Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   opinie wbrew "trendowi"

opinie wbrew "trendowi"

Data: 2010-04-13 03:24:26
Autor: p47
opinie wbrew "trendowi"
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)

"Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania, i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot, nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/godz."

A to już tylko moje refleksje:
Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać, co sie aktualnie na ziemi dzieje i to oni znają najlepiej lokalne uwarunkowania i np. mozliwosci aparatury lotniskowej i swoje umiejetności.
Dlatego to ONI, gdy uznają, że warunki np. meteo są takie, ze lądowanie byłoby nadmienie niebezpieczne to mają OBOWIĄZEK wydac pilotom KAŻDEGO samolotu komendę " lądowac zabraniam, lotnisko zamknięte". Tego  zakazu załodze polskiego samolotu nie wydali!
Natomiast oni, jak sami przyznają, jedynie REKOMENDOWALI, PROPONOWALI  (my predłagali) udać się na inne lotnisko, co w języku lotniczym oznacza " lądować ZEZWALAM, ale informuję, że warunki są trudne, więc radzę ci polecieć gdzieś indziej. Jesli jednak chcesz lądować, to DROGA WOLNA, - na lądowanie masz moją ZGODĘ"
Przy takiej komendzie piloci najczęściej podejmują właśnie jednorazowo próbę lądowania (dokładnie tak jak załoga naszego samolotu) i  jedynie, jesli do wysokości decyzji pasa nie zobaczą to  dopiero wówczas z lądowania rezygnują. Niestety wszystko wskazuje, że byli przekonani, ze są dużo wyżej, niz faktycznie byli, co jest niezrozumiałe (złe informacje, błąd instrumentów??), albo  inz. pil. Drozdowicz ma racje co do awarii samolotu na podejsciu.
Jesli przyczyna wypadku była faktycznie bardzo gęsta mgła i nie było warunków do lądowania to nie PILOT, a KONTROLERZY spowodowali wypadek, ale i tak sytuacja jest b. niejasna (TU-154M ma 3 systemy wysokościomierzy i sygnalizację dźwiekowa wysokości decyzji!)!!!


p47

PS.
Filmy i pamieci telefonów na których zarejestrowano przebieg zdarzeń Rosjanie od razu siłowo skonfiskowali.
Natychmiast po katastrofie zaczęli oni w mediach propagowac wersje o winie polskich pilotów przymuszanych rzekomo do lądowania, tak, że az 4 razy do niego podchodzili. Potem dodali informacje, ze nie znali rosyjskiego. Wszystko to okazało sie nieprawdą. Mimo to  niektórzy tu skwapliwie tez usilnie to propagowali/propagują i już 3 godz. po tragedii "wiedzieli", ze podejrzenie spisku to "paranoja" i nalezy go odrzucić.  Nie twierdzę, że to spisek, ale niczego nie mozna w tak niejasnej sytuacji wykluczać.

Data: 2010-04-13 04:38:35
Autor: saturn5
przestan wypisywac dyrdymaly..

Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać, co sie aktualnie na ziemi dzieje i to oni znają najlepiej lokalne uwarunkowania i np. mozliwosci aparatury lotniskowej i swoje umiejetności.
Dlatego to ONI, gdy uznają, że warunki np. meteo są takie, ze lądowanie byłoby nadmienie niebezpieczne to mają OBOWIĄZEK wydac pilotom KAŻDEGO samolotu komendę " lądowac zabraniam, lotnisko zamknięte". Tego  zakazu załodze polskiego samolotu nie wydali!

Znowu pieprzysz. Juz ci w innym miejscu pisalem ze jest to absolutne
blabolenie kogos pijanego kto nie ma bladego pojecia o temacie. Jest dokladnie
odrwotnie - wlasnie pilot ma duzo lepsza ocene sytuacji bo pogoda od strony
jego podejscia moze byc inna od tej mierzonej (RVR). Kontroler nie ma prawa
powiedziec "zabraniam ladowac" i nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na
mgle. Tak jest na calym swiecie w lotnictwie. Wez sobie mlotek gumowy i puknij
sie nim dobrze w glowe lub conajmniej zrob sobie podstawowy kurs pilotazu i
nie zasmiecaj tego forum w celu dezorientacji tutejszej publiki.

--


Data: 2010-04-13 16:50:23
Autor: pIOTER
przestan wypisywac dyrdymaly..
aby sie puknac mlotkiem w glowe to wpierw trzeba miec glowe

pIOTER

Data: 2010-04-13 18:36:26
Autor: p47
przestan wypisywac dyrdymaly..

Użytkownik "saturn5 " <saturn5@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hq0sgb$4ob$1inews.gazeta.pl...

Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać,
co sie aktualnie na ziemi dzieje i to oni znają najlepiej lokalne
uwarunkowania i np. mozliwosci aparatury lotniskowej i swoje umiejetności.
Dlatego to ONI, gdy uznają, że warunki np. meteo są takie, ze lądowanie
byłoby nadmienie niebezpieczne to mają OBOWIĄZEK wydac pilotom KAŻDEGO
samolotu komendę " lądowac zabraniam, lotnisko zamknięte". Tego  zakazu
załodze polskiego samolotu nie wydali!

Znowu pieprzysz. Juz ci w innym miejscu pisalem ze jest to absolutne
blabolenie kogos pijanego kto nie ma bladego pojecia o temacie.



Cóż, wychodzi na to, że twierdzisz, iż dowódca 36 PSLT nie zna się na lotnictwie i do tego był pijany, -to co napisałem to jest jego opinia...
No ale napewno ty jestes od niego lepszym fachowcem, bo podobno cessną przeleciałes się, a na pewno na PC-cie symulatorem;-)


Jest dokladnie
odrwotnie - wlasnie pilot ma duzo lepsza ocene sytuacji bo pogoda od strony
jego podejscia moze byc inna od tej mierzonej (RVR). Kontroler nie ma prawa
powiedziec "zabraniam ladowac" i nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na
mgle. Tak jest na calym swiecie w lotnictwie.

