oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan

Data: 2015-08-28 11:11:38
Autor: Beata
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
Mój by³y pracodawca-zleceniodawca nie zap³aci³ mi za nadgodziny i wypiera³ siê tego, wiêc w po³owie czerwca zg³osi³am do rozpatrzenia sprawê za po¶rednictwem e-s±du. Kwota nie jest osza³amiaj±ca, ale nie zamierzam jej odpuszczaæ, chodzi o 450z³.
Pod koniec lipsa wydano wyrok, a obecnie zosta³a wystawiona klauzula prawomocno¶ci. Z pracodawc± nie mam ¿adnego kontaktu, unika mnie jak mo¿e. W systemie e-s±d mam teraz opcjê z³o¿enia wniosku egzekucyjnego i tu pojawi± siê u mnie kilka pytañ:
-jak d³ugo to potrwa?
-jakie s± op³aty dla komornika s±dowego/kiedy i z czego mu zap³acê?
-który s±d wybraæ, lokalizacja moja czy d³u¿nika?
-nie znam adresu ani PESELU d³u¿nika, jedynie adres siedziby firmy w której zosta³a podpisana umowa i gdzie pracowa³am
-nie wiem jakim maj±tkiem dysponuje d³u¿nik, co mam powpisywaæ w tych polach?

zaznaczyæ te pola?
-Przyznanie i ¶ci±gniêcie innych kosztów

-Wierzyciel wnosi, aby tutejszy Komornik w trybie art.53a ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach s±dowych i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze. zm.) w zw. z art. 7971 kpc podj±³ czynno¶ci maj±ce na celu ustalenie maj±tku d³u¿nika, z którego mo¿e byæ prowadzona egzekucja.

-Wierzyciel o¶wiadcza, ¿e dokonuje wyboru Komornika na podstawie przepisu art. 8 ust.5 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach s±dowych i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze zm.).

Mo¿e to naiwne pytania, ale nie mia³am do czynienia wcze¶niej z s±dami i komornikami, to mój pierwszy raz i zajmujê siê tym sama.
Dziêkuje za pomoc i odpowiedzi

Data: 2015-08-28 11:16:31
Autor: Liwiusz
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
W dniu 2015-08-28 o 11:11, Beata pisze:
Mój były pracodawca-zleceniodawca nie zapłacił mi za nadgodziny i
wypierał się tego, więc w połowie czerwca zgłosiłam do rozpatrzenia
sprawę za pośrednictwem e-sądu. Kwota nie jest oszałamiająca, ale nie
zamierzam jej odpuszczać, chodzi o 450zł.
Pod koniec lipsa wydano wyrok, a obecnie została wystawiona klauzula
prawomocności. Z pracodawcą nie mam żadnego kontaktu, unika mnie jak
może. W systemie e-sąd mam teraz opcję złożenia wniosku egzekucyjnego i
tu pojawią się u mnie kilka pytań:
-jak długo to potrwa?

Nie ma reguły, zależy tylko od tego czy będzie z czego egzekwować i z czego.

-jakie są opłaty dla komornika sądowego/kiedy i z czego mu zapłacę?

Zwykle od stówki do kilku stówek.

-który sąd wybrać, lokalizacja moja czy dłużnika?

Nie sąd, tylko komornik. Właściwy dla dłużnika.

-nie znam adresu ani PESELU dłużnika, jedynie adres siedziby firmy w
której została podpisana umowa i gdzie pracowałam

A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

-nie wiem jakim majątkiem dysponuje dłużnik, co mam powpisywać w tych
polach?

Musisz to ustalić, albo zlecić komornikowi poszukiwanie majątku za opłatą.

zaznaczyć te pola?
-Przyznanie i ściągnięcie innych kosztów

Nie.

