opona na mokre - znowu...

Data: 2009-04-20 13:39:23
Autor: Tomek Głowacki
opona na mokre - znowu...
Witam!

Jakiś czas temu pytałem, ale nie było wiele odpowiedzi, a że teraz na wiosnę ludzie są "na zakupie", to może ktoś coś wypatrzył i mi doradzi.

Potrzebuję opony, która trzyma dobrze na mokrym asfalcie. I nie twardnieje na skałę kiedy jest nieco zimniej (poniżej 10 C).

Może się zużywać raz w roku, ale mam się na nich nie wywalać za każdym razem jak składam się w zakręt (co niestety jest nagminne przy Michałkach XC Dry, a muszę je na coś w końcu zmienić).

Oczywiście efekt uboczny w postaci trzymania dobrze w terenie będzie wskazany i pewnie oczywisty w tym wypadku, chodzi mi głównie o oponę terenową która także na mokrym asfalcie działa normalnie a nie jak na lodowisku. Opory toczenia nie istotne.

Schwalbe Racing Ralph będzie ok? Coś innego? WTB Nano Raptor? czy może Velociraptor? a ExiWolf?

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-04-21 18:50:54
Autor: SN .. AP
opona na mokre - znowu...
kup sobie IRC Mythos I lub II kevlar (ale nie wersje slick) 1.95" jak wiecej jezdzisz po asfaltach a 2.10" jak wiecej terenu.
To sa bardzo fajne oponki i starcza ci akurat na 1 sezon - wytrzymuja okolo 10k km (tylnia wiadoma sprawa szybciej sie zuzywa).

Data: 2009-04-26 17:49:39
Autor: Tomasz Konik
opona na mokre - znowu...
Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał(a):
[...]

Generalnie z pogodzeniem takich wymagań jest kłopot. Przyczepność opony na
twardym zależy od twardości mieszanki gumowej, na miękkim - od kształtu
bieżnika. Jedyną firmą (albo prawie jedyną;-)), która podaje standardowo
twardość mieszanki jest Maxxis (40a - bardzo miękka, 70a - bardzo twarda).
Dodatkowo liczy się zmiana twardości w funkcji temperatury - dla gumy
naturalnej jest bardzo duża, dla takiej z dodatkiem SiO2 (tzw. krzemionki) -
najmniejsza. Opony zimowe (także rowerowe) robi się z miękkich, błotne (z
wysokimi klockami) - twarde, żeby się nie uginały przy napędzie i na
zakrętach. Miękkie są także opony do flatu, dirtu, a szczególnie streetu.
Niektóre maja całkiem uniwersalny bieżnik (powinien trzymać w lekkim terenie),
ale są, niestety, ciężkie.
Pozdrawiam;-)
Konik

--