openonline.pl - cóż za piękna porażka :)

Data: 2010-04-30 17:51:48
Autor: radekp@konto.pl
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
Zalogowałem się pierwszy raz.
1. "Fajnie", że hasło podaje się na następnej stronie po wpisaniu loginu --
dzięki temu nie mogę zapamiętać danych w FF :>
2. Próbuję przedłużyć lokatę -- "Spróbuj później". Przez lokaty.open.pl udało
się (i hope).
3. Próbuję drugi raz zalogować się, ale tym razem pokazuje się klawiaturka.
Fajnie, moje hasło, ma 10 znaków, ale system nakazuje wypełnić pole nr 12. :)
Oczywiście nici z zalogowania się.

Raczej dziękuję...

Data: 2010-04-30 11:27:52
Autor: ToRo999
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
Ja mam problem z KK - no chyba ze do tego konta sa inne karty, ale nie
wlicza sie do nich KeepItSimple. Mojej nie widac w openonline.pl
pisalem maila z pytaniem 2 razy to zostalem olany...

Data: 2010-04-30 21:24:36
Autor: Peet
openonline.pl - cóż za piękna por ażka :)
Ja tam jestem zadowolony, odsetki z lokat już rano pokazują w odpowiednich kwotach, o co trudno ostatnimi czasy było na lokaty.open, jak wieczorem dobrze pokazywało to był sukces. Kartę mi dobrze pokazuje.

Data: 2010-04-30 21:59:36
Autor: Valdek
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
<radekp@konto.pl> news:p0vlt51t3bcldvn2pk7jma51fqq3343jkg4ax.com

Raczej dziękuję...

po 7 maja również podziękujesz? :)

Data: 2010-04-30 22:13:50
Autor: Kamil Jońca
"Valdek" <valdek@valdi.pl> writes:

<radekp@konto.pl> news:p0vlt51t3bcldvn2pk7jma51fqq3343jkg4ax.com

Raczej dziękuję...

po 7 maja również podziękujesz? :)
A co ma być 7 maja?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
The only thing worse than X Windows: (X Windows) - X

Data: 2010-04-30 22:19:54
Autor: wiatrak

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87tyqsy9z5.fsfalfa.kjonca...
"Valdek" <valdek@valdi.pl> writes:

<radekp@konto.pl> news:p0vlt51t3bcldvn2pk7jma51fqq3343jkg4ax.com

Raczej dziękuję...

po 7 maja również podziękujesz? :)
A co ma być 7 maja?

Po 7 maja?  8 maja :)

wiatrak

Data: 2010-04-30 22:28:33
Autor: Valdek
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
"Kamil Jońca" news:87tyqsy9z5.fsfalfa.kjonca

> po 7 maja również podziękujesz? :)

A co ma być 7 maja?

lokaty.open.pl przestają działać, jedyny podgląd itp. będzie przez
openonline.pl

Data: 2010-05-01 15:33:42
Autor: witrak()
On 2010-04-30 22:28, Valdek wrote:
[...]

A gdzie to podano do wiadomości ?
Przecież ten nowy system logowania jest tragiczny !
Keepass z nim nijak nie chce działać...

witrak()

Data: 2010-05-01 17:54:37
Autor: Valdek
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
"witrak()" news:4bdc2dc5$0$2583$65785112news.neostrada.pl

A gdzie to podano do wiadomości ?

W e-mailu od openfinance. Moja luba i ja dostaliśmy je wczoraj.
Jego treść:

"
Witaj Waldemar,

Informujemy, że w dniu 21 kwietnia 2010 r. ruszył nowy serwis bankowości
internetowej Open Finance dostępny pod adresem www.openonline.pl.

Jednocześnie zawiadamiamy, iż od dnia 7 maja 2010 r. portfel Twoich
produktów finansowych będziesz mógł obsługiwać jedynie za pośrednictwem
nowego serwisu. Strona lokaty.open.pl zostanie zastąpiona serwisem
www.openonline.pl.

Już dziś możesz zalogować się w nowym serwisie przy użyciu loginu i hasła, z
których korzystałeś do tej pory. W nowym serwisie znajdziesz wiele
funkcjonalności, które pomogą Ci zarządzać finansami online bez potrzeby
kontaktu z naszą infolinią.

Pozdrawiamy,
Zespół openonline.pl

"

Przecież ten nowy system logowania jest tragiczny !

Idzie się przyzwyczaić.
Ja osobiście mam u nich tylko lokaty, więc może i tym samym jest mi łatwiej
przestawić się ze starego serwisu tj. lokaty.open.pl

Keepass z nim nijak nie chce działać...

tzn?

Data: 2010-05-01 21:28:19
Autor: witrak()
On 2010-05-01 17:54, Valdek wrote:
[...]

