Data: 2009-03-12 00:17:27 | |
Autor: Anax WRC | |
oponki letnie | |
hej musze w koncu zakupic oponki letnie, poprzednie ewidentnie nie nadaj asie juz do zalozenia w tym sezonie.. Samochod to VW T3 Multivan 1,6TD.Moje mini wymagania:
-dobra przyczepnosc na mokrym i na suchym, -ciche (!) -wzmocnione (reinforced) - nie C - rozmiar tyl 205/65/R15 przod 195/70/R15 -indeks predkosci do max 160 km/h Cena jest najmniej waznym skladnikiem choc wolalbym za szt 500 zl nie placic:) Trasy to wiekszosc miasto i autostrady, lacznie ok 20-25k rocznie. Fajnie jakby starczyly na wiecej niz jeden sezon:) Polecicie cos rozsadnego? a moze w moich wymaganiach o czyms zapomnialem lub zle zalozylem, np zeby mieszac rozmairy na przod i tyl... samochod poki co nie ma wspomagania, byc moze bedzie zalozone. A moze kupic 4x 205? bede wdzieczny za wszelkie info pozdrawiam Anax ps zimowki mam linglongi, dostalem w komplecie z busem, fajnie nawet sie zachowuja choc prawem murphego po ukazaniu sie tego artykulu zaczna szwankowac;P http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Zabojcze-opony-z-Chin,wid,10925589,wiadomosc.html |
|
Data: 2009-03-12 08:23:15 | |
Autor: Pan Piskorz | |
oponki letnie | |
zimowki mam linglongi, dostalem w komplecie z busem, fajnie nawet sie zachowuja choc prawem murphego po ukazaniu sie tego artykulu zaczna szwankowac;P IMO azjatyckie opony są najwyżej tyle gorsze ile tańsze, a ten artykuł zwyczajnie wygląda na zamówiony, podobnie jak atakowanie autek TATA - taki hinduski fiacik nie jest gorszy niż turecki P. |
|
Data: 2009-03-12 08:35:43 | |
Autor: kml | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gpad96$c8i$1inews.gazeta.pl... zimowki mam linglongi, dostalem w komplecie z busem, fajnie nawet sie IMO azjatyckie opony są najwyżej tyle gorsze ile tańsze, a ten artykuł zwyczajnie wygląda na zamówiony, podobnie jak atakowanie autek TATA - taki hinduski fiacik nie jest gorszy niż turecki -- -- Tat nie gorsza niż turecki Yaris? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-03-12 08:47:47 | |
Autor: Pan Piskorz | |
oponki letnie | |
Tat nie gorsza niż turecki Yaris? a jest fiat yaris? P. |
|
Data: 2009-03-12 13:32:24 | |
Autor: kml | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gpaen6$icu$1inews.gazeta.pl... Tat nie gorsza niż turecki Yaris? a jest fiat yaris? -- A fiat jest hinduski? -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-03-12 13:37:44 | |
Autor: Koniecpolski | |
oponki letnie | |
Użytkownik "kml" :
a jest fiat yaris? nie, indyjski tez nie jest ;) |
|
Data: 2009-03-12 13:47:47 | |
Autor: Pan Piskorz | |
oponki letnie | |
A fiat jest hinduski? małe autka tata to produkty na licencji fiata i specjalnie się od nich nie różnią (od fiata palio - w Polsce nie oferowanego i palio weekend) P. |
|
Data: 2009-03-12 14:28:48 | |
Autor: JKK | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Pan Piskorz" <piskorz1@buziaczek.pl> napisał w wiadomości news:gpb09m$l1b$1inews.gazeta.pl... (od fiata palio - w Polsce nie oferowanego i palio weekend) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Chyba odwrotnie, a tak w ogóle to teraz albea ;-) Pzdr JKK. |
|
Data: 2009-03-12 10:54:43 | |
Autor: Koniecpolski | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Pan Piskorz" :
IMO azjatyckie opony są najwyżej tyle gorsze ile tańsze, moze i zamowiony ale opiera sie na prawdziwych testach. Wiesz, ze w Chinach kazda firma ma obowiazek posiadania iso? Jesli mozna miec iso sterując "fabryką" z baraku to kupuj chinskie opony ja nie zamierzam. |
|
Data: 2009-03-12 10:58:00 | |
Autor: yabba | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpamlv$ar9$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "Pan Piskorz" : Które ISO ? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-03-12 11:08:49 | |
Autor: Koniecpolski | |
