Data: 2010-11-16 11:26:43 | |
Autor: Grzegorz Brycki | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Witam,
Sytuacja: Kupiłem nowy komplet opon zimowych Continental ContiWinterContact TS800 175/80R14. Ostatnio wjechałem w dziurę i przestała trzymać powietrze. Pojechałem do wulkanizatora w Krakowie. Ten nie znalazł dziurki i wymienił wentyl, co nic nie dało. W "ramach gwarancji" wziął i w końcu znalazł podobno malutką dziurkę z boku opony. Stwierdził jednak, że nie ma sensu tej opony naprawiać, bo łata z boku nie pozwoli wyważyć koła i lepiej kupić dętkę... Zastanawiam się czy nie jest tak że woli wymienić dętkę bo go to kosztuje "W ramach gwarnacji po prostu mniej" niż robić naprawę opony, czy faktycznie opona do wymiany? Pamiętam, że kilka lat temu ktoś przebił mi oponę zimową nożem z boku. Pojechało do wulkanizatora i było wszystko ok i nadal na nich jeżdżę. Moje pytania: 1. Gdzie w Krakowie jest kompetentny wulkanizator (jeżeli jest to faktycznie do naprawienia) i ile to będzie kosztowało 2. Czy faktycznie takiej opony nie da się naprawić i lepiej dętkę dać? Dzięki za odpowiedzi i porady z góry GB |
|
Data: 2010-11-16 06:33:35 | |
Autor: kkk | |
opona zimowa - problem | |
Podjed po prostu do specjalisty i naprawi to bez problemu - jeli
jest tak jak piszesz. Wikszo z odpowiedzi ktre tutaj dostae to brednie, ale grupowi "specjalici - wulkanizatorzy" i tak wiedz lepiej i ocenili stan Twojej opony przez internet :) |
|
Data: 2010-11-16 22:56:12 | |
Autor: to | |
opona zimowa - problem | |
begin kkk
Podjedź po prostu do specjalisty i naprawi to bez problemu - jeśli jest Masz 100% racji, kajam się. Zapomniałem już, że z tej grupy dowiedziałem się przecież, że bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia zniszczonej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-16 11:40:39 | |
Autor: Hinek | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał
Jesli "dziurka" zrobila sie w boku opony po wjechaniu w dziure opona nadaje sie na smietnik Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-11-16 11:57:18 | |
Autor: Grzegorz Brycki | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
W dniu 2010-11-16 11:40, Hinek pisze:
Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał Tyle, że ta "dziurka" na średnicę mniejszą niż milimetr - nie jest to rozerwana opona. Być może coś tam wystawało w tej dziurze np. drut. Nie wiem. To nie jest rozerwana opona - on nie mógł znaleźć tej usterki przez godzinę, dopiero w wodzie wyszło. GB |
|
Data: 2010-11-16 12:25:44 | |
Autor: Hinek | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał
Jesli nieszczelnosc w boku opony powstala po uderzeniu, to mogl ulec uszkodzeniu kord. Poza tym opon przebitych z boku nie powinno sie naprawiac. Nie powinno sie tez wkladac detek do opon bezdetkowych. No, ale u nas robi sie rozne dziwne rzeczy. Decyzja bedzie zalezec od Ciebie. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2010-11-16 11:53:33 | |
Autor: to | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
begin Grzegorz Brycki
Moje pytania: Jedyne sensowne rozwiązanie to wywalić ją na śmietnik i kupić nową. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-16 12:34:56 | |
Autor: Excite | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
W dniu 16.11.2010 11:26, Grzegorz Brycki pisze:
Zastanawiam się czy nie jest tak że woli wymienić dętkę bo go to W ogóle nie powinno się naprawiać uszkodzeń boku opony. Opona na śmietnik. Pamiętam, że kilka lat temu ktoś przebił mi oponę zimową nożem z boku. Niezła fuszera. Po przebiciu nożem boku opony można ją jedynie oddać do utylizacji. |
