opodatkowanie samochodu z importu

Data: 2009-08-04 20:43:55
Autor: darek
opodatkowanie samochodu z importu
Witam,

Przeczytałem, że dla aut z importu podstawą opodatkowania podatkiem VAT jest wartosc celna powiekszona o cło,podatek akcyzowy oraz koszty transport i ubezpieczenia.

Interesuje mnie jak wygląda kwestia naliczenia Vatu w Polsce, jeśli np. kupię furę u dealera np. w Belgii i otrzymam fakturę z 21% Vatem.

Może ktoś przedstawić mi przykładowe wyliczenie przy założeniu, że np. za samochód zapłacę dealerowi 40000pln (w tym vat 21%).

Czy jako podatnik Vat będę w stanie odliczyć w US Vat od auta spprowadzonego w ten sposób?

Dzięki z góry za wyjaśnienia

opodatkowanie samochodu z importu