opona na błoto pośniegowe

Data: 2020-12-15 07:49:30
Autor: ąćęłńóśźż
opona na błoto pośniegowe
Opona z zużytymi kolcami, na której już nie jeździsz po lodzie.
No chyba że jesteś bardzo bogaty, to są różne opony typu "Winter" w cenie samochodowych.

-- -- -
Czy możecie polecić oponę do roweru MTb (26 cali) na warunki opisane w temacie czyli błoto śniegowe zmieszane ze zwykłym, temperatura około zera stopni.

Data: 2020-12-27 19:54:30
Autor: Szuwarek
opona na błoto pośniegowe
Poszukałem w Internecie i większość opon "winter", to opony z kolcami.
Jedyna bez kolców firmy Continental zaprojektowana do rowerów
elektrycznych.
Na zagranicznych stronach poświęconych testowi różnych opon na śnieg
dominują opony przeznaczone na błoto. Chyba muszę się im przyjrzeć pod
kątem, która jest zrobiona z miękkiej gumy.
Na razie warunki pozwalają na używanie semi-slicków.
Pozdrawiam

Data: 2020-12-27 23:06:52
Autor: ąćęłńóśźż
opona na błoto pośniegowe
Np. https://hub.chainreactioncycles.com/best/winter-tyres/

-- -- -
Na zagranicznych stronach poświęconych testowi różnych opon

Data: 2020-12-27 23:13:47
Autor: ąćęłńóśźż
opona na błoto pośniegowe
Data: 2020-12-27 23:54:19
Autor: Maciek
opona na błoto pośniegowe
W dniu 27.12.2020 o 19:54, Szuwarek pisze:
[...]

Ja bym zaufał Schwalbe według tego co ąćęłńóśźż wrzucił.
Gumy od nich zawsze fajnie kleją do podłoża.
Mnie tam co prawda bliżej do jazdy szosowej ale niedawno pobawiłem się Durano DD 28mm na śniegu i ładnie trzymały, tak na kopyto to dobrze ponad 200W dawały radę.
Na Durano Plus latałem dawniej po mieście :) No a to też łysole i nie Twój target. Z Continentalem miałem raz do czynienia, sparciały szybko i zrobiły się śliskie czego nie doświadczyłem nawet w tańszych oponach u Shwalbe po kilku latach. Nie wiem jak jest teraz, może bardziej się starają.

Magic mary mogą być ciekawe.

Z innej beczki... dzisiaj miałem trochę łażenia Chełm, Myślenice, okolice ;-) buty z miękką gumą na oblodzonych fragmentach wygrywały, także IMO w dobrym kierunku kombinujesz.

Data: 2020-12-28 10:55:15
Autor: Maciek
opona na błoto pośniegowe
Magic mary mogą być ciekawe.

....osobiście patrzyłbym na wersję opon z mieszanki ADDIX ULTRA SOFT

https://www.schwalbe.com/addix-compound/

W tłumaczeniu googla:

"ADDIX ULTRA SOFT to mieszanka ADDIX do hardcore użytku w Enduro i Downhill. ADDIX Ultra Soft jest odpowiedni przez cały rok ze względu na znacznie lepsze właściwości w zakresie przyczepności i amortyzacji w niskich temperaturach.

Niezwykle miękki, aby sprostać bardzo trudnym wyzwaniom. ADDIX Ultra Soft wydaje się wbijać w ziemię i dosłownie wbijać się w nią. Ponieważ wszystko jest zorientowane na jeden cel: maksymalną amortyzację i maksymalną przyczepność."

Data: 2020-12-28 18:54:29
Autor: Szuwarek
opona na błoto pośniegowe
Magic mary mogą być ciekawe.

Na 1enduro.pl też mają dobrą opinię.
Tylko Magic Mary mają kilka wersji - zacząłem zgłębiać temat - Evo, SnakeSkin, SuperGravity itd. Mieszanki też dwie Soft i SuperSoft. Daje to coraz większą elastyczność (i jednocześnie ból) wyboru.
Jak wcześniej wspomniano cena zbliża się do ceny opon samochodowych, całe szczęście, że w rowerze są tylko dwie.
Pozdrawiam i dziękuję za rady.

Data: 2020-12-28 20:41:09
Autor: ąćęłńóśźż
opona na błoto pośniegowe
Licz sześć: letnie, jesienne i zimowe ;-))

-- -- -
całe szczęście, że w rowerze są tylko dwie.

Data: 2020-12-30 08:57:21
Autor: Szuwarek
opona na błoto pośniegowe
W dniu 28.12.2020 o 20:41, ąćęłńóśźż pisze:
> Licz sześć: letnie, jesienne i zimowe ;-))
>

> -- -- -

Letnie mam - semi-slick - Geax Mezcal wersja 1 - zmienione ze Schwalbe Land Cruiser. Zadowolony jestem z jednych i drugich.
Schwalbe wytarły się po ok. 10 - 12k km - bez żadnego przebicia dętki. Geax krótko jeżdżę, ale wygląda, że trzymają się lepiej na ścieżkach leśnych z liściami.
Zimowe mam - z kolcami, ale już od 2 lat nie było warunków na zakładanie.
Brakuje mi tylko na błoto/roztapiający się śnieg jak w temacie posta.
Jeszcze raz pozdrawiam.

Data: 2021-01-13 12:12:43
Autor: ąćęłńóśźż
opona na błoto pośniegowe
No więc właśnie zmieniłem koła z semi-slicków Supreme na moje obecnie "błotno-śniegowe" 10-letnie Winter, w których środkowe kolce są już bardzo zużyte i tępe (boczne są ostre), ale bieżnik praktycznie nienaruszony wcale.
Godzina roboty razem ze sprzątaniem po sobie (zawsze coś się nakruszy i nakapie) i dwoma próbami domycia rąk.
Niby powinno być raz-dwa, ale posiałem długą przedłużkę klucza do tarcz/wielotrybów i musiałem używać krótkiej z młotkiem, do tego posiałem bacik - szczęśliwie akurat mam nowy łańcuch więc udało się pokombinować i przytrzymać wielotryb dla odkręcenia nakrętki.
Nowe Wintery jeszcze z metkami trzymam na prawdziwą zimę.

Kilka lat temu miałem prościej z dwoma rowerami - jeden na kolcach drugi na gładkich i to jest najlepszy układ - ale teraz potrzebuję mieć fotelik z tyłu pasujący tylko do głównego roweru.

Drugi zestaw kół dobierałem na bliźniaczych piastach, żeby przekładka pasowała (tarcze) i pasuje idealnie, zarówno przy starych hamulcach Shimano 4xx jak i nowych BB7.
A BB7 ma łatwiejszą regulację obydwu klocków jakby co (dla dopieszczenia odstępu od tarcz o te ostatnie ćwierć milimetra).

-- -- -