oponki letnie

Data: 2009-03-12 00:17:27
Autor: Anax WRC
oponki letnie
hej musze w koncu zakupic oponki letnie, poprzednie ewidentnie nie nadaj asie juz do zalozenia w tym sezonie.. Samochod to VW T3 Multivan 1,6TD.Moje mini wymagania:
-dobra przyczepnosc na mokrym i na suchym,
-ciche (!)
-wzmocnione (reinforced) - nie C
- rozmiar tyl 205/65/R15
                przod 195/70/R15
-indeks predkosci do max 160 km/h

Cena jest najmniej waznym skladnikiem choc wolalbym za szt 500 zl nie placic:)
Trasy to wiekszosc miasto i autostrady, lacznie ok 20-25k rocznie. Fajnie jakby starczyly na wiecej niz jeden sezon:)

Polecicie cos rozsadnego? a moze w moich wymaganiach o czyms zapomnialem lub zle zalozylem, np zeby mieszac rozmairy na przod i tyl... samochod poki co nie ma wspomagania, byc moze bedzie zalozone. A moze kupic 4x 205?

bede wdzieczny za wszelkie info

pozdrawiam
Anax

ps
zimowki mam linglongi, dostalem w komplecie z busem, fajnie nawet sie zachowuja choc prawem murphego po ukazaniu sie tego artykulu zaczna szwankowac;P
http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Zabojcze-opony-z-Chin,wid,10925589,wiadomosc.html

Data: 2009-03-12 08:23:15
Autor: Pan Piskorz
oponki letnie
[...]

IMO azjatyckie opony są najwyżej tyle gorsze ile tańsze,
a ten artykuł zwyczajnie wygląda na zamówiony,

podobnie jak atakowanie autek TATA - taki hinduski fiacik nie jest gorszy niż turecki

P.

Data: 2009-03-12 08:35:43
Autor: kml
oponki letnie

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gpad96$c8i$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- --

Tat nie gorsza niż turecki Yaris?

kml

Data: 2009-03-12 08:47:47
Autor: Pan Piskorz
oponki letnie
Tat nie gorsza niż turecki Yaris?

a jest fiat yaris?

P.

Data: 2009-03-12 13:32:24
Autor: kml
oponki letnie

--

A fiat jest hinduski?

kml

Data: 2009-03-12 13:37:44
Autor: Koniecpolski
oponki letnie
Użytkownik "kml" :

a jest fiat yaris?
--

A fiat jest hinduski?

nie, indyjski tez nie jest ;)

Data: 2009-03-12 13:47:47
Autor: Pan Piskorz
oponki letnie
A fiat jest hinduski?

małe autka tata to produkty na licencji fiata
i specjalnie się od nich nie różnią
(od fiata palio - w Polsce nie oferowanego i palio weekend)

P.

Data: 2009-03-12 14:28:48
Autor: JKK
oponki letnie

Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gpb09m$l1b$1inews.gazeta.pl...
(od fiata palio - w Polsce nie oferowanego i palio weekend)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Chyba odwrotnie, a tak w ogóle to teraz albea ;-)

Pzdr

JKK.

Data: 2009-03-12 10:54:43
Autor: Koniecpolski
oponki letnie
Użytkownik "Pan Piskorz" :

IMO azjatyckie opony są najwyżej tyle gorsze ile tańsze,
a ten artykuł zwyczajnie wygląda na zamówiony,

moze i zamowiony ale opiera sie na prawdziwych testach. Wiesz, ze w Chinach kazda firma ma obowiazek posiadania iso? Jesli mozna miec iso sterując "fabryką" z baraku to kupuj chinskie opony ja nie zamierzam.

Data: 2009-03-12 10:58:00
Autor: yabba
oponki letnie
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpamlv$ar9$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pan Piskorz" :

[...]

Które ISO ?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-12 11:08:49
Autor: Koniecpolski
oponki letnie
Użytkownik "yabba" :
[...]

9001 , wymagania dla systemu zarzadzania jakoscia

Data: 2009-03-12 11:19:47
Autor: yabba
oponki letnie
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpan37$62h$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" :
[...]

