operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy

Data: 2009-08-26 21:40:10
Autor: yapann
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
Czy wycena nieruchomości (dla banku) u każdego rzeczoznawcy zawsze kosztuje tyle samo i przebiega tak samo (te same dokumenty)?
dzięki za info

Data: 2009-08-26 21:46:12
Autor: ąćęłńóśźż
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
Nie, warto negocjowac.
JaC

-- -- -

Czy wycena nieruchomości u każdego rzeczoznawcy zawsze kosztuje tyle samo i przebiega tak samo?

Data: 2009-08-26 22:05:21
Autor: yapann
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h743e0$6n2$1news.wp.pl...
Nie, warto negocjowac.

jakieś widełki?

Data: 2009-08-26 22:54:40
Autor: Paweł
operat szacunkowy i ogĂłlnie rzeczoznawcy
yapann wrote:

jakieś widełki?

zadzwon do okolicznych agencji nieruchomosci i spytaj o koszt
wyceny mieszkania :) bedziesz mial widelki jak znalazl.
z pewnoscia bedzie taniej niz z banku.

Data: 2009-08-27 10:07:47
Autor: ąćęłńóśźż
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
Proszę bardzo 400-1500 zł za to samo.
JaC

-- -- -

jakieś widełki?

Data: 2009-08-27 10:40:32
Autor: kris

Użytkownik "yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:h73ppb$4f3$1node1.news.atman.pl...
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości news:h743e0$6n2$1news.wp.pl...
Nie, warto negocjowac.

jakieś widełki?
,

Mieszxkanie:

od 300zł do 1500zł

Ceny różne- wartości nieruchomości tez się beda różnić;))
Ale nie ma tu prostego przełożenia;))

Krzysiek

Data: 2009-08-26 22:07:37
Autor: yapann
Użytkownik "yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:h73oa9$46v$1node1.news.atman.pl...
Czy wycena nieruchomości (dla banku) u każdego rzeczoznawcy zawsze kosztuje tyle samo i przebiega tak samo (te same dokumenty)?
dzięki za info

dodam, że bank polecił swojego rzeczoznawcę - jak dla mnie kompletną porażkę i niekompetencję
zamierzam znaleźć innego, stądteż minimum rozeznania będzie mi potrzeba

Data: 2009-08-27 10:10:49
Autor: ąćęłńóśźż
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
Bank ma zwykle listę kilkudziesięciu reczoznawców.
Poza tym rzeczoznawaca majątkowy to zawód wpisany na liste (poszukasz przez stronę Min. Infrastruktury), zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami, i bank nie może nie uznać innego, bo równie dobrze mógłby nie uznać innego niż "swój" notariusza".
Natomiast bank może dołączyć dodatkowe oświadczenie wg swojego wzoru o zasadach sporzadzania wyceny.
JaC

-- -- -

zamierzam znaleźć innego, stądteż minimum rozeznania będzie mi potrzeba

Data: 2009-08-27 10:24:36
Autor: RobertS
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
  > dodam, że bank polecił swojego rzeczoznawcę - jak dla mnie kompletną
porażkę i niekompetencję
zamierzam znaleźć innego, stądteż minimum rozeznania będzie mi potrzeba

polecił czy narzucił?

RobertS

Data: 2009-08-27 22:55:33
Autor: yapann
operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:h75fsq$3163$5opal.icpnet.pl...
polecił czy narzucił?
polecił.

i się na szczęście nie upiera.
ps: z wstępnych telefonicznych rozmów z rzeczoznawcami - są oni zdecydowanie różnej jakości :>

Data: 2009-08-28 09:04:32
Autor: kris

Użytkownik "yapann" <yapann@odwa.pl> napisał w wiadomości news:h76h2q$ftb$1node1.news.atman.pl...
[...]

Po co Tobie "jakość" operatu;))
Interesuje Ciebie tylko jeden pkt w sumie- wartość rynkowa. Reszta to kilka kartek z tabelkami do niczego Tobie niepotrzebnych.;))

Krzysiek

Data: 2009-08-28 18:15:46
Autor: Pete
operat szacunkowy i ogĂłlnie rzeczoznawcy
W dniu 28.08.09 09:04, kris pisze:
UÂżytkownik "yapann"<yapann@odwa.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści
UÂżytkownik "RobertS"<bob75@xpostx.pl>  napisaÂł w wiadomoÂści
poleciÂł czy narzuciÂł?
poleciÂł.

i siĂŞ na szczĂŞÂście nie upiera.
ps: z wstĂŞpnych telefonicznych rozmĂłw z rzeczoznawcami - sÂą oni
zdecydowanie ró¿nej jakoœci :>

Po co Tobie "jakoœÌ" operatu;))
Interesuje Ciebie tylko jeden pkt w sumie- wartoœÌ rynkowa.

I ta zależy zapewne od jakości ;)

Właśnie we Wrocku jest aktualny temat działki pod węzeł komunikacyjny przy nowym stadionie na Euro2012.

Rzeczoznawcy miejscy wyceniają ją na 3,5 mln PLN, rzeczoznawcy właścicieli - na 7 mln PLN.

IMHO zamiast tych wszystkich rzeczoznawców-darmozjadów wprowadziliby podatek katastralny i problem byłby rozwiązany...

--
Pete

Data: 2009-08-30 10:31:37
Autor: Kris

Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:h78vre$f2k$1news.dialog.net.pl...

I ta zależy zapewne od jakości ;)

Tu nie jakość ma znaczenie.
Tu znaczenia ma to czy z rzeczoznawcą można się dogadać;))- po ludzku, po prostu;)))

Właśnie we Wrocku jest aktualny temat działki pod węzeł komunikacyjny przy nowym stadionie na Euro2012.

Rzeczoznawcy miejscy wyceniają ją na 3,5 mln PLN, rzeczoznawcy właścicieli - na 7 mln PLN.

No właśnie- każda ze stron dogadała się ze swoim rzeczoznawcą.

Kris

Data: 2009-08-30 11:55:01
Autor: Pete
W dniu 30.08.09 10:31, Kris pisze:

[...]

To w takim razie po co "rzeczoznawca"?
Katastrat załatwiłby takie wątpliwości....

[...]

W takim razie, ja ją wycenię na dowolną kwotę za 10% wynagrodzenia "rzeczoznawcy".

I będzie miał ten operat taką samą wartość, czyli żadną.

--
Pete

Data: 2009-08-30 12:22:36
Autor: Kris

Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości news:h7di9h$2ph$1news.dialog.net.pl...
W dniu 30.08.09 10:31, Kris pisze:

To w takim razie po co "rzeczoznawca"?
Katastrat załatwiłby takie wątpliwości....

I będzie miał ten operat taką samą wartość, czyli żadną.

Niestety masz racje. Ja widziałem dwa operaty robione przez tego samego rzeczoznawce dla tej samej nieruchomości. Wyceny różniły sie znacznie. Wartośc w pierwszym operacie była zbyt niska dla banku to rzeczoznawca dokonał popraweki w oinnym oddziale tej samej instytucji finansowej złożono kolejny wniosek z operatem na wyższą kwote.
Jaja jak berety. Różniła się kwota i były podane inne przykładowe transakcje.
No ale tak to u nas jest że musza być licencjonowani rzeczoznawcy, certyfikatorzy, inspektorzy itp.
Takie polskie piekiełko.

Kris

operat szacunkowy i ogólnie rzeczoznawcy