opłaty za dom starców

Data: 2010-03-26 13:46:53
Autor: alex123
opłaty za dom starców
Czy rodzina (dzieci) mają jakiś obowiązek płacenia za dom starców w
którym umieszczono ich rodziców? Jeśli tak to w jakich sytuacjach,
jaki procent?

Data: 2010-03-26 15:52:05
Autor: witek
opłaty za dom starców
alex123 wrote:
Czy rodzina (dzieci) mają jakiś obowiązek płacenia za dom starców w
którym umieszczono ich rodziców?

tak jak rodzice placa alimenty na dzieci, tak dzieci placa alimenty na rodzicow.

  Jeśli tak to w jakich sytuacjach,

kiedy rodzice sa w ubostwie

jaki procent?

nie ma okreslonego procentu.
tyle ile potrzeba lub tyle ile zasadzi sad.

Data: 2010-03-26 21:48:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
opłaty za dom starców
W dniu 2010-03-26 21:46, alex123 pisze:
Czy rodzina (dzieci) mają jakiś obowiązek płacenia za dom starców w
którym umieszczono ich rodziców? Jeśli tak to w jakich sytuacjach,
jaki procent?

JA PIERDOLĘ ...

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-26 13:59:55
Autor: alex123
opłaty za dom starców
JA PIERDOLĘ ...

wiele wnosząca do dyskusji informacja

witek thx

Data: 2010-03-26 23:22:17
Autor: Krzysztof 45
opłaty za dom starców
alex123 napisał(a):
JA PIERDOLĘ ...
wiele wnosząca do dyskusji informacja
Podziwiam Twoją dedukcję.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-26 15:42:25
Autor: alex123
opłaty za dom starców
On 26 Mar, 23:22, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
alex123 napisał(a):>> JA PIERDOLĘ ...
> wiele wnosząca do dyskusji informacja

Podziwiam Twoją dedukcję.
--
Krzysiek

Co ma do tego dedukcja? Po prostu oczekuję, że na forum będę dostawał
odpowiedzi na pytania a nie klnięcia z niewiadomego powodu

Data: 2010-03-27 00:01:43
Autor: Krzysztof 45
opłaty za dom starców
alex123 napisał(a):
--
Krzysiek
Jak się do tego nie odnosisz, to wytnij to.
Co ma do tego dedukcja? Po prostu oczekuję, że na forum będę dostawał
odpowiedzi na pytania a nie klnięcia z niewiadomego powodu
To nie jest forum, a grupa dyskusyjna.
A na grupie dyskusyjnej, dyskutuje sie.
Może i ten grupowicz miałby Ci coś do powiedzenia, ale
emocja z *wiadomego* powodu chyba go roz... waliła.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-26 16:24:04
Autor: alex123
opłaty za dom starców
To nie jest forum, a grupa dyskusyjna.
A na grupie dyskusyjnej, dyskutuje sie.

grupa dyskusyjna ze słowem "prawo" w nazwie, więc chyba można
oczekiwać dyskusji na temat prawa a nie swoich emocji

Może i ten grupowicz miałby Ci coś do powiedzenia, ale
emocja z *wiadomego* powodu chyba go roz... waliła.

A możesz napisać skąd te emocje? Czy pytanie zostało w jakiś sposób
nieodpowiednio zadane? jakoś wielu użytkowników potrafiło mądrze
odpowiedzieć. No chyba że użytkownik zrozumiał że mnie dotyczy ta
sytuacja, ale o tym nie wspominał. Wtedy bym to oburzenie może
zrozumiał...

Data: 2010-03-27 00:59:37
Autor: Krzysztof 45
opłaty za dom starców
alex123 napisał(a):
grupa dyskusyjna ze słowem "prawo" w nazwie,
Nie ma związku.
więc chyba można oczekiwać dyskusji na temat prawa a nie
swoich 1emocji
Oczekiwać zawsze można.
Może i ten grupowicz miałby Ci coś do powiedzenia, ale
 emocja z *wiadomego* powodu chyba go roz... waliła.
A możesz napisać skąd te emocje?
Z ludzkich odruchów.
Czy pytanie zostało w jakiś sposób nieodpowiednio zadane?
Jakoś takie w klimatach nie humanitarnych.
jakoś wielu użytkowników potrafiło mądrze odpowiedzieć.
OK. Z tą różnicą, że jego wypowiedz nie jest odpowiedzią.
No chyba że użytkownik zrozumiał że mnie dotyczy ta
sytuacja, ale o tym nie wspominał. Wtedy bym to oburzenie
może zrozumiał...
Dla czego bierzesz to do siebie?
Ja nie odczytuje jego wypowiedzi w Twoim kierunku.
--
Krzysiek

Data: 2010-03-27 00:22:19
Autor: alex123
opłaty za dom starców
alex123 napisał(a):> grupa dyskusyjna ze słowem "prawo" w nazwie,
Nie ma związku.
> więc chyba można oczekiwać dyskusji na temat prawa a nie
> swoich 1emocji

Druga część zdania zaczyna się od "więc", bo wynika z treści
poprzedniej części zdania. Dlatego ma związek i nie rozumiem
rozdzielenia zdania, które stanowi sens jako całość.