oponki letnie | |
Użytkownik "yabba" :
moze i zamowiony ale opiera sie na prawdziwych testach. Wiesz, ze w 9001 , wymagania dla systemu zarzadzania jakoscia |
|
Data: 2009-03-12 11:19:47 | |
Autor: yabba | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpan37$62h$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" : 9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu. Firma z ISO może robić buble, jak i firma bez ISO może robić rzeczy dobre jakościowo. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-03-12 11:51:53 | |
Autor: Koniecpolski | |
oponki letnie | |
Użytkownik "yabba" :
Które ISO ? o to mi wlasnie chodzi, takie są chińskie realia :) |
|
Data: 2009-03-12 12:03:56 | |
Autor: yabba | |
oponki letnie | |
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpaq15$fnm$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" : Ujmę to inaczej. 9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu, niezależnie od kraju. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-03-12 12:00:31 | |
Autor: Koniecpolski | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "yabba" :
Z tym, ze to stwierdzenie swiadczy, ze nie znasz treści lub jej nie rozumiesz lub nie rozumiesz idei jej istnienia. Jesli firma ma iso i produkuje buble to znaczy, ze system zostal zle zaprojetkowany, nieprzestrzegane sa ustalone zasady, system nie jest doskonalony itd. taka firma nie przejdzie recertfikacji. Z tym, ze w Chinach to juz wyglada inaczej stad moja dygresja o iso. |
|
Data: 2009-03-12 12:02:39 | |
Autor: Koniecpolski | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "Koniecpolski" :
9001 nie ma żadnego związku z jakością produkowanego wyrobu. 'treści normy' miało być |
|
Data: 2009-03-12 12:14:00 | |
Autor: yabba | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpaqhb$gf7$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" : Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale ze szkoleń i materiałów wynikało, że ISO 9001 dotyczy tylko organizacji pracy w firmie. Muszą być procedury wewnętrzne, które zapewnią standaryzację działań w celu wprodukowania wyrobu. Rodzaj wyrobu i jego jakość nie ma znaczenia. W procesie certyfikacji nie jest sprawdzana jakość wyrobu końcowego. Jeśli wszystkie działania firmy są opisane procedurami, pracownicy je znają i stosują, to ISO będzie przyznane. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-03-12 12:39:18 | |
Autor: Koniecpolski | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "yabba" : Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale ze szkoleń i materiałów Wszystko sie zgadza, laikiem nie jestes. Przypomnij sobie jeszcze co jest w ramach polityki jakości jej głownym celem? Głownym celem jest zawsze 'zadowolenie, satysfakcja klienta' ! Faktem oczywistym jest, ze iso nie warunkuje klasy jakości wyrobu (tzn.czy to bedzie wyrób wykonany z polerowanej nierdzewki, czy tez z miekkiego plastiku, ktory predzej ulegnie zniszczeniu). Ten drugi, przeciez mozna by nazwać bublem. Nie o to chodzi. Norma iso9001 ma na celu wprowadzenie takiej organizacji produkcji, zeby produkowany wyrob spelnial wymagania klienta! Jesli klient chce wyrob plastikowy to bedzie plastikowy. Nie moze jednak posiadac wad, ktore wplyna na jego złe funkcjonowanie w przyszlosci. Dla mnie bublem wlasnie bedzie taki wadliwy wyrob. Norma dzieki takim działaniom jak np. walidacja wyrobów gotowych ma wykluczyć lub ograniczyć do minimum produkcje wadliwych wyrobów (bubli). I tutaj bublem moze byc opona, ktora nie przeszla w ogole alo nie przeszla poprawnie zaplanowanego procesu walidacji i podczas uzytkowania okazuje sie, ze np mieszanka gumy czy rzezba bieznika daje słabe zbyt duze poślizgi podczas hamowania przy jakiejs tam temp, jakiejs tam wilgotnosci ble, ble, ble Rozumiesz o co mi chodzi? |
|
Data: 2009-03-12 12:58:06 | |