-Wierzyciel wnosi, aby tutejszy Komornik w trybie art.53a ust.1 ustawy z
dnia 29.08.1997r. o komornikach sÄ…dowych i egzekucji (t.j. Dz.U. z
2006r. Nr167, poz.1191 ze. zm.) w zw. z art. 7971 kpc podjął czynności
mające na celu ustalenie majątku dłużnika, z którego może być prowadzona
egzekucja.

Jeśli chcesz, aby komornik poszukiwał majątek dłużnika.

-Wierzyciel oświadcza, że dokonuje wyboru Komornika na podstawie
przepisu art. 8 ust.5 ustawy z dnia 29.08.1997r. o komornikach sÄ…dowych
i egzekucji (t.j. Dz.U. z 2006r. Nr167, poz.1191 ze zm.).

Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego wyboru.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 12:06:40
Autor: z
W dniu 2015-08-28 o 11:16, Liwiusz pisze:
-jakie s± op³aty dla komornika s±dowego/kiedy i z czego mu zap³acê?

Zwykle od stówki do kilku stówek.

Co¶ mi ¶wita ¿e wynagrodzenie za pracê jest zwolnione z op³at.
Ja ¿adnych nie p³aci³em. Chodzi³o o wynagrodzenie z umowy o pracê + zaleg³y urlop.

PS. Generelanie to na wiele bym nie liczy³. Mi siê uda³o bo sam "wyczai³em" nowy numer konta d³u¿nika. Komornik niechêtnie chcia³ go poznaæ bo powinienem to oficjalnie zg³aszaæ a tu trzeba by³o szybko bo firma og³asza³a upad³o¶æ na dniach.

Data: 2015-08-28 12:09:52
Autor: Liwiusz
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
W dniu 2015-08-28 o 12:06, z pisze:

PS. Generelanie to na wiele bym nie liczył. Mi się udało bo sam
"wyczaiłem" nowy numer konta dłużnika. Komornik niechętnie chciał go
poznać bo powinienem to oficjalnie zgłaszać a tu trzeba było szybko bo
firma ogłaszała upadłość na dniach.

Numer konta nie jest potrzebny do egzekucji.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 12:46:57
Autor: J.F.
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
U¿ytkownik "z"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:55e032b2$0$8373$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Komornicy maja system "ogniwo" i sprawdzenie kont nie jest obecnie problemem.

Chyba, ze pracodawca cos zachachmecil, i teraz ma konto na inna nazwe, nip,  itp.

J.

Data: 2015-08-28 13:13:10
Autor: z
W dniu 2015-08-28 o 12:46, J.F. pisze:
Komornicy maja system "ogniwo" i sprawdzenie kont nie jest obecnie
problemem.

Chyba, ze pracodawca cos zachachmecil, i teraz ma konto na inna nazwe,
nip,  itp.

Ja tam nie wiem ale komornik tego konta nie znalaz³. Gdybym sam nie pomóg³ to d... zbita.  Rok temu to by³o.

Data: 2015-08-28 16:07:24
Autor: Beata
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan

U¿ytkownik "z" <z@z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:55e032b2$0$8373$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Niestety chodzi o umowê zlecenie. Ju¿ siê cieszy³am, jakie to sprawne s±downictwo mamy w kraju i jak wiele uda³o siê za³atwiæ przez internet, czyli ten wyrok nic nie znaczy,
a d³u¿nik dalej sobie mo¿e ¶miaæ siê i nie odbieraæ ¿adnej korespodencji ode mnie i tak naprawdê nic mu nie grozi? Bêdzie chocia¿ wpisany na listê d³u¿ników, BIG czy BIK?

Data: 2015-08-28 16:15:42
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28-08-15 o 12:06, z pisze:
[...]

Dobrze Ci ¶wita, ale w tym wypadku mowa o umowie cywilnoprawnej :-)

Data: 2015-08-28 19:10:41
Autor: Liwiusz
W dniu 28-08-15 o 12:06, z pisze:
W dniu 2015-08-28 o 11:16, Liwiusz pisze:
-jakie są opłaty dla komornika sądowego/kiedy i z czego mu zapłacę?

