Data: 2010-04-13 03:24:26 | |
Autor: p47 | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT)
"Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania, i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot, nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/godz." A to już tylko moje refleksje: Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać, co sie aktualnie na ziemi dzieje i to oni znają najlepiej lokalne uwarunkowania i np. mozliwosci aparatury lotniskowej i swoje umiejetności. Dlatego to ONI, gdy uznają, że warunki np. meteo są takie, ze lądowanie byłoby nadmienie niebezpieczne to mają OBOWIĄZEK wydac pilotom KAŻDEGO samolotu komendę " lądowac zabraniam, lotnisko zamknięte". Tego zakazu załodze polskiego samolotu nie wydali! Natomiast oni, jak sami przyznają, jedynie REKOMENDOWALI, PROPONOWALI (my predłagali) udać się na inne lotnisko, co w języku lotniczym oznacza " lądować ZEZWALAM, ale informuję, że warunki są trudne, więc radzę ci polecieć gdzieś indziej. Jesli jednak chcesz lądować, to DROGA WOLNA, - na lądowanie masz moją ZGODĘ" Przy takiej komendzie piloci najczęściej podejmują właśnie jednorazowo próbę lądowania (dokładnie tak jak załoga naszego samolotu) i jedynie, jesli do wysokości decyzji pasa nie zobaczą to dopiero wówczas z lądowania rezygnują. Niestety wszystko wskazuje, że byli przekonani, ze są dużo wyżej, niz faktycznie byli, co jest niezrozumiałe (złe informacje, błąd instrumentów??), albo inz. pil. Drozdowicz ma racje co do awarii samolotu na podejsciu. Jesli przyczyna wypadku była faktycznie bardzo gęsta mgła i nie było warunków do lądowania to nie PILOT, a KONTROLERZY spowodowali wypadek, ale i tak sytuacja jest b. niejasna (TU-154M ma 3 systemy wysokościomierzy i sygnalizację dźwiekowa wysokości decyzji!)!!! p47 PS. Filmy i pamieci telefonów na których zarejestrowano przebieg zdarzeń Rosjanie od razu siłowo skonfiskowali. Natychmiast po katastrofie zaczęli oni w mediach propagowac wersje o winie polskich pilotów przymuszanych rzekomo do lądowania, tak, że az 4 razy do niego podchodzili. Potem dodali informacje, ze nie znali rosyjskiego. Wszystko to okazało sie nieprawdą. Mimo to niektórzy tu skwapliwie tez usilnie to propagowali/propagują i już 3 godz. po tragedii "wiedzieli", ze podejrzenie spisku to "paranoja" i nalezy go odrzucić. Nie twierdzę, że to spisek, ale niczego nie mozna w tak niejasnej sytuacji wykluczać. |
|
Data: 2010-04-13 04:38:35 | |
Autor: saturn5 | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać, co sie aktualnie na ziemi dzieje i to oni znają najlepiej lokalne uwarunkowania i np. mozliwosci aparatury lotniskowej i swoje umiejetności. Znowu pieprzysz. Juz ci w innym miejscu pisalem ze jest to absolutne blabolenie kogos pijanego kto nie ma bladego pojecia o temacie. Jest dokladnie odrwotnie - wlasnie pilot ma duzo lepsza ocene sytuacji bo pogoda od strony jego podejscia moze byc inna od tej mierzonej (RVR). Kontroler nie ma prawa powiedziec "zabraniam ladowac" i nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na mgle. Tak jest na calym swiecie w lotnictwie. Wez sobie mlotek gumowy i puknij sie nim dobrze w glowe lub conajmniej zrob sobie podstawowy kurs pilotazu i nie zasmiecaj tego forum w celu dezorientacji tutejszej publiki. -- |
|
Data: 2010-04-13 16:50:23 | |
Autor: pIOTER | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
aby sie puknac mlotkiem w glowe to wpierw trzeba miec glowe
pIOTER |
|
Data: 2010-04-13 18:36:26 | |
Autor: p47 | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hq0sgb$4ob$1inews.gazeta.pl...
