opona do trenażera

Data: 2011-01-18 22:19:36
Autor: Wojciech Waga aka wojek
opona do trenażera
Witam,

czy ktoś ma jakieś doświadczenie w używaniu zwykłego slicka jak np. Hutchinson Top Slick z trenażerem (rolkowym)? Mam wrażenie że te specjalne zwykle niebieskie opony są bardzo miękkie a wolałbym coś co w przypadku ładnej pogody (jak obecnie) nie zniszczy się na asfalcie.

pozdr.
w.

Data: 2011-01-18 22:23:31
Autor: kml
opona do trenażera

Użytkownik "Wojciech Waga aka wojek" <na@drzewo.pl> napisał w wiadomości news:ih5059$rj$1news.vectranet.pl...
[...]

Używałem slicka asfaltowego przez 30 minut. Rolka go obrała, łomot był zajebisty. Następnego dnia kurier przywióz dedykowanego Continentala i tak już zostało - cisza i spokój.

Opona dedykowana NIE NADAJE SIĘ DO NORMALNEJ JAZDY.

Przeznaczyłem do trenażera moje najgorsze koło więc zamiast zmieniać opony to zmieniam koła :)

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-18 22:27:10
Autor: Wojciech Waga aka wojek
opona do trenażera
kml pisze:
[...]

Dzięki, o takie info mi chodziło. Wiem, że dedykowane się nie nadają na asfalt, dlatego myślałem że może slickiem opędzę 2 tematy, ale z tego co widzę to jednak nie. Co to znaczy że rolka "obrała"? Obdarła?

pozdr.
w.

Data: 2011-01-18 22:32:00
Autor: kml
opona do trenażera

Użytkownik "Wojciech Waga aka wojek" <na@drzewo.pl> napisał w wiadomości news:ih50jf$390$1news.vectranet.pl...

Dzięki, o takie info mi chodziło. Wiem, że dedykowane się nie nadają na asfalt, dlatego myślałem że może slickiem opędzę 2 tematy, ale z tego co widzę to jednak nie. Co to znaczy że rolka "obrała"? Obdarła?

Gładka rolka zachowała się jak tarka: cały pokój był uwalony obierkami tak jak by trzeć opone na tarce ze średnimi oczkami :) To nie był problem bo slick cst kosztował 18PLN, ale łomot był naprawdę nieziemski i dla ludzi mieszkających w bloku etc. po prostu nie do przyjęcia.

Data: 2011-01-19 10:50:49
Autor: Tomasz Tarchala
opona do trenazera
"kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> wrote:

Dziêki, o takie info mi chodzi³o. Wiem, ¿e dedykowane siê nie nadaj± na asfalt, dlatego my¶la³em ¿e mo¿e slickiem opêdzê 2 tematy, ale z tego co widzê to jednak nie. Co to znaczy ¿e rolka "obra³a"? Obdar³a?

G³adka rolka zachowa³a siê jak tarka: ca³y pokój by³ uwalony obierkami tak jak by trzeæ opone na tarce ze ¶rednimi oczkami :) To nie by³ problem bo slick cst kosztowa³ 18PLN, ale ³omot by³ naprawdê nieziemski i dla ludzi mieszkaj±cych w bloku etc. po prostu nie do przyjêcia.

To chyba nie dotyczy wszystkich opon, bo ja na trena¿erze ORAZ na
asfalcie u¿ywa³em przez lata zwyk³ych oponek Continental 25mm oraz
Michelin 28mm, bez ¿adnych skutków ubocznych wte ani wewte.

Data: 2011-01-19 11:41:42
Autor: kml
opona do trenazera

U¿ytkownik "Tomasz Tarchala" <Tomasz_at_Tarchala_dot_com@spam-me-not.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ptcdj6p82838c6e0opkh6ur6ttsbu5mas54ax.com...

To chyba nie dotyczy wszystkich opon, bo ja na trena¿erze ORAZ na
asfalcie u¿ywa³em przez lata zwyk³ych oponek Continental 25mm oraz
Michelin 28mm, bez ¿adnych skutków ubocznych wte ani wewte.

Muszê doprecyzowaæ zatem: opona 26" w moim przypadku. Slick bodaj¿e 1.9 a cont hometrainer 1.75"

Data: 2011-01-18 22:27:53
Autor: Bukol
opona do trenażera
W dniu 2011-01-18 22:19, Wojciech Waga aka wojek pisze:
[...]

przypadku Å‚adnej pogody (jak obecnie) nie zniszczy siÄ™ na asfalcie.

pozdr.
w.

Ja właśnie złożyłem trenażer i mam zwykłego slicka. Na trenażerze stoi kolarka - pedałowałem u kolegi (też na kolarce) na specjalnej oponie do trenażera i zauważyłem, że ta znacznie mniej się grzeje i o niebo lepiej trzyma się rolki. Wraz z trenażerem dostałem oponę... ale do MTB 26/1.25 jakby kto chciał to odpalę.