Zwykle od stówki do kilku stówek.

Coś mi świta że wynagrodzenie za pracę jest zwolnione z opłat.
Ja żadnych nie płaciłem. Chodziło o wynagrodzenie z umowy o pracę +
zaległy urlop.

Dobrze Ci świta, ale w tym wypadku mowa o umowie cywilnoprawnej :-)

Poza tym nikt z wierzycieli nie płaci opłat egzekucyjnych, więc i tak
nie ma z czego zwalniać. A koszty (takie jak znaczki, dojazdy, czy
opłaty skarbowe i tym podobne od zapytań urzędowych, czy OGNIVO) i tak
musi ponieść, nawet i pracownik.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 16:06:06
Autor: Beata
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mrp8to$egv$1node1.news.atman.pl...
Zwykle od stówki do kilku stówek.

To kurczę, droga ta zabawa, a od czego to zależy? Pytanie czy z mojego długu, coś jeszcze zostanie po opłaceniu komornika, odpuścić w takiej sytuacji?

A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

ImiÄ™ nazwisko, NIP i adres siedziby firmy

[...]

Dłużnik jest z innego powiatu, a w moim mieście prowadzi firmę

Data: 2015-08-28 19:06:29
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-28 o 16:06, Beata pisze:
[...]

Od tego co będziesz chciała, aby komornik ci zrobił.

A na jakie dane pozwałaś i co masz w umowie???

ImiÄ™ nazwisko, NIP i adres siedziby firmy

To źle, ewentualna podstawa do przywrócenia terminu na sprzeciw, jeśli
nie odebrał nakazu.

Jeśli dłużnik mieszka poza rewirem komornika - nie polecam takiego
wyboru.

Dłużnik jest z innego powiatu, a w moim mieście prowadzi firmę

Ale ty decydujesz pod jakim adresem będziesz zajmowała mu ruchomości
(rzeczy) i takiego komornika wybierasz.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-30 11:12:21
Autor: Beata

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:mrq4er$f3a$3node2.news.atman.pl...
[...]

Co powinnam zrobić w tej sytuacji? Nie chcę dopłacać do interesu (jest taka opcja, że komornik policzy sobie za swoje usługi więcej, niż wart jest ten dług, albo odzyskam np 10zł??)
Chcę odzyskać ile się da, ewentualnie ukarać dłużnika wpisaniem na czarną listę BIK/BIG, by chociaż nie dostał nigdzie kredytu, za to że nie płaci pracownikom.
Sytuacja jest taka, że osoba ta nie odbiera żadnej korespodencji i centralnie drwi sobie z wszystkiego, podejrzewam że nie odebrał w ogóle korespodencji urzędowej z e-sądu, tak jak nie odbiera
przesyłek ode mnie. Majątek tej osoby to biuro, urządzenia biurowe i samochód którym dojeżdża do pracy, nie znam adresu zamieszkania ani stanu majątku prywatnego.

Data: 2015-08-31 07:00:54
Autor: jureq
Dnia Sun, 30 Aug 2015 11:12:21 +0200, Beata napisał(a):

dojeżdża do pracy, nie znam adresu zamieszkania ani stanu majątku
prywatnego.

Jakim cudem udało się uzyskać wyrok bez podania adresu zamieszkania?

Data: 2015-08-31 13:28:30
Autor: Beata

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:55e3fba6$0$8366$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zwyczajnie, udało się uzyskać. Nie wiem, nie pytaj mnie. Skąd mam niby znać jego prywatny adres? Nie jestem detektywem, a umowę podpisałam z przedsiębiorcą w siedzibie jego firmy.
Jak dla mnie jest to w takim razie osoba prawna i jego adresem jest lokal firmy.

Data: 2015-09-01 06:02:24
Autor: jureq
Dnia Mon, 31 Aug 2015 13:28:30 +0200, Beata napisał(a):

[...]

