opieka nad chorym cz艂onkiem rodziny / wolno艣 膰 wyboru kto ...

Data: 2013-01-21 23:31:13
Autor: valdoozz
opieka nad chorym cz艂onkiem rodziny / wolno艣 膰 wyboru kto ...
Witam,

Mam nast臋puj膮cy problem o kt贸rym ju偶 pisa艂em wcze艣niej ale by膰 mo偶e bardzo pobie偶nie na艣wietli艂em moj膮 sytuacj臋 przez co w膮tek zosta艂 skomentowany tylko przez 2 u偶ytkownik贸w, a moja ciekawo艣膰 niezaspokojona.

Ot贸偶 pozostaj膮 nas we wsp贸lnym gospodarstwie domowym trzy osoby, tj. ojciec, moja chora mama oraz ja. Mamy ma 1 grup臋 inwalidzk膮 i wymaga opieki. Do tej pory bra艂em urlop wypoczynkowy aby jecha膰 z ni膮 do specjalisty w Poznaniu, a zamieszkujemy ok 120km od Poznania. Mama bierze udzia艂 w programie i wymaga si臋 od niej aby co 4 tygodnie pojawia艂a si臋 u lekarza. M贸j ojciec prowadzi w艂asn膮 dzia艂alno艣膰 gospodarcz膮, a ja jestem zatrudniony na umow臋 o prac臋 na czas nieokre艣lony.

w/g przepis贸w "...gdy w okresie sprawowania opieki b臋dzie zamieszkiwa艂 z osob膮 chor膮 oraz nie b臋dzie innych cz艂onk贸w rodziny mieszkaj膮cych razem z tym rodzicem, kt贸rzy b臋d膮 w stanie zapewni膰 opiek臋. Za cz艂onk贸w rodziny uwa偶a si臋 ma艂偶onka, rodzic贸w, te艣ci贸w, dziadk贸w, wnuki, rodze艅stwo oraz dzieci starsze ni偶 14-letnie, kt贸rzy pozostaj膮 we wsp贸lnym gospodarstwie domowym z ubezpieczonym."

Moje pytanie jest takie: Jak wytypowa膰 kto ma prawo wzi膮膰 opiek臋? W/g mnie to od nas zale偶y (ode mnie i ojca) kt贸ry z nas i kiedy zapewni opiek臋 w danym dniu wyjazdu (albo w ka偶dym innym dni) nad matk膮.

Ksi臋gowa/kadrowa, czy jak j膮 zwa膰 - inna krowa z tych wysoko-pierdz膮cych, twierdzi, i偶 ja nie mam prawa, gdy偶 ojciec mo偶e zapewni膰 opiek臋. Wi臋c jak to jest w przypadku os贸b prowadz膮cych dzia艂alno艣膰? Czy to ma znaczenie na jakich warunkach, kto艣 jest zatrudniony je艣li op艂aca ZUS?

B臋d臋 zobowi膮zany je艣li pokomentujecie troch臋 :-)
Pzdrw

opieka nad chorym cz艂onkiem rodziny / wolno艣 膰 wyboru kto ...