opona 26*1 1/2

Data: 2012-02-27 16:10:01
Autor: Krycha
opona 26*1 1/2
Witam.
W moim starym rowerze były do tej pory opony 26* 1 1/2
i taką teraz kupiłam oraz dętkę do tego.
Jakie było moje zdziwienie gdy przy zakładaniu opony okazało się, że jest za duża. Niewiele ale jednak.
Nałożyłam dętkę, bo może jak ją napompuję, to opona 'usiądzie'.
Niestety, po napompowaniu wyszła z obręczy.
Ta nowa dętka, na której pisało 26 x 1 1/2, też była za luźna,
zwisająca na obręczy.

Zaczęłam przyglądać się innym cyferkom na oponach i stwierdziłam:
- na starej oponie Stomil Poland było oprócz 26*1 1/2 (40x584)
- na nowej firmy Kendy (40x590).
Co znaczą te wymiany?
W sklepie chciano mi sprzedać oponę 26* 1,75 (47x559).
Według mnie jest ona mniejsza w obwodzie niż moja stara, więc nie dokonałam wymiany, ale oddałam zakup.
Na szczęście przyjęli bez problemu.

Teraz ma dylemat. Czy kupić to co oni proponują 26* 1,75 (47x559)?

Nie chciałabym działać na zasadzie prób i błędów, ale kupić taką
oponę i dętkę, które będą pasowały do mojej "Nimfy" firmy Romet z roku 1959.
Na razie zalepię dętkę (3. łata) i wrócę do starej prawie łysej opony.
Do czasu aż znajdę prawidłowe ogumienie.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2012-02-28 07:39:24
Autor: Wojciech Waga
opona 26*1 1/2

Miara XxY to jest tzw. ISO (więcej tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_rowerowe) i rzeczywiście można trafić na problemy, chociaż dość rzadko (mnie się nigdy nie trafiły). Chyba musisz poszukać jednak 26 x 1 1/2, powinno mieć taką samą średnicę, czasami ten rozmiar to "650B" żeby było jeszcze ciekawiej.

pozdr.
w.

Data: 2012-02-28 08:16:28
Autor: rmikke
opona 26*1 1/2
Dnia Mon, 27 Feb 2012 16:10:01 +0100, Krycha naskrobał/a:

[...]

Wymiary w nawiasach to standard ETRTO i zeby Ci pasowaly do obreczy, druga
liczba musi sie zgadzac (584 w Twoim przypadku), to jest wlasnie rozmiar
pasujacej obreczy w milimetrach. Pierwsza liczba to szerokosc i tu masz dosc
duza swobode.

Natomiast wymiary w calach maja z piec roznych standardow, a piec standardow
oznacza, ze nie ma zadnego standardu. Po pierwsze - w zaleznosci od standardu,
rozmiar 26" jest roznie interpretowany. Opony 27" w moim Wagancie są o 4mm
_większe_ niz popularne w sklepach opony 28". A wlasciwie byly, bo uznalem, ze
nie chce sie szarpac i szukac opon w nietypowym rozmiarze i zamiast prostowac
rozciapana obrez, wymienilem obie na 28".

I Tobie radze to samo, pojsc do serwisu, niech Ci przeplota kola na jakies
waskie obrecze 26" (559mm).

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-02-28 08:49:37
Autor: rmikke
opona 26*1 1/2
Dnia 28 Feb 2012 00:16:28 -0800, rmikke naskrobał/a:

[...]

A, i jeszcze jedno. Nie znam Twojego roweru, ale jest ryzyko, ze opony o
szerokosci 1.75" (47mm) nie wejda Ci w widelec, dlatego napisalem o _waskich_
obreczach 26". Opony 26" wezsze, niz 1.75" sa mniej popularne, ale daje sie
kupic bez wiekszych problemow, sa sprzedawane do rwoerow miejskich na kolach
26".

Oraz, jak masz hamulce szczekowe na obrecz, to przy zmianie rozmiaru obreczy
trzeba sie upewnic, ze hamulce da sie przestawic. W Wagancie nie bylo problemu,
ale ja tam mialem 4mm roznicy, a u Ciebie jest cal bez mala.

Data: 2012-02-28 10:11:01
Autor: Krycha
opona 26*1 1/2
W dniu 2012-02-28 09:16, rmikke pisze:
(...)
[...]

Będę szukać rozmiaru 584.

I Tobie radze to samo, pojsc do serwisu, niech Ci przeplota kola na jakies
waskie obrecze 26" (559mm).

Przeplatanie nie wchodzi w rachubę, bo rower z 1959 roku produkcji.

Zdaje się, że jeszcze pojeżdżę na starej oponie.
Dziś znalazłam przyczynę ponownego uszkodzenia dętki w krótkim czasie.
W dętce był cieniutki drucik, którego nie wyczułam przez ścierkę
przy poprzedniej naprawie.
Mam nadzieję, że jednak "wyszedł" w całości. W każdym bądź razie palec nic już nie wyczuwa.

Pozdrawiam i dziękuję za informacje. Krycha.

Data: 2012-02-28 10:31:44
Autor: rmikke
opona 26*1 1/2
Dnia Tue, 28 Feb 2012 10:11:01 +0100, Krycha naskrobał/a:

[...]

Technicznie nie widze problemu (poza tym ewentualnym z hamulcem z drugiego
posta).
Chyba, ze Ci zalezy na zachowaniu oryginalnego wygladu, a nie tylko na tym, zeby
jezdzilo - wtedy to insza inszosc.

[...]

No to mam dla Ciebie zla wiadomosc: drucik prawdopodobnie pochodzi z oplotu
opony.
Czyli druty Ci z opony wylaza i beda przebijac detke. Szukaj nowej opony szybko.

Data: 2012-02-28 11:06:15
Autor: rmikke
opona 26*1 1/2
Dnia 28 Feb 2012 02:31:44 -0800, rmikke naskrobał/a:

[...]

Masz, na alledrogo sa die, jedna troche szersza, druga troche wezszaod Twojej:
http://u.42.pl/2I39
http://u.42.pl/2I3a

Data: 2012-02-28 14:44:29
Autor: Krycha
opona 26*1 1/2
W dniu 2012-02-28 12:06, rmikke pisze:
(...)
Masz, na alledrogo sa die, jedna troche szersza, druga troche wezszaod Twojej:
http://u.42.pl/2I39
http://u.42.pl/2I3a

Po czym mam poznać, w tych ofertach, że będzie to na moją obręcz 584?
Do wczoraj byłam przekonana, że samo 26 x 1 1/2 wystarczy. A okazało się, że nie.

Krycha.

Data: 2012-02-28 14:10:12
Autor: rmikke
opona 26*1 1/2
Dnia Tue, 28 Feb 2012 14:44:29 +0100, Krycha naskrobał/a:

[...]

W opisie jest podany rozmiar ETRTO, jedna ma 44x584, druga 37x584, OIDP.

Data: 2012-02-28 14:33:13
Autor: Krycha
opona 26*1 1/2
W dniu 2012-02-28 11:31, rmikke pisze:
(...)

Będę szukać rozmiaru 584.

[...]

Nie to, że chcę mieć oryginał.
Podejrzewam, że koszty serwisu będą większe niż ten rower jest wart.

(...)

No to mam dla Ciebie zla wiadomosc: drucik prawdopodobnie pochodzi z oplotu
opony.
Czyli druty Ci z opony wylaza i beda przebijac detke. Szukaj nowej opony szybko.

Myślałam też, że to może być być drucik z opony.

Krycha.

opona 26*1 1/2