Czy ty wiesz o czym piszesz? Czu to jest osoba fizyczne prowadząca działalność gospodarczą, czy jakaś spółka (jawna, z o.o.)?
Jeśli spółka to zapewne masz wyrok przeciw spółce a nie tej osobie. Może lepiej sprawdź ten "drobiazg".

Data: 2015-09-01 12:04:05
Autor: Beata

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:55e53f70$0$4777$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy ty wiesz o czym piszesz? Czu to jest osoba fizyczne prowadzÄ…ca
działalność gospodarczą, czy jakaś spółka (jawna, z o.o.)?
Jeśli spółka to zapewne masz wyrok przeciw spółce a nie tej osobie. Może
lepiej sprawdź ten "drobiazg".

Jest to osoba prowadząca DG, w nazwie firmy jest również jej nazwisko.

Data: 2015-09-01 10:07:23
Autor: jureq
Dnia Tue, 01 Sep 2015 12:04:05 +0200, Beata napisał(a):

[...]

To dlaczego piszesz o sobie prawnej?

Data: 2015-08-31 18:41:00
Autor: ±æê³ñ󶼿
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
Spytaj Grzegorza Niedzwiedzkiego.

-- -- -
Jakim cudem uda³o siê uzyskaæ wyrok bez podania adresu zamieszkania?

Data: 2015-08-31 23:08:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-30 o 11:12, Beata pisze:
Co powinnam zrobić w tej sytuacji? Nie chcę dopłacać do interesu

To nie wchodź w ten interes. Dlaczego uważasz, że ktoś inny miałby
dopłacać do Twojego interesu, o który nawet Tobie się nie chce zadbać?

(jest
taka opcja, że komornik policzy sobie za swoje usługi więcej, niż wart
jest ten dług, albo odzyskam np 10zł??)

Oczywiście.

[...]
stanu majÄ…tku prywatnego.

Zatem odpuść sprawę, bo widzę, że na odzyskaniu długu Ci nie zależy.

A kobiece fochy nie sÄ… dobre w biznesie.

--
Liwiusz

Data: 2015-09-01 12:06:51
Autor: Beata

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ms2fph$r3h$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie rozumiem czego po mnie "jedziecie", skąd ten ton i agresja, czy ja wam coś zrobiłam?
Wolałabym nie korzystać z sądów, komorników itp tak jak do tegj pory w życiu mi się udawało, ale jednak nie każdy jest uczciwy, niektórzy postanawiają nie płacić za pracę
mówiąc "bo nie", nie odbierać korespodencji, telefonów i śmiać się w twarz, dlatego postanowiłam skorzystać z wymiaru sprawiedliwości. Wcześniej nie miałam pojęcia jak to wszystko działa itp
dlatego chciałam zapytać na grupie prawniczej, co w tym złego? Po prostu pytam ile komornik policzy sobie od mojego skromnego długu, czy ktoś w ogóle się tym zajmie? Zawód komornik kojarzy mi się z odzyskiwaniem jakichś ogromnych kwot, conajmniej dziesiątków tysięcy, a nie paroma stówkami takich szaraczków jak ja, dlatego jestem zielona.

Data: 2015-09-01 12:15:30
Autor: ±æê³ñ󶼿
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
Po prostu pójd¼ do najbli¿szej Tobie terytorialnie (Twoja wygoda siê liczy) kancelarii komorniczej i zapytaj.
Przy czym w niektórych tak siê chamsko zachowuj± ju¿ na recepcji, ¿e bym do nich nie szed³, w innych s± ca³kiem mili (ca³y czas mam na my¶li wierzyciela), ale to nie miejsce na tworzenie list poparcia.

-- -- -
Po prostu pytam ile komornik policzy sobie od mojego skromnego d³ugu, czy kto¶ w ogóle siê tym zajmie?