Autor: yabba | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpasq2$juk$1nemesis.news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba" : Rozumiem. Ale niuans tkwi w tym, że sam producent ustala sobie parametry opony i według jego "normy" opona jest oceniana jako dobra lub zła. ISO ma zapewnić, że każda opona będzie tak samo dobra w sensie "normy" producenta. Czyli jeśli, według założeń producenta, opona typu X ma zatrzymać samochód na mokrym asfalcie na dystansie 100-110 m, to każda opona typu X musi zmieścić się w tym przedziale. Według statystycznego użytkownika będzie to opona kiepska (bubel), ale ISO jest spełnione. Jeśli użytkownik chce zatrzymać się na dystansie 80 m, to musi kupić oponę typu Y. Dlatego mamy produkty tanie albo dobre. :) -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2009-03-12 13:09:49 | |
Autor: Marcin Luty | |
[OT] Oponki letnie. | |
Dlatego mamy produkty tanie albo dobre. :) Heh, byles szybszy :-) -- ml |
|
Data: 2009-03-12 13:07:42 | |
Autor: Marcin Luty | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "Koniecpolski" <knc@toiowo.com> napisał w wiadomości news:gpasq2$juk$1nemesis.news.neostrada.pl... Użytkownik "yabba" : Wydaje mi sie, ze mylisz nieco pojecia. Posiadanie ISO 9001:2000 gwarantuje tylko to, ze produkty beda powtarzalne o zalozonym z gory poziomie jakosci (niekoniecznie wysokim), mozesz byc pewien, ze nie trafisz na produkt wadliwy (oczywiscie w teorii). Najwazniejsze aby te zalozenia byly jawne i klient o nich wiedzial. Wiec jezeli zalozymy sobie, ze produkujemy opony niskiej jakosci (nieodporne na scieranie, slabo trzymajace na wodzie itp) ale za to w niskiej cenie i zalozenia te sa zawarte w Polityce Jakosci a wiec znane klientowi, to klient decydujac sie na te opony ma swiadomosc, ze kupil opony wprawdzie kiepskie ale za to wolne od wad (chodzi o wady fabryczne) i tanie - a wiec jest usatysfakcjonowany. I o to w tym wszystkim chodzi - o powtarzalnosc i pewnosc, ze kupujac w takiej firmie produkty zawsze otrzymasz to samo. Niekoniecznie o wysokim poziomie jakosci. Norma iso9001 ma na celu wprowadzenie takiej organizacji produkcji, zeby produkowany wyrob spelnial wymagania klienta! Jesli klient chce wyrob plastikowy to bedzie plastikowy. Nie moze jednak posiadac wad, ktore wplyna na jego złe funkcjonowanie w przyszlosci. Wiec tanie chinskie opony spelniaja te wymagania - klient chce tania oponeo kiepskich parametrach i taka dostaje. Norma dzieki takim działaniom jak np. walidacja wyrobów gotowych ma wykluczyć lub ograniczyć do minimum produkcje wadliwych wyrobów (bubli). Bubli owszem - w tym przypadku np wybulonych opon. I tutaj bublem moze byc opona, ktora nie przeszla w ogole alo nie przeszla poprawnie zaplanowanego procesu walidacji i podczas uzytkowania okazuje sie, ze np mieszanka gumy czy rzezba bieznika daje słabe zbyt duze poślizgi podczas hamowania przy jakiejs tam temp, jakiejs tam wilgotnosci ble, ble, ble I tu jest blad w Twoim rozumowaniu. Jezeli firma ma certyfikat to opona przeszla takie testy. Tyle, ze testy mogly zakladac, ze auto ma sie zatrzymac z 50 km/h na odcinku np 100 metrow.... I firma jest dalej zgodna z norma jezeli oczywiscie testy te sa znane klientowi i zgadza sie na to. Tak to niestety dziala. Pisze niestety bo wiele osob utozsamia sobie posiadanie certyfikatu z mega wysoka jakoscia wyrobu. A tak nie jest. -- ml |
|
Data: 2009-03-12 13:34:44 | |
Autor: Koniecpolski | |
[OT] Oponki letnie. | |
Użytkownik "Marcin Luty" :