Cóż, wychodzi na to, że twierdzisz, iż dowódca 36 PSLT nie zna się na lotnictwie i do tego był pijany, -to co napisałem to jest jego opinia... No ale napewno ty jestes od niego lepszym fachowcem, bo podobno cessną przeleciałes się, a na pewno na PC-cie symulatorem;-) Jest dokladnie Koniecznie tu dodaj, że fakt, iż chyba wszyscu zetknęli się z odwoływaniem chocby lotów komunikacyjnych w okreslonych warunkach pogodowych i a takze wciąż często zdarzające się komunikaty na tablicach informacyjnych rozmaitych lotnisk, ze lot odwołany, albo będzie opóźniony , gdyż LOTNISKO docelowe samolotów z powodów panującej na nim pogody nie przyjmuje ( a więc jest dla lądowań ZAMKNIĘTE) to jedynie przypadki licznych , masowych złudzeń optycznych;-) Wszak ty wiesz lepiej, -, "na całym świecie" (...)"nie zamyka sie lotniska tylko z uwagi na mgłę" ..;-) A juz pogląd, iż decyzję o zamknieciu lotniska podejmuje za kazdym razem nie kontrola, a pilot, bo to rzekomo on ma "duzo lepsza ocene sytuacji bo pogoda od strony jego podejscia moze byc inna od tej mierzonej (RVR). " to juz w ogóle nie wymaga komentarza.. ;-) p47 PS. Pilot istotnie, tak jak pisałem, sam podejmuje decyzję, gdy kontrola NIE ZABRANIA mu ladować, a jedynie doradza, proponuje lot na inne lotnisko. Tak było w rozpatrywanym przypadku. |
|
Data: 2010-04-14 09:56:32 | |
Autor: Szczepan Białek | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
Użytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:hq26nc$sbp$1atlantis.news.neostrada.pl...
Wszyscy widzą mgłę a nikt nie interesuje się temperaturą. Wie ktoś jaka temperatura najbardzie sprzyja odlodzeniu? S* |
|
Data: 2010-04-14 10:38:40 | |
Autor: Jan Werbiński | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
Użytkownik "Szczepan Białek" <sz.bialek@wp.pl> napisał w wiadomoci news:hq3t5m$90n$1nemesis.news.neostrada.pl...
Wszyscy widzą mgłę a nikt nie interesuje się temperaturą. Dodatnia. Im bardziej, tym lepiej. -- Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul Prywatna http://www.janwer.com/ Nasza siec http://www.fredry.net/ |
|
Data: 2010-04-14 10:57:20 | |
Autor: Szczepan Białek | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
Użytkownik "Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> napisał w wiadomoci news:hq3vmd$auj$1nemesis.news.neostrada.pl... Użytkownik "Szczepan Białek" <sz.bialek@wp.pl> napisał w wiadomoci news:hq3t5m$90n$1nemesis.news.neostrada.pl... W Mirosławcu było 0,7 w Smoleńsku 0,9. Tu piszš o czujnikach: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20031219/KRAJ/112190153 " Automatyczna instalacja uruchamiana jest w warunkach sprzyjajšcych oblodzeniu (istotna jest temperatura oraz wilgotnoć powietrza). Aby system zadziałał, musi być uprzednio nastawiony na czuwanie. O włšczeniu automatycznego systemu decyduje pilot na podstawie komunikatu meteorologicznego. Istnieje również możliwoć uruchomienia systemu ręcznie, przez pilota. " ""Oblodzenie to jest ten problem, którego w wielu wypadkach nie można jednoznacznie stwierdzić" - wyjania Tomasz Hypki. lady po lodzie znikajš wraz z jego stopnieniem. Widoczne pozostajš jedynie uszkodzenia po uderzeniu ciał stałych. " Czy samoloty majš takowe? S* |
|
Data: 2010-04-14 21:23:22 | |
Autor: p 47 | |
przestan wypisywac dyrdymaly.. | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hq0sgb$4ob$1inews.gazeta.pl... oburzając się na moją, p47, poniższą opinie: Kontrolerzy znacznie lepiej od pilotów nadlatującego samolotu mogą oceniać, Znowu pieprzysz. Juz ci w innym miejscu pisalem ze jest to absolutne Jeśliby ktoś miałby jeszcze wątpliwości, że saturn5 i ten, drugi, jakmu tam, -"pIOTER" to albo kompletne durnie czerpiące wiedzę o lotnictwie z jakiś może z uproszczonych gierek, albo też najęci szczekacze, to proponuję skonfrontowac np. ich powyższe opinie z wywiadem, jakiego udzielił doswiadczony pilot samolotów rządowych ( ten właśnie, co odmówił lądowania w Tbikisi, za co został "straszliwie ukarany" wysokim odznaczeniem i nagrodą): http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article586721/Ostateczna_decyzja_nalezy_do_pilota.html M.in. jednoznacznie powiedział on tam, cyt. " Rosjanie twierdzą jednak, że kilkakrotnie radzili pilotom, aby skierowali maszynę na inne lotnisko. -Ale wieża kontrolna nie może radzić. Podaje konkretne warunki meteorologiczne i to, czy pilot ma zgodę na lądowanie, czy nie ma. Jeśli te warunki są poniżej minimalnych norm dla lotniska, jest ono zamknięte. Jeśli nie, pilot podejmuje decyzję: lądować czy odlecieć na lotnisko zapasowe. " No, ale pewno zaraz okaże się, że "saturn5" i pIOTER i tak wiedzą lepiej;-))) p47 |
