openonline.pl - cóż za piękna por ażka :)

Data: 2010-05-04 08:19:49
Autor: krzysiek
openonline.pl - cóż za piękna por ażka :)
radekp@konto.pl pisze:
Zalogowałem się pierwszy raz.
1. "Fajnie", że hasło podaje się na następnej stronie po wpisaniu loginu --
dzięki temu nie mogę zapamiętać danych w FF :>

oj, ja bym Ci odradził zapamiętywania haseł w przeglądarkach do wszelakich danych finansowych :)

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 08:37:57
Autor: Kamil Jońca
krzysiek <anonim@mail.net> writes:

radekp@konto.pl pisze:
[...]

Bo?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
According to the latest official figures, 43% of all statistics are

Data: 2010-05-04 10:43:10
Autor: krzysiek
Kamil Jońca pisze:
oj, ja bym Ci odradził zapamiętywania haseł w przeglądarkach do
wszelakich danych finansowych :)

Bo?

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny
- bo da się odczytać te hasełka z firefoxa zewnętrznym programem
- bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 11:12:12
Autor: Kamil Jońca

Kamil Jońca pisze:
oj, ja bym Ci odradził zapamiętywania haseł w przeglądarkach do
wszelakich danych finansowych :)

Bo?

A jeśli ja chcę zapisać hasła tylko do podglądu lokat, czy konta z
<1KPLN do wypłat z bankomatów?

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

To wtedy można przechwycić hasła również w inny sposób.

- bo da się odczytać te hasełka z firefoxa zewnętrznym programem
Jak również zainstalować keyloggera. Wtedy wręcz _bezpieczniej_ jest te
hasła mieć zapamiętane w przeglądarce. Co so KeePass się nie wypowiadam,
bo nie wiem czy on nie symuluje klawiatury.

- bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać
Po co?

KJ
God is real, unless declared integer.

Data: 2010-05-04 11:46:37
Autor: krzysiek
Kamil Jońca pisze:
[...]

Fakt, w przypadku open finance i lokat u nich założonych nie można zrealizować przelewu w inne miejsce.

W przypadku większości banków do wykonania przelewów trzeba podać kod z smsa.

Wyjątek to ING, gdzie obca osoba może zrobić przelew teoretycznie bez potwierdzenia kodem. W praktyce ich algorytm jest dość skomplikowany, który bazuje na cookies, ip, okresów logowań, czynnościach wykonywanych na podstronach, itp.

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

[...]

tak, tylko że w przypadku keyloggera, to w większości przypadków osoba zainteresowana takim hasłem musiałaby sama sobie napisać takiego keyloggera (co w zasadzie nie jest takie trudne ale jednak nie każdy umie) - antywirusy dość często są aktualizowane.

- bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać
Po co?

:)
To zależy od ważności danych.
W przypadku naprawdę ważnych danych osobiście uważam że nie powinno się przechowywać haseł.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 12:06:04
Autor: Kamil Jońca
openonline.pl - cóż za pi ękna porażka :)
krzysiek <anonim@mail.net> writes:

Kamil Jońca pisze:
[...]

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej
kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

Czy możesz łaskawie nie zmieniać tematu?  Co ma "nieodpowiednio
zabezpieczony system" do oddawania do serwisu?

[...]

Taa, jasne. A przyszło Ci do głowy, żeby podpiąć się pod klawiature i
zapisywac wszystko jak leci, a dopiero później ewentualnie próbować
wydobyć interesujące hasło. Rzeczywiście problem.

[...]

Ale wiesz, że 'przestawiasz chorągiewkę'? A w przypadku ważnych danych
to czasami trzeba się zastanowić czy nie zastosować _innego_
zabezpieczenia niż hasło.

KJ

Talk sense to a fool and he calls you foolish.
                -- Euripides

Data: 2010-05-04 13:00:40
Autor: krzysiek
Kamil Jońca pisze:
Taa, jasne. A przyszło Ci do głowy, żeby podpiąć się pod klawiature i
zapisywac wszystko jak leci, a dopiero później ewentualnie próbować
wydobyć interesujące hasło. Rzeczywiście problem.

a o KeyScrambler dla ff słyszał?
IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 13:16:28
Autor: Kamil Jońca

Kamil Jońca pisze:
[...]

Nie ma sprawy. Zainstaluj u mnie ten keyscrambler.

IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik
tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Ale masz jakieś wsparcie?

KJ

Data: 2010-05-05 16:49:53
Autor: radekp@konto.pl
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
Tue, 04 May 2010 13:00:40 +0200, w <hroune$29n$1@news.dialog.net.pl>, krzysiek
<anonim@mail.net> napisał(-a):

IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Ale wiesz, że możesz te hasła zabezpieczyć hasłem głównym do FF?

Data: 2010-05-06 13:46:19
Autor: krzysiek
<anonim@mail.net> napisał(-a):

IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Ale wiesz, że możesz te hasła zabezpieczyć hasłem głównym do FF?

ja wiem, Ty wiesz, ale myślisz że większość użytkowników też wie?
Osobom słabo orientującym się w tematyce komputerowej nie polecę nigdy zapamiętywania haseł gdziekolwiek.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-06 14:25:31
Autor: krzysiek
openonline.pl - cóż za piękna por ażka :)
Kamil Jońca pisze:
Znowu przestawiasz chorągiewkę. Nie rozmawiamy o tym, czy "słabo orientującemu się użytkownikowi" należy
polecać zapisywanie haseł (nb. tu odpowiedź też nie jest taka oczywista)
tylko dlaczego _Mi_ OF to utrudnia.
KJ

zgoda.
Btw. w jednym z lokalnych banków na formularzu logowania system blokuje javascriptem możliwość wklejenia danych. Jako że loginu akurat nie pamiętam - trzymie je w keepasie, to muszę sobie wyłączać javascript na czas wklejenia.
Takie ograniczenie wg. mnie też jest bez sensu.

Krzysiek
www.cashbook.pl

openonline.pl - cóż za piękna por ażka :)