oplaty PADI

Data: 2011-08-08 06:24:19
Autor: pancolar
oplaty PADI
Mam pytanie - pewnie dla niektorych wyda sie glupie - jak wyglada
sprawa dodatkowych oplat zwiazanych z czlonkostwem PADI - trafilem na
kilku stronach na wzmianki o oplatach czlonkowskich PADI

jesli ukoncze kurs PADI DM - to czy regularnie musze odprowadzac
oplate do PADI - aby mój stopien byl wazny ?
Jaka jest wysokosc oplaty ?

Jaka jest wysokosc oplaty gdy ktos juz zostanie OWSI ?
czy aby byc pozniej instruktorem rowniez nalezy regularnie odprowadzac
oplate do PADI

czy w innych federacjach CMAS / PADI / SDI- TDI / SSI rozwiazane jest
to tak samo i jesli tak to jaka jest wysokosc oplaty innych
federacji ?

bede wdzieczny za odpowiedz

Data: 2011-08-08 08:54:33
Autor: Pszemol
oplaty PADI
"pancolar" <pancolar@gmail.com> wrote in message news:a32687d5-25cc-4c3a-9a40-6f50c1db36f1v3g2000vbx.googlegroups.com...
[...]

Czemu nie skierujesz tego pytania wprost do PADI? :-)

Ja jestem nurkiem AOWD z PADI i zachecaja mnie abym dolaczyl do
tej organizacji i placil skladki czlonkowskie ale ja nie widze wiekszego
sensu takiego postepowania. Oferuja jakies czasopismo, jakas torbe
podrózna (jamnika) za czlonkowstwo, ale przeciez to bez sensu...

Nie wiem czy cos sie zmienia gdy przechodzimy na wyzsze poziomy
wtajemniczenia jak DiveMaster, ale z tego co wiem to zadnych oplat
sie nie wymaga - czlonkostwo jest - mam nadzieje - dobrowolne...

Dla mnie to troche brzmi jak wyludzanie skladki za przynaleznosc
do fikcyjnego klubu, bractwa - bo przeciez jesli jedyna forma
przynaleznosci jest placenie skladek to taki klub to jest zwykla fikcja.

Data: 2011-08-08 16:58:48
Autor: jacekplacek
oplaty PADI
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):
> [...]

do fikcyjnego klubu, bractwa - bo przeciez jesli jedyna forma
przynaleznosci jest placenie skladek to taki klub to jest zwykla fikcja.
To nie jest jedyna forma przynależno¶ci. Wiele wolnych zawodów ma mniej lub bardziej obowi±zkowe członkostwo w stowarzyszeniach. W zamian za składki, masz wsparcie organizacji: materiały, reklamę, prywatny dostęp do strony itp. Wsparcie, jakiego organizacja udziela swoim członkom, jest nieocenione w pracy instruktora. Akurat PADI może się tu poszczycić chyba najwyższym poziomem.

Data: 2011-08-08 12:38:09
Autor: Pszemol
oplaty PADI
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:j1p4k7$2pu$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jakie jeszcze formy przynależno¶ci do PADI widzisz?

W zamian za składki, masz wsparcie organizacji: materiały, reklamę,
prywatny dostęp do strony itp.

I co z t± stron± robisz? Ile za ten dostęp do strony www płacisz rocznie?
Co masz na tej stronie czego ja nie mam na jej darmowej czę¶ci?

Wsparcie, jakiego organizacja udziela swoim członkom, jest nieocenione w
pracy instruktora. Akurat PADI może się tu poszczycić chyba najwyższym
poziomem.

A na czym polega to wsparcie poza dostępem do www?

p.s. uwaga do Zbója:
pytam nie jako egzaminator, pytam bo jestem ciekawy odpowiedzi....

Data: 2011-08-08 17:58:43
Autor: jacekplacek
oplaty PADI
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> To nie jest jedyna forma przynależno¶ci.

Jakie jeszcze formy przynależno¶ci do PADI widzisz?

