opona antyrzebiciowa i przesÄ…czanie siÄ™ powietrza w normalnej

Data: 2016-01-04 09:34:49
Autor: m
opona antyrzebiciowa i przesÄ…czanie siÄ™ powietrza w normalnej
Przy okazji zmiany opony na kolcowaną, odkryłem że opona którą mam,
antyprzebiciowa jakaś, tak dokumentnie zalepiła tym antyprzebiciowym
mleczkiem zawór że normalnie rozważałem dobieranie się do niej od strony
opony.

Wykręcanie zaworka nie pomogło. Tj nie chciał się dać odkręcić. Na
szczęście udało się go wykręcić na tyle żeby wystawał, złapałem za ten
pipsztyk kombinerkami i jakoś się go udało wyciągnąć.

TakĹĽe uwaga na te wynalazki, majÄ… teĹĽ wady.

Ale też zauważyłem ciekawą rzecz, przed założeniem dętki wziąłem ją
napompowałem i wsadziłem w wodę. I tam widzę, że na szwach pojawiają się
pęcherze powietrza. Ale nie takie lecące ciurkiem, tylko takie drobne,
srebrzÄ…ce siÄ™ i trzymajÄ…ce gumy. Tak jakby ktoĹ› cynÄ… lutowniczÄ…
posmarował po miedzi. Jak palcem "zerwałem", zaraz pojawił się drugi.

Opona nie jakaś wypaśna, jakaś z najtańszych.

Czy to normalne? Czy mam się od razu szykować na następną wymianę opony?

Opona jeździła jako zapasowa ze 2 lata w pojemniku na narzędzia w
rowerze, jeżeli to miało znaczenie.

p. m.

Data: 2016-01-04 07:04:37
Autor: Ignac
opona antyrzebiciowa i przes±czanie się powietrza w normalnej
W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 09:34:35 UTC+1 użytkownik m napisał:
Przy okazji zmiany opony na kolcowan±, odkryłem że opona któr± mam,
antyprzebiciowa jaka¶, tak dokumentnie zalepiła tym antyprzebiciowym
mleczkiem zawór że normalnie rozważałem dobieranie się do niej od strony
opony. Wykręcanie zaworka nie pomogło. Także uwaga na te wynalazki, maj± też wady.

Przerabiali¶my temat, to mleczko to zwyczajny gadżet.
Najskuteczniej jest zapobiegać przebiciom - opony z wkładk±,
niż po złapaniu kapcia reanimować trupa, który (jak się przekonałe¶)
zaraz po przebiciu i tak jest denatem.
Imo, prewencja antykapciowa polega (mimo wszystko) na kupowaniu opon wył±cznie z wkładk±! W przeciwnym wypadku, syfy bez wkładek nigdy
nie znikn± ze sprzedaży.
A opony bezdętkowe do rowerów wymy¶lił wyczyn, w pogoni za obniżaniem masy.

Data: 2016-01-04 16:43:09
Autor: m
W dniu 04.01.2016 o 16:04, Ignac pisze:
[...]

Nie, no ja się przekonałem że dętka z mleczkiem działa aż za dobrze.
Miałem tak że bez wyraĽnego powodu wymieniałem dętkę za dętk± aż kupiłem
sobie dętkę z mleczkiem (gotowa, nie zalewałem niczym) i problem z tyln±
dętk± ustał na 2 lata.

[...]

No słyszałem też że pozwalaj± też na niskie ci¶nienia bez ryzyka snejka.

p. m.

Data: 2016-01-04 19:24:50
Autor: Piotr aka dracorp
opona antyrzebiciowa i przes±czanie się powietrza w normalnej
Dnia Mon, 04 Jan 2016 07:04:37 -0800, Ignac napisał(a):

Przerabialiśmy temat, to mleczko to zwyczajny gadżet.
Najskuteczniej jest zapobiegać przebiciom - opony z wkładką,

Tylko że taka opona potrafi ważyć.

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-01-06 04:29:26
Autor: rzymo
W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 16:04:40 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
Przerabiali¶my temat, to mleczko to zwyczajny gadżet.

Czy gadżet... Działać działa, tylko kosztowne - i finansowo, i czasowo - bo nie można zalać raz i zapomnieć, trzeba co jaki¶ czas wymienić, sprawdzić czy jeszcze w oponie co¶ pływa.

Imo, prewencja antykapciowa polega (mimo wszystko) na kupowaniu opon wył±cznie z wkładk±! W przeciwnym wypadku, syfy bez wkładek nigdy
nie znikn± ze sprzedaży.

Aha, czyli opony bez wkładki to syf? :)

A opony bezdętkowe do rowerów wymy¶lił wyczyn, w pogoni za obniżaniem masy.

Niebardzo. Typowe bezdętki UST waż± więcej od kompletu opona+dętka. Spor± zalet± jest wyraĽnie lepsze zachowanie się takiej opony przy niskim ci¶nieniu (gumy jest więcej, boki s± masywniejsze, nie uginaj± się aż tak jak w zwykłej oponie zalanej mlekiem).
No i mniej powietrza to np. na ostrym kamieniu czy rozbitym szkle dużo trudniej przebić "flaka" niż nabit± na kamień oponę.

Data: 2016-01-06 06:32:47
Autor: Ignac
W dniu ¶roda, 6 stycznia 2016 13:29:27 UTC+1 użytkownik rzymo napisał:
> [...]

> Imo, prewencja antykapciowa polega (mimo wszystko) na kupowaniu opon > wył±cznie z wkładk±! W przeciwnym wypadku, syfy bez wkładek nigdy

Dokładnie, szczególnie że, TPI maj± poniżej godno¶ci ludzkiej - czyli łapi± kapcie seriami!

Data: 2016-01-06 11:57:57
Autor: rzymo
W dniu ¶roda, 6 stycznia 2016 15:32:50 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:

Dokładnie, szczególnie że, TPI maj± poniżej godno¶ci ludzkiej - czyli łapi± kapcie seriami!

Piszesz o najtańszych miejskich modelach opon? A to z takimi nie mam do¶wiadczenia, gumy łapałem jedynie na takich droższych ;)
Chociaż pamiętam jak swego czasu bawiłem się takim jednym Marathonem (cięęężki kloc, sporo gumy czy jakiej¶ wkładki pod bieżnikiem) - dostałem gratis, bo rozcięta ¶cianka boczna. Zszyłem, dętka w ¶rodek i specjalnie jeĽdziłem po szkłach, nie mogłem przebić.. W domu ogl±dałem oponę, sporo powbijanych drobinek, ale do dętki nie dotarły...

Tak odno¶nie opon - ostatnio w moim miejsko-wiejsko-le¶nym pomykaczu wymy¶liłem taki zestaw gumek: http://abload.de/img/fotodpofb.jpg . Conti RaceKing z tyłu dosyć szybko się skończył, postanowiłem sprawdzić ile wytrzyma Marathon przy mojej jeĽdzie (a te +400g na oponie jako¶ przeboleję).

opona antyrzebiciowa i przesÄ…czanie siÄ™ powietrza w normalnej