|
Data: 2010-04-14 19:55:14 | |
Autor: porterhouse | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Jeśli te warunki są poniżej minimalnych norm dla lotniska, jest ono zamknięte. Tak nie ma na swiecie. p47- blabolisz czlowieku, to ze cytujesz jakies tam dzienniki ktore notorycznie ludzi omamiaja to nie znaczy ze to jest prawda. Nie znam tego kapitana, ale to co on opisuje nie istnieje, nie jest norma w lataniu ICAO. Kontroler jak najbardziej moze doradzac. Jesli to jest poziom wiedzy w tym 36 pulku specjalnym to nie dziwota ze oni sie rozwalaja i to juz drugi raz. On cytuje chyba jakies stare radzieckie metody gdzie relacja kontroler-pilot byla zawsze inna. Ci ludzie powinni przejsc podstawowy trening lotniczy w jakims naprzyklad Flight-Safety (gdzie LOT szkoli) i nauczyc sie norm swiatwoych. Nikt na swiecie nie deklaruje ze lotnisko jest 'zamkniete' jak widocznosc spada do 1/4 mili. Nikt na swiecie nie powie pilotowi "nie wolno ci ladowac" albo zamknie lotnisko zeby udaremnic ladowanie. -- |
|
Data: 2010-04-14 22:36:20 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hq56j2$7uh$1inews.gazeta.pl... Jeśli te Po co pisac tyle słów, napisz po prostu, ze pilot samolotu rządowego, mający odpowiednie uprawnienia, kilka tysiecy godzin nalotu nie zna się na lataniu, dobrowolnie to publicznie rozgłasza, a ty (wraz z "saturnem5" i pIOTEREM") jestescie superekspertami A czytelnicy juz to jakos sami ocenią;-))) Nikt na swiecie nie deklaruje ze lotnisko jest 'zamkniete' Uwazam, ze osmieszyłbym się dyskutując z takim poglądem i "fachofcem", a więc jedynie radzę ci , abys, nasz grupowy "fachofcu", do powyższej swojej opinii dodał, że to, co każdy czasem widzi na lotnisku, a mianowicie komunikat, iż dany lot został odwołany, bo lotnisko docelowe z powodu złej na nim pogody nie przyjmuje samolotów (czyli zostało zamkniete!) to jedynie zbiorowy omam wzrokowy, no bo przeciez, cyt. :"Nikt na swiecie nie deklaruje ze lotnisko jest 'zamkniete'" ;-)) p47 PS i zebyś marny manipulatorze nie kręcił, ze pisałes o 1/4 mili itp,- Nieistotne jest, jaka jest widoczność, 1 mila, 100 stóp czy jeszcze inna. Wazne jest, jakie to lotnisko, jak jest wyposazone i jakie ma dopuszczenie. Jesli nie są spełnione bezwzględnie warunki do bezpiecznego loadowania na danym lotnisku z jego konkretnym wyposazeniem to lotnisko jest zamkykane dla ladowań. Jesli nie jest zamkniete (tak jak wtedy w Smoleńsku) to dowódca moze ladować, bo kontrola mu na to ZEZWOLIŁA!! A ze coś tam doradzała to ma znaczenie 3-ciorzędne... |
|
Data: 2010-04-14 22:42:12 | |
Autor: Delfino Delphis | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
p 47 wrote:
Po co pisac tyle słów, napisz po prostu, ze pilot samolotu rządowego,Niestety sporo w tym prawdy. Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii. Gdzieś już podawałem linka do incydentu w którym piloci tutki nie zrozumieli polecenia kontroli zniżania do FL150, choć dali dobry readback, zniżali dalej do FL110 wprost w inny samolot. To nie są błędy, które mogą przytrafić się doświadczonemu kapitanowi. |
|
Data: 2010-04-14 20:48:47 | |
Autor: saturn5 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na lewy fotel pewnie w żadnej normalnej linii. Dokladnie. Wyszkolenie tych pilotow pozstawialo napewno duzo do zyczenia. A co do zamykania lotnisk, itp. - kazdy moze porozumiec sie z pierwszym lepszym kontrolerem naprzyklad na Okeciu (na innym forum jest kilku takich) zeby sie dowiedziec ze zwalanie winy w tym wypadku na kontrolera uraga wszystkim normom miedzynarodowego lotnictwa. Idiota-samobojca pilot a my tu pieprzymy jak zamkniecie lotniska moglo teoretycznie ich 'ocalic'. -- |
|