Przygotowałem zmienioną do dwustronicowego sposobu logowania sekwencję w keepasie, ale jej wywołanie powoduje, że dane wpisują się nie tam, gdzie trzeba, a po paru próbach sesja przełącza się na hasło maskowane a wtedy d.blada, bo nic już nie pójdzie z automatu...

Pozdr.

witrak()
PS. czy Valdek = Valdi ?

Data: 2010-05-02 09:23:48
Autor: Valdek
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
"witrak()" news:4bdc80e1$0$19179$65785112news.neostrada.pl

[...]

jak to wpisują się nie tam gdzie trzeba?
Czy masz hasło składające się z cyfr i liter?

witrak()
PS. czy Valdek = Valdi ?

Si Senior! :)

Data: 2010-05-02 13:53:37
Autor: witrak()
On 2010-05-02 09:23, Valdek wrote:
[...]

To ja wole Valdi :-)

witrak()

Data: 2010-05-02 16:13:24
Autor: kashmiri
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
witrak() <witrak@hotmail.com> dared to write:
On 2010-05-02 09:23, Valdek wrote:
[...]

Dołączam się. Tradycji się nie zmienia, tożsamości tym bardziej.
Chyba że się ucieka przed prawem ;)

Data: 2010-05-02 16:55:10
Autor: Valdek
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
"kashmiri" news:hrjq97$nh8$1news.onet.pl

Dołączam się. Tradycji się nie zmienia, tożsamości tym bardziej.
Chyba że się ucieka przed prawem ;)

A co mi tam, jak już we dwóch na mnie siadacie to ten post jest ostatnim od
Valdka.
Valdi robi come back :)

Data: 2010-05-03 00:11:46
Autor: kashmiri
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
Valdek <valdek@valdi.pl> dared to write:
[...]

Witaj z powrotem, Valdi! Piję Twoje zdrowie gruzińskim wytrawnym :)

k.

Data: 2010-05-03 09:52:40
Autor: Valdi
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
"kashmiri" news:hrkma2$1g3$1news.onet.pl

Witaj z powrotem, Valdi!

Zjawiam się niestety tutaj tylko na chwilę. Od środy na nowo trzeba będzie
zarabiać pieniądze i odstawić komputerek na półkę :)

Piję Twoje zdrowie gruzińskim wytrawnym :)

To i ja pozwolę sobie przechylić ze dwie flaszeczki kapucyna po południu, po
lekkim obiadku :)

:)

Data: 2010-05-02 16:54:23
Autor: Valdek
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
"witrak()" news:4bdd67ce$0$17106$65785112news.neostrada.pl

To ja wole Valdi :-)

He he he skończy się urlopek, zacznie się na nowo zapierdzielanko po 19
godzin na dobę przez przynajmniej dwa miesiące i kolejny tygodniowy urlopek,
to dołożę wszelkich starań aby wrócić do starego nicka :)
Od środy znowu do kieratu zarabiać $ :) :(

Data: 2010-05-04 08:19:49
Autor: krzysiek
radekp@konto.pl pisze:
Zalogowałem się pierwszy raz.
1. "Fajnie", że hasło podaje się na następnej stronie po wpisaniu loginu --
dzięki temu nie mogę zapamiętać danych w FF :>

oj, ja bym Ci odradził zapamiętywania haseł w przeglądarkach do wszelakich danych finansowych :)

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 08:37:57
Autor: Kamil Jońca
krzysiek <anonim@mail.net> writes:

radekp@konto.pl pisze:
[...]

Bo?
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
According to the latest official figures, 43% of all statistics are

Data: 2010-05-04 10:43:10
Autor: krzysiek
Kamil Jońca pisze:
oj, ja bym Ci odradził zapamiętywania haseł w przeglądarkach do
wszelakich danych finansowych :)

Bo?

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny
- bo da się odczytać te hasełka z firefoxa zewnętrznym programem
- bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 11:12:12
Autor: Kamil Jońca

Kamil Jońca pisze:
oj, ja bym Ci odradził zapamiętywania haseł w przeglądarkach do
wszelakich danych finansowych :)

Bo?

A jeśli ja chcę zapisać hasła tylko do podglądu lokat, czy konta z
<1KPLN do wypłat z bankomatów?

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

To wtedy można przechwycić hasła również w inny sposób.

- bo da się odczytać te hasełka z firefoxa zewnętrznym programem
Jak również zainstalować keyloggera. Wtedy wręcz _bezpieczniej_ jest te
hasła mieć zapamiętane w przeglądarce. Co so KeePass się nie wypowiadam,
bo nie wiem czy on nie symuluje klawiatury.

- bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać
Po co?

KJ
God is real, unless declared integer.

Data: 2010-05-04 11:46:37
Autor: krzysiek
Kamil Jońca pisze:
[...]

Fakt, w przypadku open finance i lokat u nich założonych nie można zrealizować przelewu w inne miejsce.

