opona na b³oto po¶niegowe

Data: 2020-12-14 22:24:19
Autor: Szuwarek
opona na b³oto po¶niegowe
Czy mo¿ecie poleciæ oponê do roweru MTb (26 cali) na warunki opisane w temacie czyli b³oto ¶niegowe zmieszane ze zwyk³ym, temperatura oko³o zera stopni.
Obecnie je¿d¿ê na semi-slickach. Niby siê nie przewróci³em, ale s³aba psycha ka¿e jednak zwalniaæ na zakrêtach.
Na lód, szczególnie pokryty wod± mam opony z kolcami.
Brakuje mi opon z wysokim bie¿nikiem i gum± zachowuj±c± miêkko¶æ w okolicach zera.
Pozdrawiam

Data: 2020-12-15 07:49:30
Autor: ąćęłńóśźż
opona na b³oto po¶niegowe
Opona z zu¿ytymi kolcami, na której ju¿ nie je¼dzisz po lodzie.
No chyba ¿e jeste¶ bardzo bogaty, to s± ró¿ne opony typu "Winter" w cenie samochodowych.

-- -- -

Data: 2020-12-27 19:54:30
Autor: Szuwarek
opona na b³oto po¶niegowe
Poszuka³em w Internecie i wiêkszo¶æ opon "winter", to opony z kolcami.
Jedyna bez kolców firmy Continental zaprojektowana do rowerów
elektrycznych.
Na zagranicznych stronach po¶wiêconych testowi ró¿nych opon na ¶nieg
dominuj± opony przeznaczone na b³oto. Chyba muszê siê im przyjrzeæ pod
k±tem, która jest zrobiona z miêkkiej gumy.
Na razie warunki pozwalaj± na u¿ywanie semi-slicków.
Pozdrawiam

--
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2020-12-27 23:06:52
Autor: ąćęłńóśźż
opona na b³oto po¶niegowe
Np. https://hub.chainreactioncycles.com/best/winter-tyres/

-- -- -
Na zagranicznych stronach po¶wiêconych testowi ró¿nych opon

Data: 2020-12-27 23:13:47
Autor: ąćęłńóśźż
opona na b³oto po¶niegowe
Data: 2020-12-27 23:54:19
Autor: Maciek
opona na b³oto po¶niegowe
W dniu 27.12.2020 o 19:54, Szuwarek pisze:
[...]

Ja bym zaufa³ Schwalbe wed³ug tego co ±æê³ñ󶼿 wrzuci³.
Gumy od nich zawsze fajnie klej± do pod³o¿a.
Mnie tam co prawda bli¿ej do jazdy szosowej ale niedawno pobawi³em siê Durano DD 28mm na ¶niegu i ³adnie trzyma³y, tak na kopyto to dobrze ponad 200W dawa³y radê.
Na Durano Plus lata³em dawniej po mie¶cie :) No a to te¿ ³ysole i nie Twój target. Z Continentalem mia³em raz do czynienia, sparcia³y szybko i zrobi³y siê ¶liskie czego nie do¶wiadczy³em nawet w tañszych oponach u Shwalbe po kilku latach. Nie wiem jak jest teraz, mo¿e bardziej siê staraj±.

Magic mary mog± byæ ciekawe.

Z innej beczki... dzisiaj mia³em trochê ³a¿enia Che³m, My¶lenice, okolice ;-) buty z miêkk± gum± na oblodzonych fragmentach wygrywa³y, tak¿e IMO w dobrym kierunku kombinujesz.

Data: 2020-12-28 10:55:15
Autor: Maciek
opona na b³oto po¶niegowe
Magic mary mog± byæ ciekawe.

....osobi¶cie patrzy³bym na wersjê opon z mieszanki ADDIX ULTRA SOFT

https://www.schwalbe.com/addix-compound/

W t³umaczeniu googla:

"ADDIX ULTRA SOFT to mieszanka ADDIX do hardcore u¿ytku w Enduro i Downhill. ADDIX Ultra Soft jest odpowiedni przez ca³y rok ze wzglêdu na znacznie lepsze w³a¶ciwo¶ci w zakresie przyczepno¶ci i amortyzacji w niskich temperaturach.

Niezwykle miêkki, aby sprostaæ bardzo trudnym wyzwaniom. ADDIX Ultra Soft wydaje siê wbijaæ w ziemiê i dos³ownie wbijaæ siê w ni±. Poniewa¿ wszystko jest zorientowane na jeden cel: maksymaln± amortyzacjê i maksymaln± przyczepno¶æ."

Data: 2020-12-28 18:54:29
Autor: Szuwarek
opona na b³oto po¶niegowe
Magic mary mog± byæ ciekawe.

Na 1enduro.pl te¿ maj± dobr± opiniê.
Tylko Magic Mary maj± kilka wersji - zacz±³em zg³êbiaæ temat - Evo, SnakeSkin, SuperGravity itd. Mieszanki te¿ dwie Soft i SuperSoft. Daje to coraz wiêksz± elastyczno¶æ (i jednocze¶nie ból) wyboru.
Jak wcze¶niej wspomniano cena zbli¿a siê do ceny opon samochodowych, ca³e szczê¶cie, ¿e w rowerze s± tylko dwie.
Pozdrawiam i dziêkujê za rady.