I tu jest blad w Twoim rozumowaniu. Jezeli firma ma certyfikat to opona Zgadza sie, może ja do końca nie zrozumiałem Waszych uwag odnosnie mojej dygresji n/t iso. Mimo wszystko nigdy nie mamy pewności czy taka chińska oponka bedzie zachowywac sie gorzej niz jakis tam goodyear z powodu w pełni świadomych założeń na etapie projetkowania (np. z powodu ograniczania kosztów) czy z powodu jakiegoś błedu popelnionego na samym etapie projektowania (projetkowania jest przecież też procesem podlegajacym pod norme iso9001) czy tez z powodu trafienia felernego egzemplarza (o ile opona nie pęknie nam w trakcie uzytkowania :)) wynikającego z istnienia wad w wyrobach czyli braku powtarzalności założonej jakości wyrobów. Poza tym iso9001 z założenia umożliwia ciągłe monitorowanie i doskonalenie systemu co musi wczesniej czy pozniej skutkowac podniesieniem klasy wyrobu. |
|
Data: 2009-03-12 13:51:43 | |
Autor: Marcin Luty | |
[OT] Oponki letnie. | |
Mimo wszystko nigdy nie mamy pewności czy taka chińska oponka bedzie zachowywac > sie gorzej niz jakis tam goodyear z powodu w pełni świadomych założeń na etapie Oczywiscie - tego nie negowalem. Zgadzam sie z tym w 100%. czy tez z powodu trafienia felernego egzemplarza (o ile opona nie pęknie nam w trakcie TEORETYCZNIE nie powinno sie to zdarzyc (jesli firma ma certyfikat). Ale nie wiem jak tam wyglada Kontrola Jakosci, wiec w sumie sie zgodze. Poza tym iso9001 z założenia umożliwia ciągłe monitorowanie i doskonalenie systemu co > musi wczesniej czy pozniej skutkowac podniesieniem klasy wyrobu. Albo wydajnosci produkcji... -- ml |
|
Data: 2009-03-12 11:19:48 | |
Autor: Pan Piskorz | |
oponki letnie | |
9001 , wymagania dla systemu zarzadzania jakoscia a co w tym złego, że fabryka ma certyfikat? P. |
|
Data: 2009-03-12 10:06:49 | |
Autor: krzysn | |
oponki letnie | |
Anax WRC pisze:
hej musze w koncu zakupic oponki letnie, poprzednie ewidentnie nie nadaj asie juz do zalozenia w tym sezonie.. Samochod to VW T3 Multivan 1,6TD.Moje mini wymagania: (...) Zaryzykuj i kup całoroczne goodyear 4 seasons. Drogie, ale jezdzą znacznie lepiej od zimowych barum polaris2 i letnich barum brillant :-) Ja jestem bardzo zadowolony :-) pozd, krzysn |
|
Data: 2009-03-12 15:47:35 | |
Autor: Anax WRC | |
oponki letnie | |
Użytkownik "krzysn" <krzysn@costam.pl> napisał w wiadomości news:gpaja5$9sf$1news.lublin.pl... Anax WRC pisze: gratuluje, jestes jedyna osoba z 30 postow ktora odpowiedziala na temat:) jesli chodzi o wielosezonowki to problem jest nieco inny. Mam 2 komplety aluskow. Jedne oryginalne 14- i te chcialbym zostawic na zime, a drugie mercedesowskie 15- i te wlasnie maja byc na lato. Dlatego chcialbym podzielic oponki na letnie i zimowe:) pzdr ANax |
|
Data: 2009-03-13 11:20:22 | |
Autor: krzysn | |
oponki letnie | |
Anax WRC pisze:
gratuluje, jestes jedyna osoba z 30 postow ktora odpowiedziala na temat:) :-) Tutaj to norma :-) jesli chodzi o wielosezonowki to problem jest nieco inny. Mam 2 komplety aluskow. Jedne oryginalne 14- i te chcialbym zostawic na zime, a drugie mercedesowskie 15- i te wlasnie maja byc na lato. Dlatego chcialbym podzielic oponki na letnie i zimowe:) Również miałem dwa komplety kół, zimowe na felgach stalowych. Wystawione na allegro :-) Sąsiad od około 5 lat zmienia zimowe/letnie na alufelgach i felgi nadal wygladają jak nowe. Mam nadzieję że u mnie będzie podobnie. I nie przesadzam, moje opony są znakomite. Oczywiscie porównuję do kiepskich barum. Co do letnich/zimowych poczytaj testy adac, tutaj otrzymasz subiektywne opinie. pzdr Pozdrawiam, krzysn |
|
Data: 2009-03-13 10:24:39 | |
Autor: Waldek Godel | |
oponki letnie | |
Dnia Fri, 13 Mar 2009 11:20:22 +0100, krzysn napisał(a):
Sąsiad od około 5 lat zmienia zimowe/letnie na alufelgach i felgi nadal wygladają jak nowe. Mam nadzieję że u mnie będzie podobnie. Sam zmienia? Gratulacje. A ty jesteś z tych co lubią w kolejce do gumiarzy stać albo jeździć ciepłą jesienią na zimówkach? Bo dwa komplety opon po pierwsze dają komfort zmiany opon w 20 minut bez stania w kolejce do gumiarza i dokładnie w tym momencie w którym potrzeba. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan, rzecznik centrali ZUS. |
|