Przeczytaj uważnie co SAM napisałe¶ i potraktuj moj± odpowiedĽ dokładnie w kontek¶cie Twojego stwierdzenia.

> [...]

p.s. uwaga do Zbója:
pytam nie jako egzaminator, pytam bo jestem ciekawy odpowiedzi....

Na resztę tematów dyskutuj z Czarneckim. Powodzenia.

Data: 2011-08-08 13:06:15
Autor: Pszemol
oplaty PADI
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:j1p84j$doc$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Przeczytaj uważnie co SAM napisałe¶ i potraktuj moj± odpowiedĽ
dokładnie w kontek¶cie Twojego stwierdzenia.

Czego¶ nie rozumiesz w moim pytaniu?
Napisałem że jedyn± form± przynależno¶ci to składki.
Ty piszesz że to nie jest jedyna forma przynależno¶ci.
Pytam Ciebie zatem aby¶ podał mi inne formy przynalezno¶ci.
Co Ci się nie zgadza?

Data: 2011-08-08 19:50:31
Autor: Haw
oplaty PADI
W dniu 2011-08-08 18:58,  jacekplacek pisze:
[...]

jezeli to wsparcie jest takie super, to czemu jest obowiazkowe? i czy faktycznie jest konieczne aby dobrze plywac z nurkami na rafie?
na tym poziomie nurkowie sa juz chyba swiadomi i potrafia docenic to co dobre - jesli jest takie super po co ich zmuszac? :-).

pzd,
haw

P.S. pytania sa retoryczne i nie trzeba na nie odpowiadac, mozna sie natomiast zastanowic dlaczego tak wlasnie jest.

Data: 2011-08-08 18:03:55
Autor: jacekplacek
oplaty PADI
Haw <hawgroup@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> poziomem.

jezeli to wsparcie jest takie super, to czemu jest obowiazkowe?

Nikt nie zmusza do członkostwa w organizacji, której zasady Ci nie pasuj±. Grupa ludzi stworzyła organizację, jej strukturę i zasady na jakich funkcjonuje. Możesz to akceptować, lub nie ale ocenianie, co dla tej grupy jest najlepsze jest nieco naci±gane :)

Data: 2011-08-08 14:13:56
Autor: Pszemol
oplaty PADI

Nie doczytałe¶ chyba tego co kolega Haw napisał w p.s. :

P.S. pytania sa retoryczne i nie trzeba na nie odpowiadac, mozna sie
natomiast zastanowic dlaczego tak wlasnie jest.

:-) Moim zdaniem bardzo dobre pytanie, retoryczne...

Data: 2011-08-09 21:07:37
Autor: Haw
oplaty PADI
W dniu 2011-08-08 20:03,  jacekplacek pisze:
[...]

widzisz, PRL ma swoja retotyke, 4RP miala swoja, wlasna ma i obecny kapitalizm. pracowac tez przeciez nikt ci nie kaze, a mimo to wiekszosc wykonuje mniej lub bardziej lubiane zawody. wiekszosc baz (tak mi sie wydaje, byc moze calkiem mylnie) jednak wymaga aktywnego statusu od swoich przewodnikow.

Możesz to akceptować, lub nie ale ocenianie, co dla tej grupy
jest najlepsze jest nieco naci±gane :)

oceniam monopol lub jego brak. ze monopol jest zly chyba tlumaczyc nikomu nie trzeba.
jakie masz alternatywy chcac byc np. przewodnikiem nurkowym? w PL zdaje sie jest P3. a w nurkowo turystycznych krajach?

pzd,
haw.

Data: 2011-08-09 20:23:03
Autor: jacekplacek
oplaty PADI
> [...]
jakie masz alternatywy chcac byc np. przewodnikiem nurkowym? w PL zdaje sie jest P3. a w nurkowo turystycznych krajach?