Koniecznie tu dodaj, że fakt, iż chyba wszyscu zetknęli się z odwoływaniem chocby lotów komunikacyjnych w okreslonych warunkach pogodowych i a takze wciąż często zdarzające się komunikaty na tablicach informacyjnych rozmaitych lotnisk, ze lot odwołany, albo będzie opóźniony , gdyż LOTNISKO docelowe samolotów z powodów panującej na nim pogody nie przyjmuje ( a więc jest dla lądowań ZAMKNIĘTE) to jedynie przypadki licznych , masowych złudzeń optycznych;-)


Wszak ty wiesz lepiej, -,  "na całym świecie" (...)"nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na  mgłę"  ..;-)


A juz pogląd, iż decyzję o zamknieciu lotniska podejmuje za kazdym razem nie kontrola, a pilot, bo to rzekomo on ma "duzo lepsza ocene sytuacji bo pogoda od strony  jego podejscia moze byc inna od tej mierzonej (RVR). " to juz w ogóle nie wymaga komentarza..
;-)

p47

PS. Pilot istotnie, tak jak pisałem, sam podejmuje decyzję, gdy kontrola NIE ZABRANIA mu ladować, a jedynie doradza, proponuje lot na inne lotnisko. Tak było w rozpatrywanym przypadku.

Data: 2010-04-14 09:56:32
Autor: Szczepan Białek
przestan wypisywac dyrdymaly..

Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq26nc$sbp$1atlantis.news.neostrada.pl...


Koniecznie tu dodaj, że fakt, iż chyba wszyscu zetknęli się z odwoływaniem chocby lotów komunikacyjnych w okreslonych warunkach pogodowych i a takze wciąż często zdarzające się komunikaty na tablicach informacyjnych rozmaitych lotnisk, ze lot odwołany, albo będzie opóźniony , gdyż LOTNISKO docelowe samolotów z powodów panującej na nim pogody nie przyjmuje ( a więc jest dla lądowań ZAMKNIĘTE) to jedynie przypadki licznych , masowych złudzeń optycznych;-)


Wszak ty wiesz lepiej, -,  "na całym świecie" (...)"nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na  mgłę"  ..;-)

Wszyscy widzą mgłę a nikt nie interesuje się temperaturą.
Wie ktoś jaka temperatura najbardzie sprzyja odlodzeniu?
S*

Data: 2010-04-14 10:38:40
Autor: Jan Werbiński
przestan wypisywac dyrdymaly..
Użytkownik "Szczepan Białek" <sz.bialek@wp.pl> napisał w wiadomoœci news:hq3t5m$90n$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wszyscy widzą mgłę a nikt nie interesuje się temperaturą.
Wie ktoś jaka temperatura najbardzie sprzyja odlodzeniu?

Dodatnia. Im bardziej, tym lepiej.

--
Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-04-14 10:57:20
Autor: Szczepan Białek
przestan wypisywac dyrdymaly..

Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoœci news:hq3vmd$auj$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Szczepan Białek" <sz.bialek@wp.pl> napisał w wiadomoœci news:hq3t5m$90n$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wszyscy widzą mgłę a nikt nie interesuje się temperaturą.
Wie ktoś jaka temperatura najbardzie sprzyja odlodzeniu?

Dodatnia. Im bardziej, tym lepiej.

W Mirosławcu było 0,7 w Smoleńsku 0,9.

Tu piszš o czujnikach:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031219/KRAJ/112190153
"  Automatyczna instalacja uruchamiana jest w warunkach sprzyjajšcych oblodzeniu (istotna jest temperatura oraz wilgotnoœć powietrza). Aby system zadziałał, musi być uprzednio nastawiony na czuwanie. O włšczeniu automatycznego systemu decyduje pilot na podstawie komunikatu meteorologicznego. Istnieje również możliwoœć uruchomienia systemu ręcznie, przez pilota. "

""Oblodzenie to jest ten problem, którego w wielu wypadkach nie można jednoznacznie stwierdzić" - wyjaœnia Tomasz Hypki. Œlady po lodzie znikajš wraz z jego stopnieniem. Widoczne pozostajš jedynie uszkodzenia po uderzeniu ciał stałych. "

Czy samoloty majš takowe?
S*

Data: 2010-04-14 21:23:22
Autor: p 47
przestan wypisywac dyrdymaly..

Użytkownik "saturn5 " <saturn5@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hq0sgb$4ob$1inews.gazeta.pl...
oburzając się na moją, p47, poniższą opinie:
Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać,
co sie aktualnie na ziemi dzieje i to oni znają najlepiej lokalne
uwarunkowania i np. mozliwosci aparatury lotniskowej i swoje umiejetności.
Dlatego to ONI, gdy uznają, że warunki np. meteo są takie, ze lądowanie
byłoby nadmienie niebezpieczne to mają OBOWIĄZEK wydac pilotom KAŻDEGO
samolotu komendę " lądowac zabraniam, lotnisko zamknięte". Tego  zakazu
załodze polskiego samolotu nie wydali!



Znowu pieprzysz. Juz ci w innym miejscu pisalem ze jest to absolutne
blabolenie kogos pijanego kto nie ma bladego pojecia o temacie. Jest dokladnie
odrwotnie - wlasnie pilot ma duzo lepsza ocene sytuacji bo pogoda od strony
jego podejscia moze byc inna od tej mierzonej (RVR). Kontroler nie ma prawa
powiedziec "zabraniam ladowac" i nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na
mgle. Tak jest na calym swiecie w lotnictwie. Wez sobie mlotek gumowy i puknij
sie nim dobrze w glowe lub conajmniej zrob sobie podstawowy kurs pilotazu i
nie zasmiecaj tego forum w celu dezorientacji tutejszej publiki.



Jeśliby ktoś miałby jeszcze wątpliwości, że saturn5 i ten, drugi, jakmu tam, -"pIOTER" to albo kompletne durnie czerpiące wiedzę  o lotnictwie z jakiś może z uproszczonych gierek, albo też najęci szczekacze, to proponuję skonfrontowac np. ich powyższe opinie z wywiadem, jakiego udzielił doswiadczony pilot samolotów rządowych ( ten właśnie, co odmówił lądowania w Tbikisi, za co został "straszliwie ukarany" wysokim odznaczeniem i nagrodą):

http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article586721/Ostateczna_decyzja_nalezy_do_pilota.html

M.in. jednoznacznie powiedział on tam, cyt. "
Rosjanie twierdzą jednak, że kilkakrotnie radzili pilotom, aby skierowali maszynę na inne lotnisko.

-Ale wieża kontrolna nie może radzić. Podaje konkretne warunki meteorologiczne i to, czy pilot ma zgodę na lądowanie, czy nie ma. Jeśli te warunki są poniżej minimalnych norm dla lotniska, jest ono zamknięte. Jeśli nie, pilot podejmuje decyzję: lądować czy odlecieć na lotnisko zapasowe. "



No, ale pewno zaraz  okaże się, że "saturn5" i pIOTER i tak wiedzą lepiej;-)))



p47

Data: 2010-04-14 19:55:14
Autor: porterhouse
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Jeśli te warunki są poniżej minimalnych norm dla lotniska, jest ono zamknięte.