9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu. Firma z ISO może robić buble, jak i firma bez ISO może robić rzeczy dobre jakościowo.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-12 11:51:53
Autor: Koniecpolski
oponki letnie
Użytkownik "yabba" :
Które ISO ?

9001 , wymagania dla systemu zarzadzania jakoscia

9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu.

o to mi wlasnie chodzi, takie są chińskie realia :)

Data: 2009-03-12 12:03:56
Autor: yabba
oponki letnie
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpaq15$fnm$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ujmę to inaczej. 9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu, niezależnie od kraju.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-12 12:00:31
Autor: Koniecpolski
[OT] Oponki letnie.
Użytkownik "yabba" :

Które ISO ?

9001 , wymagania dla systemu zarzadzania jakoscia

9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu.

Z tym, ze to stwierdzenie swiadczy, ze nie znasz treści lub jej nie rozumiesz lub nie rozumiesz idei jej istnienia.
Jesli firma ma iso i produkuje buble to znaczy, ze system zostal zle zaprojetkowany, nieprzestrzegane sa ustalone zasady, system nie jest doskonalony itd. taka firma nie przejdzie recertfikacji.
Z tym, ze w Chinach to juz wyglada inaczej stad moja dygresja o iso.

Data: 2009-03-12 12:02:39
Autor: Koniecpolski
[OT] Oponki letnie.
Użytkownik "Koniecpolski" :
9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu.

Z tym, ze to stwierdzenie swiadczy, ze nie znasz treści

'treści normy' miało być

Data: 2009-03-12 12:14:00
Autor: yabba
[OT] Oponki letnie.
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpaqhb$gf7$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale ze szkoleń i materiałów wynikało, że ISO 9001 dotyczy tylko organizacji pracy w firmie. Muszą być procedury wewnętrzne, które zapewnią standaryzację działań w celu wprodukowania wyrobu. Rodzaj wyrobu i jego jakość nie ma znaczenia. W procesie certyfikacji nie jest sprawdzana jakość wyrobu końcowego.
Jeśli wszystkie działania firmy są opisane procedurami, pracownicy je znają i stosują, to ISO będzie przyznane.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-12 12:39:18
Autor: Koniecpolski
[OT] Oponki letnie.
Użytkownik "yabba" :

[...]

Wszystko sie zgadza, laikiem nie jestes. Przypomnij sobie jeszcze co jest w ramach polityki jakości jej głownym celem?
Głownym celem jest zawsze  'zadowolenie, satysfakcja klienta' !
Faktem oczywistym jest, ze iso nie warunkuje klasy jakości wyrobu (tzn.czy to bedzie wyrób wykonany z polerowanej nierdzewki, czy tez z miekkiego plastiku, ktory predzej ulegnie zniszczeniu). Ten drugi, przeciez mozna by nazwać bublem. Nie o to chodzi.
Norma iso9001 ma na celu wprowadzenie takiej organizacji produkcji, zeby produkowany wyrob spelnial wymagania klienta! Jesli klient chce wyrob plastikowy to bedzie plastikowy. Nie moze jednak posiadac wad, ktore wplyna na jego złe funkcjonowanie w przyszlosci. Dla mnie bublem wlasnie bedzie taki wadliwy wyrob.
Norma dzieki takim działaniom jak np. walidacja wyrobów gotowych ma wykluczyć lub ograniczyć do minimum produkcje wadliwych wyrobów (bubli).
I tutaj bublem moze byc opona, ktora nie przeszla w ogole alo nie przeszla poprawnie zaplanowanego procesu walidacji i podczas uzytkowania okazuje sie, ze np mieszanka gumy czy rzezba bieznika daje słabe zbyt duze poślizgi podczas hamowania przy jakiejs tam temp, jakiejs tam wilgotnosci ble, ble, ble
Rozumiesz o co mi chodzi?

Data: 2009-03-12 12:58:06
Autor: yabba
[OT] Oponki letnie.
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpasq2$juk$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" :

[...]

Rozumiem. Ale niuans tkwi w tym, że sam producent ustala sobie parametry opony i według jego "normy" opona jest oceniana jako dobra lub zła. ISO ma zapewnić, że każda opona będzie tak samo dobra w sensie "normy" producenta. Czyli jeśli, według założeń producenta, opona typu X ma zatrzymać samochód na mokrym asfalcie na dystansie 100-110 m, to każda opona typu X musi zmieścić się w tym przedziale. Według statystycznego użytkownika będzie to opona kiepska (bubel), ale ISO jest spełnione. Jeśli użytkownik chce zatrzymać się na dystansie 80 m, to musi kupić oponę typu Y.

Dlatego mamy produkty tanie albo dobre. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2009-03-12 13:09:49
Autor: Marcin Luty
[OT] Oponki letnie.
Dlatego mamy produkty tanie albo dobre. :)

Heh, byles szybszy :-)

--
ml

Data: 2009-03-12 13:07:42
Autor: Marcin Luty
[OT] Oponki letnie.

[...]

Wydaje mi sie, ze mylisz nieco pojecia. Posiadanie ISO 9001:2000 gwarantuje tylko to, ze produkty beda powtarzalne o zalozonym z gory poziomie jakosci (niekoniecznie wysokim), mozesz byc pewien, ze nie trafisz na produkt wadliwy (oczywiscie w teorii). Najwazniejsze aby te zalozenia byly jawne i klient o nich wiedzial.
Wiec jezeli zalozymy sobie, ze produkujemy opony niskiej jakosci (nieodporne na scieranie, slabo trzymajace na wodzie itp) ale za to w niskiej cenie i zalozenia te sa zawarte w Polityce Jakosci a wiec znane klientowi, to klient decydujac sie na te opony ma swiadomosc, ze kupil opony wprawdzie kiepskie ale za to wolne od wad (chodzi o wady fabryczne) i tanie - a wiec jest usatysfakcjonowany. I o to w tym wszystkim chodzi - o powtarzalnosc i pewnosc, ze kupujac w takiej firmie produkty zawsze otrzymasz to samo. Niekoniecznie o wysokim poziomie jakosci.

[...]

Wiec tanie chinskie opony spelniaja te wymagania - klient chce tania oponeo kiepskich parametrach i taka dostaje.

Norma dzieki takim działaniom jak np. walidacja wyrobów gotowych ma wykluczyć lub ograniczyć do minimum produkcje wadliwych wyrobów (bubli).

Bubli owszem - w tym przypadku np wybulonych opon.

[...]

I tu jest blad w Twoim rozumowaniu. Jezeli firma ma certyfikat to opona przeszla takie testy. Tyle, ze testy mogly zakladac, ze auto ma sie zatrzymac z 50 km/h na odcinku np 100 metrow....
I firma jest dalej zgodna z norma jezeli oczywiscie testy te sa znane klientowi i zgadza sie na to.
Tak to niestety dziala. Pisze niestety bo wiele osob utozsamia sobie posiadanie certyfikatu z mega wysoka jakoscia wyrobu. A tak nie jest.

--
ml

Data: 2009-03-12 13:34:44
Autor: Koniecpolski
[OT] Oponki letnie.
Użytkownik "Marcin Luty" :
[...]

Zgadza sie, może ja do końca nie zrozumiałem Waszych uwag odnosnie mojej dygresji n/t iso.
Mimo wszystko nigdy nie mamy pewności czy taka chińska oponka bedzie zachowywac sie gorzej niz jakis tam goodyear z powodu w pełni świadomych założeń na etapie projetkowania (np. z powodu ograniczania kosztów) czy z powodu jakiegoś błedu popelnionego na samym etapie projektowania (projetkowania jest przecież też procesem podlegajacym pod norme iso9001) czy tez z powodu trafienia felernego egzemplarza (o ile opona nie pęknie nam w trakcie uzytkowania :)) wynikającego z istnienia wad w wyrobach czyli braku powtarzalności założonej jakości wyrobów. Poza tym iso9001 z założenia umożliwia ciągłe monitorowanie i doskonalenie systemu co musi wczesniej czy pozniej skutkowac podniesieniem klasy wyrobu.

Data: 2009-03-12 13:51:43
Autor: Marcin Luty
[OT] Oponki letnie.
Mimo wszystko nigdy nie mamy pewności czy taka chińska oponka bedzie zachowywac > sie gorzej niz jakis tam goodyear z powodu w pełni świadomych założeń na etapie
projetkowania (np. z powodu ograniczania kosztów)

Oczywiscie - tego nie negowalem. Zgadzam sie z tym w 100%.

czy tez z powodu trafienia felernego egzemplarza (o ile opona nie pęknie nam w trakcie
uzytkowania :)) wynikającego z istnienia wad w wyrobach czyli braku powtarzalności
założonej jakości wyrobów.

TEORETYCZNIE nie powinno sie to zdarzyc (jesli firma ma certyfikat). Ale nie wiem jak tam wyglada Kontrola Jakosci, wiec w sumie sie zgodze.

Poza tym iso9001 z założenia umożliwia ciągłe monitorowanie i doskonalenie systemu co > musi wczesniej czy pozniej skutkowac podniesieniem klasy wyrobu.

Albo wydajnosci produkcji...

--
ml

Data: 2009-03-12 11:19:48
Autor: Pan Piskorz
oponki letnie
9001 , wymagania dla systemu zarzadzania jakoscia

a co w tym złego, że fabryka ma certyfikat?

P.

Data: 2009-03-12 10:06:49
Autor: krzysn
oponki letnie
Anax WRC pisze:
hej musze w koncu zakupic oponki letnie, poprzednie ewidentnie nie nadaj asie juz do zalozenia w tym sezonie.. Samochod to VW T3 Multivan 1,6TD.Moje mini wymagania: (...)

Zaryzykuj i kup całoroczne goodyear 4 seasons. Drogie, ale jezdzą znacznie lepiej od zimowych barum polaris2 i letnich barum brillant :-) Ja jestem bardzo zadowolony :-)

pozd, krzysn

Data: 2009-03-12 15:47:35
Autor: Anax WRC
oponki letnie

Użytkownik "krzysn" <krzysn@costam.pl> napisał w wiadomości news:gpaja5$9sf$1news.lublin.pl...
Anax WRC pisze:
[...]

gratuluje, jestes jedyna osoba z 30 postow ktora odpowiedziala na temat:)
jesli chodzi o wielosezonowki to problem jest nieco inny. Mam 2 komplety aluskow. Jedne oryginalne 14- i te chcialbym zostawic na zime, a drugie mercedesowskie 15- i te wlasnie maja byc na lato. Dlatego chcialbym podzielic oponki na letnie i zimowe:)

pzdr
ANax

Data: 2009-03-13 11:20:22
Autor: krzysn
oponki letnie
Anax WRC pisze:
gratuluje, jestes jedyna osoba z 30 postow ktora odpowiedziala na temat:)

:-) Tutaj to norma :-)

[...]

Również miałem dwa komplety kół, zimowe na felgach stalowych. Wystawione na allegro :-)
Sąsiad od około 5 lat zmienia zimowe/letnie na alufelgach i felgi nadal wygladają jak nowe. Mam nadzieję że u mnie będzie podobnie.

I nie przesadzam, moje opony są znakomite. Oczywiscie porównuję do kiepskich barum.

Co do letnich/zimowych poczytaj testy adac, tutaj otrzymasz subiektywne opinie.

pzdr
ANax

Pozdrawiam, krzysn

Data: 2009-03-13 10:24:39
Autor: Waldek Godel
oponki letnie
Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:20:22 +0100, krzysn napisał(a):

Sąsiad od około 5 lat zmienia zimowe/letnie na alufelgach i felgi nadal wygladają jak nowe. Mam nadzieję że u mnie będzie podobnie.

Sam zmienia? Gratulacje. A ty jesteś z tych co lubią w kolejce do gumiarzy stać albo jeździć ciepłą
jesienią na zimówkach?
Bo dwa komplety opon po pierwsze dają komfort zmiany opon w 20 minut bez
stania w kolejce do gumiarza i dokładnie w tym momencie w którym potrzeba.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

oponki letnie