opony 2.2 na detke 1.9?

Data: 2010-04-04 13:10:43
Autor: jj
opony 2.2 na detke 1.9?
Pogoda swietna oponki nowe przyszly, a ja zapomnialem o jednym ;) o detkach!
mialo byc wszystko gotowe na weekend, a wyglada na to ze wczesniej niz we wtorek nie pojezdze.
Rozdadne jest zakladanie opon 2.2 na detke 1.9? Czy raczej nie jest to dobry pomysl?

pozdr.
jj

--
jj

Data: 2010-04-04 14:12:09
Autor: Krzysztof Olszak
opony 2.2 na detke 1.9?
jj pisze:

Rozdadne jest zakladanie opon 2.2 na detke 1.9? Czy raczej nie jest to dobry pomysl?

W zasadzie detki powinny wytrzymac. Reszta zalezy od ich jakosci.

Krzysztof

Data: 2010-04-04 14:26:47
Autor: MadMan
opony 2.2 na detke 1.9?
Dnia Sun, 4 Apr 2010 13:10:43 +0200, jj napisał(a):

Rozdadne jest zakladanie opon 2.2 na detke 1.9? Czy raczej nie jest to dobry pomysl?

Ja bym kupił prawidłowe, ale póki co założył. Będzie ci szybciej
powietrze schodziło ale powinno działać. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-05 10:40:21
Autor: Coaster
opony 2.2 na detke 1.9?
MadMan wrote:
[...]

ROFTL

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-04-05 16:51:36
Autor: MadMan
opony 2.2 na detke 1.9?
Dnia Mon, 05 Apr 2010 10:40:21 +0200, Coaster napisał(a):

[...]

Nie ROTFL a własne doświadczenia opisuję. Powietrze szybciej uciekało mi
z dętki 28/35 włożonej do opony 40. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-05 20:05:18
Autor: Wooyek
opony 2.2 na detke 1.9?

> ROFTL

Nie ROTFL a własne doświadczenia opisuję. Powietrze szybciej uciekało
mi z dętki 28/35 włożonej do opony 40.

I zapewne obydwie te dętki porównywałeś z tym samym wentylem? :>

Data: 2010-04-05 20:11:53
Autor: MadMan
opony 2.2 na detke 1.9?
Dnia Mon, 5 Apr 2010 20:05:18 +0200, Wooyek napisał(a):

Nie ROTFL a własne doświadczenia opisuję. Powietrze szybciej uciekało
mi z dętki 28/35 włożonej do opony 40.

I zapewne obydwie te dętki porównywałeś z tym samym wentylem? :>

Noo, to raczej jest niemożliwe :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-04-06 19:57:17
Autor: tms
opony 2.2 na detke 1.9?
On 2010-04-05 10:40, Coaster wrote:
MadMan wrote:
[...]

Ale dlaczego ROTFL? Czytałeś kiedyś po co warstwa ALU w rurach PEX? A polietylen tam raczej cienki nie jest i bynajmniej nie naciągnięty jak dętka.

Data: 2010-04-08 10:33:37
Autor: Coaster
opony 2.2 na detke 1.9?
tms wrote:
On 2010-04-05 10:40, Coaster wrote:
MadMan wrote:
[...]

Dlatego ROFTL, ze twierdzenie "będzie ci szybciej powietrze schodziło ale powinno działać" przez swoja nieprecyzyjnosc, mija sie z prawda. W przypadku dobrej jakosciowo detki nie ma zadnego znaczenia taka roznica w wymarach detki wzgledem opony. Powietrze moze uchodzic z detki przez zawor, powierzchnie detki (zlej jakosc - bez brania pod uwage powyzszych czynnikow - bedzie automatycznie skutkowalo 'szybszym uchodzeniem powietrza' jest smieszne. Dobrej jakosci detka potrafi trzymac cisnienie caly sezon - praktycznie bez dopompowywania.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-08 19:35:46
Autor: AdminPRR
opony 2.2 na detke 1.9?

Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:hpk7ec$of3$1news.supermedia.pl...
>Dobrej jakosci detka potrafi trzymac cisnienie
caly sezon - praktycznie bez dopompowywania.

Raczej nie. Dobrej jakości Micheliny latexowe trzeba dopompowywać co kilka dni.
Kiedyś je miałem i wiem.

Data: 2010-04-08 23:18:53
Autor: Coaster
opony 2.2 na detke 1.9?
AdminPRR wrote:
> [...]
caly sezon - praktycznie bez dopompowywania.

Raczej nie. Dobrej jakości Micheliny latexowe trzeba dopompowywać co kilka dni.

He? Jak widac - "raczej nie" umiemy czytac ze zrozumieniem. Jakiej lupy uzywasz, ze dojrzales w moim tekscie nazwe 'Michelin"? ZTCP to sa bardzo zlej jakosci wyroby.

Data: 2010-04-09 10:16:19
Autor: Wooyek
opony 2.2 na detke 1.9?
> [...]

He? Jak widac - "raczej nie" umiemy czytac ze zrozumieniem. Jakiej lupy uzywasz, ze dojrzales w moim tekscie nazwe 'Michelin"? ZTCP to sa bardzo zlej jakosci wyroby.

Duże znaczenie ma też materiał - dętki lateksowe po prostu mają to do siebie, że trzeba je często dopompowywać.

Data: 2010-04-09 12:57:30
Autor: Coaster
opony 2.2 na detke 1.9?
Wooyek wrote:
> [...]

Duże znaczenie ma też materiał - dętki lateksowe po prostu mają to do siebie, że trzeba je często dopompowywać.

Hint - dobrej jakosci > sprawdzone osobiscie > nie trzeba dopompowywac (konkretnie Debica, ktorej niestety juz nie ma)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-04-09 17:49:45
Autor: Wooyek
opony 2.2 na detke 1.9?

> [...]

Hint - dobrej jakosci > sprawdzone osobiscie > nie trzeba dopompowywac
(konkretnie Debica, ktorej niestety juz nie ma)

Lateksowa Dębica? :>

Data: 2010-04-04 18:17:35
Autor: Wooyek
opony 2.2 na detke 1.9?
Użytkownik "jj" <jj@jj.jj> napisał w wiadomości news:hp9s8h$kr6$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie przejmuj się, będzie hulało bez problemu.

Data: 2010-04-04 18:27:27
Autor: solar
opony 2.2 na detke 1.9?
W dniu 2010-04-04 18:17, Wooyek pisze:

Nie przejmuj się, będzie hulało bez problemu.

Dokładnie. Ja mam 1,9 w oponach 2,4 (co prawda Conti, więc wąskawe) i działa.

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                     kat. intelektualista Jerzy Turowicz

Data: 2010-04-04 23:18:29
Autor: szaman
opony 2.2 na detke 1.9?
jj wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
[...]

Nie będzie problemu.

szaman

Data: 2010-04-05 08:35:48
Autor: kruk
opony 2.2 na detke 1.9?

> Rozdadne jest zakladanie opon 2.2 na detke 1.9? Czy raczej nie jest to
> dobry pomysl?

Nie będzie problemu.

ja bym dodał "prawdopodobnie" na początku :), jeśli są to zwykłe
dętki, a nie jakieś odchudzone prawdopodobieństwo będzie większe .. Mi
któregoś pięknego wieczoru Maxxis ultralight 1,9/2.1 eksplodował z
wielkim hukiem aż oponę (scott ozon 2.2 nota bene szersza niż niektóre
opony 2.3 innych producentów ) zrzuciło z obręczy - okazało się pękła
dętka wzdłuż zgrzewu. Na szczęście rower stał w pokoju, ciepło mi się
robi na myśl że to mogło się stać w czasie jazdy. Dodam, że opony
pompuję do ok 3.5bara. Jeździłem w takiej konfiguracji cały sezon, ale
od tamtego czasu już się wyleczyłem z lekkich dętek.

Data: 2010-04-06 09:50:43
Autor: szaman
opony 2.2 na detke 1.9?
kruk wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

[...]

Raz też mi tak eksplodowała dętka szosowa w oponie szosowej. Myślę więc, że to raczej wina jakości dętek w obydwu przypadkach niż złego ich wymiaru.

pozdrawaim,
szaman

Data: 2010-04-06 01:15:57
Autor: jj
opony 2.2 na detke 1.9?
Panowie, nie stresujcie mnie - ignorance is bliss!

poki co zalozylem, pojezdzilem chwile mocno je stresujac - poki co ok.

detki - noname, 1.5-1.9
oponki - continental race king supersonic 2.2, zwijane,
tak czy siak jutro kupie wlasciwe, inaczej nie bede mial spokoju na dluzszych trasach.

pozdr,
jj.

opony 2.2 na detke 1.9?