Tak nie ma na swiecie. p47- blabolisz czlowieku, to ze cytujesz jakies tam
dzienniki ktore notorycznie ludzi omamiaja to nie znaczy ze to jest prawda.
Nie znam tego kapitana, ale to co on opisuje nie istnieje, nie jest norma w
lataniu ICAO. Kontroler jak najbardziej moze doradzac. Jesli to jest poziom
wiedzy w tym 36 pulku specjalnym to nie dziwota ze oni sie rozwalaja i to juz
drugi raz. On cytuje chyba jakies stare radzieckie metody gdzie relacja
kontroler-pilot byla zawsze inna. Ci ludzie powinni przejsc podstawowy trening
lotniczy w jakims naprzyklad Flight-Safety (gdzie LOT szkoli) i nauczyc sie
norm swiatwoych. Nikt na swiecie nie deklaruje ze lotnisko jest 'zamkniete'
jak widocznosc spada do 1/4 mili. Nikt na swiecie nie powie pilotowi "nie
wolno ci ladowac" albo zamknie lotnisko zeby udaremnic ladowanie. --


Data: 2010-04-14 22:36:20
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "porterhouse " <porterhouse.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hq56j2$7uh$1inews.gazeta.pl...
Jeśli te
warunki są poniżej minimalnych norm dla lotniska, jest ono zamknięte.

Tak nie ma na swiecie. p47- blabolisz czlowieku, to ze cytujesz jakies tam
dzienniki ktore notorycznie ludzi omamiaja to nie znaczy ze to jest prawda.
Nie znam tego kapitana, ale to co on opisuje nie istnieje, nie jest norma w
lataniu ICAO. Kontroler jak najbardziej moze doradzac. Jesli to jest poziom
wiedzy w tym 36 pulku specjalnym to nie dziwota ze oni sie rozwalaja i to juz
drugi raz. On cytuje chyba jakies stare radzieckie metody gdzie relacja
kontroler-pilot byla zawsze inna. Ci ludzie powinni przejsc podstawowy trening
lotniczy w jakims naprzyklad Flight-Safety (gdzie LOT szkoli) i nauczyc sie
norm swiatwoych.

Po co pisac tyle słów, napisz po prostu, ze pilot samolotu rządowego, mający odpowiednie uprawnienia, kilka tysiecy godzin nalotu nie zna się na lataniu, dobrowolnie to publicznie rozgłasza, a ty (wraz z "saturnem5" i pIOTEREM") jestescie superekspertami
A czytelnicy juz to jakos sami ocenią;-)))


Nikt na swiecie nie deklaruje ze lotnisko jest 'zamkniete'
jak widocznosc spada do 1/4 mili. Nikt na swiecie nie powie pilotowi "nie
wolno ci ladowac" albo zamknie lotnisko zeby udaremnic ladowanie.

--


Uwazam, ze osmieszyłbym się dyskutując z takim poglądem i "fachofcem", a więc jedynie radzę ci , abys, nasz grupowy "fachofcu", do powyższej swojej opinii dodał,  że to, co każdy czasem widzi na lotnisku, a mianowicie komunikat, iż dany lot został odwołany, bo lotnisko docelowe z powodu złej na nim pogody nie przyjmuje samolotów (czyli zostało zamkniete!)  to jedynie zbiorowy omam wzrokowy, no bo przeciez, cyt. :"Nikt na swiecie nie deklaruje ze lotnisko jest 'zamkniete'"
;-))

p47

PS i zebyś marny manipulatorze nie kręcił, ze pisałes o 1/4 mili itp,- Nieistotne jest, jaka jest widoczność, 1 mila, 100 stóp czy jeszcze inna. Wazne jest, jakie to lotnisko, jak jest wyposazone i jakie ma dopuszczenie. Jesli nie są spełnione bezwzględnie warunki do bezpiecznego loadowania na danym lotnisku z jego konkretnym wyposazeniem to lotnisko jest zamkykane dla ladowań. Jesli nie jest zamkniete (tak jak wtedy w Smoleńsku) to dowódca moze ladować, bo kontrola mu na to ZEZWOLIŁA!! A ze coś tam doradzała to ma znaczenie 3-ciorzędne...

Data: 2010-04-14 22:42:12
Autor: Delfino Delphis
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
p 47 wrote:

Po co pisac tyle słów, napisz po prostu, ze pilot samolotu rządowego,
mający odpowiednie uprawnienia, kilka tysiecy godzin nalotu nie zna się na
lataniu, dobrowolnie to publicznie rozgłasza, a ty (wraz z "saturnem5" i
pIOTEREM") jestescie superekspertami
A czytelnicy juz to jakos sami ocenią;-)))

Niestety sporo w tym prawdy. Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii. Gdzieś już podawałem linka do incydentu w którym piloci tutki nie zrozumieli polecenia kontroli zniżania do FL150, choć dali dobry readback, zniżali dalej do FL110 wprost w inny samolot. To nie są błędy, które mogą przytrafić się doświadczonemu kapitanowi.

Data: 2010-04-14 20:48:47
Autor: saturn5
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii.

Dokladnie. Wyszkolenie tych pilotow pozstawialo napewno duzo do zyczenia.
A co do zamykania lotnisk, itp. - kazdy moze porozumiec sie z pierwszym
lepszym kontrolerem naprzyklad na Okeciu (na innym forum jest kilku takich)
zeby sie dowiedziec ze zwalanie winy w tym wypadku na kontrolera uraga
wszystkim normom miedzynarodowego lotnictwa. Idiota-samobojca pilot a my tu
pieprzymy jak zamkniecie lotniska moglo teoretycznie ich 'ocalic'. --


Data: 2010-04-14 22:56:06
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "saturn5 " <saturn5.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hq59nf$kvt$1inews.gazeta.pl...
Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na
lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii.

Dokladnie. Wyszkolenie tych pilotow pozstawialo napewno duzo do zyczenia.

Trzeba być zwykła szują ( a nie tylko pospolitym durniem, ktory, jak to durnie ,-przekonany jest  o swojej wszechwiedzy) , aby nie mając najmniejszych dowodów, przesłanek, wiedzy rzucac takie oszczerstwa na zmarłych!