|
Data: 2010-11-16 13:50:47 | |
Autor: Maurycy Menke | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Użytkownik Grzegorz Brycki napisał:
Witam,Witam! Dziury z boku to rzeczywiście problem. Łatanie lub klejenie nie do końca się sprawdza ze względu na charakter pracy boku opony. Założenie dętki do opony bezdętkowej nie jest działaniem prawidłowym, gdyż ma ona konstrukcję przystosowaną do trzymania się felgi bez pomocy dętki. Niemniej, przy rozsądnych, przepisowych prędkościach nie powinno być problemu. Najlepiej rzeczywiście wymienić oponę. W tym celu znajdź tę lub inną dziurę, zatrzymaj się koło niej, wezwij policję. Panowie spiszą protokół i z tym udasz się do ubezpieczyciela krakowskich dróg. Tak przynajmniej działa to z uszkodzonymi felgami. Czy się uda z dziurawą oponą - nie wiem. Może ktoś już próbował? Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-11-16 15:26:39 | |
Autor: Tomasso | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Uytkownik "Grzegorz Brycki" napisa
Moje pytania: Sprbuj na Krlowej Jadwigi, serwis Tip-Top. 2. Czy faktycznie takiej opony nie da si naprawi i lepiej dtk da? Raczej nie, ale daj to zobaczy temu gociowi. t |
|
Data: 2010-11-16 20:20:33 | |
Autor: Sahim | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Sprbuj na Krlowej Jadwigi, serwis Tip-Top. ...o ile masz duo pienidzy, tam zwyka przekadka opon kosztuje 120z.. (w zakadzie obok - 60z, najdroej znalazem za 75..) S. |
|
Data: 2010-11-16 21:49:47 | |
Autor: Tomasso | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
Uytkownik "Sahim" napisa:
..o ile masz duo pienidzy, tam zwyka przekadka opon kosztuje 120z.. (w zakadzie obok - 60z, najdroej znalazem za 75..) Czy ja mwiem, e tanio? Ja mwiem, e potrafi. Naprawiaj takie rzeczy np. zbrojonymi, wulkanizowanymi atami. t |
|
Data: 2010-11-16 19:14:43 | |
Autor: B.Z. | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
1. Gdzie w Krakowie jest kompetentny wulkanizator (jeżeli jest to faktycznie do naprawienia) i ile to będzie kosztowało W Krakowie niestety nie kojarzę, ale w Wieliczce był gość naprzeciw Cmentarza* 2. Czy faktycznie takiej opony nie da się naprawić i lepiej dętkę dać? Taką oponę da się naprawić (robią to na gorąco), ale nie jest ona już tak wytrzymała jak nowa opona. Spotkałem się, z naprawianiem droższych opon, które miały niecały sezon. Jednak jeżeli lubisz przekraczać 90 to daruj sobie. Do jazdy po mieście można zaryzykować. GB B.Z. *niektórzy mówili, że to taka sugestia dla tych co chcą bawić się w wyścigi na takiej oponie ;-) -- Forum osiedlowe: http://piaskinowe.net |
|
Data: 2010-11-16 22:35:49 | |
Autor: belgrano | |
opona zimowa - problem | |
Data: 2010-11-17 00:32:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[GWK] opona zimowa - problem | |
W dniu 2010-11-16 11:26, Grzegorz Brycki pisze:
Witam, Tak właśnie jest. Solidne ładanie boku opony ponoć wymaga sporej łaty. U mnie jak wulkanizator naprawiał szutrówki, opona była naprawiana na gorąco w jakimś ich piecu (cokolwiek miał na myśli). Łata jest wyczuwalna jako zgrubienie na oponie i zapewne swoje waży. Naprawiałem tak dwie opony przebite z boku i nie miałem z nimi problemów wynikających z takiej naprawy. A były to opony szutrowe w których ten bok opony niejednokrotnie bezpośrednio stykał się z nawierzchnią (zresztą w ten sposób się przebiły) i mimo to łaty wytrzymały. Tyle że w szutrówkach wyważenie opon nie jest tak istotne. |