opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank

Data: 2010-01-01 04:49:01
Autor: plusz
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
dostałem now± kartę debetow± do eKonta w mBanku - visa
zgodnie z instrukcj± na doł±czonej ulotce po jej aktywacji w
internecie wszedłem w opcję "Ustal PIN". No i po "ustaleniu" na
rachunku pojawia się opłata 2 zł :)
Zastanawiam się, czy w tej nowej karcie już jaki¶ PIN był wcze¶niej
ustalony? TOiP przewiduje opłatę za zmianę PIN a nie za ustalenie

--
plusz
www.kalkulatorlokat.pl

Data: 2010-01-01 14:28:27
Autor: xbartx
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
Dnia Fri, 01 Jan 2010 04:49:01 -0800, plusz napisał(a):

dostałem nową kartę debetową do eKonta w mBanku - visa zgodnie z
instrukcją na dołączonej ulotce po jej aktywacji w internecie wszedłem w
opcję "Ustal PIN". No i po "ustaleniu" na rachunku pojawia się opłata 2
zł :) Zastanawiam się, czy w tej nowej karcie już jakiś PIN był
wcześniej ustalony? TOiP przewiduje opłatę za zmianę PIN a nie za
ustalenie

Ale to była całkiem nowa karta czy tylko wznowienie na kolejny okres, karty którą już posiadałeś. Jeżeli wznowienie to tylko aktywujesz a PIN jest taki sam jaki był przy poprzedniej karcie, no a jak zmieniłeś to Cię i skasowali zgodnie z TOiP.

--
xbartx

Data: 2010-01-01 14:29:20
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-01 13:49, plusz wrote:

[...]

A ja sie zastanawiam nad czyms troche innym - jesli istnieje oplata
za zmiane PIN to dosc slabo swiadczy odnosnie promowania zachowan zwiazanych z bezpieczenstwem, a mowiac wprost, dziala przeciwko
nim. Do zmiany PIN, tak jak jest z haslami dostepowymi dostep powinien
byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-01 14:29:21
Autor: xbartx
Dnia Fri, 01 Jan 2010 14:29:20 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

[...]

Hmmm jak masz cień wątpliwości to lepiej zastrzec, bo zmiana PINu może nie wiele dać.

--
xbartx

Data: 2010-01-01 16:28:00
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-01 15:29, xbartx wrote:

Hmmm jak masz cień wątpliwości to lepiej zastrzec, bo zmiana PINu może
nie wiele dać.

A co, gdy jestes np. w delegacji i zastrzezenie karty to odciecie
sie od srodkow, a nie ma mozliwosci skorzystania z innej?

Zreszta nie musi sie to od razu wiazac z jakas drastyczna sytuacja jak
skimming. Wystarczy ze ktos zreflektuje sie ze posiada nadany taki
numer ktory moze ulatwic jego ustalenie ["1234" ;)] albo nie ufa
swojemu otoczeniu a istnieje niezerowe ryzyko.

A skoro PIN bedzie bezpieczny to juz klient ma pewien dupochron na
wypadek uzycia karty bez autoryzacji.

Mozna by to rozwiazac tak jak z wyplacaniem srodkow z KO - pierwsza
zmiana w kwartale gratis ;).

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-01 15:52:29
Autor: JanKo
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
Agent elmer radi radisson nadaje:
Do zmiany PIN, tak jak jest z haslami dostepowymi dostep powinien
byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

Je¶li kogo¶ opłata 2 zł powstrzymuje przed zmian± to znaczy że tej zmiany nie potrzebuje. Inn± spraw± jest że PIN najczę¶ciej zmieniany jest na taki sam jak we wszystkich innych kartach lub w komórce ;-)

Data: 2010-01-01 16:21:30
Autor: MarcinF
JanKo wrote:

Je¶li kogo¶ opłata 2 zł powstrzymuje przed zmian± to znaczy że tej zmiany nie potrzebuje.

jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

ciezko udowodnic ze zmiana nie jest potrzebna, latwo natomiast wykazac
ze byla potrzebna jesli nie zostala wykonana i nagle zniknela kasa z rachunku :)