Data: 2010-04-14 22:56:06 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hq59nf$kvt$1inews.gazeta.pl... Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się na Trzeba być zwykła szują ( a nie tylko pospolitym durniem, ktory, jak to durnie ,-przekonany jest o swojej wszechwiedzy) , aby nie mając najmniejszych dowodów, przesłanek, wiedzy rzucac takie oszczerstwa na zmarłych! A co do zamykania lotnisk, itp. - kazdy moze porozumiec sie z pierwszym patrz: http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article587252/Nie_zamkneli_lotniska_bo_bali_sie_skandalu.html http://www.dziennik.pl/swiat/article587245/To_my_odpowiadamy_za_smierc_elity_Polski.html p47 |
|
Data: 2010-04-14 23:04:58 | |
Autor: FD | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
W dniu 2010-04-14 środa 22:56, p 47 pisze:
patrz: a ty dalej zyjesz w matrixie artykułów prasowych............. i jesli fakty nie pasują do teorii.... to tym gorzej dla faktów |
|
Data: 2010-04-14 22:57:11 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hq59ah$mbg$1news.onet.pl... p 47 wrote: Durniu,- podaj na to dowód, albo, zwykła szujo, nie rzucaj kalumni na zmarłych! p47 |
|
Data: 2010-04-14 23:06:10 | |
Autor: Delfino Delphis | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
p 47 wrote:
Mam ci podać dowód na to, że 2000h to za mało, aby być np. kapitanem w LOT? Dobrze się czujesz?Niestety sporo w tym prawdy. Pilot z nalotem < 2000h nie załapał by się |
|
Data: 2010-04-15 14:01:14 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hq5anf$qkd$1news.onet.pl... p 47 wrote: Tak, podaj formalne wymogi ustalone odpowiednimi przepisami dla zostania kapitanem w liniach lotniczych. p47 |
|
Data: 2010-04-15 16:59:00 | |
Autor: Delfino Delphis | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
p 47 wrote:
Tak, podaj formalne wymogi ustalone odpowiednimi przepisami dla zostaniaWedług mnie trzeba mieć pełne ATPL. To jest wymóg prawny. Formalnie każda linia ustala jak chce, ale na praktykę kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin. |
|
Data: 2010-04-16 00:21:52 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
p 47 wrote: Ale jesteś świadom że 5000 h w liniach lotniczych robi się parę razy prędzej jak 2000 h w Wojsku Polskim? I samolot i pilot zarabiają dla linii wtedy gdy latają! -- Darek |
|
Data: 2010-04-16 02:00:21 | |
Autor: Delfino Delphis | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
"Dariusz K. Ładziak" wrote:
Ale jesteś świadom że 5000 h w liniach lotniczych robi się parę razyA co to zmienia? Pilot po 2000h w WP jest bardziej doświadczony niż po 5000h w liniach? |
|
Data: 2010-04-16 20:50:25 | |
Autor: Smok Eustachy | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Dnia Fri, 16 Apr 2010 02:00:21 +0200, Delfino Delphis napisaĹ(a):
"Dariusz K. Ĺadziak" wrote: Jak siÄ ten nalot przekĹada na np. iloĹÄ startĂłw i lÄ dowaĹ? -- Smok Eustachy http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy http://pclinuxos.org.pl/ |
|
Data: 2010-04-16 22:59:48 | |
Autor: Delfino Delphis | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Smok Eustachy wrote:
Jak się ten nalot przekłada na np. ilość startów i lądowań?W LOT pilot z nalotem 2000h ma raczej zdecydowanie więcej startów i lądowań niż pilot Tutki bo zaczyna na ATRach, a tam średnia długość lotu to pewnie coś koło godziny. Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt adekwatny wskaźnik. |
|
Data: 2010-04-16 21:29:20 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Delfino Delphis napisał:
Jak się ten nalot przekłada na np. ilość startów i lądowań? Zdecydowanie? Kiedyś czytałem, że jak akurat nie ma potrzeby by premier czy prezydent gdzieś leciał, to piloci i tak muszą podrywać maszynę -- żeby się smar w łożyskach nie zastał i żeby nie zapomnieli jak się lata (więc tak czy inaczej za to płacimy -- takie było przesłanie artykułu). Jak załoga dostaje zadanie wylatania czterech godzin bez ładunku, to chybia nie wygląda to tak, że startują z Okęcia, lecą prosto gdzieś hen do Pirenejów, zawracają i lądują. Poza tym nie jestem pewien, czy normalnie używanym tutkom średnia wychodzi dużo większa niż godzina. Czy naprawdę wszystkie przeloty krajowe zawsze były realizowane Yakami? Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt adekwatny wskaźnik. Jako wskaźnik ilości startów i lądowań jest chyba adekwatny. -- Jarek |