W przypadku większości banków do wykonania przelewów trzeba podać kod z smsa.

Wyjątek to ING, gdzie obca osoba może zrobić przelew teoretycznie bez potwierdzenia kodem. W praktyce ich algorytm jest dość skomplikowany, który bazuje na cookies, ip, okresów logowań, czynnościach wykonywanych na podstronach, itp.

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

[...]

tak, tylko że w przypadku keyloggera, to w większości przypadków osoba zainteresowana takim hasłem musiałaby sama sobie napisać takiego keyloggera (co w zasadzie nie jest takie trudne ale jednak nie każdy umie) - antywirusy dość często są aktualizowane.

- bo wszelakie hasła powinno się zapamiętywać
Po co?

:)
To zależy od ważności danych.
W przypadku naprawdę ważnych danych osobiście uważam że nie powinno się przechowywać haseł.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 12:06:04
Autor: Kamil Jońca
openonline.pl - cóż za pi ękna porażka :)
krzysiek <anonim@mail.net> writes:

Kamil Jońca pisze:
[...]

- bo możesz mieć nieodpowiednio zabezpieczony system operacyjny

tylko, że tu jeszcze dodatkowo dochodzi problem przy ewentualnej
kradzieży sprzętu, już nie wspomnę o oddaniu go do jakiegoś serwisu.

Czy możesz łaskawie nie zmieniać tematu?  Co ma "nieodpowiednio
zabezpieczony system" do oddawania do serwisu?

[...]

Taa, jasne. A przyszło Ci do głowy, żeby podpiąć się pod klawiature i
zapisywac wszystko jak leci, a dopiero później ewentualnie próbować
wydobyć interesujące hasło. Rzeczywiście problem.

[...]

Ale wiesz, że 'przestawiasz chorągiewkę'? A w przypadku ważnych danych
to czasami trzeba się zastanowić czy nie zastosować _innego_
zabezpieczenia niż hasło.

KJ

Talk sense to a fool and he calls you foolish.
                -- Euripides

Data: 2010-05-04 13:00:40
Autor: krzysiek
Kamil Jońca pisze:
Taa, jasne. A przyszło Ci do głowy, żeby podpiąć się pod klawiature i
zapisywac wszystko jak leci, a dopiero później ewentualnie próbować
wydobyć interesujące hasło. Rzeczywiście problem.

a o KeyScrambler dla ff słyszał?
IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 13:16:28
Autor: Kamil Jońca

Kamil Jońca pisze:
[...]

Nie ma sprawy. Zainstaluj u mnie ten keyscrambler.

IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik
tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Ale masz jakieś wsparcie?

KJ

Data: 2010-05-05 16:49:53
Autor: radekp@konto.pl
openonline.pl - cóż za piękna porażka :)
Tue, 04 May 2010 13:00:40 +0200, w <hroune$29n$1@news.dialog.net.pl>, krzysiek
<anonim@mail.net> napisał(-a):

IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Ale wiesz, że możesz te hasła zabezpieczyć hasłem głównym do FF?

Data: 2010-05-06 13:46:19
Autor: krzysiek
<anonim@mail.net> napisał(-a):

IMO zapisując hasła w firefoxie to tak jakbyś utworzył sobie plik tekstowy na dysku z tymi hasłami.

Ale wiesz, że możesz te hasła zabezpieczyć hasłem głównym do FF?

ja wiem, Ty wiesz, ale myślisz że większość użytkowników też wie?
Osobom słabo orientującym się w tematyce komputerowej nie polecę nigdy zapamiętywania haseł gdziekolwiek.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-06 14:25:31
Autor: krzysiek
openonline.pl - cóż za piękna por ażka :)
Kamil Jońca pisze:
Znowu przestawiasz chorągiewkę. Nie rozmawiamy o tym, czy "słabo orientującemu się użytkownikowi" należy
polecać zapisywanie haseł (nb. tu odpowiedź też nie jest taka oczywista)
tylko dlaczego _Mi_ OF to utrudnia.
KJ

zgoda.
Btw. w jednym z lokalnych banków na formularzu logowania system blokuje javascriptem możliwość wklejenia danych. Jako że loginu akurat nie pamiętam - trzymie je w keepasie, to muszę sobie wyłączać javascript na czas wklejenia.
Takie ograniczenie wg. mnie też jest bez sensu.

Krzysiek
www.cashbook.pl

Data: 2010-05-04 08:29:41
Autor: Rafal M
On 30 Kwi, 17:51, "rad...@konto.pl" <rad...@konto.pl> wrote:
[...]

Wie ktos moze, jak dlugo sie teraz czeka na potwierdzenie zlecenia
zalozenia lokaty wraz z numerem rachunku do wplaty?
Lokate zakladalem przez ten nowy serwis.

Pozdrawiam
Rafal

openonline.pl - cóż za piękna porażka :)