P3 nie daje praktycznie nic - możesz być przewodnikiem certyfikowanych nurków, ale uczestniczyć w szkoleniu czy intro, już nie. To taki nie całkiem kwalifikowany pracownik: osobi¶cie bym nie zatrudnił. Divemasterem można być nie tylko w PADI - ja robiłem w IANTD(ale nie "odłam Żabierek" :D) - jednak wszędzie s± opłaty członkowskie. Więc jeżeli mowa o monopolu, to jest to monopol pieni±dza. Z CMAS nie jest tak całkiem Ľle - widywałem ogłoszenia, że szukaj± *** do pracy.

Data: 2011-08-08 17:33:44
Autor: Daniel Kowalski
oplaty PADI

jesli ukoncze kurs PADI DM - to czy regularnie musze odprowadzac
oplate do PADI - aby mĂłj stopien byl wazny ?

Abyś mógł pracować jako DM (ważny status) musisz odprowadzać składki.
DM to stopień zawodowy, tzn pod tym kątem, że możesz dzięki niemu zarabiać pieniądze - stąd normalną sprawą są opłaty ;-) Ja swoje składki DM olałem, gdyż z PADI póki co przyszłości nie wiążę. Na pewno Twoje pytania nie są głupie, przed wydaniem dziesięciu kafli na szkolenie, warto też znać wysokość składek.

Jaka jest wysokosc oplaty ?
Jaka jest wysokosc oplaty gdy ktos juz zostanie OWSI ?

To pytanie do IT, a w zasadzie też OWSI obecnych na grupie. Nie wiem, czy składki OWSI są jawne, zawsze możesz prywatnie zapytać któregokolwiek aktywnego OWSI/MSDT i tak dalej ;-D

Data: 2011-08-08 16:30:53
Autor: jacekplacek
oplaty PADI
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

To pytanie do IT, a w zasadzie też OWSI obecnych na grupie. Nie wiem, czy składki OWSI są jawne, zawsze możesz prywatnie zapytać któregokolwiek aktywnego OWSI/MSDT i tak dalej ;-D

Kilkaset zł a różnica opłat, między DM a instruktorem jest niewielka - więc warto i¶ć dalej :) Bez opłat jest CMAS-owe P-3: nie wiedzieć czemu, równoważne zawodowemu stopniowi DM. Pomijaj±c CMAS, stawki w federacjach s± podobne. --

Data: 2011-08-08 12:41:26
Autor: Pszemol
oplaty PADI
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:j1p2vt$r7j$1inews.gazeta.pl...
Kilkaset zł a różnica opłat, między DM a instruktorem jest niewielka
- więc warto i¶ć dalej :)

Rocznie... A kilkaset to 200zł, 500zł czy 700zł?
Czy można nie płacić przez 5 lat a potem wrócić do "zawodu"
i zacz±ć znowu płacić czy musi tu być ci±gło¶ć?

Bez opłat jest CMAS-owe P-3: nie wiedzieć czemu,
równoważne zawodowemu stopniowi DM.

Czyżby¶my poznali wła¶nie powód dla którego
federacja CMAS jest w Polsce taka popularna i cool? :-)

Data: 2011-08-08 23:53:52
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
oplaty PADI
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message

> Kilkaset zł a różnica opłat, między DM a instruktorem jest niewielka

> - więc warto i¶ć dalej :)

Rocznie... A kilkaset to 200zł, 500zł czy 700zł?

Snorkel Guide (Egypt) &pound;32.00 incl VAT* &pound;38.40
Divemaster &pound;61.00 incl VAT* &pound;73.20
DSD Leader Application &pound;23.00 incl VAT* &pound;27.60
Assistant Instructor &pound;42.50 incl VAT* &pound;51.00
OWSI                 &pound;45.00 incl VAT* &pound;54.00
MSDT                 &pound;45.00 incl VAT* &pound;54.00

Funt brytyjski to około 4,75zł

Czy można nie płacić przez 5 lat a potem wrócić do "zawodu"

i zacz±ć znowu płacić czy musi tu być ci±gło¶ć?

Można ale po pięciu latach należy doszkolić się w trakcie organizowanych przez PADI regionalnie co roku UP-GRADE'ach, w przypadku DM u instruktora ( najmniej OWSI).

> Bez opłat jest CMAS-owe P-3: nie wiedzieć czemu,

> równoważne zawodowemu stopniowi DM.

Spróbuj dostać prace jako P3 w resortach nurkowych na ¶wiecie !!!( sprawdż tok szkolenia P3 CMAS i DM jakiejkolwiek organizacji i dowiesz sie czemu tak jest)

Czyżby¶my poznali wła¶nie powód dla którego

federacja CMAS jest w Polsce taka popularna i cool? :-)

Nie sadzę, że od 1 stycznia 2012 będzie taka cool z nowym systemem szkolenia, ilo¶ci± wymaganych kursów po¶rednich przebili PADI jednym poci±gnięciem.

Poza tym prawdę mówi±ć , te "parę zł" w stosunku do zarobków nawet tych najskromniejszych nic nie znaczy , o wiele bardziej bolesne jest ubezpieczenie DAN ale chyba tylko ci co nie nurkuj± mog± sobie pozwolić na nieubezpieczenie się.

A propo wydania kilkunastu tysiaków na kurs instruktorski PADI to w resortach nurkowych nawet przy skromnych zarobkach to też jest inwestycja krótkoterminowa , oczywi¶cie trzeba pracować i nurkować a nie tylko debatować o nurkowaniu.

A propo strony PADI to DM i Instruktorzy mog± sprawdzić m.in. status innych instruktorów, stopnie swoich klientów , niekoniecznie musz± mieć przy sobie nurkowie PADI swoje licencje ( zdarza sie że kto¶ pojechał np. do Egiptu ale wcale nie miał zamiaru nurkować , okazja stworzyła się nagle a nie ma plastiku )
Po przez stronę DM i Instruktorzy mog± certyfikować swoich studentów , tak DM też ponieważ DM mog± prowadzić niektóre programy nurkowe i nienurkowe i wystawiać certyfikaty - to przewaga chociażby nad P3, DM może być również instruktorem pierwszej pomocy przedmedycznej EFR ( wła¶ciwie każdy nim może zostać , nie musi wcale nurkować ), mog± również odnowić swój status DM i Instruktorski corocznie, na stronie umieszczane s± informacje o zmianie programów szkoleniowych , wytycznych do szkolenia , plan kursów instruktorskich na dany region , głoszenia o miejscach pracy w resortach nurkowych oraz DM i Instruktorach poszukuj±cych pracy jak również centrach nurkowych na sprzedarz. Tego nie znajdziecie na ogólnej stronie PADI, do tego maj± dostęp tylko członkowie , czyli ci , którzy paraj± się nurkowaniem zawodowo.

Jakby kto¶ co¶ chciał bardziej dokładnie to zapraszam na priv venturi@o2.pl a w lutym na kurs Instruktora OWSI PADI do Dahab w Egipcie , kursy DM i Asystenta Intruktora oraz instruktora EFR prowadzę na bież±co.
( wszystkie kursy nurkowe i specjalizacje również na bież±co !!!)

Pozdrawiam

Adam Klimek  instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Data: 2011-08-09 15:12:55
Autor: Jacek Wendołowski
oplaty PADI
Czy można nie płacić przez 5 lat a potem wrócić do "zawodu"

i zacząć znowu płacić czy musi tu być ciągłość?

Można ale po pięciu latach należy doszkolić się w trakcie organizowanych przez
PADI regionalnie co roku UP-GRADE'ach, w przypadku DM u instruktora ( najmniej
OWSI).

Dokładnie z tym doszkalaniem się to jest tak, że PADI podejmuje indywidualne decyzje w przypadku konkretnej osoby biorąc pod uwagę okres pozostawania po za systemem oraz dotychczasową aktywność osoby.

Do mnie co jakiś czas zgłaszają sie instruktorzy z takimi problemami i PADI podejmuje różne decyzje. W jednym przypadku wystarcza pozytywne ukończenie ponownie kursu instruktorskiego (bez konieczności zdawania egzaminu). W innym przypadku było to tylko zdanie ponownie samego egzaminu (osoba i tak w praktyce musiała trochę poćwiczyć u nas na kursie instruktorskim, aby odświeżyć sobie wiedzę i umiejętności).