|
Data: 2010-04-16 22:00:09 | |
Autor: Smok Eustachy | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Dnia Fri, 16 Apr 2010 22:59:48 +0200, Delfino Delphis napisaĹ(a):
Smok Eustachy wrote: Starty i lÄ dowania na wielkiej krowie liniowej. To jest kluczowe, bo obawiam siÄ, Ĺźe liczycie godziny nudnego wiszenia w powietrzu. A tu waĹźne jest doĹwiadczenie w lÄ dowaniu, nabywane przez lÄ dowania. -- Smok Eustachy http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy http://pclinuxos.org.pl/ |
|
Data: 2010-04-16 22:03:19 | |
Autor: Jarosław Sokołowski | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Smok Eustachy napisał:
Starty i lądowania na wielkiej krowie liniowej. To jest kluczowe, Więcej -- najważniejsze jest doświadczenie w *nie* lądowaniu. -- Jarek |
|
Data: 2010-04-16 23:23:05 | |
Autor: FD | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
W dniu 2010-04-16 piątek 22:59, Delfino Delphis pisze:
coś koło godziny. Zresztą starty i lądowania to chyba niezbyt adekwatny zasadniczo to bardzo adekwatny wskaznik bo to najtrudniejsze operacje lotnicze.... chyba nie twierdzisz, ze w locie przez np atlantyk jest duzo do roboty.... |
|
Data: 2010-04-17 05:22:43 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
"Dariusz K. Ładziak" wrote: No właśnie nie sądzę... -- Darek |
|
Data: 2010-04-16 04:33:33 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:hq79iv$4so$3news.onet.pl... p 47 wrote: I znów piszesz pokazujesz, że twoja pewnośc siebie jest wwprost proporcjonalna do niewiedzy: Kilka przykładów: http://www.aurigny.com/html/recruitment.asp http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/europe/top_job_b737ng_captains_europe_new_-63153.html?search_no=4http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/greece/dash_8_q400_captains-62436.html?search_no=6 http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/vietnam/ref_418_atr_captains_vietnam_airlines-53302.html?search_no=7 http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/africa/md_11_type_rated_captain-62861.html http://www.aviationjobsearch.com/jobs/pilots/africa/md_11_type_rated_captain-62861.html?search_no=8 p47 |
|
Data: 2010-04-16 09:59:56 | |
Autor: FD | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
W dniu 2010-04-16 piątek 04:33, p 47 pisze:
WYTLUMACZ PROSZE dlaczego uwazasz ze DD nie mial racji po czy wnosisz o jego niewiedzy?? tak realnie - powiedz co wyczytales z tych ogloszen! |
|
Data: 2010-04-16 13:45:53 | |
Autor: JasiekS | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości news:4bc818d8$0$19164$65785112news.neostrada.pl... tak realnie - powiedz co wyczytales z tych ogloszen! Po odrzuceniu Wietnamu i Afryki (nawet nie sprawdzałem) mamy 2 ogłoszenia na 1000 h 'PIC on heavy jet' (w tym 750 PIC na danym typie) i jedno na 2500 h total (w tym 1000 h na danym typie). O ile się nie mylę PIC = Pilot In Command, a więc dowódca statku powietrznego. Tak więc '1000 h PIC.' to DUŻO WIĘCEJ niż '1000 h total'. -- JasiekS |
|
Data: 2010-04-16 14:58:38 | |
Autor: FD | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
JasiekS pisze:
Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości dokladnie tak! brawo Jasiu!! ;) (z jakiego to filmu??) ale IQ47 tego nie dostrzega! |
|
Data: 2010-04-16 15:33:08 | |
Autor: JasiekS | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości news:4bc85f09$0$17618$65785112news.neostrada.pl... dokladnie tak! brawo Jasiu!! ;) (z jakiego to filmu??) Jasia znam z kabaretu Dudek (wężykiem, wężykiem...). Filmu nie kojarzę, ale pewno jakiś Bareja. -- JasiekS |
|
Data: 2010-04-16 17:55:47 | |
Autor: FD | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
JasiekS pisze:
Jasia znam z kabaretu Dudek (wężykiem, wężykiem...). Filmu nie kojarzę, ozywista oczywistosc :) na 99% Nie ma róży bez ognia |
|
Data: 2010-04-16 19:28:16 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hq9ihs$h2l$1news.onet.pl...
Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.". Pokazując tylko pierwsze lepsze ogłoszenia z jednej jedynej , przypadkowo wybranej agencji rekrutacyjnej wykazałem, ze jest to po prostu nieprawda. Oczywiscie możesz sobie odrzucac wszystkie niewygodne ogłoszenia. Najlepiej zrobiłbys odrzucając z góry te, w których dopuszczają mniejszy nalot,- wtedy na pewno miałbys rację;-)) p47 |
|
Data: 2010-04-16 21:34:10 | |
Autor: JasiekS | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bc89e31$0$17099$65785112news.neostrada.pl... Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.". Zamiast bić pianę idź na stronę www.lot.com i poczytaj biografie kapitanów. W dziale 'Kariera' możesz przeczytać wymagania, od których zaczynasz być 'kandydatem na pilota' (NIE na kapitana). A Delfino Delphis akurat, o ile się nie mylę, zalicza się do FACHOWCÓW. -- JasiekS |
|
Data: 2010-04-16 21:49:28 | |
Autor: p 47 | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "JasiekS" <jasieks.no.spam@please.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hqae3m$3jp$1news.onet.pl...
Zamiast "zagadywac "szumem gołe fakty po prostu przyznaj, ze DD nie miał racji, bo sięgając, jak wykazałem, po pierwsze z brzegu ogłoszenia w sieci widac jednoznacznie, ze kapitanem mozna zostać mając o wiele mniejszy nalot niż ten rzekomo wg DD "konieczny". p47 |
|
Data: 2010-04-16 21:45:47 | |
Autor: Delfino Delphis | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
p 47 wrote:
Pokazując tylko pierwsze lepsze ogłoszenia z jednej jedynej ,Zauważ, że pisałem o praktyce Europejskiej, a nie Afrykańskiej. Poza tym sporo też zależy od roku. |
|
Data: 2010-04-16 23:48:02 | |
Autor: qqqqwwwWYTNIJTO | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik "p 47" <karolakowie1@wp.pl> napisał:
Czy to tak trudno zrozumiec,- "fachofiec" Delfino Delphis napisał, cyt. dosłownie: "kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin.". Przepraszam, że wtrącam się w dyskusję, ale nie cierpię gdy ktoś kłamie i specjalnie przeinacza słowa innych. Jeśli cytujesz, to cytuj w całości nie wyrywając z kontekstu. Pełen cytat brzmi: "Formalnie każda linia ustala jak chce, ale na praktykę kapitanem zostaje się przy jakichś 5000 godzin". Moim zdaniem Twój urywek cytatu zmienia sens całkowicie. I to co zrobiłeś jest po prostu poniżej pasa. -- |
|
Data: 2010-04-17 00:13:36 | |
Autor: Piotrp_de | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Przepraszam, że wtrącam się w dyskusję, ale nie cierpię gdy ktoś kłamie i specjalnie przeinacza słowa innych. No tak, ale jakoś trzeba na siłę dopasować fakty do teorii spiskowej. Gmatwa się tak długo, aż nikt nie wie o co na początku chodziło ale teoria spiskowa "umotywowanie" musi mieć. Sorry, ja ruskom na dwa kroki nie wierzę i jestem w wiele ich bezeceństw uwierzyć gdyby one miały jakikolwiek sens czy logikę. Ale tu - mimo najszczerszych chęci nie widzę nic co by tego rodzaju podejrzenia mogło wesprzeć... Tak więc drogi p47 ziemia jednak nie jest płaską tarczą ;-) Pozdrawiam Piotr http://www.piotrp.de -- |
|
Data: 2010-04-17 05:27:21 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik Piotrp_de napisał:
Przepraszam, że wtrącam się w dyskusję, ale nie cierpię gdy ktoś kłamie i I może jeszcze powiesz że nie opiera się na grzbietach czterech słoni? -- Darek |
|
Data: 2010-04-17 06:19:33 | |
Autor: FD | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Dariusz K. Ładziak pisze:
I może jeszcze powiesz że nie opiera się na grzbietach czterech słoni? tych na grzbiecie zółwia? |
|
Data: 2010-04-17 06:44:01 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik FD napisał:
Dariusz K. Ładziak pisze: A żółw na talerzu... -- Darek |
|
Data: 2010-04-17 12:11:36 | |
Autor: Piotrp_de | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Użytkownik FD napisał: A co Ty? Są już pod ścisłą ochroną. Jak gatunek by wymarł to by ziemia spadła... :-)) Pozdrawiam Piotr -- |
|
Data: 2010-04-16 22:29:41 | |
Autor: Przemysław Bernat | |
36 pulk specjalny - bardzo to ciekawe...!!! | |
Dnia Fri, 16 Apr 2010 04:33:33 +0200, p 47 napisał(a):
Kilka przykładów: Brawo! Z tych ogłoszeń właśnie pięknie wynika, że pilot z nalotem 2000 godzin nie dostanie roboty jako kapitan jeta nawet w East Africa Airline. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2010-04-13 06:38:07 | |
Autor: zenzen | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego ale wypociny.... A to główny trend: Polscy eksperci pracujący przy śledztwie w Moskwie potwierdzają: piloci Tu-154M ignorowali rekomendacje wieży kontrolnej lotniska Siewiernyj w Smoleńsku. Ich zdaniem przyczyną katastrofy były bardzo złe warunki atmosferyczne, które doprowadziły do błędu pilota. http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article585870/Czarne_skrzynki_ujawnily_przyczyne_wypadku.html#reqRss |
|
Data: 2010-04-13 22:31:06 | |
Autor: biniobill | |
opinie wbrew "trendowi" | |
ale wypociny....Ich zdaniem przyczyną katastrofy były bardzo złe warunki atmosferyczne, które doprowadziły do błędu pilota.Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Jak-40 z naszymi dziennikarzami i jakoś sobie dali radę. |
|
Data: 2010-04-13 22:47:09 | |
Autor: /dev/SU45 | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Jak-40 z Sam się zlinczuj, skoro widzisz bezsens swojego postu. Gdybyś zdawał w ULCu meteorologię to byś wiedział jaki rodzaj mgły może utrzymywać się przez kilka dni a jaki przewiewa z minuty na minutę. |
|
Data: 2010-04-13 22:57:41 | |
Autor: Juliusz Orlikowski | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:hq2l8d$do$1inews.gazeta.pl... Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Jak-40 z Można to potwierdzić, warunki meteorologiczne lądowania Jaka-40 były zupełnie inne niż w przypadku TU-154. Pozdrowienia Juliusz |
|
Data: 2010-04-13 23:05:56 | |
Autor: JJR | |
opinie wbrew "trendowi" | |
biniobill wrote:
Wiem, że mnie tu zaraz zlinczujecie, ale 40 minut wcześniej lądował Musisz nie mieć kompletnie nic wspólnego z lotnictwem jeśli uważasz że brak mgły o np. 7 ma jakikolwiek związek z mgłą o godz. 7.40. Albo że widoczność ziemi w pionie ma związek z niezbędną do lądowania widocznością w poziomie. Parę samolotów już na świecie spadło z tego powodu że wystartowali "bo się dało". A po 15 minutach ziemia zniknęła. |
|
Data: 2010-04-14 00:19:54 | |
Autor: JJR | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Tu jest ta mgła co jej nie było. Pierwsze minuty, jeszcze się pali
http://www.dailymotion.pl/video/xcxpvt_first-minutes-after-the-crash-of- th_news |
|
Data: 2010-04-14 03:02:05 | |
Autor: FD | |
opinie wbrew "trendowi" | |
W dniu 2010-04-14 środa 00:19, JJR pisze:
Tu jest ta mgła co jej nie było. Pierwsze minuty, jeszcze się pali przerazajaca jest ta syrena pociagu................. |
|
Data: 2010-04-13 08:25:04 | |
Autor: /dev/SU45 | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego "Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało badania obciążeń wiatrem konstrukcji cienkościennych w tunelu aerodynamicznym (mgr inż. Ryszard Drozdowicz - uzyskany stopień doktora w 1983 r.) Nie twierdzę, że to spisek, ale niczego nie mozna w tak "Brak dowodu jest dowodem na to, iż dowody takie mogą istnieć albo zostały zniszczone?" |
|
Data: 2010-04-13 08:41:17 | |
Autor: Jerzy | |
opinie wbrew "trendowi" | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:hq12o5$lho$1inews.gazeta.pl... Opinia dr inż. Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego NO To Wojna i 3 ch w bok |
|
Data: 2010-04-13 22:01:45 | |
Autor: Piotr [trzykoty] | |
opinie wbrew "trendowi" | |
R.Drozdowicz: "Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów
typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie" A czy on leciał z przecyłem, czy przechylił się w momencie zetknięcia z masztem czy drzewem?Taka kolizja i ucięcie części skrzydła czy uszkodedzenie klapy/lotki mogły właśnie owo przechylenie spowodować. |
|
Data: 2010-04-13 20:29:35 | |
Autor: porterhouse | |
opinie wbrew | |
Daj sobie spokoj z tym Drozdowiczem, facet napisal taki stek bzdur ze trudno
wogole cokolwiek tam znalezc co ma sens. Na dodatek podobny 'intelektualista" jak p47 dumnie to tu wkleil i uwaza to za ewangelie. Facet moze jest aerodynamikiem ale o pilotowaniu nie ma zadnego pojecia. -- |
