Data: 2018-04-26 12:11:18 | |
Autor: Marcin Debowski | |
opinie | |
On 2018-04-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Mgła do samej ziemi, chmury, widzialność 50 m. Do zapasowego lotniska 800 km a paliwa resztki. Na ile taki scenariusz jest realny? Jakoś mi to brzmi dziwnie szczególnie w kontekscie wcześniejszej dyskusji o mozolnym planowaniu lotów... -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 05:17:54 | |
Autor: Bruno | |
opinie | |
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 14:11:20 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
On 2018-04-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:Po drodze dowiadujesz się, że na lotnisku podstawowym nie wylądujesz. Lecisz na zapasowe, a w międzyczasie warunki na zapasowym także się pogarszają. Paliwa na lot na następne lotnisko może nie starczyć. To spotkało pilotów Air India: http://avherald.com/h?article=46e20f3a -- Bruno |
|
Data: 2018-04-26 12:43:16 | |
Autor: Marcin Debowski | |
opinie | |
On 2018-04-26, Bruno <brunoj@interia.pl> wrote:
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 14:11:20 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał: On Feb 24th 2017 India's Aircraft Accident Investigation Bureau (IAAIB) released their final report concluding the probable causes of the accident were: - The flight crew made an erroneous decision of diverting & continuing to an airfield with reducing visibility. [..] Czyli coś jednak jakby nie klika, bo inaczej do czego tu piją? Po drodze bliżej była Agra, może do tego? Dodatkowo z cytowanego fragmenu wynika, że musieli wiedzieć, że w Jaipurze jest zła widoczność. Jakies są normy ilości paliwa, tzn. nadwyzki? Samolot był 5h w locie gdy dotarł do Deli. Czy to normalne, że przy przeleceniu dalszych 125nm ma puste baki? -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 05:57:53 | |
Autor: Bruno | |
opinie | |
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 14:43:16 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
On 2018-04-26, Bruno <brunoj@interia.pl> wrote:Normy jak najbardziej są, pytanie tylko czy właściwe lub czy właściwie stosowane. W 2012 roku oberwało się za to Ryanair: https://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/hiszpanskie-sledztwo-ryanair-zabiera-zbyt-malo-paliwa,271089.html http://www.dailymail.co.uk/news/article-2206322/Ryanair-ordered-review-fuel-policy-making-THREE-emergency-landings-planes-ran-out.html -- Bruno |
|
Data: 2018-04-26 16:56:47 | |
Autor: J.F. | |
opinie | |
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:EPjEC.27230$Ng6.6957@fx02.ams1...
On 2018-04-26, Bruno <brunoj@interia.pl> wrote: Po drodze dowiadujesz się, że na lotnisku podstawowym nie wylądujesz. Lecisz na zapasowe, a w międzyczasie warunki na zapasowym także się pogarszają. Paliwa na lot na następne lotnisko może nie starczyć. [..] Czyli coś jednak jakby nie klika, bo inaczej do czego tu piją? Po drodze Jakies są normy ilości paliwa, tzn. nadwyzki? Samolot był 5h w locie Troche. Kazdy nadmiar paliwa, to dodatkowe spozycie na jego transport. Byc moze przekroczenie masy startowej, jesli ladunek ciezki. I wieksze zuzycie silnikow przy starcie. Czasem sprawa ceny - jesli w porcie startowym paliwo drogie. Sa jakies przepisy na niezbedny zapas - jak widac nie zarzucaja im zbyt malej ilosci. Choc 5 % zapasu ... wydaje mi sie niebezpiecznie malo. Tylko ze tam nie zabraklo paliwa - mieli jeszcze 2.4t przy ladowaniu. Zdaje sie, ze kalkulacje nie uwzgledniaja paliwa na pokladzie - zapas byl znacznie wiekszy niz 500kg Dopiero na trzecie zapasowe mogloby zabraknac. J. |
|
Data: 2018-05-13 18:32:00 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
opinie | |
J.F. pisze:
Sa jakies przepisy na niezbedny zapas - jak widac nie zarzucaja im zbyt Dolot na najdalsze z zadeklarowanych w planie lotu lotnisk zapasowych plus czterdzieści minut lotu. Bez tej ilości paliwa nie wolno samolotowi komunikacyjnemu wystartować. -- Darek |
|
Data: 2018-05-14 06:07:53 | |
Autor: Marcin Debowski | |
opinie | |
On 2018-05-13, Dariusz K Ładziak <dariusz.ladziak@neostrada.pl> wrote:
J.F. pisze: To sie liczy z wiatrem czy bez? -- Marcin |
|
Data: 2018-04-26 16:29:37 | |
Autor: J.F. | |
opinie | |
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:GljEC.5004$bS6.4998@fx14.ams1...
On 2018-04-26, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Mgła do samej ziemi, chmury, widzialność 50 m. Do zapasowego lotniska Na ile taki scenariusz jest realny? Jakoś mi to brzmi dziwnie No wiesz - masz paliwa na zapasowa godzine, a to akurat 800km :-) Moze miales na 2h, ale pogoda godzine zezarla. Tak czy inaczej ... tez mi sie wydaje, ze nie ma sie czym chwalic - skoro jest taka sytuacja, to trzeba bylo nie startowac, bo bylo za malo paliwa :-P I w d* miec "zalecenia" kierownictwa linii - ze trzeba oszczedzac, ze kazda tona niepotrzebnego zapasu to koszta, ze nie wolno wysadzac pasazerow przed startem, bo sie paliwo nie zmiesci - ma byc, k*, bezpiecznie :-P J. |