Data: 2010-01-01 17:25:33
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"MarcinF" news:hhl42h$fic$1atlantis.news.neostrada.pl

jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

Bo? Na kompie, który z kaprysu służy tylko do logowania do banków również
można złapać "bankowego hiv'a" ? :)

Data: 2010-01-01 18:05:02
Autor: MarcinF
Valdi wrote:

Bo? Na kompie, który z kaprysu służy tylko do logowania do banków również
można złapać "bankowego hiv'a" ? :)

nawet jesli komputer sluzy tylko do tego, i nawet jesli ma do niego dostep
tylko wlasciciel, to wcale nie gwarantuje ze nie zostanie zainfekowany
przez siec, nie mowiac juz o atakach typu man-in-the-middle, infekcjach
serwerow webowych banku, a na koniec "pozakomputerowych" mozliwosciach
przechwycenia hasla

moze niektore z tych przykladow sa skrajnie rzadkie, ale chyba nie bardziej
niz tez komputery z kaprysu uzywane tylko i wylacznie do logowania do bankow :)

Data: 2010-01-01 19:53:45
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"MarcinF" news:hhla4m$a1$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Ja tam nie popadam w psychozę :] - od kiedy pamiętam do każdego banku mam
takie samo hasło. Póki co ani razu nikt mnie nie okradł, ani nie zalogował
się bez mojej wiedzy na moje konto.

Data: 2010-01-02 11:33:31
Autor: Mithos
MarcinF pisze:
jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

Ale po co ?

ciezko udowodnic ze zmiana nie jest potrzebna, latwo natomiast wykazac
ze byla potrzebna jesli nie zostala wykonana i nagle zniknela kasa z rachunku :)

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywi¶cie pod warunkiem, że kto¶ posługuje się PINem należycie.

--
Mithos

Data: 2010-01-02 11:49:16
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"Mithos" news:hhn7dr$3i7$1news.onet.pl

> [...]
> rachunku :)

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywi¶cie pod warunkiem,

WypowiedĽ z czystym sumieniem można uznać za finisz tej dyskusji :)

Data: 2010-01-02 19:30:05
Autor: Krzysztof Halasa
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod
warunkiem, że ktoś posługuje się PINem należycie.

Czyli w ogole. Bo jesli sie posluguje, to nie ma wplywu na ew.
podsluchanie PINu, i wtedy zmiana ma jakis (taki sobie) sens.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-03 21:07:14
Autor: MarcinF
Mithos wrote:

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywi¶cie pod warunkiem, że kto¶ posługuje się PINem należycie.

dopoki sa w uzyciu karty z paskiem magnetycznym to jednak wplywa

Data: 2010-01-01 16:30:02
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-01 15:52, JanKo wrote:

Je¶li kogo¶ opłata 2 zł powstrzymuje przed zmian± to znaczy że tej
zmiany nie potrzebuje. Inn± spraw± jest że PIN najczę¶ciej zmieniany
jest na taki sam jak we wszystkich innych kartach lub w komórce ;-)

Moze powstrzymac na zasadzie 'nie bede za cos takiego placil'.
A brak oplaty zawsze bedzie pozytywnym bodzcem - tymczasem zmiana hasel,
szczegolnie w przypadku pewnej dozy zdrowej paranoi zwiazanej
z bezpieczenstwem osobistych danych w niczym nie szkodzi, a moze
pomoc.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-03 08:41:43
Autor: bzdreg
JanKo pisze:
[...]

Iiii tam... ja mam pin wypisany na karcie, na każdej mam oczywi¶cie inny.
Pin jest zaszyfrowany - od "napisanego" trzeba odj±ć modulo 10 datę urodzenia mojej 13-ej kochanki ;)

A dwa złote - to piwo (może nie to "prawdopodobnie najlepsze na ¶wiecie"), ale kto nie szanuje grosza - nie wart jest złotówki.

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-03 08:41:01
Autor: bzdreg
elmer radi radisson pisze:

[...]

Piwo dla tego pana!

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-03 11:08:49
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"bzdreg" news:hhphme$rqk$1news.onet.pl

> [...]
> byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
> ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

pilsner, koĽlak, porter, pszenica?

PS.
Ze swojej strony polecam to ostatnie np. Kapuziner :]

Data: 2010-01-04 12:13:43
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-03 11:08, Valdi wrote:

pilsner, koĽlak, porter, pszenica?

PS.
Ze swojej strony polecam to ostatnie np. Kapuziner :]

Wchodze w Obolona, Svyturysa albo Franziskanera ;).

No i w Ciechany naturalnie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-04 13:37:50
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"elmer radi radisson" news:hhsih8$rgo$1inews.gazeta.pl

Wchodze w Obolona, Svyturysa albo Franziskanera ;).

Ten ostatni ostatnio bardzo się popsuł, dlatego podziękuję. Natomiast dwóch
pierwszych trunków nie odmówię :)

No i w Ciechany naturalnie.

Z warki na warkę odnoszę dziwne wrażenie, że piwa z ww. browaru padły ofiar±
własnego sukcesu i to już nie jest to... nawet miodowe nie pie¶ci
podniebienia tak jak kiedy¶...

Data: 2010-01-04 10:23:53
Autor: Erazmus
On 4 Sty, 13:37, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
> [...]

Z warki na warkę odnoszę dziwne wrażenie, że piwa z ww. browaru padły ofiar±
własnego sukcesu i to już nie jest to... nawet miodowe nie pie¶ci

Smak wszystkich polskich piw jest teraz podobny bo używaj± do
produkcji słodu kukurydzianego . Ja kupuje piwa naszych południowych
s±siadów bo smakuj± jak kiedy¶ .

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-01-04 22:27:23
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"Erazmus"

Smak wszystkich polskich piw jest teraz podobny bo używaj± do
produkcji słodu kukurydzianego .

Nie obrażaj małych browarów, browarów restauracyjnych oraz wyrobów domowych
piwowarów.

Ja kupuje piwa naszych południowych s±siadów bo smakuj± jak kiedy¶ .

To se nevrati. U Pepików (o Słowakach nawet nie warto pisać) można
zaobserwować podobne zjawisko co u nas - browary przeistoczyły się w fabryki
"piwa", dla których liczy się tylko zysk i ilo¶ć wypuszczonego na rynek
napoju piwopodobnego.
Jedyna zaleta naszych s±siadów, a dokładniej rzecz ujmuj±c ich piwa jest
taka, że pod względem ujednolicania smaku przez koncerny piwowarkie, nie
skur....ili się tak jak wła¶ciciele piwnych fabryk na terenie PL. Tam
jeszcze odróżniasz smak, nie czujesz w prawie każdym piwie w szeroko
dostępnej sprzedaży woni spirytusy po otwarciu butelki itp.
Ale to też nie jest już to co lata temu jeżeli chodzi o masow± produkcję i
sprzedaż.

Data: 2010-01-05 23:14:07
Autor: Erazmus
On 4 Sty, 22:27, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
> [...]

> produkcji słodu kukurydzianego .

Nie obrażaj małych browarów, browarów restauracyjnych oraz wyrobów domowych

Miałem na my¶li  browary z największym udziałem w polskim rynku.

> [...]

dostępnej sprzedaży woni spirytusy po otwarciu butelki itp.
Ale to też nie jest już to co lata temu jeżeli chodzi o masow± produkcję i

W  dobrze wyposażonym sklepiku można znaleĽć piwa mniejszych browarów
z CZ i SK które zachowuj± nadal swoje receptury.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-01-04 13:45:11
Autor: RobertS
[...]

z krajowych to Panowie spróbujta nowego Warnijskiego z BK, powala! ;-D

RobertS

Data: 2010-01-02 00:57:58
Autor: Michal_Ko
plusz pisze:
dostałem now± kartę debetow± do eKonta w mBanku - visa
zgodnie z instrukcj± na doł±czonej ulotce po jej aktywacji w
internecie wszedłem w opcję "Ustal PIN".

Skoro podczas aktywacji nie zostałe¶ poproszony o nadanie PINu, aktywowałe¶ duplikat karty. W tym przypadku PIN zostaje ten sam co na karcie poprzedniej.

--
Michał

opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank