oplaty PADI

Data: 2011-08-08 17:33:44
Autor: Daniel Kowalski
oplaty PADI

jesli ukoncze kurs PADI DM - to czy regularnie musze odprowadzac
oplate do PADI - aby mĂłj stopien byl wazny ?

Abyś mógł pracować jako DM (ważny status) musisz odprowadzać składki.
DM to stopień zawodowy, tzn pod tym kątem, że możesz dzięki niemu zarabiać pieniądze - stąd normalną sprawą są opłaty ;-) Ja swoje składki DM olałem, gdyż z PADI póki co przyszłości nie wiążę. Na pewno Twoje pytania nie są głupie, przed wydaniem dziesięciu kafli na szkolenie, warto też znać wysokość składek.

Jaka jest wysokosc oplaty ?
Jaka jest wysokosc oplaty gdy ktos juz zostanie OWSI ?

To pytanie do IT, a w zasadzie też OWSI obecnych na grupie. Nie wiem, czy składki OWSI są jawne, zawsze możesz prywatnie zapytać któregokolwiek aktywnego OWSI/MSDT i tak dalej ;-D

Data: 2011-08-08 16:30:53
Autor: jacekplacek
oplaty PADI
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

To pytanie do IT, a w zasadzie też OWSI obecnych na grupie. Nie wiem, czy składki OWSI są jawne, zawsze możesz prywatnie zapytać któregokolwiek aktywnego OWSI/MSDT i tak dalej ;-D

Kilkaset zł a różnica opłat, między DM a instruktorem jest niewielka - więc warto i¶ć dalej :) Bez opłat jest CMAS-owe P-3: nie wiedzieć czemu, równoważne zawodowemu stopniowi DM. Pomijaj±c CMAS, stawki w federacjach s± podobne. --

Data: 2011-08-08 12:41:26
Autor: Pszemol
oplaty PADI
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:j1p2vt$r7j$1inews.gazeta.pl...
Kilkaset zł a różnica opłat, między DM a instruktorem jest niewielka
- więc warto i¶ć dalej :)

Rocznie... A kilkaset to 200zł, 500zł czy 700zł?
Czy można nie płacić przez 5 lat a potem wrócić do "zawodu"
i zacz±ć znowu płacić czy musi tu być ci±gło¶ć?

Bez opłat jest CMAS-owe P-3: nie wiedzieć czemu,
równoważne zawodowemu stopniowi DM.

Czyżby¶my poznali wła¶nie powód dla którego
federacja CMAS jest w Polsce taka popularna i cool? :-)

Data: 2011-08-08 23:53:52
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
oplaty PADI
" jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message

> Kilkaset zł a różnica opłat, między DM a instruktorem jest niewielka

> - więc warto i¶ć dalej :)

Rocznie... A kilkaset to 200zł, 500zł czy 700zł?

Snorkel Guide (Egypt) &pound;32.00 incl VAT* &pound;38.40
Divemaster &pound;61.00 incl VAT* &pound;73.20
DSD Leader Application &pound;23.00 incl VAT* &pound;27.60
Assistant Instructor &pound;42.50 incl VAT* &pound;51.00
OWSI                 &pound;45.00 incl VAT* &pound;54.00
MSDT                 &pound;45.00 incl VAT* &pound;54.00

Funt brytyjski to około 4,75zł

Czy można nie płacić przez 5 lat a potem wrócić do "zawodu"

i zacz±ć znowu płacić czy musi tu być ci±gło¶ć?

Można ale po pięciu latach należy doszkolić się w trakcie organizowanych przez PADI regionalnie co roku UP-GRADE'ach, w przypadku DM u instruktora ( najmniej OWSI).

> Bez opłat jest CMAS-owe P-3: nie wiedzieć czemu,

> równoważne zawodowemu stopniowi DM.

Spróbuj dostać prace jako P3 w resortach nurkowych na ¶wiecie !!!( sprawdż tok szkolenia P3 CMAS i DM jakiejkolwiek organizacji i dowiesz sie czemu tak jest)

Czyżby¶my poznali wła¶nie powód dla którego

federacja CMAS jest w Polsce taka popularna i cool? :-)

Nie sadzę, że od 1 stycznia 2012 będzie taka cool z nowym systemem szkolenia, ilo¶ci± wymaganych kursów po¶rednich przebili PADI jednym poci±gnięciem.

Poza tym prawdę mówi±ć , te "parę zł" w stosunku do zarobków nawet tych najskromniejszych nic nie znaczy , o wiele bardziej bolesne jest ubezpieczenie DAN ale chyba tylko ci co nie nurkuj± mog± sobie pozwolić na nieubezpieczenie się.

A propo wydania kilkunastu tysiaków na kurs instruktorski PADI to w resortach nurkowych nawet przy skromnych zarobkach to też jest inwestycja krótkoterminowa , oczywi¶cie trzeba pracować i nurkować a nie tylko debatować o nurkowaniu.

A propo strony PADI to DM i Instruktorzy mog± sprawdzić m.in. status innych instruktorów, stopnie swoich klientów , niekoniecznie musz± mieć przy sobie nurkowie PADI swoje licencje ( zdarza sie że kto¶ pojechał np. do Egiptu ale wcale nie miał zamiaru nurkować , okazja stworzyła się nagle a nie ma plastiku )
Po przez stronę DM i Instruktorzy mog± certyfikować swoich studentów , tak DM też ponieważ DM mog± prowadzić niektóre programy nurkowe i nienurkowe i wystawiać certyfikaty - to przewaga chociażby nad P3, DM może być również instruktorem pierwszej pomocy przedmedycznej EFR ( wła¶ciwie każdy nim może zostać , nie musi wcale nurkować ), mog± również odnowić swój status DM i Instruktorski corocznie, na stronie umieszczane s± informacje o zmianie programów szkoleniowych , wytycznych do szkolenia , plan kursów instruktorskich na dany region , głoszenia o miejscach pracy w resortach nurkowych oraz DM i Instruktorach poszukuj±cych pracy jak również centrach nurkowych na sprzedarz. Tego nie znajdziecie na ogólnej stronie PADI, do tego maj± dostęp tylko członkowie , czyli ci , którzy paraj± się nurkowaniem zawodowo.

Jakby kto¶ co¶ chciał bardziej dokładnie to zapraszam na priv venturi@o2.pl a w lutym na kurs Instruktora OWSI PADI do Dahab w Egipcie , kursy DM i Asystenta Intruktora oraz instruktora EFR prowadzę na bież±co.
( wszystkie kursy nurkowe i specjalizacje również na bież±co !!!)

Pozdrawiam

Adam Klimek  instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Data: 2011-08-09 15:12:55
Autor: Jacek Wendołowski
oplaty PADI
Czy można nie płacić przez 5 lat a potem wrócić do "zawodu"

i zacząć znowu płacić czy musi tu być ciągłość?

Można ale po pięciu latach należy doszkolić się w trakcie organizowanych przez
PADI regionalnie co roku UP-GRADE'ach, w przypadku DM u instruktora ( najmniej
OWSI).

Dokładnie z tym doszkalaniem się to jest tak, że PADI podejmuje indywidualne decyzje w przypadku konkretnej osoby biorąc pod uwagę okres pozostawania po za systemem oraz dotychczasową aktywność osoby.

Do mnie co jakiś czas zgłaszają sie instruktorzy z takimi problemami i PADI podejmuje różne decyzje. W jednym przypadku wystarcza pozytywne ukończenie ponownie kursu instruktorskiego (bez konieczności zdawania egzaminu). W innym przypadku było to tylko zdanie ponownie samego egzaminu (osoba i tak w praktyce musiała trochę poćwiczyć u nas na kursie instruktorskim, aby odświeżyć sobie wiedzę i umiejętności).

Pozdrawiam

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

Data: 2011-08-09 08:35:19
Autor: Pszemol
oplaty PADI
"Jacek Wendołowski" <jacek@letsdive.pl> wrote in message news:4e41325b$1news.home.net.pl...
Dokładnie z tym doszkalaniem się to jest tak, że PADI podejmuje indywidualne decyzje w przypadku konkretnej osoby biorąc pod uwagę okres pozostawania po za systemem oraz dotychczasową aktywność osoby.

A w jaki sposób PADI "mierzy" dotychczasową aktywność takiej osoby?

Data: 2011-08-09 16:12:13
Autor: Jacek Wendołowski
oplaty PADI
W dniu 2011-08-09 15:35, Pszemol pisze:
"Jacek Wendołowski" <jacek@letsdive.pl> wrote in message
Dokładnie z tym doszkalaniem się to jest tak, że PADI podejmuje
indywidualne decyzje w przypadku konkretnej osoby biorÄ…c pod uwagÄ™
okres pozostawania po za systemem oraz dotychczasową aktywność osoby.

A w jaki sposób PADI "mierzy" dotychczasową aktywność takiej osoby?

Między innymi poprzez ilość przeprowadzonych szkoleń, kiedy byli jeszcze aktywnymi instruktorami.
Inaczej wygląda instruktor, który wyszkolił w swojej karierze 5 osób a inaczej ten, który wyszkolił np 500 osób...

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

Data: 2011-08-09 16:15:12
Autor: Jacek Wendołowski
oplaty PADI
[...]

Drugą ważną kwestia jest też to, czy w okresie, kiedy nie był aktywnym instruktorem (a co za tym idzie, nie otrzymywał żadnych bieżących biuletynów ze zmianami w standardach) były jakieś bardzo duże istotne zmiany w standardach szkoleniowych czy nie.

Jacek Wendołowski
Course Director PADI

oplaty PADI