Data: 2020-12-28 20:41:09
Autor: ąćęłńóśźż
opona na b³oto po¶niegowe
Licz sze¶æ: letnie, jesienne i zimowe ;-))

-- -- -
ca³e szczê¶cie, ¿e w rowerze s± tylko dwie.

Data: 2020-12-30 08:57:21
Autor: Szuwarek
opona na b³oto po¶niegowe
W dniu 28.12.2020 o 20:41, ±æê³ñ󶼿 pisze:
> Licz sze¶æ: letnie, jesienne i zimowe ;-))
>

> -- -- -

Letnie mam - semi-slick - Geax Mezcal wersja 1 - zmienione ze Schwalbe Land Cruiser. Zadowolony jestem z jednych i drugich.
Schwalbe wytar³y siê po ok. 10 - 12k km - bez ¿adnego przebicia dêtki. Geax krótko je¿d¿ê, ale wygl±da, ¿e trzymaj± siê lepiej na ¶cie¿kach le¶nych z li¶ciami.
Zimowe mam - z kolcami, ale ju¿ od 2 lat nie by³o warunków na zak³adanie.
Brakuje mi tylko na b³oto/roztapiaj±cy siê ¶nieg jak w temacie posta.
Jeszcze raz pozdrawiam.

Data: 2021-01-13 12:12:43
Autor: ąćęłńóśźż
opona na b³oto po¶niegowe
No wiêc w³a¶nie zmieni³em ko³a z semi-slicków Supreme na moje obecnie "b³otno-¶niegowe" 10-letnie Winter, w których ¶rodkowe kolce s± ju¿ bardzo zu¿yte i têpe (boczne s± ostre), ale bie¿nik praktycznie nienaruszony wcale.
Godzina roboty razem ze sprz±taniem po sobie (zawsze co¶ siê nakruszy i nakapie) i dwoma próbami domycia r±k.
Niby powinno byæ raz-dwa, ale posia³em d³ug± przed³u¿kê klucza do tarcz/wielotrybów i musia³em u¿ywaæ krótkiej z m³otkiem, do tego posia³em bacik - szczê¶liwie akurat mam nowy ³añcuch wiêc uda³o siê pokombinowaæ i przytrzymaæ wielotryb dla odkrêcenia nakrêtki.
Nowe Wintery jeszcze z metkami trzymam na prawdziw± zimê.

Kilka lat temu mia³em pro¶ciej z dwoma rowerami - jeden na kolcach drugi na g³adkich i to jest najlepszy uk³ad - ale teraz potrzebujê mieæ fotelik z ty³u pasuj±cy tylko do g³ównego roweru.

Drugi zestaw kó³ dobiera³em na bli¼niaczych piastach, ¿eby przek³adka pasowa³a (tarcze) i pasuje idealnie, zarówno przy starych hamulcach Shimano 4xx jak i nowych BB7.
A BB7 ma ³atwiejsz± regulacjê obydwu klocków jakby co (dla dopieszczenia odstêpu od tarcz o te ostatnie æwieræ milimetra).

-- -- -

Data: 2020-12-28 20:36:29
Autor: Velominati
opona na b³oto po¶niegowe
W dniu 14.12.2020 o 22:24, Szuwarek pisze:
Czy mo¿ecie poleciæ oponê do roweru MTb (26 cali) na warunki opisane w temacie czyli b³oto ¶niegowe zmieszane ze zwyk³ym, temperatura oko³o zera stopni.
  Generalnie jako¶æ opon, a wiêc m.in. mieszanki gumy, jest uzale¿niona od ceny. Ja lubiê Maxxisy do CX i Conti do szosy.

Schwalbe to takie Shimano (od Tourneyów TZ po Dura-Ace), a Maxxis to taki Sram (ju¿ najni¿sze grupy s± w porz±dku).

Kiedy¶ ma³o siê nie rozwali³em o s³upek, gdy musia³em objechaæ do sklepu crossówk± na Schwalbe Silento. Hamulce hydrauliczne i co z tego, jak przyczepno¶æ wzglêdem Maxxis All Terrane ¿enuj±ca.

--
TCR Pro Team, TCX Pro 1

Data: 2021-01-13 10:06:50
Autor: ąćęłńóśźż
Polezy ten snieg i potrzyma mróz (W-wa)?
Czy obecna pogoda d³ugo potrwa?
Zmieniaæ na kolce?
Mam do wyboru przek³adaæ opony (Schwalbe Winter s± ciasno dopasowane i trzeba siê namêczyæ ³y¿kami) albo przek³adaæ ko³a - tyle ¿e równie¿ z przek³adk± tarcz i wielotrybu z kó³ na ko³a.
Jedno i drugie trwa i brudzi - na tyle, ze ciê¿ko to robiæ co parê dni rano.

opona na b³oto po¶niegowe