opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank

Data: 2010-01-01 14:29:20
Autor: elmer radi radisson
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
On 2010-01-01 13:49, plusz wrote:

dostałem nową kartę debetową do eKonta w mBanku - visa
zgodnie z instrukcją na dołączonej ulotce po jej aktywacji w
internecie wszedłem w opcję "Ustal PIN". No i po "ustaleniu" na
rachunku pojawia się opłata 2 zł :)
Zastanawiam się, czy w tej nowej karcie już jakiś PIN był wcześniej
ustalony? TOiP przewiduje opłatę za zmianę PIN a nie za ustalenie

A ja sie zastanawiam nad czyms troche innym - jesli istnieje oplata
za zmiane PIN to dosc slabo swiadczy odnosnie promowania zachowan zwiazanych z bezpieczenstwem, a mowiac wprost, dziala przeciwko
nim. Do zmiany PIN, tak jak jest z haslami dostepowymi dostep powinien
byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-01 14:29:21
Autor: xbartx
Dnia Fri, 01 Jan 2010 14:29:20 +0100, elmer radi radisson napisał(a):

[...]

Hmmm jak masz cień wątpliwości to lepiej zastrzec, bo zmiana PINu może nie wiele dać.

--
xbartx

Data: 2010-01-01 16:28:00
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-01 15:29, xbartx wrote:

Hmmm jak masz cień wątpliwości to lepiej zastrzec, bo zmiana PINu może
nie wiele dać.

A co, gdy jestes np. w delegacji i zastrzezenie karty to odciecie
sie od srodkow, a nie ma mozliwosci skorzystania z innej?

Zreszta nie musi sie to od razu wiazac z jakas drastyczna sytuacja jak
skimming. Wystarczy ze ktos zreflektuje sie ze posiada nadany taki
numer ktory moze ulatwic jego ustalenie ["1234" ;)] albo nie ufa
swojemu otoczeniu a istnieje niezerowe ryzyko.

A skoro PIN bedzie bezpieczny to juz klient ma pewien dupochron na
wypadek uzycia karty bez autoryzacji.

Mozna by to rozwiazac tak jak z wyplacaniem srodkow z KO - pierwsza
zmiana w kwartale gratis ;).

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-01 15:52:29
Autor: JanKo
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
Agent elmer radi radisson nadaje:
Do zmiany PIN, tak jak jest z haslami dostepowymi dostep powinien
byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

Jeśli kogoś opłata 2 zł powstrzymuje przed zmianą to znaczy że tej zmiany nie potrzebuje. Inną sprawą jest że PIN najczęściej zmieniany jest na taki sam jak we wszystkich innych kartach lub w komórce ;-)

Data: 2010-01-01 16:21:30
Autor: MarcinF
JanKo wrote:

Jeśli kogoś opłata 2 zł powstrzymuje przed zmianą to znaczy że tej zmiany nie potrzebuje.

jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

ciezko udowodnic ze zmiana nie jest potrzebna, latwo natomiast wykazac
ze byla potrzebna jesli nie zostala wykonana i nagle zniknela kasa z rachunku :)

Data: 2010-01-01 17:25:33
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"MarcinF" news:hhl42h$fic$1atlantis.news.neostrada.pl

jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

Bo? Na kompie, który z kaprysu służy tylko do logowania do banków również
można złapać "bankowego hiv'a" ? :)

Data: 2010-01-01 18:05:02
Autor: MarcinF
Valdi wrote:

Bo? Na kompie, który z kaprysu służy tylko do logowania do banków również
można złapać "bankowego hiv'a" ? :)

nawet jesli komputer sluzy tylko do tego, i nawet jesli ma do niego dostep
tylko wlasciciel, to wcale nie gwarantuje ze nie zostanie zainfekowany
przez siec, nie mowiac juz o atakach typu man-in-the-middle, infekcjach
serwerow webowych banku, a na koniec "pozakomputerowych" mozliwosciach
przechwycenia hasla

moze niektore z tych przykladow sa skrajnie rzadkie, ale chyba nie bardziej
niz tez komputery z kaprysu uzywane tylko i wylacznie do logowania do bankow :)

Data: 2010-01-01 19:53:45
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"MarcinF" news:hhla4m$a1$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

Ja tam nie popadam w psychozę :] - od kiedy pamiętam do każdego banku mam
takie samo hasło. Póki co ani razu nikt mnie nie okradł, ani nie zalogował
się bez mojej wiedzy na moje konto.

Data: 2010-01-02 11:33:31
Autor: Mithos
MarcinF pisze:
jesli chodzi o zachowanie bezpieczenstwa to kody pin tak jak i stale
hasla bezwzglednie powinny byc okresowo zmieniane

Ale po co ?

ciezko udowodnic ze zmiana nie jest potrzebna, latwo natomiast wykazac
ze byla potrzebna jesli nie zostala wykonana i nagle zniknela kasa z rachunku :)

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że ktoś posługuje się PINem należycie.

--
Mithos

Data: 2010-01-02 11:49:16
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"Mithos" news:hhn7dr$3i7$1news.onet.pl

> [...]
> rachunku :)

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem,

Wypowiedź z czystym sumieniem można uznać za finisz tej dyskusji :)

Data: 2010-01-02 19:30:05
Autor: Krzysztof Halasa
Mithos <fake@adres.pl> writes:

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod
warunkiem, że ktoś posługuje się PINem należycie.

Czyli w ogole. Bo jesli sie posluguje, to nie ma wplywu na ew.
podsluchanie PINu, i wtedy zmiana ma jakis (taki sobie) sens.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-01-03 21:07:14
Autor: MarcinF
Mithos wrote:

Zmiana PIN nijak nie wpływa na bezpieczeństwo. Oczywiście pod warunkiem, że ktoś posługuje się PINem należycie.

dopoki sa w uzyciu karty z paskiem magnetycznym to jednak wplywa

Data: 2010-01-01 16:30:02
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-01 15:52, JanKo wrote:

Jeśli kogoś opłata 2 zł powstrzymuje przed zmianą to znaczy że tej
zmiany nie potrzebuje. Inną sprawą jest że PIN najczęściej zmieniany
jest na taki sam jak we wszystkich innych kartach lub w komórce ;-)

Moze powstrzymac na zasadzie 'nie bede za cos takiego placil'.
A brak oplaty zawsze bedzie pozytywnym bodzcem - tymczasem zmiana hasel,
szczegolnie w przypadku pewnej dozy zdrowej paranoi zwiazanej
z bezpieczenstwem osobistych danych w niczym nie szkodzi, a moze
pomoc.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-03 08:41:43
Autor: bzdreg
JanKo pisze:
[...]

Iiii tam... ja mam pin wypisany na karcie, na każdej mam oczywiście inny.
Pin jest zaszyfrowany - od "napisanego" trzeba odjąć modulo 10 datę urodzenia mojej 13-ej kochanki ;)

A dwa złote - to piwo (może nie to "prawdopodobnie najlepsze na świecie"), ale kto nie szanuje grosza - nie wart jest złotówki.

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-03 08:41:01
Autor: bzdreg
elmer radi radisson pisze:

[...]

Piwo dla tego pana!

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Data: 2010-01-03 11:08:49
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"bzdreg" news:hhphme$rqk$1news.onet.pl

> [...]
> byc latwy, na wypadek wystapienia choc cienia podejrzenia o jego
> ujawnienie. Oplata choc mala, bedzie demotywowac w tym wzgledzie.

pilsner, koźlak, porter, pszenica?

PS.
Ze swojej strony polecam to ostatnie np. Kapuziner :]

Data: 2010-01-04 12:13:43
Autor: elmer radi radisson
On 2010-01-03 11:08, Valdi wrote:

pilsner, koźlak, porter, pszenica?

PS.
Ze swojej strony polecam to ostatnie np. Kapuziner :]

Wchodze w Obolona, Svyturysa albo Franziskanera ;).

No i w Ciechany naturalnie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-01-04 13:37:50
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"elmer radi radisson" news:hhsih8$rgo$1inews.gazeta.pl

Wchodze w Obolona, Svyturysa albo Franziskanera ;).

Ten ostatni ostatnio bardzo się popsuł, dlatego podziękuję. Natomiast dwóch
pierwszych trunków nie odmówię :)

No i w Ciechany naturalnie.

Z warki na warkę odnoszę dziwne wrażenie, że piwa z ww. browaru padły ofiarą
własnego sukcesu i to już nie jest to... nawet miodowe nie pieści
podniebienia tak jak kiedyś...

Data: 2010-01-04 10:23:53
Autor: Erazmus
On 4 Sty, 13:37, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
> [...]

Z warki na warkę odnoszę dziwne wrażenie, że piwa z ww. browaru padły ofiarą
własnego sukcesu i to już nie jest to... nawet miodowe nie pieści

Smak wszystkich polskich piw jest teraz podobny bo używają do
produkcji słodu kukurydzianego . Ja kupuje piwa naszych południowych
sąsiadów bo smakują jak kiedyś .

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-01-04 22:27:23
Autor: Valdi
opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank
"Erazmus"

Smak wszystkich polskich piw jest teraz podobny bo używają do
produkcji słodu kukurydzianego .

Nie obrażaj małych browarów, browarów restauracyjnych oraz wyrobów domowych
piwowarów.

Ja kupuje piwa naszych południowych sąsiadów bo smakują jak kiedyś .

To se nevrati. U Pepików (o Słowakach nawet nie warto pisać) można
zaobserwować podobne zjawisko co u nas - browary przeistoczyły się w fabryki
"piwa", dla których liczy się tylko zysk i ilość wypuszczonego na rynek
napoju piwopodobnego.
Jedyna zaleta naszych sąsiadów, a dokładniej rzecz ujmując ich piwa jest
taka, że pod względem ujednolicania smaku przez koncerny piwowarkie, nie
skur....ili się tak jak właściciele piwnych fabryk na terenie PL. Tam
jeszcze odróżniasz smak, nie czujesz w prawie każdym piwie w szeroko
dostępnej sprzedaży woni spirytusy po otwarciu butelki itp.
Ale to też nie jest już to co lata temu jeżeli chodzi o masową produkcję i
sprzedaż.

Data: 2010-01-05 23:14:07
Autor: Erazmus
On 4 Sty, 22:27, "Valdi" <Va...@valdi.pl> wrote:
> [...]

> produkcji słodu kukurydzianego .

Nie obrażaj małych browarów, browarów restauracyjnych oraz wyrobów domowych

Miałem na myśli  browary z największym udziałem w polskim rynku.

> [...]

dostępnej sprzedaży woni spirytusy po otwarciu butelki itp.
Ale to też nie jest już to co lata temu jeżeli chodzi o masową produkcję i

W  dobrze wyposażonym sklepiku można znaleźć piwa mniejszych browarów
z CZ i SK które zachowują nadal swoje receptury.

--
pozdrawiam,
Erazmus

Data: 2010-01-04 13:45:11
Autor: RobertS
[...]

z krajowych to Panowie spróbujta nowego Warnijskiego z BK, powala! ;-D

RobertS

opłata za ustalenie/zmianę PIN - mbank