opcja "wycz adowanie baterii" Win8

Data: 2012-12-19 13:33:55
Autor: Kuzan
opcja "wycz adowanie baterii" Win8
Witam !

Posiadam laptop Dell 5110 na ktrym fabrycznie jest zainstalowany Win7 64bit. Jako, e bya okazja, eby zakupi Win8 - zainstalowaem nowy system (upgrade). Wszystkie aplikacje dziaay, ale komputer oglnie lekko zamula (ju na 7mce), wic uyem opcji "odwieanie systemu". Komputer dziaa szybciej, aczkolwiek w panelu sterowania, w opcjach zasilania znikna mi opcja "wycz adowanie baterii" (bardzo przydatna opcja). Czy kto wie jaki sterownik czy oprogramowanie Della jest odpowiedzialne za t opcj ? Na stronie Della si rejestrowaem, szukaem, ale nic nie znalazem :/ Z gry dziki za wszelk pomoc...

Data: 2012-12-19 23:39:03
Autor: Michoo
opcja "wycz adowanie baterii" Win8 [OT]
On 19.12.2012 22:33, Kuzan wrote:
Komputer dziaa szybciej, aczkolwiek w panelu sterowania, w opcjach
zasilania znikna mi opcja "wycz adowanie baterii" (bardzo przydatna
opcja).
Z twoim problemem ci niestety nie pomog, ale mam jedno pytanie - do czego ta opcja? Bo poza oszczdzaniem energii gdy si siedzi na UPSie to nie widz sensu.

Michoo

Data: 2012-12-19 22:50:13
Autor: DooMiniK
On 19/12/2012 22:39, Michoo wrote:
[...]

.... np. eby nie katowa baterii.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-12-20 11:02:51
Autor: Radosław Sokół
opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win 8 [OT]
W dniu 19.12.2012 23:39, Michoo pisze:
Z twoim problemem ci niestety nie pomogę, ale mam jedno pytanie - do czego ta opcja? Bo poza oszczędzaniem energii gdy się siedzi na UPSie to nie widzę sensu.

Bo ciągłe doładowywanie baterii to najprostszy sposób, by ją
zajechać w ciągu 12-24 miesięcy.

Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
zasilaniu sieciowym. Ładuję ją tylko wtedy gdy wiem, że bę-
dę jej potrzebował. Od czterech lat nie straciłem prawie nic
z pojemności, a więc oszczędziłem w ten sposób co najmniej
kilkaset złotych (a może i więcej, bo często zamienniki nie
działają poprawnie dłużej niż rok).

Gdybym miał taką opcję, nie musiałbym wyjmować fizycznie ba-
terii. A jeszcze lepszy byłby *fizyczny* wyłącznik na obudo-
wie, z osobnym panelem z sygnalizacją poziomu naładowania
baterii i trwającego ładowania.

|                 |                                        |

Data: 2012-12-20 11:16:30
Autor: JDX
On 2012-12-20 11:02, Radosław Sokół wrote:
[.....]
Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
zasilaniu sieciowym.
Ale w ten sposób tracisz też (niejako naturalną dla notebooków) funkcję
podtrzymania zasilania w przypadku awarii sieci która IMO jest bardzo
przydatna. No chyba że w miejscu/miejscach pracy masz możliwość wpięcia
się w UPS-a.

Data: 2012-12-20 03:04:12
Autor: Kuzan
opcja "wycz adowanie baterii" Win8 [OT]

Ale w ten sposb tracisz te (niejako naturaln dla notebookw) funkcj

podtrzymania zasilania w przypadku awarii sieci ktra IMO jest bardzo

przydatna. No chyba e w miejscu/miejscach pracy masz moliwo wpicia

si w UPS-a.

Mylisz pojcia, ta usuga wycza adowanie, by "nie katowa baterii", jednake nie pozbawia Ci zasilania z baterii, tj. gdy wyczysz wtyczk z prdu, a opcja adowania baterii jest wyczona, to laptop zacznie korzysta normalnie z baterii (o ile jest naadowana).. To wygodne zwaszcza w wypadku, gdy nie chcesz doadowywa baterii podczas normalnej pracy z komputerem, nie wyjmujc baterii. Zawsze aduj laptopa bez zbdnych obcie, gdy jest wyczony. Podczas pracy z zasilaczem wyczam adowanie baterii (w pracy), w domu korzystam z baterii, doadowuj j jak si wyczerpie, gdy wyczam lapka.

Ale przy Win 8 straciem t opcj, nie dziaaj te przyciski Dellowskie, a strona producenta jest toporna w uytkowaniu lub wywala lub te brakuje plikw na stronie, poraka :( Napisaem do dziau tech support, ale czekam i czekam i czeeeekam....

Data: 2012-12-20 12:28:22
Autor: JDX
On 2012-12-20 12:04, Kuzan wrote:
[.....]
Mylisz pojcia
Nie, nie myl. Mj przedpica napisa wyranie e *wyjmuje* bateri.

Data: 2012-12-21 00:17:14
Autor: Kuzan
opcja "wycz adowanie baterii" Win8 [OT]

[.....]

> Mylisz pojcia

Nie, nie myl. Mj przedpica napisa wyranie e *wyjmuje* bateri.

Wybacz, nie doczytaem.

Data: 2012-12-20 13:38:19
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.12.2012 11:16, JDX pisze:
[...]

Przez ostatnich 10 lat mogę naliczyć *kilka* nieprzewidzia-
nych, niezapowiedzianych wyłączeń zasilania. Więc nie wiem,
skąd ta "przydatność".

Znacznie bardziej prawdopodobna jest utrata danych w wyniku
błędu w programie, w którym się pracuje (czy też awarii
systemu operacyjnego, np. typu niebieski ekran).

Wykorzystanie baterii w komputerze przenośnym jako "UPS" to
*mit*. I to kosztowny mit.

PS. W swoich komputerach stacjonarnych również nie używam
     UPSów. Po prostu zapisuję pracę bardzo regularnie, żeby
     niezależnie od przyczyny jakiejkolwiek awarii nie stra-
     cić danych.

|                 |                                        |

Data: 2012-12-20 14:28:44
Autor: JDX
On 2012-12-20 13:38, Radosław Sokół wrote:
[.....]
Przez ostatnich 10 lat mogę naliczyć *kilka* nieprzewidzia-
nych, niezapowiedzianych wyłączeń zasilania. Więc nie wiem,
skąd ta "przydatność".
Fakt, nieprzewidziane 2-3 godzinne przerwy w zasilaniu to i u mnie
zdarzają się raz na parę lat, ale krótkotrwałe zaniki zasilania to
występują dosyć często. Nie "zauważa" ich sprzęt audio, nie zauważa
telewizor czy też żarówki, ale komputery i router zauważają w wyniku
czego zaliczają restart.

Wykorzystanie baterii w komputerze przenośnym jako "UPS" to
*mit*. I to kosztowny mit.
Mitem to jest raczej to, że jest to kosztowne. :-D Fakt, baterie nie są
za darmo, ale czy są kosztowne (uwzględniając to, że wymienia się je raz
na 2-3 lata)? IMO nie są...

PS. W swoich komputerach stacjonarnych również nie używam
    UPSów. Po prostu zapisuję pracę bardzo regularnie, żeby
    niezależnie od przyczyny jakiejkolwiek awarii nie stra-
    cić danych.

A ja używam i bardzo sobie chwalę. Poza tym nie chodzi też tylko o
"czystą" utratę danych typu utrata części kodu źródłowego, ale też o
możliwość bezpiecznego dokończenia rozpoczętych operacji - mam tu na
myśli grę na GPW, foreksie i pokera online. Zwłaszcza w tych dwóch
ostatnich przypadkach brak zasilania awaryjnego może być całkiem
kosztowny. :-D

Data: 2012-12-20 06:44:16
Autor: Kuzan
opcja "wycz adowanie baterii" Win8 [OT]
Widz Panowie, e na dobre rozgorzaa si dyskusja nt. baterii, a ja tymczasem chciaem poinformowa, i sterownik "Dell Inspiron N5110 Notebook QuickSet Utility A02" to program, ktry rozwiza opisywany przeze mnie problem !

pozdrawiam

Data: 2012-12-30 13:39:31
Autor: Tomek
opcja "wycz adowanie baterii" Win8 [OT]
Dnia Thu, 20 Dec 2012 06:44:16 -0800 (PST), Kuzan napisa(a):

[...]

Mam problem z wyczeniem adowania bateri w dellu vostro 2520 -
w win7 w aplikacji zarzdzania zasilaniem zawarto caej zakadki
umoliwiajcej wczenie tej opcji jest niedostpna - wyszarzona. W
instrukcji uytkownika jest opisana opcja wyczenia adowania z poziomu
biosu - ale w setupie w "advanced" tej jednej opcji brakuje.
Czy kto z vostro 2520 moe potwierdzi?

Data: 2012-12-20 12:18:53
Autor: Michoo
On 20.12.2012 11:02, Radosław Sokół wrote:
[...]

Chyba tylko baterie z wadliwymi kontrolerami (tak jak compaq z przed ~5 lat).

Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
zasilaniu sieciowym. Ładuję ją tylko wtedy gdy wiem, że bę-
dę jej potrzebował. Od czterech lat nie straciłem prawie nic
z pojemności,

Jesteś pewien? Bo afaik to właśnie cykle pełne naładowanie-pełne rozładowanie szkodzą li-ion najbardziej.

a więc oszczędziłem w ten sposób co najmniej
kilkaset złotych (a może i więcej, bo często zamienniki nie
działają poprawnie dłużej niż rok).

Ja przenoszę komputer często korzystając z suspend to ram, jak mogę to podpinam pod zasilacz, ponieważ używałem go na uczelni to przeszedł też naprawdę dużo cykli ładowania-rozładowania, i mój stary komputer wytrzymał 4 lata prawie bez degradacji baterii(może jakieś 20%).

Zakładając, że bym go nie wymienił tylko kupił nową, bardziej pojemną baterię za 380 złotych (i wytrzymał by jeszcze 4 lata co nie jest takie pewne, skoro musiałem mu lutować kartę graficzną) to 8 PLN/miesiąc jest niezłą ceną za komfort jaki daje bateria.

Michoo

Data: 2012-12-20 13:41:39
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.12.2012 12:18, Michoo pisze:
Chyba tylko baterie z wadliwymi kontrolerami (tak jak compaq z przed ~5 lat).

Nie. Zbadane na kilku komputerach różnych producentów, z ostat-
nich 4-8 lat.

Jesteś pewien? Bo afaik to właśnie cykle pełne naładowanie-pełne rozładowanie szkodzą li-ion najbardziej.

Nie robię *pełnych* cykli tak często. Zresztą:

a) tych pełnych cykli bateria jest w stanie wytrzymać co
    najmniej 300-400,

b) jeden pełny cykl szkodzi i tak mniej, niż choćby kilka
    dni pełnego naładowania, szczególnie w podwyższonej
    temperaturze.

Ja przenoszę komputer często korzystając z suspend to ram, [...]

Hibernacja jest lepsza i bezpieczniejsza. S2R zużywa energię
w zastraszającym tempie w porównaniu z hibernacją. S2R uży-
wam tylko jeżeli nie korzystam z komputera przenośnego przez
5-10 minut (zresztą mam ustawionego go tak, że po paru minu-
tach w S2R sam przechodzi w hibernację).

|                 |                                        |

Data: 2012-12-20 20:00:38
Autor: nom

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:kav123$e5s$1node1.news.atman.pl...

[...]

Hibernacja zajmuje miejsce na dysku w przeciwieństwie do S2R i trochę dłużej się uruchamia laptop, ale fakt, nie zużywa wcale energii. :-)

Data: 2012-12-20 19:57:27
Autor: nom

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@grush.one.pl> napisał w wiadomości news:kaunob$4hq$1node1.news.atman.pl...
Bo ciągłe doładowywanie baterii to najprostszy sposób, by ją
zajechać w ciągu 12-24 miesięcy.

A to ciekawa teoria. Ja mam Dell Studio 1555 ponad 4 lata i zawsze "jadę na baterii". W pracy sobie podładuję a w domu "trzyma mi" trochę ponad 2 godziny, co mi wystarcza, bo dłużej siedzieć nie zamierzam, a ile prądu przez ten czas zaoszczędziłem! ;-)

Data: 2012-12-20 19:07:24
Autor: DooMiniK
On 20/12/2012 18:57, nom wrote:

[...]

Zacznij jeszcze robić kupę w pracy - stary, ile ja oszczędzam
na papierze i wodzie! ...a zaraz, wodę mam darmową...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-12-20 13:30:39
Autor: elmer radi radisson
On 2012-12-19 22:33, Kuzan wrote:

[...]

Battery Status w Dell Power Managerze ma mozliwosc zaptaszkowania opcji
zeby nie ladowal aku.

--

memento lorem ipsum

opcja "wycz adowanie baterii" Win8