|
Data: 2010-04-14 04:19:09 | |
Autor: p47 | |
opinie wbrew | |
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hq2k7e$q1a$1inews.gazeta.pl... Daj sobie spokoj z tym Drozdowiczem, facet napisal taki stek bzdur ze trudno A dla odmiany chociaz raz spróbuj sprecyzować co w owej wypowiedzi uważasz za "stek bzdur" i konkretnie swoją opinię uzasadnij. Bo tymczasem to ty wypisujesz tu stek bzdur bez żadnych konkretów, ale za to robisz dużo szumu, chowając się za ogólnikami... p47 |
|
Data: 2010-04-14 04:32:29 | |
Autor: porterhouse | |
opinie wbrew | |
Kazde z ponizszych zdan nie tylko ze jest bzdura jest wrecz komiksowe. Jesli
ty p47 tego nie widzisz to tylko to odpowiednio swiadczy o twojej inteligencji - ale przeciez sam dales juz tu popis swoich wlasnych wypocin i glebokiej wiedzy lotniczej wiec o czym tu wogole dalej rozmawiac???: 1.Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania, i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. 2.Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, 3.Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. 4.Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. -- |
|
Data: 2010-04-14 08:23:02 | |
Autor: FD | |
opinie wbrew | |
W dniu 2010-04-14 środa 06:32, porterhouse pisze:
Kazde z ponizszych zdan nie tylko ze jest bzdura jest wrecz komiksowe. Jesli to powyzej pisal iq47?? pytam bo w pewnym momencie przestalem czytac.. |
|
Data: 2010-04-14 21:44:40 | |
Autor: p 47 | |
opinie wbrew | |
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hq3ggt$cr8$1inews.gazeta.pl... Kazde z ponizszych zdan nie tylko ze jest bzdura jest wrecz komiksowe. Uważasz zatem, że 3 kregi nad lotniskiem, które (wbrew poczatkowo propagowanej przez ruskich wersji o 4 PODEJŚCIAC) wszyscy świadkowie potwierdzają i któr e potwierdził szef prokuratury wojskowej to jedynie złudzenie? A może (z jakiego powodu???) twierdzisz, ze pilot podjął decyzję o ladowaniu bez podstaw?
A zatem twierdzisz ze 2-aj doświadczeni piloci nie umieją (przynajmniej wg ciebie), oceniac wzrokowo wysokości 3.Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy Zachowane zdjęcia wskazują, że nie była to wyjątkowo gĘsta mgłA. Potwierdza tę sytuację zachowanie kontrolerów. Gdyby bowiem byłaby to taka właśnie tak gęsta mgła to mieliby oni bezwzględny obowiązek zakazać ladowania, zamknąć lotnisko. Tego nie zrobili, więc albo takich drastycznych warunków nie było, albo to oni złamali przepisy! 4.Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanieJakie zatem okoliczności wykluczają wg ciebie taką mozliwość. Dlaczego , gdyby miały miejsce takie usterki/awarie, amoże i celowe działania, to przebieg wydarzeń miałby być inny. A skoro byłby taki własnie, jak się wydarzył, to dlaczego takiej możliwosci nie rozpatrywać? p47 |
|
Data: 2010-04-14 23:39:25 | |
Autor: /dev/SU45 | |
opinie wbrew | |
Jakie zatem okoliczności wykluczają wg ciebie taką mozliwość. Dlaczego , Jak ktoś czytał przygody Szwejka to powyższe przypomina analizy wachmistrza z (nomen omen) Putimia. Mi się widzi że Ojciec Dyrektor wkrótce wejdzie w przewóz lotniczy. Ma do dyspozycji całe zastępy wybitnych fachowców, od dr Ryszarda poczynając a na takich diehard-fighterach kończąc. Z koncesją problemu nigdy nie było, to z AOC też nie będzie. |
|
Data: 2010-04-15 14:02:45 | |
Autor: p 47 | |
opinie wbrew | |
Użytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisał w wiadomości news:hq5cme$28k$1inews.gazeta.pl... Jakie zatem okoliczności wykluczają wg ciebie taką mozliwość. Dlaczego , Czyli potwierdza się, ze jesli zadac ci konkretne pytania to jestes w stanie wydac z siebie jedynie bełkot... p47 |
|
Data: 2010-04-15 22:40:04 | |
Autor: Janusz Pabłocki | |
opinie wbrew | |
> W dniu 2010-04-15 14:02, p 47 pisze:
Czyli potwierdza się, ze jesli zadac ci konkretne pytania to jestes w Jaki masz nalot? -- Janusz |
|
Data: 2010-04-16 08:46:01 | |
Autor: porterhouse | |
opinie wbrew | |
Jaki masz nalot? On ma zerowy, no moze 'nalecial' kiedys komus za skore - to jest jego caly nalot. Facet jest tu znany z debilowatych wypocin. -- |
|