A co do zamykania lotnisk, itp. - kazdy moze porozumiec sie z pierwszym
lepszym kontrolerem naprzyklad na Okeciu (na innym forum jest kilku takich)
zeby sie dowiedziec ze zwalanie winy w tym wypadku na kontrolera uraga
wszystkim normom miedzynarodowego lotnictwa. Idiota-samobojca pilot a my tu
pieprzymy jak zamkniecie lotniska moglo teoretycznie ich 'ocalic'.



patrz:
http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article587252/Nie_zamkneli_lotniska_bo_bali_sie_skandalu.html
http://www.dziennik.pl/swiat/article587245/To_my_odpowiadamy_za_smierc_elity_Polski.html

p47

Data: 2010-04-14 23:04:58
Autor: FD
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
W dniu 2010-04-14 środa 22:56, p 47 pisze:

patrz:
http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article587252/Nie_zamkneli_lotniska_bo_bali_sie_skandalu.html

http://www.dziennik.pl/swiat/article587245/To_my_odpowiadamy_za_smierc_elity_Polski.html


a ty dalej zyjesz w matrixie artykułów prasowych.............
i jesli fakty nie pasują do teorii.... to tym gorzej dla faktów

Data: 2010-04-14 22:57:11
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hq59ah$mbg$1news.onet.pl...
p 47 wrote:

Po co pisac tyle słów, napisz po prostu, ze pilot samolotu rządowego,
mający odpowiednie uprawnienia, kilka tysiecy godzin nalotu nie zna się na
lataniu, dobrowolnie to publicznie rozgłasza, a ty (wraz z "saturnem5" i
pIOTEREM") jestescie superekspertami
A czytelnicy juz to jakos sami ocenią;-)))

Niestety sporo w tym prawdy. Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na
lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii.


Durniu,- podaj na to dowód, albo, zwykła szujo, nie rzucaj kalumni na zmarłych!

p47

Data: 2010-04-14 23:06:10
Autor: Delfino Delphis
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
p 47 wrote:

Niestety sporo w tym prawdy. Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się
na lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii.


Durniu,- podaj na to dowód, albo, zwykła szujo, nie rzucaj kalumni na
zmarłych!

Mam ci podać dowód na to, że 2000h to za mało, aby być np. kapitanem w LOT? Dobrze się czujesz?

Data: 2010-04-15 14:01:14
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hq5anf$qkd$1news.onet.pl...
p 47 wrote:

Niestety sporo w tym prawdy. Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się
na lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii.


Durniu,- podaj na to dowód, albo, zwykła szujo, nie rzucaj kalumni na
zmarłych!

Mam ci podać dowód na to, że 2000h to za mało, aby być np. kapitanem w LOT?
Dobrze się czujesz?


Tak, podaj formalne wymogi ustalone odpowiednimi przepisami dla zostania kapitanem w liniach lotniczych.

p47

Data: 2010-04-15 16:59:00
Autor: Delfino Delphis
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
p 47 wrote:

Tak, podaj formalne wymogi ustalone odpowiednimi przepisami dla zostania
kapitanem w liniach lotniczych.

Według mnie trzeba mieć pełne ATPL. To jest wymóg prawny. Formalnie każda linia ustala jak chce, ale na praktykę kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.

Data: 2010-04-16 00:21:52
Autor: Dariusz K. Ładziak
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
p 47 wrote:

Tak, podaj formalne wymogi ustalone odpowiednimi przepisami dla zostania
kapitanem w liniach lotniczych.

Według mnie trzeba mieć pełne ATPL. To jest wymóg prawny. Formalnie każda
linia ustala jak chce, ale na praktykę kapitanem zostaje się przy jakichś
5000 godzin.

Ale jesteś świadom że 5000 h w liniach lotniczych robi się parę razy prędzej jak 2000 h w Wojsku Polskim? I samolot i pilot zarabiają dla linii wtedy gdy latają!

--
Darek

Data: 2010-04-16 02:00:21
Autor: Delfino Delphis
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
"Dariusz K. Ładziak" wrote:

Ale jesteś świadom że 5000 h w liniach lotniczych robi się parę razy
prędzej jak 2000 h w Wojsku Polskim? I samolot i pilot zarabiają dla
linii wtedy gdy latają!

A co to zmienia? Pilot po 2000h w WP jest bardziej doświadczony niż po 5000h w liniach?

Data: 2010-04-16 20:50:25
Autor: Smok Eustachy
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Dnia Fri, 16 Apr 2010 02:00:21 +0200, Delfino Delphis napisał(a):

"Dariusz K. Ładziak" wrote:

Ale jesteś świadom że 5000 h w liniach lotniczych robi się parę razy
prędzej jak 2000 h w Wojsku Polskim? I samolot i pilot zarabiają dla
linii wtedy gdy latają!

A co to zmienia? Pilot po 2000h w WP jest bardziej doświadczony niż po
5000h w liniach?

Jak się ten nalot przekłada na np. ilość startów i lądowań?

--
Smok Eustachy
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-04-16 22:59:48
Autor: Delfino Delphis
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Smok Eustachy wrote:

Jak się ten nalot przekłada na np. ilość startów i lądowań?

W LOT pilot z nalotem 2000h ma raczej zdecydowanie więcej startów i lądowań niż pilot Tutki bo zaczyna na ATRach, a tam średnia długość lotu to pewnie coś koło godziny. Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt adekwatny wskaźnik.

Data: 2010-04-16 21:29:20
Autor: Jarosław Sokołowski
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Delfino Delphis napisał:

Jak się ten nalot przekłada na np. ilość startów i lądowań?

W LOT pilot z nalotem 2000h ma raczej zdecydowanie więcej startów
i lądowań niż pilot Tutki bo zaczyna na ATRach, a tam średnia
długość lotu to pewnie coś koło godziny.

Zdecydowanie? Kiedyś czytałem, że jak akurat nie ma potrzeby by
premier czy prezydent gdzieś leciał, to piloci i tak muszą podrywać
maszynę -- żeby się smar w łożyskach nie zastał i żeby nie zapomnieli
jak się lata (więc tak czy inaczej za to płacimy -- takie było
przesłanie artykułu). Jak załoga dostaje zadanie wylatania czterech
godzin bez ładunku, to chybia nie wygląda to tak, że startują
z Okęcia, lecą prosto gdzieś hen do Pirenejów, zawracają i lądują.

Poza tym nie jestem pewien, czy normalnie używanym tutkom średnia
wychodzi dużo większa niż godzina. Czy naprawdę wszystkie przeloty
krajowe zawsze były realizowane Yakami?

Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt adekwatny wskaźnik.

Jako wskaźnik ilości startów i lądowań jest chyba adekwatny.

