor: skowronWYTNIJTO
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy
> A moze sa lepsze formy aby było na przyszlosc ok.

Spółka akcyjna.

Ale nie może Was być 2 bo sparaliżuje to Wam działalność.

zapomnialem wlasnie dopisac ze SA nie wchodzi w gre.

Data: 2011-02-24 13:24:45
Autor: Marek Dyjor
Jaro wrote:
[...]

Generalnie śmierdzi problemami, jak większość zresztą spółek :)

jak macie sie zamiar dzielić pracą?

Data: 2011-02-24 13:43:39
Autor: skowronWYTNIJTO
Jaro wrote:

> [...]

> A moze sa lepsze formy aby było na przyszlosc ok.

Generalnie śmierdzi problemami, jak większość zresztą spółek :)

on nic nie robi tylko wykłada kase, ja zapier...am fizycznie.

Data: 2011-02-24 14:58:42
Autor: PAP2t
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy

jak macie sie zamiar dzielić pracą?

on nic nie robi tylko wykłada kase, ja zapier...am fizycznie.

Jak to spolka uslugowa to na chuj ci wspolnik z kasa?

Data: 2011-02-25 21:58:52
Autor: Koziołek

skowronWYTNIJTO@op.pl napisał:
> jak macie sie zamiar dzielić pracą?

on nic nie robi tylko wykłada kase, ja zapier...am fizycznie.

Znaczy, że co? On kupuje łopatę, ty ryjesz rowy i kasą dzielicie się po
połowie?!

Z harcerskim pozdrowieniem,

Koziołek
--
http://przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2011-02-28 13:27:44
Autor: Jaro
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy

> on nic nie robi tylko wykłada kase, ja zapier...am fizycznie.

Znaczy, że co? On kupuje łopatę, ty ryjesz rowy i kasą dzielicie się po

połowie?!

nie, to ja kupuje łopate za jego pieniadze i dodatkowo ryje rowy.

Data: 2011-02-28 14:40:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 28 Feb 2011, Jaro wrote:

skowronWYTNIJTO@op.pl napisał:

Znaczy, że co? On kupuje łopatę, ty ryjesz rowy
i kasą dzielicie się po połowie?!

  To byłaby spółka komandytowa?

nie, to ja kupuje łopate za jego pieniadze i dodatkowo ryje rowy.

....a to jest cicha ;)
("wkładca" nie jest nigdzie ujawniony jako osoba jakkolwiek
związana z ową działalnością).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-28 17:11:06
Autor: ąćęłńóśźż
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy
Można jeszcze: sprawiedliwie.
Albo: po bratersku.
Itp. itd.
Ćwierkały jaskółki, że najgorsze są...

-- -- -

Data: 2011-02-28 17:13:42
Autor: ąćęłńóśźż
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy
Ależ skąd, za niedługo: on ma wiedzę a ja kase
;-)

-- -- -

Data: 2011-02-24 13:42:42
Autor: mvoicem
(24.02.2011 13:11), Jaro wrote:
[...]

Mi to brzmi jak definicja spółki cywilnej :). Ma ona wiele wad, ale
biorąc pod uwagę że to twój wspólnik wykłada kasę - chyba bym się jej
nie bał.

p. m.

Data: 2011-02-24 14:10:54
Autor: spp
W dniu 2011-02-24 13:42, mvoicem pisze:

[...]

Tym bardziej że w dłuższej perspektywie czasu okaże się że autor wątku ma kasę a wspólnik 'wiedzę'. ;)

--
spp

Data: 2011-02-28 10:12:42
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 24 Feb 2011, mvoicem wrote:

(24.02.2011 13:11), Jaro wrote:
On ma pieniadze na rozruch firmy ja mam wiedze aby wykonywac daną prace w firmie.
[...]
Osobiscie wolalbym oddzielne dzialalnosci gospodarcze a dodatkowo jakas umowa
cywilno-prawna w ktorej zawarta bedzie klauzula o dzieleniu sie 50/50.

Mi to brzmi jak definicja spółki cywilnej :)

  Z poważnym zastrzeżeniem co do oczywistości sposobu podziału zysku :)

  Na mój gust, to brzmi jak (nie zdefiniowana W PRZEPISACH) umowa
spółki cichej.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-24 15:47:53
Autor: Johnny
on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy
Użytkownik "Jaro" idzie na prezesa:

On ma pieniadze,  ja mam wiedze

Rób tak, abyś po pół roku to Ty miał pieniądze, a On wiedzę ;-)

zdroofka Johnny

www.johnny.art.pl kwaśne piwo, kaszana i podejrzanej jakości konina

Data: 2011-02-24 17:04:35
Autor: PioPio
Jaro <skowronWYTNIJTO@op.pl> napisał(a):
[...]

Wydaje mi się, że dość dokładnie opisałeś sytuację w jakiej powołuje się
spółkę komandytową. Zyskami można się łatwo dzielić tylko co będzie jak jednak
te zyski nie pojawią się w takiej ilości jak oczekujecie. Każda spółka to jednak ryzyko. Pzdr
PioPio

Data: 2011-02-24 22:57:18
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-02-24 18:04, PioPio pisze:
[...]

Wręcz modelowy przypadek, rzekłbym.

  Zyskami można się łatwo dzielić

Odpowiadając twórcy wątku - można dzielić prawie dowolnie - w zasadzie tak, jak sie umówicie.

tylko co będzie jak jednak
te zyski nie pojawią się w takiej ilości jak oczekujecie.
Każda spółka to jednak ryzyko.

A to już inna sprawa. Ale cały ten układ, jakby go nie nazwać bedzie jakąś spółką, choćby cichą

Pzdr
PioPio

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-02-25 13:01:40
Autor: .B:artek.
W dniu 24-02-2011 13:11, Jaro pisze:
[...]

Spółka komandytowa wypisz wymaluj.

--
..B:artek.

on ma kase a ja wiedze - jak dzielic zyski firmy