Data: 2015-09-01 19:13:37
Autor: poreba
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
Dnia Tue, 1 Sep 2015 12:06:51 +0200, Beata napisa³(a):

Nie rozumiem czego po mnie "jedziecie", sk±d ten ton i agresja, czy ja wam co¶ zrobi³am?
Kompleksy, poczucie niespe³nienia, deficyty spo³eczne itd.
Zdarzaj± siê jednak na grupie ludzie, którym udaje siê nawet od niesk³adnie
i naiwnie zadaj±cych pytanie wyciagn±æ istote problemu, doradziæ i
przedstawiæ to w jasny dla laika sposób.
Np. kto¶ przeczytawszy Twoj± "osobê prawn±" domysli siê, ¿e zapewne mylisz
to pojecie z potocznym "przedsiêbiorstwem/firm±" i Ci to (przy okazji)
wyt³umaczy. Inny... siê przy pokazji podleczy. S± ludzie i parapety. ;)

--
pozdro
poreba

Data: 2015-08-28 16:15:01
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28-08-15 o 11:16, Liwiusz pisze:
[...]
może. W systemie e-sąd mam teraz opcję złożenia wniosku egzekucyjnego izekucji
tu pojawią się u mnie kilka pytań:
-jak długo to potrwa?

Nie ma reguły, zależy tylko od tego czy będzie z czego egzekwować i z czego.

Przede wszystkim wiele by upraszczało wskazanie konkretnego źródła komornikowi. Zaczął bym od zajęcia rachunku bankowego, jeśli go znasz. Kwota nie jest wielka, więc możliwa do egzekucja, a i koszty egzekucji niewielkie w razie niepowodzenia.

To zależy od tego, co komornikowi się zleca. Dość przystępnie opisano to pod tym linkiem: http://www.antykomornik.pl/index.php?id=47#wydatki%20postepowanie%20egzekucyjne

-który sąd wybrać, lokalizacja moja czy dłużnika?
Nie sąd, tylko komornik. Właściwy dla dłużnika.

No nie jest to ścisła informacja. Zależy to od tego, z czego chcemy egzekwować. W wypadku proponowanej przeze mnie egzekucji z rachunku bankowego, to wybrałbym najbliższego sobie komornika, bo będę miał z nim lepszy kontakt.

W dodatku przecież istnieje taka wyszukiwarka: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/ceidg.public.ui/search.aspx

-nie wiem jakim majątkiem dysponuje dłużnik, co mam powpisywać w tych
polach?
Musisz to ustalić, albo zlecić komornikowi poszukiwanie majątku za opłatą.

Może jednak zanim zlecisz to poszukiwanie, to napisz kilka słów na temat tego przedsiębiorcy tutaj. Prowadzi jakąś działalność faktycznie? Jakiego to rodzaju działalność? Może coś podpowiemy. 450 zł, to nie jest kwota warta rozpętywania dzikich awantur.

[...]

Czemu? Różnie z tym bywa. Ja bym nie był aż tak kategoryczny.

Data: 2015-08-28 19:09:25
Autor: Liwiusz
[...]

WybierajÄ…c komornika poza rewirem automatycznie pozbawia siÄ™ jednej z
najskuteczniejszej metody nacisku komorniczego - czyli zajęcia ruchomości.

Jeśli natomiast mówimy o zajęciach korespondencyjnych, to też nie ma
powodu, aby wybierać komornika bliskiego wierzycielowi, chyba że to
komornik specjalnie mu znany - ale zwykle rodzi to problemy - brak
zajęcia ruchomości, możliwość zbiegu egzekucji (i parę miesięcy w plecy
na przeniesienie sprawy do właściwego komornika) itp.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 15:34:56
Autor: Budzik
oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan
U¿ytkownik Beata beatkaaaaa@pocztaaa.fm ...

-nie znam adresu ani PESELU d³u¿nika, jedynie adres siedziby firmy w której zosta³a podpisana umowa i gdzie pracowa³am

a moze NIP??
Poszukaj go sobie w cedig - jest wyszukiwarka na stronie.

oplata dla komornika sadowego (e-sad) kilka pytan