--
Jarek

Data: 2010-04-16 22:00:09
Autor: Smok Eustachy
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Dnia Fri, 16 Apr 2010 22:59:48 +0200, Delfino Delphis napisał(a):

Smok Eustachy wrote:

Jak się ten nalot przekłada na np. ilość startów i lądowań?

W LOT pilot z nalotem 2000h ma raczej zdecydowanie więcej startów i
lądowań niż pilot Tutki bo zaczyna na ATRach, a tam średnia długość lotu
to pewnie coś koło godziny. Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt
adekwatny wskaĹşnik.

Starty i lądowania na wielkiej krowie liniowej. To jest kluczowe, bo obawiam się, że liczycie godziny nudnego wiszenia w powietrzu. A tu ważne jest doświadczenie w lądowaniu, nabywane przez lądowania.


--
Smok Eustachy
http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2010-04-16 22:03:19
Autor: Jarosław Sokołowski
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Smok Eustachy napisał:

Starty i lądowania na wielkiej krowie liniowej. To jest kluczowe,
bo obawiam się, że liczycie godziny nudnego wiszenia w powietrzu.
A tu ważne jest doświadczenie w lądowaniu, nabywane przez lądowania.

Więcej -- najważniejsze jest doświadczenie w *nie* lądowaniu.

--
Jarek

Data: 2010-04-16 23:23:05
Autor: FD
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
W dniu 2010-04-16 piątek 22:59, Delfino Delphis pisze:

coś koło godziny. Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt adekwatny
wskaźnik.


zasadniczo to bardzo adekwatny wskaznik bo to najtrudniejsze operacje lotnicze.... chyba nie twierdzisz, ze w locie przez np atlantyk jest duzo do roboty....

Data: 2010-04-17 05:22:43
Autor: Dariusz K. Ładziak
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
"Dariusz K. Ładziak" wrote:

Ale jesteś świadom że 5000 h w liniach lotniczych robi się parę razy
prędzej jak 2000 h w Wojsku Polskim? I samolot i pilot zarabiają dla
linii wtedy gdy latają!

A co to zmienia? Pilot po 2000h w WP jest bardziej doświadczony niż po 5000h
w liniach?

No właśnie nie sądzę...

--
Darek

Data: 2010-04-16 04:33:33
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hq79iv$4so$3news.onet.pl...
p 47 wrote:

Tak, podaj formalne wymogi ustalone odpowiednimi przepisami dla zostania
kapitanem w liniach lotniczych.

Według mnie trzeba mieć pełne ATPL. To jest wymóg prawny. Formalnie każda
linia ustala jak chce, ale na praktykę kapitanem zostaje się przy jakichś
5000 godzin.


I znów piszesz pokazujesz, że twoja pewnośc siebie jest wwprost proporcjonalna do niewiedzy:
Kilka przykładów:
http://www.aurigny.com/html/recruitment.asp
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/europe/top_job_b737ng_captains_europe_new_-63153.html?search_no=4http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/greece/dash_8_q400_captains-62436.html?search_no=6
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/vietnam/ref_418_atr_captains_vietnam_airlines-53302.html?search_no=7
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/africa/md_11_type_rated_captain-62861.html
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/africa/md_11_type_rated_captain-62861.html?search_no=8

p47

Data: 2010-04-16 09:59:56
Autor: FD
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
W dniu 2010-04-16 piątek 04:33, p 47 pisze:


I znów piszesz pokazujesz, że twoja pewnośc siebie jest wwprost
proporcjonalna do niewiedzy:



p47

WYTLUMACZ PROSZE
dlaczego uwazasz ze DD nie mial racji
po czy wnosisz o jego niewiedzy??

tak realnie - powiedz co wyczytales z tych ogloszen!

Data: 2010-04-16 13:45:53
Autor: JasiekS
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości
news:4bc818d8$0$19164$65785112news.neostrada.pl...

tak realnie - powiedz co wyczytales z tych ogloszen!

Po odrzuceniu Wietnamu i Afryki (nawet nie sprawdzałem) mamy 2
ogłoszenia na 1000 h 'PIC on heavy jet' (w tym 750 PIC na danym typie) i
jedno na 2500 h total (w tym 1000 h na danym typie). O ile się nie mylę
PIC = Pilot In Command, a więc dowódca statku powietrznego. Tak więc
'1000 h PIC.' to DUŻO WIĘCEJ niż '1000 h total'.

--
JasiekS

Data: 2010-04-16 14:58:38
Autor: FD
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
JasiekS pisze:
Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości
news:4bc818d8$0$19164$65785112news.neostrada.pl...

tak realnie - powiedz co wyczytales z tych ogloszen!

Po odrzuceniu Wietnamu i Afryki (nawet nie sprawdzałem) mamy 2
ogłoszenia na 1000 h 'PIC on heavy jet' (w tym 750 PIC na danym typie) i
jedno na 2500 h total (w tym 1000 h na danym typie). O ile się nie mylę
PIC = Pilot In Command, a więc dowódca statku powietrznego. Tak więc
'1000 h PIC.' to DUŻO WIĘCEJ niż '1000 h total'.


dokladnie tak! brawo Jasiu!! ;) (z jakiego to filmu??)

ale IQ47 tego nie dostrzega!

Data: 2010-04-16 15:33:08
Autor: JasiekS
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości
news:4bc85f09$0$17618$65785112news.neostrada.pl...

dokladnie tak! brawo Jasiu!! ;) (z jakiego to filmu??)

Jasia znam z kabaretu Dudek (wężykiem, wężykiem...). Filmu nie kojarzę,
ale pewno jakiś Bareja.

--
JasiekS

Data: 2010-04-16 17:55:47
Autor: FD
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
JasiekS pisze:

Jasia znam z kabaretu Dudek (wężykiem, wężykiem...). Filmu nie kojarzę,
ale pewno jakiś Bareja.

ozywista oczywistosc :)
na 99%  Nie ma róży bez ognia

Data: 2010-04-16 19:28:16
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hq9ihs$h2l$1news.onet.pl...

Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości
news:4bc818d8$0$19164$65785112news.neostrada.pl...

tak realnie - powiedz co wyczytales z tych ogloszen!

Po odrzuceniu Wietnamu i Afryki (nawet nie sprawdzałem) mamy 2
ogłoszenia na 1000 h 'PIC on heavy jet' (w tym 750 PIC na danym typie) i
jedno na 2500 h total (w tym 1000 h na danym typie). O ile się nie mylę
PIC = Pilot In Command, a więc dowódca statku powietrznego. Tak więc
'1000 h PIC.' to DUŻO WIĘCEJ niż '1000 h total'.