--
admin@rowerowepodhale.eu
www.rowerowepodhale.eu

Data: 2011-01-19 07:10:20
Autor: PeJot
opona do trenażera
W dniu 2011-01-18 22:27, Bukol pisze:
Wraz z trenażerem dostałem oponę... ale do MTB 26/1.25
jakby kto chciał to odpalę.

Opony w tym wymiarze są dosyć problematyczne na trenażerku. O ile w ogóle uda się docisnąć rolkę ( śruba dociskowa ma ograniczony zasięg ), to za sprawą małego pola kontaktu opona lubi się ślizgać.

OsobiÅ›cie na trenażerku używam najtaÅ„szych slicków 26 x 1.75, pompujÄ™ je do jakichÅ›  5 atmosfer  i jest OK. W sumie zastanawiam siÄ™ czy w tej roli nie spisaÅ‚y by siÄ™ slicki Kendy 1.5", takie jakie mam w mieszczuchu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-01-19 07:18:03
Autor: Bukol
opona do trenażera
W dniu 2011-01-19 07:10, PeJot pisze:
[...]

Osobiście na trenażerku używam najtańszych slicków 26 x 1.75, pompuję je
do jakichÅ› 5 atmosfer i jest OK. W sumie zastanawiam siÄ™ czy w tej roli
nie spisały by się slicki Kendy 1.5", takie jakie mam w mieszczuchu.

Pewnie dlatego trenażer ma adapter na koła "MTB" :) i pedałowanie na góraku z tą oponą jest jak najbardziej ok :)begin:vcard
fn:Bukol
n:;Bukol
org:Rowerowe Podhale
adr;dom:;;;Zakopane
email;internet:admin@rowerowepodhale.eu
title:Administrator
note:gg: 6433373
url:http://www.rowerowepodhale.eu/
version:2.1
end:vcard

Data: 2011-01-18 22:43:00
Autor: Miko³aj \"Miki\" Menke
opona do trena¿era
Dnia 18.01.2011 22:19 u¿ytkownik Wojciech Waga aka wojek napisa³ :
czy kto¶ ma jakie¶ do¶wiadczenie w u¿ywaniu zwyk³ego slicka jak np.
Hutchinson Top Slick z trena¿erem (rolkowym)? Mam wra¿enie ¿e te
specjalne zwykle niebieskie opony s± bardzo miêkkie a wola³bym co¶ co w
przypadku ³adnej pogody (jak obecnie) nie zniszczy siê na asfalcie.

Kiedy¶ u¿ywa³em ró¿nych slików z minimalnym bie¿nikiem, nie by³o ¼le,
ale trochê ha³asowa³y, w tamtym roku za³o¿y³em Michelin XC Road
ca³kowicie g³adk± i by³o znacznie ciszej. W tym roku naby³em Continental
Hometrainer dedykowan± do trena¿erów, ale jeszcze nie testowa³em.
Niebieska opona to Tacx, Conti robi czarne, OIDW kiedy¶ robili ¿ó³te.
;-) Znam dwie osoby z opon± Tacx, jedna siê zachwyca, druga jest w miarê
zadowolona, mia³em okazjê widzieæ na ¿ywo i w sumie to te¿ ha³asuje, ale
przy niskich czêstotliwo¶ciach, po przyspieszeniu robi siê o wiele
lepiej. Osobi¶cie nie cierpiê u¿ywaæ tej samej opony na trena¿erze i
polu, dlatego sk³aniam siê ku dedykowanym, ale co kto lubi. Mo¿esz
u¿ywaæ zwyk³ych, ja tak robi³em przez parê lat i ¿yjê. Jest jeszcze
jedna rzecz - s³ysza³em gdzie¶ g³osy, ¿e zwyk³e opony s± niezdrowe, bo
przy ¶cieraniu powstaje szkodliwy py³, a dedykowane s± ze zdrowszych
materia³ów. Nie wiem ile w tym prawdy.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2011-01-18 23:28:46
Autor: amrac
opona do trena¿era
No ja np. siê zachwycam:P Jest wyra¼nie ciszej Opona tez siê zdziera ale du¿o wolniej i trochê inaczej, nie jest "obierana" a normalnie ¶cierana, mo¿e nawet co¶ jakby letko siê topi. No i oczywi¶cie znaczenie lepiej siê trzyma rolki.

Data: 2011-01-18 23:31:18
Autor: Wojciech Waga aka wojek
opona do trena¿era
Dziêki wszystkim za informacje, wybór sta³ siê jasny.

pozdrawiam
Wojtek

opona do trenażera