Oczekiwać zawsze można.

Czy uważasz że wiele oczekuje? Czy zadając pytanie (nie wnikam czy w
sposób humanitarny czy nie, kwestia dyskusyjna, ale być może tak
pytanie zadałem) chciałbyś dostać kilka sensownych odpowiedzi, czy
uwagi typu: "Ja p***","O k***","O ja j***"...?
Pozwolę sobie tutaj wspomnieć o netykiecie i zawartych w niej zasad
przyzwoitości publikacji treści w internecie dotyczących słów
wulgarnych. Są one również niezgodne z prawem

OK. Z tą różnicą, że jego wypowiedz nie jest odpowiedzią.

Właśnie. Czyż netykieta nie zakazuje offtopu?

Data: 2010-03-27 11:49:04
Autor: Henry(k)
opłaty za dom starców
Dnia Sat, 27 Mar 2010 00:59:37 +0100, Krzysztof 45 napisał(a):

A możesz napisać skąd te emocje?
Z ludzkich odruchów.

Raczej z głupoty i braku doświadczenia życiowego. Pozdrawiam,
                 Henry

Data: 2010-03-27 00:21:53
Autor: Michał Gut
opłaty za dom starców
JA PIERDOLĘ ...

prawda?
scyzor sie otwiera

Data: 2010-03-28 10:35:03
Autor: gacek
opłaty za dom starców
Rafał "SP" Gil wrote:
[...]

tia, zwlaszcza jak tym rodzicem jest np. tatus pijaczyna, ktory dzieci to pozegnal jak mialy 10 lat, a nikt nie zadbal o zmiane statusu.

klapki na oczy latwo zalozyc.

gacek

Data: 2010-03-26 21:55:50
Autor: Robert Tomasik
opłaty za dom starców

Jeśli dochodów osoby umieszczonej w Domu Starców nie wystarczą na pokrycie opłaty, to w owym czasie resztę dopłacają dzieci.

Data: 2010-03-26 22:03:52
Autor: pytas
opłaty za dom starców
Ja słyszałem że całość lub częśc emerytury idzie na konto domu starców jesli osoba tam przebywa.

Data: 2010-03-26 22:06:49
Autor: Robert Tomasik
opłaty za dom starców

Użytkownik "pytas" <c1798201@tyldd.com> napisał w wiadomości news:hoj85d$44o$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ja słyszałem że całość lub częśc emerytury idzie na konto domu starców jesli osoba tam przebywa.
tak, ale czasem brakuje, bo miejsce w domu starców kosztuje ponad 1.000 zł.

Data: 2010-03-26 23:55:17
Autor: Czarek
opłaty za dom starców
alex123 wrote:
Czy rodzina (dzieci) mają jakiś obowiązek płacenia za dom starców w
którym umieszczono ich rodziców? Jeśli tak to w jakich sytuacjach,
jaki procent?

Mało tego że dzieci, wnuki również. AFAIR obowiązek wynika z KRiO, poczytaj, to się dowiesz. Oczywiście nie ma tego procentowo określone, ale jasne jest, że ktoś musi za DPS czy inny dom opieki płacić. Jeśli umieszczenie wynika ze wskazań zdrowotnych czy socjalnych, a sprawę pilotuje MOPS, to jest szansa że będą partycypować w kosztach. Jeśli sprawa wynika z widzimisię rodziny, tudzież nie ma akceptacji odpowiedniego ośrodka, to całość kosztów ponosi rodzina, tudzież inni zainteresowani.

Pozdrawiam

Czarek

Data: 2010-03-27 16:59:22
Autor: Robert Tomasik
opłaty za dom starców

Użytkownik "Czarek" <a@a.pl> napisał w wiadomości news:hoje0n$ikk$1news.onet.pl...
alex123 wrote:
[...]

Jeśli żyją jakieś osoby z których można te koszty ściągnąć, to w dobie oszczędności zawsze czyni się takie starania. Czasem w konsekwencji prowadzi to do zerwania kontaktu rodzin z osobami z DPS-ów w obawie przed roszczeniami, co jest ubocznym negatywnym skutkiem.

opłaty za dom starców