-- JasiekS


Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis  napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.".

Pokazując  tylko pierwsze lepsze ogłoszenia z  jednej jedynej , przypadkowo wybranej agencji rekrutacyjnej wykazałem, ze jest to po prostu nieprawda.
Oczywiscie możesz sobie odrzucac wszystkie niewygodne ogłoszenia. Najlepiej zrobiłbys odrzucając z góry te, w których dopuszczają mniejszy nalot,- wtedy na pewno miałbys rację;-))

p47

Data: 2010-04-16 21:34:10
Autor: JasiekS
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc89e31$0$17099$65785112news.neostrada.pl...

Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.".

Zamiast bić pianę idź na stronę www.lot.com i poczytaj biografie kapitanów. W dziale 'Kariera' możesz przeczytać wymagania, od których zaczynasz być 'kandydatem na pilota' (NIE na kapitana). A Delfino Delphis  akurat, o ile się nie mylę, zalicza się do FACHOWCÓW.

--
JasiekS

Data: 2010-04-16 21:49:28
Autor: p 47
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!

Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqae3m$3jp$1news.onet.pl...

Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc89e31$0$17099$65785112news.neostrada.pl...

Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.".

Zamiast bić pianę idź na stronę www.lot.com i poczytaj biografie kapitanów. W dziale 'Kariera' możesz przeczytać wymagania, od których zaczynasz być 'kandydatem na pilota' (NIE na kapitana). A Delfino Delphis akurat, o ile się nie mylę, zalicza się do FACHOWCÓW.

--

Zamiast "zagadywac "szumem gołe fakty po prostu przyznaj, ze DD nie miał racji, bo sięgając, jak wykazałem,  po pierwsze z brzegu ogłoszenia w sieci widac jednoznacznie, ze kapitanem mozna zostać mając o wiele mniejszy nalot niż ten rzekomo wg DD "konieczny".

p47

Data: 2010-04-16 21:45:47
Autor: Delfino Delphis
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
p 47 wrote:

Pokazując  tylko pierwsze lepsze ogłoszenia z  jednej jedynej ,
przypadkowo wybranej agencji rekrutacyjnej wykazałem, ze jest to po prostu
nieprawda. Oczywiscie możesz sobie odrzucac wszystkie niewygodne
ogłoszenia. Najlepiej zrobiłbys odrzucając z góry te, w których
dopuszczają mniejszy nalot,- wtedy na pewno miałbys rację;-))

Zauważ, że pisałem o praktyce Europejskiej, a nie Afrykańskiej. Poza tym sporo też zależy od roku.

Data: 2010-04-16 23:48:02
Autor: qqqqwwwWYTNIJTO
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał:

Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis  napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.".

p47

Przepraszam, że wtrącam się w dyskusję, ale nie cierpię gdy ktoś kłamie i specjalnie przeinacza słowa innych.

Jeśli cytujesz, to cytuj w całości nie wyrywając z kontekstu.
Pełen cytat brzmi: "Formalnie każda linia ustala jak chce, ale na praktykę kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin". Moim zdaniem Twój urywek cytatu zmienia sens całkowicie. I to co zrobiłeś jest po prostu poniżej pasa.


--


Data: 2010-04-17 00:13:36
Autor: Piotrp_de
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Przepraszam, że wtrącam się w dyskusję, ale nie cierpię gdy ktoś kłamie i specjalnie przeinacza słowa innych.

No tak, ale jakoś trzeba na siłę dopasować fakty do teorii spiskowej. Gmatwa się tak długo, aż nikt nie wie o co na początku chodziło ale teoria spiskowa "umotywowanie" musi mieć. Sorry, ja ruskom na dwa kroki nie wierzę i jestem w wiele ich bezeceństw uwierzyć gdyby one miały jakikolwiek sens czy logikę. Ale tu - mimo najszczerszych chęci nie widzę nic co by tego rodzaju podejrzenia mogło wesprzeć... Tak więc drogi p47 ziemia jednak nie jest płaską tarczą ;-)

Pozdrawiam Piotr

http://www.piotrp.de

--


Data: 2010-04-17 05:27:21
Autor: Dariusz K. Ładziak
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Użytkownik Piotrp_de napisał:
Przepraszam, że wtrącam się w dyskusję, ale nie cierpię gdy ktoś kłamie i
specjalnie przeinacza słowa innych.

No tak, ale jakoś trzeba na siłę dopasować fakty do teorii spiskowej. Gmatwa
się tak długo, aż nikt nie wie o co na początku chodziło ale teoria
spiskowa "umotywowanie" musi mieć. Sorry, ja ruskom na dwa kroki nie wierzę i
jestem w wiele ich bezeceństw uwierzyć gdyby one miały jakikolwiek sens czy
logikę. Ale tu - mimo najszczerszych chęci nie widzę nic co by tego rodzaju
podejrzenia mogło wesprzeć... Tak więc drogi p47 ziemia jednak nie jest płaską
tarczą ;-)

I może jeszcze powiesz że nie opiera się na grzbietach czterech słoni?

--
Darek

Data: 2010-04-17 06:19:33
Autor: FD
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Dariusz K. Ładziak pisze:

I może jeszcze powiesz że nie opiera się na grzbietach czterech słoni?


tych na grzbiecie zółwia?

Data: 2010-04-17 06:44:01
Autor: Dariusz K. Ładziak
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Użytkownik FD napisał:
Dariusz K. Ładziak pisze:

I może jeszcze powiesz że nie opiera się na grzbietach czterech słoni?


tych na grzbiecie zółwia?

A żółw na talerzu...

--
Darek

Data: 2010-04-17 12:11:36
Autor: Piotrp_de
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Użytkownik FD napisał:
> Dariusz K. Ładziak pisze:
>
>> I może jeszcze powiesz że nie opiera się na grzbietach czterech słoni?
>>
>
> tych na grzbiecie zółwia?

A żółw na talerzu...

A co Ty? Są już pod ścisłą ochroną. Jak gatunek by wymarł to by ziemia spadła...