Pozdrawiam

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

Data: 2011-08-09 08:35:19
Autor: Pszemol
oplaty PADI
"Jacek Wendołowski" <jacek@letsdive.pl> wrote in message news:4e41325b$1news.home.net.pl...
Dokładnie z tym doszkalaniem się to jest tak, że PADI podejmuje indywidualne decyzje w przypadku konkretnej osoby biorąc pod uwagę okres pozostawania po za systemem oraz dotychczasową aktywność osoby.

A w jaki sposób PADI "mierzy" dotychczasową aktywność takiej osoby?

Data: 2011-08-09 16:12:13
Autor: Jacek Wendołowski
oplaty PADI
W dniu 2011-08-09 15:35, Pszemol pisze:
"Jacek Wendołowski" <jacek@letsdive.pl> wrote in message
Dokładnie z tym doszkalaniem się to jest tak, że PADI podejmuje
indywidualne decyzje w przypadku konkretnej osoby biorÄ…c pod uwagÄ™
okres pozostawania po za systemem oraz dotychczasową aktywność osoby.

A w jaki sposób PADI "mierzy" dotychczasową aktywność takiej osoby?

Między innymi poprzez ilość przeprowadzonych szkoleń, kiedy byli jeszcze aktywnymi instruktorami.
Inaczej wygląda instruktor, który wyszkolił w swojej karierze 5 osób a inaczej ten, który wyszkolił np 500 osób...

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

Data: 2011-08-09 16:15:12
Autor: Jacek Wendołowski
oplaty PADI
[...]

Drugą ważną kwestia jest też to, czy w okresie, kiedy nie był aktywnym instruktorem (a co za tym idzie, nie otrzymywał żadnych bieżących biuletynów ze zmianami w standardach) były jakieś bardzo duże istotne zmiany w standardach szkoleniowych czy nie.

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

Data: 2011-08-10 20:10:04
Autor: ZakrzĂłwek Kraken
oplaty PADI
UĹĽytkownik "pancolar"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:
Mam pytanie - pewnie dla niektorych wyda sie glupie - jak wyglada
sprawa dodatkowych oplat zwiazanych z czlonkostwem PADI - trafilem na
kilku stronach na wzmianki o oplatach czlonkowskich PADI

Divemaster opłaca na początku (przy składaniu aplikacji) roczną składkę w wysokości (rok 2011) 73,20 funta potem co roku płaci podobną opłatę. Jeżeli ktoś nie chce mieć takich rocznych opłat a nie chce pracować jako DM lepiej jak zrobi kurs MSD (najwyższy stopień nurkowy w PADI)
jesli ukoncze kurs PADI DM - to czy regularnie musze odprowadzac
oplate do PADI - aby mĂłj stopien byl wazny ?
Jaka jest wysokosc oplaty ?

Jak przestaniesz płacić - stopień nie będzie ważny.
[...]

Roczne opłaty instruktorskie wynoszą rocznie około (zależy od kursu walut):
Instruktor PADI 600 zł
Instruktor IANTD 500 zł
TDI 450 zł
DAN -  150 zĹ‚
W innych meilach było opisane stowarzyszenie PADI dla nurków - to jest coś innego niż przynależność dla kadry (divemasterów czy instruktorów) - to jest coś jak National Geographic
Płaci się składkę i dostaje zniżki oraz prenumeratę czasopisma.

Maciek "Szczęściarz" Curzydło
www.kraken.pl

Data: 2011-08-10 18:37:21
Autor:
oplaty PADI
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
W innych meilach było opisane stowarzyszenie PADI dla nurków - to jest coś innego niż przynależność dla kadry (divemasterów czy instruktorów) - to j
est coĹ› jak National Geographic
Płaci się składkę i dostaje zniżki oraz prenumeratę czasopisma.

National Geographic zapewnia fundusze na badania.
Komu PADI zapewnia fundusze na badania, jakie badania robi PADI.

pozdrawiam rc

--

oplaty PADI