:-))

Pozdrawiam Piotr --


Data: 2010-04-16 22:29:41
Autor: Przemysław Bernat
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!!
Dnia Fri, 16 Apr 2010 04:33:33 +0200, p 47 napisał(a):

Kilka przykładów:
http://www.aurigny.com/html/recruitment.asp
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/europe/top_job_b737ng_captains_europe_new_-63153.html?search_no=4http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/greece/dash_8_q400_captains-62436.html?search_no=6
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/vietnam/ref_418_atr_captains_vietnam_airlines-53302.html?search_no=7
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/africa/md_11_type_rated_captain-62861.html
http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/africa/md_11_type_rated_captain-62861.html?search_no=8


Brawo! Z tych ogłoszeń właśnie pięknie wynika, że pilot z nalotem 2000
godzin nie dostanie roboty jako kapitan jeta nawet w East Africa Airline.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-04-13 06:38:07
Autor: zenzen
opinie wbrew "trendowi"
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego

ale wypociny....
A to główny trend:

Polscy eksperci pracujący przy śledztwie w Moskwie potwierdzają: piloci Tu-154M ignorowali rekomendacje wieży kontrolnej lotniska Siewiernyj w Smoleńsku. Ich zdaniem przyczyną katastrofy były bardzo złe warunki atmosferyczne, które doprowadziły do błędu pilota.

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article585870/Czarne_skrzynki_ujawnily_przyczyne_wypadku.html#reqRss

Data: 2010-04-13 22:31:06
Autor: biniobill
opinie wbrew "trendowi"
ale wypociny....
 Ich zdaniem przyczyną katastrofy były bardzo złe warunki
atmosferyczne, które doprowadziły do błędu pilota.

Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Jak-40 z
naszymi dziennikarzami i jakoś sobie dali radę.

Data: 2010-04-13 22:47:09
Autor: /dev/SU45
opinie wbrew "trendowi"
Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Jak-40 z
naszymi dziennikarzami i jakoś sobie dali radę.

Sam się zlinczuj, skoro widzisz bezsens swojego postu. Gdybyś zdawał w ULCu meteorologię to byś wiedział jaki rodzaj mgły może utrzymywać się przez kilka dni a jaki przewiewa z minuty na minutę.

Data: 2010-04-13 22:57:41
Autor: Juliusz Orlikowski
opinie wbrew "trendowi"

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:hq2l8d$do$1inews.gazeta.pl...
Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Jak-40 z
naszymi dziennikarzami i jakoś sobie dali radę.

Sam się zlinczuj, skoro widzisz bezsens swojego postu. Gdybyś zdawał w ULCu meteorologię to byś wiedział jaki rodzaj mgły może utrzymywać się przez kilka dni a jaki przewiewa z minuty na minutę.

Można to potwierdzić, warunki meteorologiczne lądowania Jaka-40 były zupełnie inne niż w przypadku TU-154.

Pozdrowienia
Juliusz

Data: 2010-04-13 23:05:56
Autor: JJR
opinie wbrew "trendowi"
biniobill wrote:
Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował
Jak-40 z naszymi dziennikarzami i jakoś sobie dali radę.

Musisz nie mieć kompletnie nic wspólnego z lotnictwem jeśli uważasz że
brak mgły o np. 7 ma jakikolwiek związek z mgłą o godz. 7.40. Albo że
widoczność ziemi w pionie ma związek z niezbędną do lądowania
widocznością w poziomie.

Parę samolotów już na świecie spadło z tego powodu że wystartowali "bo
się dało". A po 15 minutach ziemia zniknęła.

Data: 2010-04-14 00:19:54
Autor: JJR
opinie wbrew "trendowi"
Tu jest ta mgła co jej nie było. Pierwsze minuty, jeszcze się pali
http://www.dailymotion.pl/video/xcxpvt_first-minutes-after-the-crash-of-
th_news

Data: 2010-04-14 03:02:05
Autor: FD
opinie wbrew "trendowi"
W dniu 2010-04-14 środa 00:19, JJR pisze:
Tu jest ta mgła co jej nie było. Pierwsze minuty, jeszcze się pali
http://www.dailymotion.pl/video/xcxpvt_first-minutes-after-the-crash-of-
th_news


przerazajaca jest ta syrena pociagu.................

Data: 2010-04-13 08:25:04
Autor: /dev/SU45
opinie wbrew "trendowi"
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczecińskiej (ZUT)

"Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało
prawdopodobny.

badania obciążeń wiatrem konstrukcji cienkościennych w tunelu aerodynamicznym (mgr inż. Ryszard Drozdowicz - uzyskany stopień doktora w 1983 r.)

Nie twierdzę, że to spisek, ale niczego nie mozna w tak
niejasnej sytuacji wykluczać.

"Brak dowodu jest dowodem na to, iż dowody takie mogą istnieć albo zostały zniszczone?"

Data: 2010-04-13 08:41:17
Autor: Jerzy
opinie wbrew "trendowi"

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:hq12o5$lho$1inews.gazeta.pl...
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczecińskiej (ZUT)

"Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało
prawdopodobny.

badania obciążeń wiatrem konstrukcji cienkościennych w tunelu aerodynamicznym (mgr inż. Ryszard Drozdowicz - uzyskany stopień doktora w 1983 r.)

Nie twierdzę, że to spisek, ale niczego nie mozna w tak
niejasnej sytuacji wykluczać.

"Brak dowodu jest dowodem na to, iż dowody takie mogą istnieć albo zostały zniszczone?"



NO To Wojna i 3 ch w bok

Data: 2010-04-13 22:01:45
Autor: Piotr [trzykoty]
opinie wbrew "trendowi"
R.Drozdowicz: "Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów
typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne
przechylenie zauważyli świadkowie"

A czy on leciał z przecyłem, czy przechylił się w momencie zetknięcia z masztem czy drzewem?Taka kolizja i ucięcie części skrzydła czy uszkodedzenie klapy/lotki mogły właśnie owo przechylenie spowodować.

Data: 2010-04-13 20:29:35
Autor: porterhouse
opinie wbrew
Daj sobie spokoj z tym Drozdowiczem, facet napisal taki stek bzdur ze trudno
wogole cokolwiek tam znalezc co ma sens. Na dodatek podobny 'intelektualista"
jak p47 dumnie to tu wkleil i uwaza to za ewangelie. Facet moze jest
aerodynamikiem ale o pilotowaniu nie ma zadnego pojecia.

--


Data: 2010-04-14 04:19:09
Autor: p47
opinie wbrew

Użytkownik "porterhouse " <porterhouse.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hq2k7e$q1a$1inews.gazeta.pl...
Daj sobie spokoj z tym Drozdowiczem, facet napisal taki stek bzdur ze trudno
wogole cokolwiek tam znalezc co ma sens. Na dodatek podobny 'intelektualista"
jak p47 dumnie to tu wkleil i uwaza to za ewangelie. Facet moze jest
aerodynamikiem ale o pilotowaniu nie ma zadnego pojecia.


A dla odmiany chociaz raz spróbuj sprecyzować  co w owej wypowiedzi uważasz za "stek bzdur" i konkretnie swoją opinię uzasadnij. Bo tymczasem to ty wypisujesz tu stek bzdur bez żadnych konkretów, ale za to robisz dużo szumu, chowając się za ogólnikami...


p47

Data: 2010-04-14 04:32:29
Autor: porterhouse
opinie wbrew
Kazde z ponizszych zdan nie tylko ze jest bzdura jest wrecz komiksowe. Jesli
ty p47 tego nie widzisz to tylko to odpowiednio swiadczy o twojej inteligencji
- ale przeciez sam dales juz tu popis swoich wlasnych wypocin i glebokiej
wiedzy lotniczej wiec o czym tu wogole dalej rozmawiac???:

1.Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków
lądowania, i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. 2.Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem
pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, 3.Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym
świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. 4.Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie
układu sterowania. --


Data: 2010-04-14 08:23:02
Autor: FD
opinie wbrew
W dniu 2010-04-14 środa 06:32, porterhouse pisze:
Kazde z ponizszych zdan nie tylko ze jest bzdura jest wrecz komiksowe. Jesli
ty p47 tego nie widzisz to tylko to odpowiednio swiadczy o twojej inteligencji
- ale przeciez sam dales juz tu popis swoich wlasnych wypocin i glebokiej
wiedzy lotniczej wiec o czym tu wogole dalej rozmawiac???:

1.Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków
lądowania, i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu.

2.Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem
pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości,

3.Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym
świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny
warunków lądowania.

4.Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie
układu sterowania.


to powyzej pisal iq47?? pytam bo w pewnym momencie przestalem czytac..

Data: 2010-04-14 21:44:40
Autor: p 47
opinie wbrew

Użytkownik "porterhouse " <porterhouse@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:hq3ggt$cr8$1inews.gazeta.pl...
Kazde z ponizszych zdan nie tylko ze jest bzdura jest wrecz komiksowe.
Jesli
ty p47 tego nie widzisz to tylko to odpowiednio swiadczy o twojej
inteligencji
- ale przeciez sam dales juz tu popis swoich wlasnych wypocin i glebokiej
wiedzy lotniczej wiec o czym tu wogole dalej rozmawiac???:

1.Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do
warunków
lądowania, i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu.

Uważasz zatem, że 3 kregi nad lotniskiem, które (wbrew poczatkowo
propagowanej przez ruskich wersji o 4 PODEJŚCIAC) wszyscy świadkowie
potwierdzają  i któr e potwierdził  szef prokuratury wojskowej  to jedynie
złudzenie?
A może (z jakiego powodu???) twierdzisz, ze pilot podjął decyzję o ladowaniu
bez podstaw?

2.Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem
pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości,


A zatem twierdzisz ze 2-aj  doświadczeni piloci nie umieją (przynajmniej wg
ciebie),  oceniac wzrokowo wysokości

3.Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy
dziennym
świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny
warunków lądowania.


Zachowane zdjęcia wskazują, że nie była to wyjątkowo gĘsta mgłA. Potwierdza
tę sytuację zachowanie kontrolerów. Gdyby bowiem byłaby to taka właśnie tak
gęsta mgła to mieliby oni bezwzględny obowiązek zakazać ladowania, zamknąć
lotnisko. Tego nie zrobili, więc albo takich drastycznych warunków nie było,
albo to oni złamali przepisy!

4.Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie
układu sterowania.

 Jakie zatem okoliczności wykluczają wg ciebie taką mozliwość. Dlaczego ,
gdyby miały miejsce takie usterki/awarie, amoże i celowe działania, to
przebieg wydarzeń miałby być inny. A skoro byłby taki własnie, jak się
wydarzył, to dlaczego takiej możliwosci nie rozpatrywać?

p47

Data: 2010-04-14 23:39:25
Autor: /dev/SU45
opinie wbrew
Jakie zatem okoliczności wykluczają wg ciebie taką mozliwość. Dlaczego ,
gdyby miały miejsce takie usterki/awarie, amoże i celowe działania, to
przebieg wydarzeń miałby być inny. A skoro byłby taki własnie, jak się
wydarzył, to dlaczego takiej możliwosci nie rozpatrywać?

Jak ktoś czytał przygody Szwejka to powyższe przypomina analizy wachmistrza z (nomen omen) Putimia.

Mi się widzi że Ojciec Dyrektor wkrótce wejdzie w przewóz lotniczy. Ma do dyspozycji całe zastępy wybitnych fachowców, od dr Ryszarda poczynając a na takich diehard-fighterach kończąc. Z koncesją problemu nigdy nie było, to z AOC też nie będzie.

Data: 2010-04-15 14:02:45
Autor: p 47
opinie wbrew

Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:hq5cme$28k$1inews.gazeta.pl...
Jakie zatem okoliczności wykluczają wg ciebie taką mozliwość. Dlaczego ,
gdyby miały miejsce takie usterki/awarie, amoże i celowe działania, to
przebieg wydarzeń miałby być inny. A skoro byłby taki własnie, jak się
wydarzył, to dlaczego takiej możliwosci nie rozpatrywać?

Jak ktoś czytał przygody Szwejka to powyższe przypomina analizy wachmistrza z (nomen omen) Putimia.

Mi się widzi że Ojciec Dyrektor wkrótce wejdzie w przewóz lotniczy. Ma do dyspozycji całe zastępy wybitnych fachowców, od dr Ryszarda poczynając a na takich diehard-fighterach kończąc. Z koncesją problemu nigdy nie było, to z AOC też nie będzie.


Czyli potwierdza się, ze jesli zadac ci konkretne pytania to jestes w stanie wydac z siebie jedynie bełkot...

p47

Data: 2010-04-15 22:40:04
Autor: Janusz Pabłocki
opinie wbrew
> W dniu 2010-04-15 14:02, p 47 pisze:
Czyli potwierdza się, ze jesli zadac ci konkretne pytania to jestes w
stanie wydac z siebie jedynie bełkot...
p47

Jaki masz nalot?

--
Janusz

Data: 2010-04-16 08:46:01
Autor: porterhouse
opinie wbrew

Jaki masz nalot?

On ma zerowy, no moze 'nalecial' kiedys komus za skore - to jest jego caly
nalot. Facet jest tu znany z debilowatych wypocin.


--


opinie wbrew "trendowi"

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona